LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal uit hotelkamer parijs

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
joshuamarcelino
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2017 11:35

Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door joshuamarcelino »

Geachte heer,mevrouw,

Via weekendjeweg hotel Abrial geboekt in Parijs ( 2 kamers )
Vanaf het eerste moment bij binnenkomst in het hotel liep het allemaal al niet lekker.
Ik moest toeristenbelasting betalen die ik al had betaald aan weekendjeweg.
Na telefonisch contact uiteindelijk met weekendjeweg de toeristenbelasting wel met moeite terug gehad.
Toen kregen we de kamers toe gewezen.
zie bijlage.
Ik heb meerdere malen contact gehad met weekendjeweg over de staat van de kamers en wat er allemaal fout was/ging.
De gesprekken met de receptie van het hotel liepen ook niet echt soepel.
Op zondagochtend 10 december is er uit mijn hotelkamer een geldbedrag ( € 1265,- ) gestolen, toen wij zaten te ontbijten.
Ik ben gelijk naar de receptie gelopen gegaan om dit te melden.
Er werd erg laconiek gereageerd op de toon dat is niet ons probleem.
Gelijk weekendjeweg op de hoogte gesteld en mijn verhaal gedaan.
Die zouden contact opnemen met het hotel.
Het bleek uit het telefoongesprek tussen weekendjeweg en de receptionist dat er geen medewerking verleend zouden en dat ik maar naar de plaatselijke politie moest gaan.
Ik heb mijn reisverzekering Unive ook gelijk op de hoogte gesteld.
Die vertelde mij ook dat ik gelijk aangifte moest doen.
uiteindelijk een proces verbaal laten opmaken bij de plaatselijke politie.
Bij thuiskomst in Nederland 11 december weer contact gehad met weekendjeweg en Unive reisverzekering.
Unive heeft € 350,- overgemaakt voor de geleden schade.
weekendjeweg heeft een cadeaubon van € 75,- toegestuurd via de mail en gelijk verteld dat zij niet het hotel aansprakelijk kunnen stellen.
Voor de rest is het mijn probleem en als ik het nodig vind kan ik contact opnemen met de Franse politie.


ik hoop graag op een reactie.

met vriendelijk groet,

Marcel de Wilt

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, wat voor reactie zou je willen? Een zo hoog bedrag aan contant geld is sowieso een risico om bij je te hebben. En dat zou ik al helemaal niet onbeheerd achterlaten in een hotelkamer.

Het is al helemaal niet de schuld of verantwoordelijkheid van weekendjeweg. Wel sympathiek dat ze je nog een bon hebben, wat op zich m.i helemaal niet had gehoeven.

Univé zal het maximaal verzekerde bedrag hebben overgemaakt, neem ik aan? En verder is het aan de politie om te kijken of er nog aanwijzingen zijn die richting een mogelijke dader wijzen. Maar grote kans dat dat niets oplevert.

Dus helaas, ik vrees dat je naar de rest van het geld kunt fluiten.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Van wie hoopt u een reaktie te krijgen? Er is geld van u gestolen en cashgeld kan voor een maximum bedrag onder de reisverzekering vallen. Als u in uw polisvoorwaarden kijkt kunt u lezen hoe hoog het in uw geval is.

Is uw probleem nu dat u niet goed genoeg verzekerd was, of dat het hotel niet was wat u verwacht had? Dat zijn namelijk 2 verschillende zaken. Het geld zal u terug moeten krijgen van de dief, maar ja, vind die maar eens. En met de kamer bent u akkoord gegaan aangezien u daar bent gebleven.

Moneyman
Berichten: 30067
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door Moneyman »

joshuamarcelino schreef:Geachte heer,mevrouw,

Via weekendjeweg hotel Abrial geboekt in Parijs ( 2 kamers )
Vanaf het eerste moment bij binnenkomst in het hotel liep het allemaal al niet lekker.
Ik moest toeristenbelasting betalen die ik al had betaald aan weekendjeweg.
Na telefonisch contact uiteindelijk met weekendjeweg de toeristenbelasting wel met moeite terug gehad.
Toen kregen we de kamers toe gewezen.
zie bijlage.
Ik heb meerdere malen contact gehad met weekendjeweg over de staat van de kamers en wat er allemaal fout was/ging.
De gesprekken met de receptie van het hotel liepen ook niet echt soepel.
Op zondagochtend 10 december is er uit mijn hotelkamer een geldbedrag ( € 1265,- ) gestolen, toen wij zaten te ontbijten.
Ik ben gelijk naar de receptie gelopen gegaan om dit te melden.
Er werd erg laconiek gereageerd op de toon dat is niet ons probleem.
Gelijk weekendjeweg op de hoogte gesteld en mijn verhaal gedaan.
Die zouden contact opnemen met het hotel.
Het bleek uit het telefoongesprek tussen weekendjeweg en de receptionist dat er geen medewerking verleend zouden en dat ik maar naar de plaatselijke politie moest gaan.
Ik heb mijn reisverzekering Unive ook gelijk op de hoogte gesteld.
Die vertelde mij ook dat ik gelijk aangifte moest doen.
uiteindelijk een proces verbaal laten opmaken bij de plaatselijke politie.
Bij thuiskomst in Nederland 11 december weer contact gehad met weekendjeweg en Unive reisverzekering.
Unive heeft € 350,- overgemaakt voor de geleden schade.
weekendjeweg heeft een cadeaubon van € 75,- toegestuurd via de mail en gelijk verteld dat zij niet het hotel aansprakelijk kunnen stellen.
Voor de rest is het mijn probleem en als ik het nodig vind kan ik contact opnemen met de Franse politie.


ik hoop graag op een reactie.

met vriendelijk groet,

Marcel de Wilt
Wat is je vraag? Ik zie weinig geks, afgezien het het (veel te) grote contante geldbedrag. Het hotel en weekendjeweg gaan hier niet over en zijn niet verantwoordelijk. Dat je een cadeaubon krijgt, vind ik al heel wat. Of was dat voor de niet zo goede kamers? Je hebt aangifte gedaan, het enige wat je kan doen is afwachten of dat wat oplevert (en er niet teveel op rekenen...). Unive heeft uitgekeerd, ik neem aan conform de geldende voorwaarden?

Kortom, waar zit je probleem? In de "staat van de kamer", wat die dan ook zijn moge? Of in die diefstal? Of in de uitkering?

En dan toch: waarom heb je zoveel cash geld bij je en laat je dat ook nog onbeheerd in je kamer liggen?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door newmikey »

Geen idee wat u van ons wilt maar de forumleden kunnen er weinig aan doen dat u cash geld in een hotelkamer laat liggen. Dat hoort in een kluis of op uw persoon, ook bij het ontbijt. Voor de rest is het uw probleem en als u het nodig vindt kunt u contact opnemen met de Franse politie

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik wist eerlijk gezegd helemaal niet dat er nog mensen met zoveel cash geld op pad gingen. En al helemaal niet in een Euroland waar je overal zonder problemen kunt pinnen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door scontra »

Uw geld bent u kwijt en dat krijgt u nooit en te nimmer terug, ook niet als de dader gevonden zou worden. ("beetje dom" om dat op uw hotelkamer achter te laten)
U heeft aangifte gedaan bij de Franse politie en meer kunt u niet doen.
Uw verzekeraar heeft een schadevergoeding uitgekeerd en die heeft u blijkbaar geaccepteerd.
De reisorganisatie, die eigenlijk geen partij is in deze, heeft u ook een genoegdoening gegeven.
En daar is de 'kous' eigenlijk mee af en zult u er in moeten berusten dat u een dure (leerzame naar ik hoop) en vervelende vakantie hebt gehad.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door vroem »

blijkbaar een goedkoop hotel zonder kluisje op de kamer?.... tja pech, geld weg... such is life, tenminste wanneer je met veel cash op pad bent wat je niet op je lijf draagt... Hotel is idd niet aansprakelijk , tenzij zij u schriftelijk gegarandeerd hebben dat uw geld op de door u toegepaste wijze van bewaren 100% veilig zou zijn bij hen...

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door Jefdus »

In elk hotel waar ik kom staat aangegeven dat het hotel niet aansprakelijk is voor diefstal uit de kamers, zelfs als het kluisje in de kamer gebruikt wordt. Ik zie dan inderdaad ook niet in wat het hotel of weekendjeweg hier anders had moeten doen. Het is gewoon een risico om kostbare zaken (en zeker contant geld) in je hotelkamer onbeheerd achter te laten.

broekol
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2017 14:41

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door broekol »

Als iets 10 december gebeurd, hoe kan je dan al zo snel een schadeuitkering en cadeaubon hebben. Zit maar 3 dagen tussen.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door arvandongen »

- Heeft het geld zichtbaar op tafel gelegen of iets dergelijks? Het ontbijt duurt niet zo lang, dus de dief moest precies weten waar te zoeken, of moet per toeval het geld hebben zien liggen.

- Heeft een van de hotelgasten (of medewerkers) gezien dat jullie een stapel geld bij jullie hadden?

- Stond de kamerdeur per ongeluk open? Of dicht, maar niet op slot?


Er bestaan helaas veel mensen die al extreem hebberig worden als ze briefgeld zien t.w.v. enkele honderden euro's. Laat staan als men meer dan 1200 euro's in contanten ziet of vermoedt. Zorg er dus voortaan voor dat men geen enkele indruk krijgt dat je zoveel contant geld bij je hebt.

Het zal bijna onmogelijk zijn de daders te vinden. En al zou je een sterk vermoeden hebben, dan nog is het moeilijk om aannemelijk te maken dat je zoveel geld onbeheerd op een hotelkamer hebt laten liggen en dat de dader dit gestolen heeft. Gelukkig heeft de verzekering een deel terugbetaald. De rest is een pijnlijke les, vrees ik.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door Dieke83 »

@TS lag het geld in een kluis?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door Brahms »

broekol schreef:Als iets 10 december gebeurd, hoe kan je dan al zo snel een schadeuitkering en cadeaubon hebben. Zit maar 3 dagen tussen.
Scherp, heel scherp ! Dit kan natuurlijk nooit.......

atlas1302

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door atlas1302 »

b. als de verzekerde niet de normale voorzichtigheid in acht heeft genomen om verlies, diefstal of beschadiging te voorkomen. Van de verzekerde wordt verlangd dat hij onder de gegeven omstandigheden in redelijkheid niet betere maatregelen ter voorkoming van schade had kunnen treffen;
Wat moet je allemaal dan meenemen als je gaat lunchen in het hotel, je hele koffer met kleren en je handbagage? of de deur gewoon goed op slot doen om de ruimte afgesloten achter te laten.!

Als je gaat werken laat je toch ook uw huis onbeheerd achter met waardevolle dingen, of neemt u die dan ook maar mee voor het geval dat...!

M`n vader ging ook een keer naar Parijs en zet z`n auto nagenoeg voor het hotel, hij laat de auto onbeheerd achter om met de receptie te praten en reserveren. U raadt het al, bij terugkomst koffers weg en laptop. Ta ...had je dat maar onder je arm mee moeten nemen.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door Dieke83 »

broekol schreef:Als iets 10 december gebeurd, hoe kan je dan al zo snel een schadeuitkering en cadeaubon hebben. Zit maar 3 dagen tussen.
Niet aan gedacht haha

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door sjohie »

atlas1302 schreef:
b. als de verzekerde niet de normale voorzichtigheid in acht heeft genomen om verlies, diefstal of beschadiging te voorkomen. Van de verzekerde wordt verlangd dat hij onder de gegeven omstandigheden in redelijkheid niet betere maatregelen ter voorkoming van schade had kunnen treffen;
Wat moet je allemaal dan meenemen als je gaat lunchen in het hotel, je hele koffer met kleren en je handbagage? of de deur gewoon goed op slot doen om de ruimte afgesloten achter te laten.!

Als je gaat werken laat je toch ook uw huis onbeheerd achter met waardevolle dingen, of neemt u die dan ook maar mee voor het geval dat...!

M`n vader ging ook een keer naar Parijs en zet z`n auto nagenoeg voor het hotel, hij laat de auto onbeheerd achter om met de receptie te praten en reserveren. U raadt het al, bij terugkomst koffers weg en laptop. Ta ...had je dat maar onder je arm mee moeten nemen.
Eeuh nee, maar hotels met drie sterren of meer hebben volgens mij standaard een kluisje in veel landen, als je daar geen gebruik van maakt, zou de verzekering daarom niet uit kunnen keren?

atlas1302

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dieke83 schreef:
broekol schreef:Als iets 10 december gebeurd, hoe kan je dan al zo snel een schadeuitkering en cadeaubon hebben. Zit maar 3 dagen tussen.
Niet aan gedacht haha
Er zijn ook snelle betalers :D

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door Jefdus »

atlas1302 schreef:
b. als de verzekerde niet de normale voorzichtigheid in acht heeft genomen om verlies, diefstal of beschadiging te voorkomen. Van de verzekerde wordt verlangd dat hij onder de gegeven omstandigheden in redelijkheid niet betere maatregelen ter voorkoming van schade had kunnen treffen;
Wat moet je allemaal dan meenemen als je gaat lunchen in het hotel, je hele koffer met kleren en je handbagage? of de deur gewoon goed op slot doen om de ruimte afgesloten achter te laten.!

Als je gaat werken laat je toch ook uw huis onbeheerd achter met waardevolle dingen, of neemt u die dan ook maar mee voor het geval dat...!

M`n vader ging ook een keer naar Parijs en zet z`n auto nagenoeg voor het hotel, hij laat de auto onbeheerd achter om met de receptie te praten en reserveren. U raadt het al, bij terugkomst koffers weg en laptop. Ta ...had je dat maar onder je arm mee moeten nemen.
Uiteraard niet. Een dief kan natuurlijk weinig met een koffer met kleding. Maar met zaken als sieraden, contant geld en bijvoorbeeld foto-apparatuur pas ik inderdaad wel op.

De vergelijking met je eigen huis gaat niet op. Dat is prima verzekerd door de inboedelverzekering. Wat ik wilde aangeven, is dat het hotel niet aansprakelijk is en dat dit duidelijk wordt aangegeven. Als je reisverzekering alles dekt, kun je ook best alles in je hotelkamer laten liggen. Maar vaak is de uitkering bij diefstal van contant geld, sieraden en apparatuur nou eenmaal beperkt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je gaat werken laat je toch ook uw huis onbeheerd achter met waardevolle dingen, of neemt u die dan ook maar mee voor het geval dat...!
Je eigen huis is niet voor vreemden toegankelijk. Een hotelkamer wel. Overigens zou ik thuis ook niet en grote hoeveelheid contant geld of mijn laptop open en bloot zichtbaar in de vensterbank leggen, bijvoorbeeld.

Dus waardevolle spullen zou ik in een hotel inderdaad meenemen of in een kluis stoppen.

atlas1302

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik zou bijv. niet alleen maar afhankelijk willen zijn van mijn pinpas, als die weigert of wordt geleend dan zit je daar mooi mee. Dus ik begrijp TS zijn gedachte wel en 1200 euro is wel veel, maar ook zo weer op in Paris.
Ik stop altijd mijn losgeld in mijn broekzak, en nee ..als ik ga slapen doe ook mijn broek uit en mijn PYAMA aan, lekker warm.

Jammer, en ik denk dat de verzekering hem heeft beloofd en nog niet gegeven..

Gesloten