LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Product bij Golox.nl valt tegen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
DKS
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2015 17:13

Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door DKS »

Mijn kleinkinderen zagen in een advertentie op Facebook een hondje dat van alles zou kunnen. Lopen, draaien met zijn kop enz.
Ik betaalde 29,95 en zou 1 hondje extra erbij krijgen . Na 6 weken kregen we eindelijk een hondje wat niets kan, maar alleen een knuffel is . Ik heb meerdere keren gemaild dat ik mijn geld terug wil,maar ze reageren niet. Dit soort praktijken moet stoppen .
Laatst gewijzigd door Radar op 22 okt 2020 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking

sake1987

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dit soort praktijken stopt alleen als men stopt met kopen van die fantastische aanbieding via de sociale media.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het staat op feestboek, dus het is waar. Dus hoeft er niet meer gekeken te worden wie de verkoper is. En dus bestel je maar bij een bedrijf die niet te traceren is. Wat hebben we het toch goed in Nederland dat we massaal geld in de plomp blijven gooien.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door mahadma »

Is dus gekocht via een "dropshipper", waar u 29,95 aan betaald en hij het bij Aliexpres oid besteld heeft voor hooguit de helft. Uit hun website blijkt:

Artikel 17 – Retour adres

Ons retour adres is in china

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Shenzhen E-commerce Co.,Ltd.

U zou het artikel op eigen kosten terug moeten sturen naar China, Als het daar al aankomt, dan is de vraag of men uw geld terug stort maar de verzendkosten naar China zijn geen NL tarieven .........
Laatst gewijzigd door mahadma op 22 okt 2020 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door berndv »

Wederom een dropshipper. Enige manier om dit te stoppen is niets meer kopen dat aangeboden wordt op facebook zou een begin zijn.

Privacybeleid is laatst aangepast op 4 april, en de website is geregistreerd op 8 september :?

In de algemene voorwaarden wordt gezegd dat de verkoper shenzhen nogwattus is, oftewel, een Chinees bedrijf die aanbiedt op aliexpress:
https://nl.aliexpress.com/store/906645

Maar ik geloof nooit dat het hier deze verkoper is, maar dus een gewone dropshipper. In hun faq verraden ze zich eigenlijk al een beetje, daar geven ze namelijk aan dat "ze" rechtstreeks vanaf de fabriek sturen.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Na 6 weken kregen we eindelijk een hondje wat niets kan, maar alleen een knuffel is .”
Waar staat dan op de site dat hij iets kan? Het filmpje is duidelijk niet hetgeen je aankoopt.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als ik u was had ik mijn kleinkinderen nu al geleerd om noooooit wat op facebook te kopen.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat mensen nou nog steeds niet snappen dat al die aanbiedingen van Facebook weggegooid geld zijn.

Mory60
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2020 20:07

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door Mory60 »

Mijn dochter zag in een advertentie op Instagram een hondje dat van alles zou kunnen. Lopen, draaien met zijn kop enz.
Ik betaalde 29,95 en zou 1 hondje extra erbij krijgen . maar na 5 weken kregen we eindelijk een hondje wat niets kan, maar alleen een knuffel is . Ik heb meerdere keren gemaild dat ik mijn geld terug wil, maar ze reageren niet. Dit soort praktijken moet stoppen . :twisted:

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet niets kopen van Instagram of Facebook. Dan stopt het.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zie nergens dat deze knuffel zou kunnen bewegen. Dat wordt volgens mij ook helemaal niet gesuggereerd. Dus je hebt gewoon gekregen wat je hebt besteld.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mory60 schreef:
24 okt 2020 20:15
Mijn dochter zag in een advertentie op Instagram een hondje dat van alles zou kunnen. Lopen, draaien met zijn kop enz.
Ik betaalde 29,95 en zou 1 hondje extra erbij krijgen . maar na 5 weken kregen we eindelijk een hondje wat niets kan, maar alleen een knuffel is . Ik heb meerdere keren gemaild dat ik mijn geld terug wil, maar ze reageren niet. Dit soort praktijken moet stoppen . :twisted:
Een website met 8 producten die ook nog eens niets met elkaar te maken hebben, een slechte google translate vertaling in de omschrijving, geen KVK nummer, geen adresgegevens, enz, enz. Een bedelaar stopt ook niet met bedelen als jij steeds opnieuw geld krijgt. Dit kan alleen stoppen als mensen onder curatele komen te staan en eerst een examen moeten afleggen of ze wel in staat zijn om online te kunnen kopen. U bent in ieder geval gezakt.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
25 okt 2020 09:01
Een website met 8 producten die ook nog eens niets met elkaar te maken hebben, een slechte google translate vertaling in de omschrijving, geen KVK nummer, geen adresgegevens, enz, enz. Een bedelaar stopt ook niet met bedelen als jij steeds opnieuw geld krijgt. Dit kan alleen stoppen als mensen onder curatele komen te staan en eerst een examen moeten afleggen of ze wel in staat zijn om online te kunnen kopen. U bent in ieder geval gezakt.
Moet ú niet onder curatele komen te staan? Voor het examen omgangsvormen bent ú in ieder geval gezakt.

Probeert u het de volgende keer eens zo:
Helaas, u kunt niet alle mooie praatjes op internet geloven. Vooral advertenties op sociale media (bv Facebook of Instagram) zijn berucht. Kijkt u maar eens goed:
- een website met acht producten die niets met elkaar te maken hebben;
- een slechte Google Translate vertaling in de omschrijving;
- geen KVK nummer van de aanbieder;
- geen adresgegevens, enz, enz.

Als u een volgende keer naar deze punten kijkt voordat u iets bestelt, is de kans kleiner dat u "opgelicht" wordt.


Zelfde boodschap, andere toon. Dat klinkt toch heel anders? Trollen, arrogante betweters, proleten... die mogen van mij gerust stevig van repliek gediend. Maar ietwat goedgelovige topicstarters hoeven toch niet zo ondergeschoffeld te worden?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
25 okt 2020 10:36
Zelfde boodschap, andere toon. Dat klinkt toch heel anders? Trollen, arrogante betweters, proleten... die mogen van mij gerust stevig van repliek gediend. Maar ietwat goedgelovige topicstarters hoeven toch niet zo ondergeschoffeld te worden?
Gelukkig hebben we allemaal onze eigen mening en leven wij in een vrij land om die mening te ventileren. Het forumlid waarop ik reageerde heeft een reactie geplaatst met nagenoeg dezelfde inhoud als die van het OP. Dat dit moet stoppen was al uitgelegd en besproken, waarom dan opnieuw in de groep gooien?
En ja, in uw gedachte is mijn reactie wellicht te fel. Maar hoeveel jaar wordt het al gewaarschuwd waar op te letten bij het online kopen? En hoe lang lopen de klachten al over dropshippers? Als iemand iets doet waarvan je bij voorbaat al weet dat het verkeerd afloopt, dan is de persoon, in mijn ogen, zelf verantwoordelijk. En ja, dat geef ik dan aan. Als je in deze tijd nog zo goedgelovig bent dat je gaat kopen bij de eerste de beste onbekende verkoper, op een site die van geen kanten klopt en met een product die beduidend goedkoper is dan elders, dan ben je in mijn ogen niet geschikt om online te kopen. Net zo goed dat je niet zomaar elke winkel binnenstapt doet men dat wel online. Dus eerst les krijgen in het online kopen en daarna pas mogen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door moederslink »

DKS schreef:
22 okt 2020 12:16
Mijn kleinkinderen zagen in een advertentie op Facebook een hondje dat van alles zou kunnen. Lopen, draaien met zijn kop enz.
Ik betaalde 29,95 en zou 1 hondje extra erbij krijgen . Na 6 weken kregen we eindelijk een hondje wat niets kan, maar alleen een knuffel is . Ik heb meerdere keren gemaild dat ik mijn geld terug wil,maar ze reageren niet. Dit soort praktijken moet stoppen .
Mory60 schreef:
24 okt 2020 20:15
Mijn dochter zag in een advertentie op Instagram een hondje dat van alles zou kunnen. Lopen, draaien met zijn kop enz.
Ik betaalde 29,95 en zou 1 hondje extra erbij krijgen . maar na 5 weken kregen we eindelijk een hondje wat niets kan, maar alleen een knuffel is . Ik heb meerdere keren gemaild dat ik mijn geld terug wil, maar ze reageren niet. Dit soort praktijken moet stoppen . :twisted:
Twee bijna exact dezelfde posts . Ik heb zo.n donkerbruin vermoeden dat hier getrold wordt :mrgreen:.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio, inhoudelijk verschillen we niet van mening, maar deze keer vond ik u wel erg scherp. U heeft volkomen gelijk dat veel mensen niet goed opletten en pas gaan zoeken en "waarschuwen" als ze er zelf ingevlogen zijn. Die waarschuwingen helpen dus niet. Maar goedgelovige slachtoffers (en soms gaat het echt om onnozelaars) de mantel uitvegen helpt dus ook niet. Ze blijven komen!

Mag ik u een tip geven? Maak een standaard tekstje dat van toepassing is op dropship- en aanverwante klachten. Dan is het bij nieuwe klachten voor u alleen nog maar kopiëren en plakken -- veel gemakkelijker, en vooral veel sneller.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door Erthanax »

moederslink schreef:
25 okt 2020 14:39
Twee bijna exact dezelfde posts . Ik heb zo.n donkerbruin vermoeden dat hier getrold wordt :mrgreen:.
En trollen (o.a) mogen ondergeschoffeld worden :mrgreen:

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Kijk, dat is nou een goeie les voor de kleinkinderen, en dat voor slechts 29,95!

Adriaan57
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2020 12:05

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door Adriaan57 »

Golox.nl levert niet
Golox.nl reageert niet op mails

sake1987

Re: Product bij Golox.nl valt tegen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Adriaan57 schreef:
12 nov 2020 12:24
Golox.nl levert niet
Golox.nl reageert niet op mails
Hoe lang geleden heeft u besteld?
Levering via AliExpress kunnen tot wel 6 weken duren.
En als u hierboven goed heeft gelezen kunt u dit ook allemaal weten.
.

Gesloten