Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
typo68

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door typo68 » 03 jan 2020 22:59

Deze persoon (Televiesie) plaatst steeds weer nieuwe topics op dit forum met dezelfde inhoud berichten om zijn persoonlijke rancune jegens de werkgever te ventileren omdat deze persoon bij geen enkele instantie ( niet bij de gemeente, advocaten, klachtencommissie of bij de Nat. Ombudsman ) zijn gelijk krijgt of heeft gekregen. Wellicht omdat de werkgever terecht maatregelen heeft genomen toen zijn zieke vrouw tot 2 maal toe weigerde naar de bedrijfsarts te gaan door het versturen van in zijn ogen "dreigbrieven" ( die in werkelijkheid terechte verzuimbrieven van de werkgever zijn) met een inhouding van verlofdagen omdat de werkgever dus niet heeft kunnen vast stellen of de werknemer daadwerkelijk ziek is door de weigering van de werknemer om bij de bedrijfsarts te verschijnen.
Volgens mij is het in Nederland wettelijk geregeld dat wanneer een werknemer niet meewerkt aan zijn eigen herstel de werkgever in dat geval terecht loon of verlofdagen van een werknemer mag inhouden.
Deze persoon heeft hierover inmiddels al verschillende topics met dezelfde inhoud lopen maar blijft maar doorgaan met het plaatsen van dezelfde berichten. Sommige mensen misbruiken een forum helaas enkel om hun persoonlijke rancune te plaatsen wanneer ze in het ongelijk gesteld zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 07 jan 2020 14:43

typo68 schreef:
03 jan 2020 22:59
Sommige mensen misbruiken een forum helaas enkel om hun persoonlijke rancune te plaatsen wanneer ze in het ongelijk gesteld zijn.
Los van dat ik het op zich wel met je eens ben, zou ik bijna denken dat er momenteel meer mensen zijn die het forum even gebruiken...

typo68

Ongelezen bericht door typo68 » 07 jan 2020 15:43

Moneyman schreef:
07 jan 2020 14:43
typo68 schreef:
03 jan 2020 22:59
Sommige mensen misbruiken een forum helaas enkel om hun persoonlijke rancune te plaatsen wanneer ze in het ongelijk gesteld zijn.
Los van dat ik het op zich wel met je eens ben, zou ik bijna denken dat er momenteel meer mensen zijn die het forum even gebruiken...
Ik zou zeggen een gewaarschuwd mens telt voor twee. Tenzij je al je energie wil stoppen in het steeds weer opnieuw beantwoorden van de eindeloze stroom van dezelfde berichten van deze persoon op dit forum.
Wat zei Einstein hier ook al weer over:
"Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten."

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 07 jan 2020 17:00

Het topic is wat ouder en nu weer naar boven gehaald. Televisie de starter opent bij tijd en wijle een nieuw topic om zijn ongerief te ventileren maar heeft niet het besef dat hij het probleem heeft veroorzaakt. Vrouw
lief voelt zich niet thuis in een sociale werkvoorziening en zegt manlief dat ze gepest word, meldt zich vanwege die pesterijen ziek en wil op een adviesgesprek niet verschijnen als haar echtgenoot niet aanwezig mag zijn. Wat er daarna mis gaat hoef ik niet te herhalen maar dankzij manlief is vrouwlief wel ontslagen en is haar WSW indicatie komen te vervallen. Typisch een geval van overheersing waarin een man bepaald wat zijn vrouw wel of niet kan en mag doen want de man bepaald en is zeer dominant heerser en heet in dit geval Ts televisie.
Off topic, ik heb als leidinggevende in de sociale werkvoorziening deze zaken meer mee gemaakt, het meest trieste was wel dat de man voor een week of zes op vakantie wilde en als zijn vrouw vanwege een tekort aan verlofuren niet mee kon gaan ze maar thuis moest blijven en die man hoe dan ook op vakantie ging met of zonder vrouw. Ik had er mijn bedenkingen bij en heb het geval bij de teammanager neer gelegd en die heeft ook actie ondernomen maar manlief was niet voor rede vatbaar en als compromis is besloten haar toch vakantieverlof toe te kennen om haar niet de dupe van de beslissing te laten worden voor de beslissing die haar man genomen had.

Plaats reactie