LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting marktplaats zelf

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Alf62
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2017 14:17

Oplichting marktplaats zelf

Ongelezen bericht door Alf62 »

Hallo,
Zijn er mensen die door marktplaats zelf worden opgelicht??????

Vorig jaar heeft marktplaats van november2018 tot en met januari 2019 zijn topadvertenties verhoogd van 4 naar 8 euro. Echter hebben ze dit niet voor iedereen gedaan, maar alleen voor mensen die regelmatig een topadvertentie hebben geplaatst. Ik heb namelijk 2 accounts. 1 actieven en een minder actieve. Mijn actieve account ging naar 8 euro en mijn minder actieve account bleef op 4 euro voor dezelfde advertentie in dezelfde rubriek.

Dit jaar heeft marktplaats een nieuwe manier gevonden om adverteerders op te lichten in dezelfde periode, althans vanaf november 2019 tot op heden. Ik betaal nu € 4,40 voor een topadvertentie. Begrijpelijk gezien de periode van het jaar. Nu is het echter zo dat je topadvertentie in "mijn advertenties" netjes staat vermeld als topadvertentie. Maar in de rubriek staat hij niet als topadvertentie vermeld en zakt hij gewoon verder weg samen met de onbetaalde advertenties.

Net als vorig jaar verschuilt marktplaats zich achter een "systeemfout" Vorig jaar duurde hun "systeemfout" 3 maanden en tot op de dag van vandaag is hun nieuwe "systeemfout" nog steeds niet gecorrigeerd. Heb namelijk vandaag weer een dagtopper geplaatst.
Volgens mij schrijven ze bij marktplaats zelf hun systemen en als je even zoekt je die fout er zo uithaalt, maar helaas. Marktplaats weet al 3 weken van deze fout en corrigeert of controleert helemaal niets en strijkt zo geld op waar ze geen recht op hebben.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Oplichting marktplaats zelf

Ongelezen bericht door rvjapio »

U bent in de war met marketing. Dat is geen oplichting.

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichting marktplaats zelf

Ongelezen bericht door Moneyman »

En, waar zit de oplichting? Verschillende prijzen berekenen voor verschillende typen gebruikers is logisch. En een foutje is evenmin oplichting. Mijn recente topadvertenties waren ook gewoon als zodanig zichtbaar, zowel in "mijn advertenties" als in de rubrieken zelf.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Oplichting marktplaats zelf

Ongelezen bericht door reggie2 »

Voordat je de advertentie plaatst, krijg je het kostenplaatje te zien. Kan je altijd weigeren.

Gesloten