LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale postzegel wordt duurder

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Kritische Bob
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2020 21:02

Digitale postzegel wordt duurder

Ongelezen bericht door Kritische Bob »

Eind 2018 apparatuur en printerrollen aangekocht voor de digitale postzegel, ideaal altijd de postzegel bij de hand. Prijsverschil ook in 2019 € 0,04 per postzegel voor brief tot 20 gr. € 0,83 in vergelijk met postzelkoop winkel € 0,87.
Nu blijkt in 2020 dat Post NL de tarieven heeft gelijk gesteld: € 0,91 voor een brief tot 20 gr. Voor de gebruiker van de digitale postzel een stijging van bijna 10 %. Post Nl hiermee geconfronteerd: antwoord daarmee wordt het prijsbeleid van post nl simpeler. Mijn opmerking dat ik speciaal apparatuur hiervoor heb aangeschaft: antwoord: dan heeft u nu altijd een postzegel bij de hand. :(
Ik ben over de verhoging/gelijkstelling tarieven niet geinformeerd.
Daarnaast de behandeling van klachten als deze laat te wensen over. Gedrag van een monopilist op de postmarkt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Digitale postzegel wordt duurder

Ongelezen bericht door berndv »

Kritische Bob schreef:
20 jan 2020 21:47
Ik ben over de verhoging/gelijkstelling tarieven niet geinformeerd.
U koopt in 2018 apparatuur waarmee u in 2019 met een prijsverschil van 4 cent gebruik heeft kunnen maken en in 2020 worden de prijzen gelijk getrokken. Hadden ze u in 2018 hiervan op de hoogte moeten brengen?

Over wat voor investering hebben we het eigenlijk?

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Digitale postzegel wordt duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Kritische Bob schreef:
20 jan 2020 21:47
Ik ben over de verhoging/gelijkstelling tarieven niet geinformeerd.
Nu je het zegt: ik heb van Post.nl geen brief of andere info gehad over de tariefsverhoging van 2020. Eigenlijk best wel schandelijk.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Digitale postzegel wordt duurder

Ongelezen bericht door grun »

berndv schreef:
21 jan 2020 10:44
Over wat voor investering hebben we het eigenlijk?
Een labelprinter, zoals de bekende Dymo 450, kostte destijds ongeveer 60 euro, daar komen dan nog wat labels bij. Ik heb er ook eentje, niet alleen voor postzegels maar ook om labels voor andere doelen te printen.

Tegenwoordig hoef je helemaal nooit meer postzegels te kopen of zelf te printen. In de PostNL app koop je een code die je op de brief schrijft.
https://www.postnl.nl/versturen/postzeg ... zegelcode/

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Digitale postzegel wordt duurder

Ongelezen bericht door berndv »

Zo, 60 euro om 4 cent per postzegel uit te sparen. Vulling voor de automaat nog niet meegerekend, kom ik uit op het versturen van zo'n 1500 brieven die gestuurd moeten worden om de investering terug te verdienen. Afschrijving op zo'n labelprinter zal zo'n 3 jaar zijn, dus dat betekent dat je dus minimaal 500 brieven per jaar moet sturen om dit ook maar enigszins terug te verdienen.

Tja, vervelend, u heeft nu wellicht geen financieel voordeel meer door de manier van verzenden. U heeft wel het voordeel dat u geen postzegels hoeft te halen.

Van die code die je tegenwoordig in de app kunt kopen ben ik inderdaad al op de hoogte, handig systeem.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Digitale postzegel wordt duurder

Ongelezen bericht door moederslink »

Hij heet niet voor niets Kritische Bob en hij let op zijn centjes...😁.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Digitale postzegel wordt duurder

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als de apparatuur 60 euro kost, dan moet je 1500 zegels er mee uitprinten voordat de kosten er uit hebt. Het lijkt mij dat je zo'n berekening toch maakt. Je weet dat alles kan veranderen. Als je iedere maand ruim honderd brieven verstuurd, dan is het interessant, maar als dat er tien zijn dan doe je dat toch niet?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Digitale postzegel wordt duurder

Ongelezen bericht door Jefdus »

De besparing zit hem natuurlijk in de tijd die je bespaart doordat je geen postzegels meer hoeft te kopen en het feit dat je nooit meer zonder postzegels zit. Niet in die 4 cent per brief...

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Digitale postzegel wordt duurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Los van het gegeven dat gemak ook iets mag kosten.

Gesloten