LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbezorgd pakket na een maand nog niet retour van DHL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Onbezorgd pakket na een maand nog niet retour van DHL

Ongelezen bericht door Philo12 »

Op 12 dec. heb ik een pakket verstuurd, dat qua volume nog niet eens de helft besloeg van wat de pakket criteria zijn volgens DHL, maar wel langer.

Is daarom niet afgeleverd. Zou dan terugkomen.
Je zou zeggen: neem het pakket dan niet aan als DHL als het niet voldoet aan de criteria... Niet?

Nu beweert DHL dat ze al 4x heeft geprobeerd het bij mij thuis retour af te leveren in Haarlem.

Wat absoluut ONWAAR is, aangezien ik op aangegeven tijdstippen altijd aanwezig was.
Daarbij kunnen ze dit niet beweren omdat de straat waar mijn adres is altijd op die tijdstippen is afgesloten.

En nu moet ik het zelf afhalen in Utrecht... Mooi niet!

Ik heb inmiddels al zeker 10 x mail contact gehad met DHL.
Ik heb vandaag om telefonisch contact gevraagd...
Geeft DHL een telefoon nr. dat NIET werkt. Over onwil gesproken.

DHL is een ZEER onbetrouwbare bezorg firma gebleken!

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onbezorgd pakket na een maand nog niet retour van DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus u verzend een pakket die langer is dan in de voorwaarden staat. Deze kan dus niet bezorgd worden en het retourbrengen kan ook niet omdat er geen auto’s bij u in de straat mogen komen. Omdat ze dus niet kunnen afleveren komt de code niet thuis er aan te hangen. Dat heeft niets met onbetrouwbaar te maken, wel met het feit dat het anders niet verwerkt kan worden.
En omdat het pakket buiten de maten van de normale maat pakketpost valt wordt het ook niet naar lokale afhaalpunten gebracht.

Beetje vreemd om DHL onbetrouwbaar te noemen als u zelf van de voorwaarden afwijkt en daarmee zelf een probleem veroorzaakt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onbezorgd pakket na een maand nog niet retour van DHL

Ongelezen bericht door berndv »

Philo12 schreef:
07 jan 2020 10:35
Daarbij kunnen ze dit niet beweren omdat de straat waar mijn adres is altijd op die tijdstippen is afgesloten.
Wat misschien direct de reden kan zijn dat het pakket niet afgeleverd is. Het is dan niet correct dat ze melden dat u niet thuis was, maar wel dat het thuis niet toegankelijk was.

Omdat het pakket schijnbaar niet aan de normale maatvoering voldeed gaat het dus ook niet via de normale route, particulieren krijgen normaalgesproken pakketten via DHLforYou, zakelijke pakketten gaan via DHL Europlus, met die laatste is verzending van grotere en zwaardere pakketten ook mogelijk. Helemaal omdat u het kunt afhalen in Utrecht, de depots van Europlus zijn wat minder verspreid over het land dan de particuliere tak.
Philo12 schreef:
07 jan 2020 10:35
Je zou zeggen: neem het pakket dan niet aan als DHL als het niet voldoet aan de criteria... Niet?
Dat zou inderdaad juist zijn als u het pakket rechtstreeks aan de chauffeur van DHL had afgegeven, DHL werkt met servicepunten en die controleren niet of uw pakket aan de voorwaarden voldoet, dat is uw verantwoordelijkheid als verzender.
Philo12 schreef:
07 jan 2020 10:35
DHL is een ZEER onbetrouwbare bezorg firma gebleken!
Kijkt u eerst eens waar het "probleem" begonnen is. Dat is doordat u een pakket heeft verzonden dat niet aan de voorwaarden voldeed.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Onbezorgd pakket na een maand nog niet retour van DHL

Ongelezen bericht door Philo12 »

DHL heeft het pakket zoekgemaakt. Bij PostNL wordt een pakket geweigerd als het niet mee kan.

Ik wil het nu terughebben.
Dan moet ik het toch niet gaan afhalen in Utrecht????

Nogmaals, DHL doet net alsof het langs is geweest... en zegt vervolgens dat ik het nu zelf moet ophalen.
Uit niks blijkt dat DHL langs is geweest of maar de intentie heeft gehad om het retour te leveren.

DHL geeft de indruk dat retour leverantie op het servicepunt zou gebeuren.

DAT IS RONDUIT ONBETROUWBAAR!!!!!

Ik ga een schadevergoeding indienen nu.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onbezorgd pakket na een maand nog niet retour van DHL

Ongelezen bericht door berndv »

Philo12 schreef:
08 jan 2020 13:32
DHL heeft het pakket zoekgemaakt
Is het nu zoekgeraakt of is het gewoon voor u af te halen in Utrecht?
Philo12 schreef:
08 jan 2020 13:32
Ik wil het nu terughebben.
Dan moet ik het toch niet gaan afhalen in Utrecht????
Waarschijnlijk wilt u het niet horen, maar als u het nu terug wilt hebben, zie ik heel eerlijk gezegd geen andere mogelijkheid dan het op te halen in Utrecht.
Philo12 schreef:
08 jan 2020 13:32
Nogmaals, DHL doet net alsof het langs is geweest... en zegt vervolgens dat ik het nu zelf moet ophalen.
Uit niks blijkt dat DHL langs is geweest of maar de intentie heeft gehad om het retour te leveren.
DAt doen ze ja, omdat ze geen mogelijkheid hadden om het pakket bij u af te leveren omdat u schijnbaar op een adres woont dat niet hele dagen toegankelijk is voor auto's en aangezien u een pakket retourgestuurd kreeg dat niet via de reguliere pakketdienst gaat, gaan ze hier ook niet een afstand mee zeulen omdat er geen auto's mogen rijden. Omdat ze daar geen aparte code voor hebben in hun zakcomputer krijgt u de melding "niet thuis" vermoed ik. Maar dat doet er nu ook niet echt meer toe. het pakket ligt in Utrecht, daar kunt u het ophalen. Het is een pakket dat niet zondermeer door DHL verzonden kan worden omdat het niet voldoet aan de reguliere maatvoering.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onbezorgd pakket na een maand nog niet retour van DHL

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Philo12 schreef:
08 jan 2020 13:32
Ik ga een schadevergoeding indienen nu.
DHL zou eerder bij u een schade vergoeding kunnen claimen. Immers verstuurd u een pakket wat niet aan de voorwaarden voldoet. Daarnaast is het retour adres niet bereikbaar, zoals u zelf ook stelt. Lijkt me logische dat DHL er nu wel klaar mee is en dat als u het pakket zo belangrijk vind het maar moet komen ophalen in hun distributiecentrum.

Gesloten