LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0900 nummers, melkkoe van bedrijven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ron2

0900 nummers, melkkoe van bedrijven

Ongelezen bericht door Ron2 »

Om uit je vel te springen, de huidige ontwikkeling waarbij bedrijven zich verschuilen achter een 0900 nummer tegen een stevige vergoeding per minuut.
Aan alle kanten spijkeren ze zich dicht, e-mail adressen vind je meestal niet meer, gewone telefoonnummers al helemaal niet meer.
De laatste drie keer dat ik probeerde contact de leggen anders dan via een duur 0900 nummer mislukte dit ook.
Bij alle drie (Rabobank Internetbankieren, Wanadoo en CenterParcs), kwam ik er niet door, online een vraag stellen werkt dan "toevallig" net even niet (ondanks verlagen van alle beveiligingsinstellingen zoal b.v. cookies), of je verstuurt online je vraag en krijgt een antwoord: "bedankt voor uw reactie, met uw vraag kunt u contact opnemen met ................" juist, dat verd***** 0900 nummer!
Bij de Rabo en Wanadoo ging het om een fout die bij hen lag, bij CenterParcs om te informeren naar de beschikbaarheid en het boeken van een (zeer dik betaald) huisje.
Vooral dat laatste spant de kroon, een duur product, bovenop die 600 euro voor een paar dagen extra betalen voor het bellen en ook nog 24,50 euro "reserveringskosten"
Ik zie het als je de Hema in wil, eerst toegang betalen, vervolgens het product betalen, vermeerdert met "afhandelingskosten".

Veel ergernis ontstaat ook als het bijv. gaat om een probleem met een afgenomen product, noem maar als voorbeeld een pc, het probleem ligt echt aan het product, je zit nog in de garantie en je moet toch bellen á 0,50 p/m, vervolgens hang je een half uurtje in de wacht, gaat de medewerker een half uur alle mogelijke instellingen met je doorlopen die je zelf ook al gedaan hebt, komt tot dezelfde conclusie en er wordt een floppy drive van 9 euro vervangen die je 30 euro aan telefoonkosten kost. (in de garantie notabene)
Dat ik er zelf al even een andere op aan had gesloten die het wel deed, daar wilde de medewerker niets van horen, dat levert geen tikken op.

Als dit nu zo nodig allemaal moet, hou die nummers dan betaalbaar, laat de tikken pas ingaan op het moment dat je een medewerker aan de lijn hebt en reken per gesprek ook een (redelijk) maximum, zodat je niet extra betaalt als je toevallig een wat slomere medewerker aan de lijn hebt.

Af en toe heb ik echt het idee dat er aan de andere kant een afdeling zit waar het helemaal niet zo druk is, maar waar klanten bewust een aantal minuten in de wacht worden gehouden, in mijn gedachten zie ik dan een medewerker relaxed zijn kopje koffie opdrinken, zijn krantje omslaan en na een (fors) aantal minuten eens op zijn klokje kijken of de klant al genoeg op onkosten zit, want met vlot opnemen en afhandelen wordt niets verdiend.

Misschien zit ik niet eens zo ver naast de waarheid????

Peetje

Re: 0900 nummers, melkkoe van bedrijven

Ongelezen bericht door Peetje »

Soms kun je hier http://www.antwoordnummer.nl/ nog weleens een gratis telefoonnummer of antwoordnummer vinden.

Gesloten