Douanekosten UPS dubbel betalen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
joyceramaker
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2021 18:56

Douanekosten UPS dubbel betalen?

Ongelezen bericht door joyceramaker »

Ik heb een pakket uit amerika ontvangen en heb deze betaald bij ophalen nu kreeg ik een factuur van ups
gebeld met ups blijkt dat mijn betaling niet ontvangen is ik heb hier gelukkig wel een bewijs van

maar nu krijg ik geen reactie van desbetreffende afdeling
hebben meer mensen hier last van
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2021 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Douanekosten UPS dubbel betalen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Pakketten van UPS kan je doorgaans nergens ophalen dus hier moet iets anders aan de hand zijn. Waar heeft u uw pakket opgehaald, wat heeft u betaald (en hoe?) en waar was die betaling voor? Van wie heeft u nu een factuur gekregen en wat staat daar exact op? Weet u zeker dat het geen spookfactuur is? Het kàn een naheffing zijn na controle achteraf van de Douane maar het hele verhaal is me nog niet echt duidelijk.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Douanekosten UPS dubbel betalen?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zou even goed kijken wat er op de ontvangen factuur staat. Doorgaans betaal je UPS vooraf (dus online voordat je het pakket in ontvangst neemt) echter dat veranderd nog weleens in Corona tijd.
Wel zijn de per post verstuurde facturen redelijk onduidelijk, ook als je vooraf betaald hebt krijg je zo'n "factuur" echter daarop staat of reeds voldaan of dat er indien betaald geen actie meer nodig is (dan is het enkel een betaalbevestiging).

joyceramaker
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2021 18:56

Re: Douanekosten UPS dubbel betalen?

Ongelezen bericht door joyceramaker »

Ik heb het bij een pick up point betaald heb daar een bon van gekregen

Vind het wel heel raar allemaal aangezien ik het contant moest betalen en maar erg slecht contact krijg en geen reacties op mails

joyceramaker
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2021 18:56

Re: Douanekosten UPS dubbel betalen?

Ongelezen bericht door joyceramaker »

newmikey schreef:
02 mei 2021 00:00
Pakketten van UPS kan je doorgaans nergens ophalen dus hier moet iets anders aan de hand zijn. Waar heeft u uw pakket opgehaald, wat heeft u betaald (en hoe?) en waar was die betaling voor? Van wie heeft u nu een factuur gekregen en wat staat daar exact op? Weet u zeker dat het geen spookfactuur is? Het kàn een naheffing zijn na controle achteraf van de Douane maar het hele verhaal is me nog niet echt duidelijk.
Het zijn de douane en import kosten

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Douanekosten UPS dubbel betalen?

Ongelezen bericht door newmikey »

joyceramaker schreef:
03 mei 2021 09:14
newmikey schreef:
02 mei 2021 00:00
Pakketten van UPS kan je doorgaans nergens ophalen dus hier moet iets anders aan de hand zijn. Waar heeft u uw pakket opgehaald, wat heeft u betaald (en hoe?) en waar was die betaling voor? Van wie heeft u nu een factuur gekregen en wat staat daar exact op? Weet u zeker dat het geen spookfactuur is? Het kàn een naheffing zijn na controle achteraf van de Douane maar het hele verhaal is me nog niet echt duidelijk.
Het zijn de douane en import kosten
Ik vind het helemaal niet erg dat u de gestelde vragen niet beantwoordt "douane en import kosten" kan immers van alles zijn maar ik haak dan hier af met moeite doen. Succes verder!

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Douanekosten UPS dubbel betalen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

joyceramaker schreef:
03 mei 2021 09:12
Ik heb het bij een pick up point betaald heb daar een bon van gekregen

Vind het wel heel raar allemaal aangezien ik het contant moest betalen en maar erg slecht contact krijg en geen reacties op mails
Om je goed te helpen heb ik meer informatie nodig. Wat heb je precies betaald, hoeveel heb je betaald, wat staat er precies is je brief. Onlangs dat probeer ik je te helpen.

In veel gevallen betaal je invoerrechten bij buitenlands post. Zie https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... se-webshop


Ben je overtuigd dat je al betaald hebt, stuur een mail met de foto van je bewijs naar UPS. bewaar het bewijs goed. Je factuur gaat naar de incassobureau. Stuur hun een mail dat de rekening al betaald is en dat je de rechtzaak met vertrouwen tegemoet zie. Doe dat ook naar de deurwaarder.

Verzorg dat je aanwezig bent bij de rechtzaak, overleg je bewijs van betaling (of stuur het op naar de rechtbank) en de rechter doet een uitspraak.
Hou rekening mee als de rechter oordeelt dat je niet betaald hebt, dan heb je een veel duurdere rekening door bijkomende kosten.

Lees https://www.juridischloket.nl/schulden- ... ssobureau/ goed door, en neem eventueel contact op met het juridisch loket. Ook staat hier een voorbeeldbrief.

Ik ben niet bekend met hoe UPS werkt, maar ik krijg iedere maand van 2 bedrijven een factuur opgestuurd, die per automatische incasso wordt betaald. Dus waar ik niks mee hoef te doen.

Bij PostNL moet je de douane kosten betalen bij de PostNL punt. Of UPS met deze of een andere systeem werkt, weet ik niet.

Gesloten