LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL heeft geen telefoonnummer

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
MoretLB
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2020 14:48

PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door MoretLB »

Waarom heeft PostNL geen telefoonnummer waar je ze kan berijden. Deze morgen een verhuis service in gevuld en aan het einde staat dat je een mail ontvangt met een link, maar deze heb ik niet gehad. Daarom wil ik PostNL eventjes bellen dat er iets mis is gegaan. De betaling is wel goed verlopen en is ook afgeschreven van de rekening, maar eventjes gewoon bellen naar de klantenservice kan niet. Via de computer van de klantenservice bij PostNL krijg ik zulke rare antwoorden dat ik daar mee ben gestopt.
Zou u dat ook eens in een uitzending willen behandelen want zo een groot bedrijf dat servies verleent je niet kan bellen. Bij de andere pakket bedrijven kan je wel bellen waar om hier niet. Als ze te veel telefoon krijgen moet ze maar wat mensen aan nemen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

MoretLB schreef:
21 sep 2020 15:05
Waarom heeft PostNL geen telefoonnummer waar je ze kan berijden.
Gezien wat u van plan bent te doen met ze snap ik dat ze zich even onbereikbaar houden.

Ik zie wel dat ze zelf als alternatief noemen:
In dat geval kun je een privébericht via Facebook of Twitter sturen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door berndv »

MoretLB schreef:
21 sep 2020 15:05
maar eventjes gewoon bellen naar de klantenservice kan niet.
Hoezo niet?
Klik hieronder op de knop 'Contact opnemen'. Daan vraagt je hoe je contact wilt opnemen – kies 'Bellen'. Vervolgens zal Daan je alvast wat vragen stellen. Jouw antwoorden stuurt hij door naar zijn echte collega’s die je vervolgens aan de telefoon verder zullen helpen. Heb je alle vragen beantwoord? Dan vertelt Daan je onder welk nummer jouw gegevens bij de klantenservice bekend zijn en via welk telefoonnummer jij contact met ons op kunt nemen. Dit telefoonnummer is speciaal op basis van jouw antwoorden geselecteerd. Zo hoef je niet meer door een telefoonmenu, maar heb je direct de juiste collega te pakken!

Let op: zie je 'Bellen' niet staan? Dan is onze telefonische klantenservice op dat moment gesloten. Daan vertelt je wanneer onze klantenservice weer open is.
Ik snap niet echt hoe het kan dat u er met die computer niet uit kwam, heb het net geprobeerd, binnen de kortste keren had ik de vraag met welk nummer ik ze wil bellen.
Wat is je vraag?
ik heb geen mail ontvangen van de verhuisservice

Dankjewel.
Heb je een track & trace-code, KG code of betaalcode?
nee

Ben je zelf de ontvanger, afzender of iets anders?
anders

Over welk onderwerp gaat je vraag?
Verhuisservice

Staat genoteerd. Dan nu je contactgegevens.
Wat zijn je voorletters?

Wat is je achternaam?

Wat is jouw postcode?

Wat is je huisnummer (met eventuele toevoeging)?

Mijn collega's herkennen je meteen als ze weten met welk telefoonnummer je belt.
Met welk nummer ga je ons bellen?

Wat is je e-mailadres?

Dankjewel voor het doorgeven!
Noteer dit nummer: ****. Jouw gegevens zijn onder dit nummer bij ons bekend.
Je kunt ons bereiken op: ***
Zo heel moeilijk is het niet. Als u rare antwoorden krijgt, zal dit zeer waarschijnlijk liggen an de input die u geeft.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door rvjapio »

Vragensteller heeft helemaal gelijk. En als anderen het normaal vinden om in 12 vragen aan een robot eerst al je persoonlijke gegevens prijs te moeten geven vordat je een steek verder bent dan is er toch iets mis met hun interpretatie over dat telefoonnummer.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

rvjapio schreef:
22 sep 2020 09:49
... eerst al je persoonlijke gegevens prijs te moeten geven...
Nou, nou... zo spannend is het toch allemaal niet? Voor het onderwerp waar dit over gaat (= verhuisservice) zijn dit vrij voor de hand liggende vragen. Die "al je persoonlijke gegevens" zie ik niet bepaald.

Erthanax
Berichten: 9689
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mag ik er even op wijzen dat berndv weer eens, geheel belangeloos, iets uitzoekt en een gedetailleerde en nuttige reactie geeft? Vast wel; dus daar wijs ik even op. Hulde!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door berndv »

Erthanax schreef:
22 sep 2020 10:36
Mag ik er even op wijzen dat berndv weer eens, geheel belangeloos, iets uitzoekt en een gedetailleerde en nuttige reactie geeft? Vast wel; dus daar wijs ik even op. Hulde!
graag gedaan hoor. De chat kopieren duurde langer dan het doorlopen van de chat bij postnl :D

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door D34M0N »

rvjapio schreef:
22 sep 2020 09:49
Vragensteller heeft helemaal gelijk. En als anderen het normaal vinden om in 12 vragen aan een robot eerst al je persoonlijke gegevens prijs te moeten geven vordat je een steek verder bent dan is er toch iets mis met hun interpretatie over dat telefoonnummer.
Hoe denk je dat PostNL TS kan helpen zonder zijn gegevens te weten?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door berndv »

Op zich vind ik het wel een mooi systeem. Hiermee wordt je vraag duidelijk en door het nummer van de beller te vragen kan de inkomende oproep bij de klantenservice gelijk gerouteerd worden naar de juiste afdeling en is de persoon die je aan de lijn krijgt op de hoogte van de reden van het gesprek. Het contact zou dan korter kunnen, omdat je direct gericht geholpen kunt worden.

En je kunt je klantenservice beter opleiding/specialiseren, omdat de klanten gerichter binnenkomen. En ja, een menu kan dat ook ondervangen, maar je wilt niet weten hoeveel mensen maar een optie kiezen. Persoonlijk zou ik liever in een dergelijke chat eerst al de basis neerleggen, in plaats van eindeloos in een telefoonmenu rond te moeten hobbelen voor ik een medewerker spreek. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

gps
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2005 00:06

Re: PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door gps »

En dan heb je eindelijk een nummer en dan sta je minstens een half uur in de wacht!

john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

Re: PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door john46 »

Zelfde soort ervaring opgedaan met strafport klacht indienen. Ben uiteindelijk via bellen en allerlei privégegevens vragen kreeg ik een telefoonnummer door van klantenservice. Werd weet doorverwezen naar een link waar ik voor een klacht het track en tracenummer kom invullen en strafportnummer , hetgeen ik niet had, had online pakket verstuurd.Balen. onverwacht kwam ik een mogelijkheid van bezwaar tegen, echter geen mogelijkheid afbeeldingen of bijlage toe te voegen en maar 400 tekens mogelijk.
Na twee dagen zou er gereageerd worden
maar dan was het pakket al lang afgevoerd. Ook email of klachtenformulier per onderwerp niet te vinden. Kortom slechte " Daan" applicatie zeer gebruikers onvriendelijk en PostNl excelleert in onbereikbaar waarbij plug en play menselijk contact bij voorkeur wordt vermeden. Ben 2 uur bezig geweest om e.e.a. te regelen , waardeloze inrichting en benadering van klant

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

john46 schreef:
30 sep 2020 15:33
Kortom slechte " Daan" applicatie zeer gebruikers onvriendelijk en PostNl excelleert in onbereikbaar waarbij plug en play menselijk contact bij voorkeur wordt vermeden.
Pardon, wat zegt u?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: PostNL heeft geen telefoonnummer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
30 sep 2020 15:56
john46 schreef:
30 sep 2020 15:33
Kortom slechte " Daan" applicatie zeer gebruikers onvriendelijk en PostNl excelleert in onbereikbaar waarbij plug en play menselijk contact bij voorkeur wordt vermeden.
Pardon, wat zegt u?
>>
Welk deel is niet onduidelijk dan? :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten