Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
View
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2019 14:21

Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door View » 17 dec 2019 14:30

Op 4 december om besteld een klant een deurmat met foto. Deze ligt klaar voor verzending en wij mailen de klant om betaling zodat wij het pakket kunnen versturen. Zegt de klant ik heb niets besteld. Wat kan je in dit geval doen ? Klant heeft haar mail, 06 nr adres ed allemaal bij de aanvraag ingediend.

Graag uw reacties

Lady1234
Berichten: 12176
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Lady1234 » 17 dec 2019 16:59

Wat u kunt doen? Eigenlijk helemaal niets. Misschien heeft een grapjas wel zijn gegevens misbruikt.

mh73
Berichten: 1824
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:59

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door mh73 » 17 dec 2019 17:04

Mmm, er is natuurlijk wel een koopovereenkomst gesloten. Als alle gegevens gewoon kloppen en ook verstuurd zijn vanaf het opgegeven mailadres dan kun je daar niet zomaar onderuit denk ik.

Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt, wel krijg ik weleens betalingen binnen zonder bestelling. Die mensen melden zich over het algemeen binnen een week.

Cro
Berichten: 819
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Cro » 17 dec 2019 17:10

mh73 schreef:
17 dec 2019 17:04
Mmm, er is natuurlijk wel een koopovereenkomst gesloten. Als alle gegevens gewoon kloppen en ook verstuurd zijn vanaf het opgegeven mailadres dan kun je daar niet zomaar onderuit denk ik.

Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt, wel krijg ik weleens betalingen binnen zonder bestelling. Die mensen melden zich over het algemeen binnen een week.
Het verzendende mailadres zegt helemaal niets, dat is zeer makkelijk te vervalsen. Net als de andere hier genoemde gegevens.
Ik verwacht eigenlijk dat TS hier weinig kan doen behalve zijn verlies nemen tenzij hij expliciet kan aantonen dat de koper ook daadwerkelijk de koper blijkt te zijn en er niet bijvoorbeeld door een grapjas gegevens van een ander gebruikt zijn.

Ik vraag me echter af of je als bedrijf je daar druk om moet gaan maken. Ik verwacht eigenlijk dat TS beter zijn verlies kan nemen dan hier (veel) tijd in te gaan steken.

Komkommertijd
Berichten: 3666
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 17 dec 2019 17:18

Ik mis hier de link naar deze firma, zou het wel leuk vinden als ik mijn portret erop kreeg,
laat graag iedereen over mijn heen lopen!

Jammer dat reclame hier verboden is...

mh73
Berichten: 1824
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:59

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door mh73 » 17 dec 2019 17:30

Cro schreef:
17 dec 2019 17:10
Ik vraag me echter af of je als bedrijf je daar druk om moet gaan maken. Ik verwacht eigenlijk dat TS beter zijn verlies kan nemen dan hier (veel) tijd in te gaan steken.

Dat klopt. Sommige dingen moet je laten gaan.

Moneyman
Berichten: 14773
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Moneyman » 17 dec 2019 17:31

De les is: maatwerkbestellingen vooraf laten betalen.

breien
Berichten: 3106
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door breien » 17 dec 2019 17:33

Dit is een consumentenforum. De klant is consument. TS is een bedrijf.
Aangezien TS spreekt over wij, vermoed ik niet dat het hier om een ZZP-er gaat.

fonsflons
Berichten: 1669
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door fonsflons » 17 dec 2019 17:51

Bestellingen worden niet via een e-mail adres geplaatst zoals hier eerder aangegeven. Je moet tijdens het bestellen uiteraard wel een mail adres invullen maar dat zegt niets.

Je kunt dus nooit bewijzen dat de opgegeven klant ook de bestelling geplaatst heeft. Dus geen moeite meer doen als de klant dit aangeeft. En inderdaad maatwerk altijd vooraf laten betalen.

tttlocke
Berichten: 2797
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door tttlocke » 17 dec 2019 17:56

En ik vind het prima dat dit topic geopend is. Zie het als een consumentenkwestie, belicht 'van de andere kant'.
De huisregels hebben het overigens niet alleen over 'ZZP-ers' maar ook over 'kleine bedrijven'.

fonsflons
Berichten: 1669
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door fonsflons » 17 dec 2019 18:00

breien schreef:
17 dec 2019 17:33
Dit is een consumentenforum. De klant is consument. TS is een bedrijf.
Aangezien TS spreekt over wij, vermoed ik niet dat het hier om een ZZP-er gaat.
Ach, als het toch makkelijk te beantwoorden is. Anders krijg je zo'n situatie van ' u moet naar het andere loket waarop de bediende achter je aanloopt en dat loket opent

ZeerPrivé
Berichten: 1461
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 17 dec 2019 18:11

View schreef:
17 dec 2019 14:30
Op 4 december om besteld een klant een deurmat met foto. Deze ligt klaar voor verzending en wij mailen de klant om betaling zodat wij het pakket kunnen versturen. Zegt de klant ik heb niets besteld. Wat kan je in dit geval doen ? Klant heeft haar mail, 06 nr adres ed allemaal bij de aanvraag ingediend.

Graag uw reacties

Waarschijnlijk goedkoper adresje gevonden. Of impulsaankoop geweest. Maatwerk zou ik nooit achteraf laten betalen, maar vooraf. Verder kunt je hier niets mee. Wel een les om het bij toekomstige bestellingen anders aan te pakken.

renewouters
Berichten: 3505
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door renewouters » 17 dec 2019 18:28

breien schreef:
17 dec 2019 17:33
Dit is een consumentenforum. De klant is consument. TS is een bedrijf.
Aangezien TS spreekt over wij, vermoed ik niet dat het hier om een ZZP-er gaat.
Veel eenmansbedrijven hebben het altijd over "wij" zodat het groter lijkt.

tttlocke
Berichten: 2797
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door tttlocke » 17 dec 2019 18:37

Sommige mensen zitten nu eenmaal op het vinkentouw om 'bedrijven' te weren.

Komkommertijd
Berichten: 3666
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 17 dec 2019 18:45

Ik, partner, beide kinderen en kleinkinderen, en hoewel nu gestopt als bedrijf, we werkte met 6 personen + eigenwijze oude kater!

Vaak is een ZZPer een familie bedrijf op 1 naam.
Kijk maar eens naar de boeren!

crazyme
Berichten: 7489
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door crazyme » 17 dec 2019 21:10

Je kan beter je energie steken in een andere betaalprocedure.

Wat is de schade ?

alfatrion
Berichten: 16124
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door alfatrion » 17 dec 2019 23:44

Heb je geen IP adres van de bestelling?
Moneyman schreef:
17 dec 2019 17:31
De les is: maatwerkbestellingen vooraf laten betalen.
Dat mag alleen niet. Je kan hooguit een aanbetaling verlangen van max 50%.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 17 dec 2019 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 12176
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Lady1234 » 17 dec 2019 23:46

En wat zeggen die IP adressen dan?

alfatrion
Berichten: 16124
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door alfatrion » 17 dec 2019 23:47

Waar de bestelling vandaan kwam.

Theotrucker
Berichten: 3966
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Theotrucker » 17 dec 2019 23:50

Er bestaat toch geen telefoonboek voor IP Adressen. Zelfs de stichting Brein moet enorme rechtszaken optuigen om aan een fysiek adres behorende bij een IP adres te komen.
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 18 dec 2019 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie