LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brief van total gas

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
marc mulders
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2018 17:10

brief van total gas

Ongelezen bericht door marc mulders »

Zojuist een brief ontvangen van mijn energieleverancier, dat Total Gas mijn contract met Essent heeft opgezegd en dat zij het overnemen.
Dit is ongehoord,daar er nooit contact is geweest, ik vind het niet kunnen dat ze dit zonder enige aankondiging doen.
Iemand hier ook ervaring mee?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: brief van total gas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als het een consumenten overeenkomst is, dan gewoon ontbinden binnen 14 dagen. Maar u hebt nergens ooit contact gehad met een verkoper? Ook al in uw spammap gejejen van uw mail? Uw gegevens komen natuurlijk niet uit de lucht vallen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: brief van total gas

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Toevallig zzp er?

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: brief van total gas

Ongelezen bericht door piet987654 »

Waarschijnlijk is het volgende aan de hand. Op vrijwel alle sites van energie maatschappijen kun je een proefberekening maken
voor te weten wat U bij hun gaat betalen. Daarbij wordt onder andere gevraagd naar postcode en huisnummer. Veel mensen vullen
niet hun eigen postcode in maar een willekeurige, die wel in de buurt ligt van hun eigen straat. Immers veel mensen zijn (zeer terecht)
bang dat dit geen informatie is, maar een ongewenste overstap. Echter het gevolg van het daar invullen van een verkeerde postcode zorgt
er al voor dat de computer van die maatschappij alle gegevens van die betreffende klant aanvult en vervolgens een overstap gaat regelen
voor die klant waarvan de betreffende postcode huisnummer van was. Niet geloven wat ik hier schijf?? neem de proef naar eens op de som, en zie zelf hoe simpel het is om een ander ongewenst te laten overstappen zonder zijn bank rekening nummer dan wel mailadres te hoeven weten. Probeer maar eens uit en zie dat dit echt zo werkt, hoe ongelofelijk dit ook klinkt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: brief van total gas

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Total gas komt regelmatig voorbij op dit forum. Het gaat dan om mensen die bij de KvK ingeschreven staan. Zij worden ongevraagd gebeld en komen dan aan een zakelijk contract vast te zitten. Op consumenten vergelijkingssites ben ik Total Gas nog niet tegen gekomen.

Aan de reviews te lezen is het een rasecht hufterbedrijf: https://www.google.nl/search?client=ms- ... and%2520BV

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: brief van total gas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En hoe snel mensen hun gegevens achterlaten. Een willekeurig persoon op straat, in een winkel, aan de deur of aan de telefoon die vraagt of je je rekeningnummer kan geven om te controleren. En dan gewoon je rekeningnummer geven. De Vlaamse variant van Rambam is ooit op pad gegaan om een enquete te doen naar wachtwoorden. Je schrikt hoeveel mensen gewoon hun wachtwoord geven. De vraag er na is of het wel eens is voorgekomen of iemand hun wachtwoord wel eens heeft proberen te achterhalen. Antwoord: nee hoor, zucht. Mensen luisteren niet en geven onbewust allerlei info weg. En dan gek vinden dat ze ergens aan vast zitten.
De woordjes gratis, welkomspremie en korting zijn magische woordjes. Hierdoor wordt het brein uitgeschakeld. De verkoper weet niet wat je nu betaald, maar toch is hij goedkoper. Weinig mensen kennen hun verbruik en verbuikskosten uit het hoofd, maar zeggen blind ja tegen een aanbieding van energie. Want het voorschot is lager.

Misschien moet de wet dan maar aangepast worden en moet er maar meer bemoeienis komen vanuit de overheid om mensen tegen zichzelf te beschermen. Een verplichte nadenktijd, of een verplichting dat iedere volwassene in een huishouden moet meetekenen. En op bedrijfsniveau iedereen met een bepaalde functie.
Van de zotte dat er dingen gezocht moeten worden om mensen in bescherming te nemen.
Iedere verkoper werkt voor zijn eigen centen, niet voor die van een ander. En krijg je geen offerte of overzicht, dan weet je bij voorbaat al dat het foute boel is. Tenminste, dat zou je moeten weten. Als die basis al mist, dan zullen nog vele topics volgen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: brief van total gas

Ongelezen bericht door angel1978 »

piet987654 schreef:
09 nov 2018 13:20
Waarschijnlijk is het volgende aan de hand. Op vrijwel alle sites van energie maatschappijen kun je een proefberekening maken
voor te weten wat U bij hun gaat betalen. Daarbij wordt onder andere gevraagd naar postcode en huisnummer. Veel mensen vullen
niet hun eigen postcode in maar een willekeurige, die wel in de buurt ligt van hun eigen straat. Immers veel mensen zijn (zeer terecht)
bang dat dit geen informatie is, maar een ongewenste overstap. Echter het gevolg van het daar invullen van een verkeerde postcode zorgt
er al voor dat de computer van die maatschappij alle gegevens van die betreffende klant aanvult en vervolgens een overstap gaat regelen
voor die klant waarvan de betreffende postcode huisnummer van was. Niet geloven wat ik hier schijf?? neem de proef naar eens op de som, en zie zelf hoe simpel het is om een ander ongewenst te laten overstappen zonder zijn bank rekening nummer dan wel mailadres te hoeven weten. Probeer maar eens uit en zie dat dit echt zo werkt, hoe ongelofelijk dit ook klinkt.
Ik vul altijd gewoon mijn eigen gegevens in en ben nog nooit ongewenst overgestapt naar een andere leverancier zonder eigen initiatief. Dit is dan ook een compleet broodje aap verhaal.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: brief van total gas

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, grote onzin.

Glimlach
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2009 17:21

Re: brief van total gas

Ongelezen bericht door Glimlach »

marc mulders schreef:
08 nov 2018 17:17
Zojuist een brief ontvangen van mijn energieleverancier, dat Total Gas mijn contract met Essent heeft opgezegd en dat zij het overnemen.
Dit is ongehoord,daar er nooit contact is geweest, ik vind het niet kunnen dat ze dit zonder enige aankondiging doen.
Iemand hier ook ervaring mee?

Ben benieuwd hoe dit afgelopen is en of je van het contract kon afkomen. Was het een zakelijk contract?

Gesloten