LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL. Onjuiste bezorging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Kingswood
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2007 10:36

DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door Kingswood »

Het door mij verzonden pakket, is bezorgd bij de afzender (mijn buren omdat ik niet thuis was) ipv aan de geadresseerde.
Vervolgens moet ik dat zelf oplossen (opnieuw versturen) ipv dat DHL haar verantwoording neemt door het verkeerd bezorgde pakket op te halen en alsnog goed te bezorgen.
Voor wat betreft terugbetaling van de door mij gemaakte verzendkosten (ingevuld restitutieformulier gemaild aan [email protected]), krijg ik geen reactie.
Het zou DHL gesierd hebben als niet alleen de verzendkosten zouden worden vergoed, maar tevens een compensatie voor al het extra werk:
- Alle extra tijd en werk voor de communicatie.
- De koper van mijn pakket gerust blijven stellen.
- Opnieuw een label aanmaken.
- Iemand zoeken met een printer om het voor mij af te drukken.
- Iemand vragen om het pakket bij het servicepunt af te geven (ik ben zelf moeilijk ter been).
- Etc.
DE OPLOSSING
Het pakket had al lang door de bezorger opgehaald moeten zijn, en bezorgd bij de afzender. Een bosje bloemen voor zowel afzender als geadresseerde zou geen kwaad kunnen.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wij sturen nooit bloemen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door berndv »

Kingswood schreef:
15 mei 2019 15:09
Het door mij verzonden pakket, is bezorgd bij de afzender (mijn buren omdat ik niet thuis was) ipv aan de geadresseerde.
En op de adressticker staat daadwerkelijk het juiste adres van de juiste geadresseerde? Misschien een domme vraag van mij, maar u heeft niet per ongeluk afzender en ontvanger omgewisseld?
Kingswood schreef:
15 mei 2019 15:09
Voor wat betreft terugbetaling van de door mij gemaakte verzendkosten (ingevuld restitutieformulier gemaild aan [email protected]), krijg ik geen reactie.
Wanneer heeft u dit bericht gestuurd?
Kingswood schreef:
15 mei 2019 15:09
Het zou DHL gesierd hebben als niet alleen de verzendkosten zouden worden vergoed, maar tevens een compensatie voor al het extra werk:
Als u "schade" wilt claimen zult u die kosten concreet moeten maken.

Kingswood
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2007 10:36

Re: DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door Kingswood »

berndv: En op de adressticker staat daadwerkelijk het juiste adres van de juiste geadresseerde? Misschien een domme vraag van mij, maar u heeft niet per ongeluk afzender en ontvanger omgewisseld?
- Ja, het pakket is juist geadresseerd. Het bewijs hiervan heb ik als gevolg van de verkeerde bezorging, in eigen handen.
Bij "To" staat de geadresseerde en bij "From" staat de afzender (mijn eigen adresgegevens).
berndv: Wanneer heeft u dit bericht gestuurd?
- Op 8 mei heb ik de klacht bij DHL neergelegd, én door middel van hun eigen restitutieformulier, mijn geld terug gevraagd. Tot nog toe (15 mei) geen enkele reactie hierop.
berndv: Als u "schade" wilt claimen zult u die kosten concreet moeten maken.
- Dat wordt inderdaad altijd verlangd. Echter weet iedereen dat er altijd onaantoonbare kosten zijn en dat het allemaal een hoop tijd kost. Zie het als een tegemoetkoming voor al het gedoe dat je er mee hebt.

fonsflons: Graag eerst de klacht goed lezen, alvorens zo belachelijk te reageren. Blijkbaar leest u net zo goed als dat DHL dat doet.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door renewouters »

Kingswood schreef:
15 mei 2019 18:50

Bij "To" staat de geadresseerde en bij "From" staat de afzender (mijn eigen adresgegevens).

Hoe staat dit erop? Op 1 adressticker, of From groot in het midden en To kleiner in een hoek?

Gesloten