LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket vermist bij DPD

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Geleg
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2020 13:48

Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door Geleg »

Geachte heer /mevrouw,

Per onlne heb ik een leren muil Gevav panttofel voor mijzelf bestellen en een winterlaarsje voor mijn zoontje besteld bij shoeplace.
Deze twee schoenen pas niet en te groot voor ons allebei en toen pakket retour gestuurd naar shoeplace. Wij mogen Shoeplace binnen 60 retour verzenden. Ik heb pakket op 18 april bij de DPD afgifte punt) afgegeven. Ik heb de track en trace nummer gekregen van afgift balie. Maar hij is sinds dien nooit aangekomen bij de shoeplace. Toen onderzoek gestart door sendclouds samen met DPD claims afdeling. Ik heb brief ontvangen van dpd en vermeld dat de DPD algemene voorwaarden zijn zij niet verantwoordelijk voor mijn vermist pakket. In de brief sttaat ook dat de claimbehandeling afgerond en zijn tot de conclusie gekomen dat zij mijn claim niet goedkeuren.

Ik vind dat zij verantwoordelijk moet zijn en moeten weten wat met mijn pakket is gebeurd. Ik heb op 18 april 2020 mijn pakket netjes bij hun afgift punt afgegeven. Ik heb trace en track bewijs liggen bij mij. Ik heb ook online afgemeld voor de retour zending en sticker uitgeprint op de pakket geplakt.

Ik zoek eigenlijk hulp van radar tros dat DPD beschuldigd aan mij en insteek gelaten en oneerlijk werd behalded. Ik heb klacht ingediend online bij Dpd. Maar Ik heb niets van hen gehoord over mijn klacht die ik heb ingediend. Ik heb twee mederwerks van Dpd gesproken en zij zouden mij email struen. Maar nooit email ontvangen van hen. Ik ben niet tevreden met Dpd pakket serivice en ik vind niet betrouwbaar bedrijf hoe zij met mij is omgegaan over mijn pakket

Met vriendelijke groet,

G.Tsering

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door berndv »

wat zeggen ze bij shoeplace? Ik weet zo niet hoe het zit met de verantwoordelijkheid als u een sticker krijgt van shoeplace en het met de door hun gekozen verzender verstuurt. Normaliter is de verzender verantwoordelijk totdat het pakket afgeleverd is.

maar wat zegt de track en trace?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Welke winkel?

DPD heeft vaak een klein hoekje waar de pakketten afhalen en versturen vaker door elkaar gaan.
Ik heb wel vaker iets verzonden maar bij een overvolle winkel en tekort ruimte en als je niet kan zien hoe ver het in het systeem dat pakje is gekomen?

De kleinere winkel sloeg ik over, liever een ruimere en die kan dit beter apart houden.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door marnix »

Het zijn honden, vandaag weer eens de hele middag zitten wachten,
en ineens een mailtje, u was niet thuis, pakket is naar pick-up point.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door pierrev »

DPD is een ramp maar het verzendbewijs is bij de meeste winkels genoeg om geld terug te krijgen ook als het kwijt is want u kunt aantonen dat het verzonden is

WillemvanMeggelen
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2018 16:38
Contacteer:

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door WillemvanMeggelen »

Afgelopen vrijdag was ik niet thuis. Toen ik begin van de middag thuis kwam stond er naast mijn voordeur een door mij besteld pakket t.w. van €160. Geen briefje helaas niets. Gelukkig heeft niemand het pakket meegenomen. Geweldige service van DPD!

LilianR
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2019 11:00

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door LilianR »

Dpd is verantwoordelijk. Ik hoop dat u de schoenen nog niet hebt betaald, want de leverancier moet dit afhandelen met de vervoerder. U hebt met detrackand trace bewijs genoeg om aan te tonen dat u de zending retour hebt aangeboden.

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door Jammer! »

Vervelend!
Helaas komen DPD, DHL en PostNL er nog steeds mee weg hun verantwoordelijkheid te ontduiken.
Wellicht dat onder druk van Radar,Kassa en de Consumentenbond er beweging in het parlement kan worden gekregen om dit soort gedrag door wetgeving aan te pakken.
Het is volstrekt normaal dat track&trace niet deugt, dat pakketten onvindbaar zijn enz. Men heeft werkelijk geen idee.
Pas na weken wil men pas iets uitzoeken en bij erkenning van verlies dan begint de bewijslast van de schade.
Overigens, zonder verzekering krijgt men sowieso niets terug (of kiloprijs).
Erkenning is vrijwel kansloos als pakket naar buitenland gaat\komt. Men verwijst dan naar partner in buitenland etc.

Chanel555
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2020 21:00

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door Chanel555 »

Het ging bij mij om een taart....... besteld en nooit gekregen.
Het was *maar * 15;95 euro,maar toch.......en ik ben altijd thuis,noodgedwongen.
Gaat niet om het geld, maar de irritatie is gewoon vervelend.

keesenhan
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jan 2009 17:14

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door keesenhan »

Heb zulke slechte ervaringen met DPD dat ik tegenwoordig eerst de verkoper bel om te vragen met wie ze versturen. Als het DPD is doe ik de bestelling ergens anders

koek100
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2017 19:20

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door koek100 »

Ik had een pop-up tentje/omkleden besteld via een online shop (wil de naam niet noemen)
Ging naar DPD en zou op mijn huisadres worden afgegeven.
Steeds kijken, maar was daar nog steeds en er gebeurde weinig.
Door de coronacrisis kon het wat langer duren, dus dat begreep ik.
Na drie weken hoorde ik via een mail van de shop, dat het artikel retour was gestuurd en daar werd ik voor bedankt.
Ik zou het geld terug krijgen, maar ik had nog helemaal niets betaald. (doe het achteraf)
Wij zijn in verband met quarantaine altijd thuis en er is geen bezorger geweest.
Heb ze een mail gestuurd voor uitleg, maar dat heb ik niet gekregen.
Heb tentje nu bij een andere leverancier besteld en nu maar afwachten of het nu goed gaat.
Ben benieuwd.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door riddert »

Ik ook. Laat maar horen hoe het afloopt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jammer! schreef:
01 jun 2020 15:40
Helaas komen DPD, DHL en PostNL er nog steeds mee weg hun verantwoordelijkheid te ontduiken.
U kent de afspraken niet tussen verkoper en de bezorgdiensten. Dus of ze die verantwoordelijkheid ontduiken is uw aanname.
Jammer! schreef:
01 jun 2020 15:40
Wellicht dat onder druk van Radar,Kassa en de Consumentenbond er beweging in het parlement kan worden gekregen om dit soort gedrag door wetgeving aan te pakken.
Waarom zou een ander het moeten doen? En hoe groot is het probleem? Voor zover ik weet onder de 1%. Ik denk dat uw werkgever dat alleen kan dromen.
Jammer! schreef:
01 jun 2020 15:40
Het is volstrekt normaal dat track&trace niet deugt, dat pakketten onvindbaar zijn enz. Men heeft werkelijk geen idee.
Pas na weken wil men pas iets uitzoeken en bij erkenning van verlies dan begint de bewijslast van de schade.
Niet na weken, na 7 dagen. En de reden waarom is dat mocht een pakket ergens op een depot terecht komen hier na 7 dagen een automatisch ophaalbericht wordt aangemaakt. Mocht na een week het pakje niet vanzelf weer opduiken, dan wordt er pas verder gekeken.

Klachten moet je onder verdelen in verschillende oorzaken. Je hebt zakelijke pakketten en consumentenpakketten. Het kan zijn dat een pakje op een verkeerde band terecht komt, in een verkeerd depot of busje. Vervelend, maar met 1 of 2 dagen zit die weer op het goede spoor. Het kan ook zijn dat een consument zijn pakje inlevert bij een willekeurige winkelier die verzaakt het pakje over te dragen, of waar die wordt ontvreemd. Dat is dan niet de schuld van de bezorgdienst.
Het kan ook zijn dat de barcode beschadigd raakt. Zowel bij het afgiftepunt of ergens onderweg. Zonder NAW gegevens is het vrij lastig verwerken.

Niet elke klacht is te wijten aan de verschillende bezorgbedrijven. En zo lang de foutmarges in procenten laag zijn is er geen reden tot paniek. Maar met slechts 1% fout op de miljoenen pakjes die per dag verwerkt worden zijn de absolute getallen natuurlijk wel groot. Vervelend bij wie het overkomt, maar dit zorgt niet bij iedereen schade.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door grun »

keesenhan schreef:
01 jun 2020 17:54
Heb zulke slechte ervaringen met DPD dat ik tegenwoordig eerst de verkoper bel om te vragen met wie ze versturen. Als het DPD is doe ik de bestelling ergens anders
Ik heb heel andere ervaringen. Van alle bezorgers vind ik DPD juist de beste, vooral door de track en trace service. Niet alleen voorspellen ze de bezorgtijd het nauwkeurigst binnen een marge van een uur (PostNL twee uur), maar je kunt ook op een kaart de exacte locatie van de bestelbus zien en hoeveel adressen hij nog moet bezoeken voordat hij bij jou komt.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door pierrev »

grun schreef:
03 jun 2020 18:19
keesenhan schreef:
01 jun 2020 17:54
Heb zulke slechte ervaringen met DPD dat ik tegenwoordig eerst de verkoper bel om te vragen met wie ze versturen. Als het DPD is doe ik de bestelling ergens anders
Ik heb heel andere ervaringen. Van alle bezorgers vind ik DPD juist de beste, vooral door de track en trace service. Niet alleen voorspellen ze de bezorgtijd het nauwkeurigst binnen een marge van een uur (PostNL twee uur), maar je kunt ook op een kaart de exacte locatie van de bestelbus zien en hoeveel adressen hij nog moet bezoeken voordat hij bij jou komt.
Om vervolgens te wachten op de bezorger en opeens staat het op we hebben u gemist zoals de laatste 8 bestellingen die door dpd geleverd hadden moeten worden.

keesenhan
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jan 2009 17:14

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door keesenhan »

Ergens wordt het Track and Trace systeem van DPD opgehemeld. Kon twee keer op het track and trace systeem zien dat ze regelrecht naar het pick-up point reden zonder bij mij in de buurt te zijn geweest. Kreeg mailtje dat we niet thuis waren en het konden afhalen. Enige die goed werkt is PostNL

Chanel555
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2020 21:00

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door Chanel555 »

Weer een pakket van DHL niet gekregen dit keer van Koopjedeal.
Volgens TrackTrace code zou hij op 20-05-2020 hier afgeleverd zijn.
No Way........zelf niet aan de deur geweest.
Er lopen hier 2 honden (keffertjes) en die slaan enorm aan als er ook maar iemand hier stopt op de parkeerplaats dus die hele bezorger is hier niet geweest.
Koopjedeal onderneemt stappen (applaus) en ik zelf natuurlijk ook.

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door Jammer! »

Helaas, weer het bekende liedje.
Er zal zeker af en toe een slechte bezorger bij zitten maar het probleem zit echt bij DHL en POSTNL en DPD.
. Hun t&t is niet betrouwbaar
. Klantenservice is er niet (tenzij uitstellen\geen actie\ontkennen\ geen verantwoordelijkheid nemen als service wordt gezien.
. De compensatie bij verlies is zo laag of frustrerend qua proces dat die bedrijven geen belang hebben bij een correcte aanpak.
. Bezorgers en ook pick-ups worden nauwelijks financieel beloond (vandaar het verloop en het massaal sluiten van pick-ups.

Zolang consumentenorganisaties en de politiek dit zo laten gebeurt er niets.
Als de banken fouten of foutjes maken worden ze neergesabeld (prima om ook die scherp) te houden maar dit is blijkbaar niet interessant genoeg voor voldoende publiciteit bij diezelfde consumentenorganisaties en politiek.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door Rinustp »

Helaas. Momenteel wachten wij op twee pakketten die door Bol.com verstuurd zijn via DPD.
Vrijdag zouden ze geleverd worden, maar dat is niet gebeurt.
Wij zouden T&T code krijgen en het pakket kunnen volgen. Wij zouden op de hoogte gehouden worden van het verzendproces. Niets dus.

Van de telefoonbalie van Bol kreeg mijn vrouw te horen dat het ivm corona vertraagd was en dat het wel maandag of dinsdag kon worden.
Op zich geen probleem maar dat er geen enkel bericht komt heeft niets met corona te maken. Want de afstand tussen het e-mailadres van Bol en dat van ons is meer dan 1,5 meter.

Ik wordt vervelend van die smoesjes over corona. Alles zou aan de gevolgen van corona liggen terwijl ze graag zo veel mogelijk willen verkopen.

Verder vind ik de uitvlucht van “ Ze verzorgen miljoenen pakketten per dag dus er gaat wel eens wat mis” nergens op slaan.
Als je zo graag veel pakketten wilt versturen- en bijvoorbeeld Postnl wil dat. Daarom schaffen ze de briefpost geleidelijk aan af- dan moet je zorgen dat elk pakket met respect behandeld wordt. Als je dat niet kunt garanderen dan moet je er mee stoppen en een friettent beginnen.

Cro
Berichten: 2067
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Pakket vermist bij DPD

Ongelezen bericht door Cro »

waar gewerkt wordt, worden nu eenmaal fouten gemaakt, dat is de simpele realiteit. Niemand kan garanderen dat er nooit iets foutgaat.
Wat belangrijk is zijn de percentages waarin het fout gaat. Zolang de foutpercentages ruim <1% zijn is er weinig aan de hand.

Dat er door Corona wat vertraging kan ontstaan bij de bezorging is ook niet vreemd. Pakket bezorgers hebben minder capaciteit door hun hele organisatie heen, ze moeten zich immers aan de RIVM richtlijnen houden terwijl aan de andere kant meer consumenten online zijn gaan bestellen omdat ze dat veiliger vinden dan een naar een winkelcentrum of stadscentrum te gaan. Overal wordt ook gewaarschuwd voor deze vertragingen.

Gesloten