Digi D werkt niet meer!!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Gek word ik van die gasten in Den Haag. Voor de zoveelste keer werkt mijn DIgi D code niet. Wat voor zooitje werkt daar in hemelsnaam in Den Haag. Heb niks veranderd. Code precies hetzelfde en ineens werkt die niet meer. :x :x :x :x :x :x :x :x

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet beslist zelf iets fout invoeren of gedaan hebben. Niets mis met Digid.

Er zijn vandaag wel een paar storingen gemeld, maar die zijn zo weer voorbij.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 13 okt 2021 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Makkelijk he, om direct anderen de schuld te geven. Maar het werkt gewoon. Zeker weten dat je niet zelf iets fout hebt gedaan?

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

DigiD werkt prima. Ligt aan jou en niet aan 'dat zooitje in DH'.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

LIgt zeker niet aan mij. Die code is gewoon goed. Ligt wel degelijk aan dat zooitje in Den Haag.

Ben bovendien ICT'er ik maak dit soort fouten niet. Ligt echt aan die gasten daar.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je hoeft echt geen ICTer te zijn om de correcte Digid in te voeren. In al die jaren nog nooit gehad dat hij niet werkte.

Hoofdletter vergeten, bijzonder teken verkeerd?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er is vandaag een storing geweest:

https://allestoringen.nl/storing/digid/

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PJ 66 schreef:
13 okt 2021 22:45
Ben bovendien ICT'er ik maak dit soort fouten niet. Ligt echt aan die gasten daar.
Zeg dat tegen de ICT'er op het werk. Die maakt continue fouten, die wij weer mogen oplossen. Nu mogen wij (want hij zal zijn eigen fouten natuurlijk niet kunnen oplossen) het morgen gaan oplossen.

Ik gok dat als het elke keer bij jou fout gaat, dat de fout bij jou ligt. Ik heb er nooit problemen mee namelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door moederslink »

PJ 66 schreef:
13 okt 2021 22:35
Gek word ik van die gasten in Den Haag. Voor de zoveelste keer werkt mijn DIgi D code niet. Wat voor zooitje werkt daar in hemelsnaam in Den Haag. Heb niks veranderd. Code precies hetzelfde en ineens werkt die niet meer. :x :x :x :x :x :x :x :x
Bob Schurkjens schreef:
13 okt 2021 23:48
Er is vandaag een storing geweest:

https://allestoringen.nl/storing/digid/
Nou zie je? Komt weer goed!
Nu weer lekker slapen en morgen gezond weer op :D .

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

PJ 66 schreef:
13 okt 2021 22:45
LIgt zeker niet aan mij. Die code is gewoon goed. Ligt wel degelijk aan dat zooitje in Den Haag.

Ben bovendien ICT'er ik maak dit soort fouten niet. Ligt echt aan die gasten daar.
Ik ben ook ICT'er en ook ik maak dit soort fouten. Soms tik ik zelfs wel een mijn codes verkeerd in. Ook een ICT'er is maar een mens. Overigens van DigID ben je een gebruiker en deze reacties (Het ligt niet aan mij, ik doe alles goed, het is een zooitje) zijn typisch voor gebruikers. Heel normaal want voor gebruikers moet alles gewoon werken

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Wat een reacties weer, ik kan mij de frustratie goed begrijpen als het niet werkt en zo te lezen is er een stroring geweest en lag het dus niet aan TS.
Het kan best zijn dat TS de DigD code op dat moment nodig had en niet kan wachten tot de dag erna. Tegenwoordig is de DigiD voor een hoop zaken nodig zoals het opvragen van een QR code, inloggen bij de overheid, inloggen bij de diverse pensioenfondsen, inloggen bij de zorgverzekeraar enz. Bijvoorbeeld naar de film gaan lukt dus niet als DigiD niet werkt en je hebt een QR code nodig.
Wellicht dat TS wat overtrokken reageert maar heeft ergens wel gelijk want als DigiD niet werkt kun je een aantal zaken simpelweg niet regelen. Het is de overheid die ons steeds meer richting DigiD stuurt en dan dient dezelfde overheid ervoor te zorgen dat het goed functioneerd.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

breien schreef:
14 okt 2021 09:21
Indien men de QRcode nodig heeft had men maanden de tijd gehad op de app te installeren en op te vragen.
Wie zijn wij om te bepalen wanneer iemand zij QR code gaat opvragen. Misschien is TS pas sinds kort gevaccineerd of heeft deze de QR code niet eerder nodig gehad.
Feit is dat de overheid ons een DigD code opdringt en deze niet werkt wanneer TS deze nodig heeft,

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door kuklos »

PJ 66 schreef:
13 okt 2021 22:35
Gek word ik van die gasten in Den Haag. Voor de zoveelste keer werkt mijn DIgi D code niet. Wat voor zooitje werkt daar in hemelsnaam in Den Haag. Heb niks veranderd. Code precies hetzelfde en ineens werkt die niet meer. :x :x :x :x :x :x :x :x
Fijn dat je even je frustraties geuit hebt, maar qua hulpvraag kunnen we hier natuurlijk niets mee.
Wat voor melding krijg je?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
14 okt 2021 09:32
Feit is dat de overheid ons een DigD code opdringt en deze niet werkt wanneer TS deze nodig heeft,
Klopt. Maar de vraag is waar dat aan ligt.

Mijn vrouw kon van de week ook niet bij haar zorgverzekeraar inloggen middels DigID. Kon zij niets aan doen, kon de overheid ook niets aan doen: Vodafone had een storing waardoor smsjes niet aankwamen. Was wel een mooie reden om te doen wat ze al lang had moeten doen: de DigID-app activeren :D

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door Sannietje »

Nou, er is eigenlijk geen vraag.
Buren vandaag moeten naar het buitenland reizen voor een bruiloft. Je zal maar in willen checken en de QR code doet het niet wegens storing. Mag Schiphol je wel laten reizen zonder vertoon van de QR code? Alleen is het onmacht helaas en niemand te vewijten.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door Sira »

PJ 66 schreef:
13 okt 2021 22:45
LIgt zeker niet aan mij. Die code is gewoon goed. Ligt wel degelijk aan dat zooitje in Den Haag.

Ben bovendien ICT'er ik maak dit soort fouten niet. Ligt echt aan die gasten daar.
Ook een ICT'er kan weleens per ongeluk de Caps Lock aan hebben staan, dat gebeurt niet alleen bij domme blondjes :oops:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door moederslink »

En PJ66 ??
Werkt het weer?
Wél zo aardig om het even terug te koppelen, toch? :D

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door Nevyn »

PJ 66 schreef:
13 okt 2021 22:45
LIgt zeker niet aan mij. Die code is gewoon goed. Ligt wel degelijk aan dat zooitje in Den Haag.

Ben bovendien ICT'er ik maak dit soort fouten niet. Ligt echt aan die gasten daar.
Het is maar goed dat dit forum anoniem is, als ik ICT er was zou ik me dood schamen om hier een topic over te openen. :D

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door scontra »

PJ 66 schreef:
13 okt 2021 22:35
Gek word ik van die gasten in Den Haag. Voor de zoveelste keer werkt mijn Digi D niet. Wat voor zooitje werkt daar in hemelsnaam in Den Haag. Heb niks veranderd. Code precies hetzelfde en ineens werkt die niet meer. :x :x :x :x :x :x :x :x
Plak de losstaande D eens aan de voorafgaande i en het ICT probleem zal opgelost zijn. :oops:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Digi D werkt niet meer!!!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sira schreef:
14 okt 2021 14:45
PJ 66 schreef:
13 okt 2021 22:45
LIgt zeker niet aan mij. Die code is gewoon goed. Ligt wel degelijk aan dat zooitje in Den Haag.

Ben bovendien ICT'er ik maak dit soort fouten niet. Ligt echt aan die gasten daar.
Ook een ICT'er kan weleens per ongeluk de Caps Lock aan hebben staan, dat gebeurt niet alleen bij domme blondjes :oops:
Sterker nog: juist de bias die TS hier toont, kan makkelijk tot blindheid voor eigen fouten leiden.

Gesloten