LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bofferd
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2021 13:19

Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Bofferd »

Wie weet of dit wettelijk mag.

Ik heb een minnelijk traject gehad voor €200.000,- er is een fout gemaakt door Gemeente....., waardoor ik veel minder hoefde af te betalen als wat ik eigenlijk zou moeten aan mijn schuldsanering traject van 3 jaar. Na 2 maanden in dit voordelige minnelijk traject te hebben gezeten, kon ik mijn ieni mieni schuld van het saneringskrediet ineens aflossen omdat ik een letselschade heb uitbetaald gekregen van €62.000,-

Ik heb dus mijn schuld vrijgewaard gekregen van over de €200.000,- en ik heb naderhand, toen de schuldeisers accoord hebben gegeven aan een hele kleine afbetaling met finale kwijting ook nog een leuke letselschade uitbetaald gekregen. Mijn ex vrouw vertelde dat ik misschien toch een melding moet melden bij mijn Gemeente die het saneringskrediet aan mij heeft verstrekt, Gemeente heeft een fout gemaakt ivm het vtlb, ipv €200, - ongeveer, moest ik per maand slechts, €73,80 betalen. Ik heb huun erop geattendeerd maar ze hebben dit zo gelaten. Pas toen ik het saneringskrediet al aan het afbetalen was kwam de Gemeente achter hun slordigheidsfout.

Ben ik schuldig hieraan, kan ik nog berecht worden hierop.

Ik ben wel een bofkont want ik heb letselschade gekregen terwijl ik totaal geen klachten meer heb. Ook de uitkerende verzekerings maatschappij van de tegenpartij heeft een inschattingsfout gemaakt en mij een leuke letselschade, smartengeld gegeven van €62.000,-

Op het moment van ondertekenen van het saneringskrediet speelde de letselschade nog niet.

Ik heb dus geen schulden meer, en heb een leuke financiële injectie gekregen voor een nieuw begin.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vaag verhaal. Ik kan er niet uit opmaken wat er speelt.

Maar een schuld van over de twee ton, een misrekening van de gemeente in jouw voordeel en een giga letselschade-uitkering zonder letselschade doen mij de wenkbrauwen meer dan fronsen. Zeker nu er schuldeisers kunnen fluiten naar hun geld...

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
17 mar 2021 14:12
Zeker nu er schuldeisers kunnen fluiten naar hun geld...
Die schuldeisers hebben zelf ingestemd met het voorstel tegen finale kwijting.
En wellicht is die schuldeisers meer geboden dan ze doorgaans in 3 jaar schuldsanering zien.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
17 mar 2021 16:35
Moneyman schreef:
17 mar 2021 14:12
Zeker nu er schuldeisers kunnen fluiten naar hun geld...
Die schuldeisers hebben zelf ingestemd met het voorstel tegen finale kwijting.
Doen alsof dat een vrije keuze is, is een wel heel simplistische weergave van een schuldhulpverleningstraject. Het is gewoon stikken of slikken voor een schuldeiser, dus die veronderstelde vrijwilligheid is er niet of nauwelijks. En zelfs als dat zo zou zijn, zijn ze er grof geld bij ingeschoten, waardoor het punt dat ik maakte alsnog overeind staat.
16again schreef:
17 mar 2021 16:35
En wellicht is die schuldeisers meer geboden dan ze doorgaans in 3 jaar schuldsanering zien.
Túúrlijk :D De OP bevat daarvoor -net als de realiteit- geen enkele aanwijzing, in tegendeel.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom zou een schuldeiser niet dwars kunnen liggen, en het voorstel weigeren?
Het traject is bedoeld om in 3 jaar zoveel mogelijk op te brengen voor schuldeisers, ik zie geen aanleiding om na 2 maanden voor een habbekrats te kiezen tegen finale kwijting

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Moneyman »

Simpelweg omdat je dan tegenwoordig een dwangakkoord voor je kiezen krijgt. De door jou genoemde drie jaar is de WSNP, hier was sprake van MSNP.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij hebben die schuldeisers ook niet na twee maanden voor finale kwijting gekozen, maar heeft de Ts na twee maanden die afgesproken drie jaar ineens kunnen betalen.

Maar ik vind het verder een beetje een ongeloofwaardig verhaal. Zeker dat stuk over die schadeuitkering.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Smartje »

Alle inkomsten, giften krijgertjes moeten altijd gemeld worden zolang het nog loopt.
Is ondertekenen dan ook einde schuldsanering?

Bofferd
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2021 13:19

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Bofferd »

Smartengeld is uitbetaald en ik bofte gewoon enorm. Iedereen zegt dat ik een bofferd ben. Ik heb na het minnelijk traject waar ik dus maar heel kort inzat dit ineens kunnen afbetalen met het smartengeld. Via het Juridisch Loket ben ik bij een goede advocaat gekomen die alles heeft uitgezocht. Mij is niets te verwijten en het smartengeld hoef ik nergens te melden. De advocaat heeft alle contracten nagekeken en tot haar conclusie kwam ze met het volgende; ik heb enorm geboft. Gemeente heeft de fout niet gezien en ik ben dus niet verwijtbaar. Schuldeisers zagen het ook niet en zijn allemaal akkoord gegaan in het minnelijk traject tegen finale kwijting. Hun eigen schuld om niet goed te zien waarmee ze akkoord zijn gegaan. Sommige mensen boffen met een schuldsanering. Ik ben er 1 van. Het smartengeld, de letselschade, is redelijk hoog en een leuke nieuwe start voor mij. Ik verdien dit.

Dus, de advocaat zegt dat ik niet verwijtbaar ben, in geen enkel opzichte.

Bofferd
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2021 13:19

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Bofferd »

Ik moet nog wel vermelden. Ik heb een saneringskrediet gekregen. Ik heb het recht om dit in zijn geheel of eerder in te mogel lossen. Een saneringskrediet wil zeggen dat ik geen 3 jaar hoef af te betalen aan mijn schuldeisers, maar de Gemeente, daar had ik het krediet bij. Ik mocht dus vervroegd aflossen. Dat mag bij een saneringskrediet. Het is het minnelijk traject en geen wsnp.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Bofferd schreef:
20 mar 2021 21:51
Smartengeld is uitbetaald en ik bofte gewoon enorm. Iedereen zegt dat ik een bofferd ben. Ik heb na het minnelijk traject waar ik dus maar heel kort inzat dit ineens kunnen afbetalen met het smartengeld. Via het Juridisch Loket ben ik bij een goede advocaat gekomen die alles heeft uitgezocht. Mij is niets te verwijten en het smartengeld hoef ik nergens te melden. De advocaat heeft alle contracten nagekeken en tot haar conclusie kwam ze met het volgende; ik heb enorm geboft. Gemeente heeft de fout niet gezien en ik ben dus niet verwijtbaar. Schuldeisers zagen het ook niet en zijn allemaal akkoord gegaan in het minnelijk traject tegen finale kwijting. Hun eigen schuld om niet goed te zien waarmee ze akkoord zijn gegaan. Sommige mensen boffen met een schuldsanering. Ik ben er 1 van. Het smartengeld, de letselschade, is redelijk hoog en een leuke nieuwe start voor mij. Ik verdien dit.

Dus, de advocaat zegt dat ik niet verwijtbaar ben, in geen enkel opzichte.
als jij wel weet dat er iets niet klopt maar de schuldeisers, degene die je dus al een keer gedupeerd hebt zien het niet dan ben je volgens mij wel verwijtbaar. En verdienen doe je dit dan zeker niet.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door kuklos »

Het topic komt nogal over als een troll-topic.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bofferd schreef:
20 mar 2021 21:51
Ik verdien dit.
Wees er maar blij mee. Blijkbaar doet het je niets dat je anderen voor grof geld hebt gedupeerd.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er staan zoveel ongerijmdheden in de OP, dat ik dit topic niet serieus neem.

jj2021
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2021 14:51

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door jj2021 »

Anderen vinden je een ‘bofferd’, je vindt jezelf een ‘bofkont ‘ en je zegt ‘ ik verdien dit’. Wat wil je precies zeggen?
Ik vind het maar een raar en onwerkelijk verhaal.

Bofferd
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2021 13:19

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Bofferd »

Ik zeg maar zo, mensen, ik heb 2 ton cadeau gekregen en nog eens een dikke bonus. Ik zie hier enkel jaloerse mensen die mij niets gunnen. Ik bof, want in Nederland komt dit weinig voor. Advocaten hebben alles gezien en zijn tot uitspraak gekomen dat de schuldeisers gewoon flinke pech hebben.

jj2021
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2021 14:51

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door jj2021 »

‘Ik zie hier enkel jaloerse mensen die mij niets gunnen.’

Ja, en ik zie hier alleen een narcist die op dit platform iedereen wil laten weten op een niet zo’n nette manier van z’n schuld is afgekomen. Ik zou een berichtje naar Hart in Nederland of editie NL sturen. Dan weet half Nederland wat een bofkont je bent.

Dit platform heeft nl een heel ander doel

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door 16again »

Maar heeft TS iets geleerd?
Kun je niet met geld omgaan dan is 60.000,- euro ook zo op, en dan klopt de deurwaarder aan voor de nieuwe schulden

jj2021
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2021 14:51

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door jj2021 »

De 1e regel van je 1e bericht is: ‘Wie weet of dit wettelijk mag.’

De laatste regel van je laatste bericht is: ‘Advocaten hebben alles gezien en zijn tot uitspraak gekomen dat de schuldeisers gewoon flinke pech hebben.’

Dan heb je toch je antwoord?
Einde topic

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Schuldsanering verkort door uitbetaling letselschade

Ongelezen bericht door Revoked »

Je richt voor €200.000,- sociaal-economische schade aan. En je betaalt €70.000,- terug.
€130.000,- afgeschreven. Waar inderdaad andere mensen hun gezinnen van zouden moeten houden. Maar jij verdient dit.
Hmm
Dit topic klopt voor geen meter. Sluiten maar.
Vroeger kwamen de trollen pas op vrijdagavond...

Gesloten