Ongewenste reclame Postcode Loterij

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Martijn249260

Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Martijn249260 » 27 dec 2019 23:12

Dat de Postcode Loterij een agressieve marketing op nahoudt is bekend maar ze sturen ook geadresseerde reclame naar je huisadres om de Nee-Nee/ Nee-Ja sticker te omzeilen. Via de site even aangeven dat je er niet van gediend bent en het niet wil ontvangen werkt alleen maar averechts want sinds ik daar heb aangegeven geen reclame meer van ze te willen ontvangen blijven ze mijn brievenbus maar vervuilen met ongewenst reclame en is dit zelfs verdrievoudigd! Mijn vragen:

1. Kan er (juridisch) niet eens opgetreden worden tegen deze agressieve marketingmethodes van de Postcode Loterij
2. Hoe kom ik van die ongewenste reclame af? Zoals gezegd heeft het bij de Postcode Loterij aangeven dat je geen reclame van ze wil ontvangen geen effect.

Lady1234

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Lady1234 » 28 dec 2019 13:49

Heeft u geen oud-papierbak?

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 28 dec 2019 14:07

Alle (on)gewenst drukwerk waar mijn naam en adres etc. op staat gaat in de papierversnipperaar en die leeg ik met enige regelmaat in de grote blauwe dossierbak, welke maandelijks door het Gemeente archief wordt opgehaald ter verwerking.
Niets om je druk of kwaad over te maken.
Als je je aan alles wat ongewenst op je pad komt moet ergeren, dan blijft er weinig tijd over om nog ergens van te kunnen genieten.
En als je consequent niet reageert, dan stoppen de zendingen vanzelf, zelfs die van deze loterij !!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 28 dec 2019 14:15

Brievenbus dichtplakken. Of inderdaad gewoon bij het oud papier. Tegenhouden doe je het niet.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 28 dec 2019 14:24

Meld je aan bij het https://www.postfilter.nl ben je van alle ongewenste reclamezooi af.

Nationaal Postregister

Met Postfilter bepaalt u zelf welke geadresseerde reclamepost u wilt ontvangen. Gratis en eenvoudig. Wilt u wel post over goede doelen en leuke aanbiedingen van tijdschriften, maar niet over auto's en horoscopen? In het Nationaal Postregister kunt u aangeven van welke sectoren u geen reclamepost wilt. Na vier tot zes weken zijn blokkades volledig actief en dat blijven ze voor een periode van vijf jaar. De Stichting Reclame Code ziet toe op de handhaving van de regels van Postfilter.

Bij instanties waar je een klantrelatie hebt, kun je reclame op die manier niet blokkeren, maar kun je wel gebruik maken van je recht van verzet https://www.postfilter.nl/recht-van-verzet

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 28 dec 2019 15:00

Vermoedelijk zal niets wat je ertegen probeert te doen helpt. Op de tv word je ook doodgegooid met hun reclames. De klachten zijn bekend en het enige wat de Postcode Loterij lijkt te doen is meer, meer, meer reclame.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 28 dec 2019 15:04

kuklos schreef:
28 dec 2019 15:00
Vermoedelijk zal niets wat je ertegen probeert te doen helpt. Op de tv word je ook doodgegooid met hun reclames. De klachten zijn bekend en het enige wat de Postcode Loterij lijkt te doen is meer, meer, meer reclame.

Postfilter werkt prima, krijg nooit reclame in mijn brievenbus, dus ook niet van PCL. Samen met een nee/nee sticker en alles zoveel mogelijk digitaal blijft mijn postbus lekker leeg.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 28 dec 2019 16:03

Ex klanten, ook die maar 1 maand gratis meespeelden kregen vaak jarenlang deze zooi.

Opzeggen lukte niet, negeren ze gewoon.
Daarom Martijn, stuur 1x retour afzender en schrijf hierop; Overleden!
Dat is het enige wat werkte, want netjes volgens de regels doen ze niet.

Deze loterij kan doodvallen en dit bleek tot nu toe goed te werken, wel kan er nog post onderweg zijn binnen 1 maand maar daarna over.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 28 dec 2019 19:07

Naast Postfilter kun je ook nog recht van verzet aantekenen. Overtreding van beide kunnen worden gemeld bij de ACM. Deze kan boetes opleggen.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 28 dec 2019 19:27

Het is niet verboden om post te sturen. En al zou dat wel kunnen, waar ga je dan de grens leggen van wat wel en niet verboden mag worden?

Maar zoals gisteren ook al ergens is gezegd: we leven in het beste land ter wereld als dit onze problemen zijn.

Plaats reactie