Het door mij verzonden pakket, is bezorgd bij de afzender (mijn buren omdat ik niet thuis was) ipv aan de geadresseerde.
Vervolgens moet ik dat zelf oplossen (opnieuw versturen) ipv dat DHL haar verantwoording neemt door het verkeerd bezorgde pakket op te halen en alsnog goed te bezorgen.
Voor wat betreft terugbetaling van de door mij gemaakte verzendkosten (ingevuld restitutieformulier gemaild aan [email protected]), krijg ik geen reactie.
Het zou DHL gesierd hebben als niet alleen de verzendkosten zouden worden vergoed, maar tevens een compensatie voor al het extra werk:
- Alle extra tijd en werk voor de communicatie.
- De koper van mijn pakket gerust blijven stellen.
- Opnieuw een label aanmaken.
- Iemand zoeken met een printer om het voor mij af te drukken.
- Iemand vragen om het pakket bij het servicepunt af te geven (ik ben zelf moeilijk ter been).
- Etc.
DE OPLOSSING
Het pakket had al lang door de bezorger opgehaald moeten zijn, en bezorgd bij de afzender. Een bosje bloemen voor zowel afzender als geadresseerde zou geen kwaad kunnen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL. Onjuiste bezorging
Re: DHL. Onjuiste bezorging
Wij sturen nooit bloemen.
Costnix
vindt dit leuk
Re: DHL. Onjuiste bezorging
En op de adressticker staat daadwerkelijk het juiste adres van de juiste geadresseerde? Misschien een domme vraag van mij, maar u heeft niet per ongeluk afzender en ontvanger omgewisseld?
Wanneer heeft u dit bericht gestuurd?Kingswood schreef: ↑15 mei 2019 15:09Voor wat betreft terugbetaling van de door mij gemaakte verzendkosten (ingevuld restitutieformulier gemaild aan [email protected]), krijg ik geen reactie.
Als u "schade" wilt claimen zult u die kosten concreet moeten maken.
Re: DHL. Onjuiste bezorging
berndv: En op de adressticker staat daadwerkelijk het juiste adres van de juiste geadresseerde? Misschien een domme vraag van mij, maar u heeft niet per ongeluk afzender en ontvanger omgewisseld?
- Ja, het pakket is juist geadresseerd. Het bewijs hiervan heb ik als gevolg van de verkeerde bezorging, in eigen handen.
Bij "To" staat de geadresseerde en bij "From" staat de afzender (mijn eigen adresgegevens).
berndv: Wanneer heeft u dit bericht gestuurd?
- Op 8 mei heb ik de klacht bij DHL neergelegd, én door middel van hun eigen restitutieformulier, mijn geld terug gevraagd. Tot nog toe (15 mei) geen enkele reactie hierop.
berndv: Als u "schade" wilt claimen zult u die kosten concreet moeten maken.
- Dat wordt inderdaad altijd verlangd. Echter weet iedereen dat er altijd onaantoonbare kosten zijn en dat het allemaal een hoop tijd kost. Zie het als een tegemoetkoming voor al het gedoe dat je er mee hebt.
fonsflons: Graag eerst de klacht goed lezen, alvorens zo belachelijk te reageren. Blijkbaar leest u net zo goed als dat DHL dat doet.
- Ja, het pakket is juist geadresseerd. Het bewijs hiervan heb ik als gevolg van de verkeerde bezorging, in eigen handen.
Bij "To" staat de geadresseerde en bij "From" staat de afzender (mijn eigen adresgegevens).
berndv: Wanneer heeft u dit bericht gestuurd?
- Op 8 mei heb ik de klacht bij DHL neergelegd, én door middel van hun eigen restitutieformulier, mijn geld terug gevraagd. Tot nog toe (15 mei) geen enkele reactie hierop.
berndv: Als u "schade" wilt claimen zult u die kosten concreet moeten maken.
- Dat wordt inderdaad altijd verlangd. Echter weet iedereen dat er altijd onaantoonbare kosten zijn en dat het allemaal een hoop tijd kost. Zie het als een tegemoetkoming voor al het gedoe dat je er mee hebt.
fonsflons: Graag eerst de klacht goed lezen, alvorens zo belachelijk te reageren. Blijkbaar leest u net zo goed als dat DHL dat doet.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20