Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
televiesie

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door televiesie » 31 jul 2018 21:10

dieper vallen dan zelfmoord willen plegen bestaat niet.[door pesten ,intimideren en dreigen]begrijp mij goed als mijn man er niet was geweest was ik er niet meer. begrijpt u dan ook waarom mijn man boos is?hij had de werkgever hiervoor al gewaarschuwd dat dit kon gebeuren. hij heeft alle mails bewaart.dus daarom willen we hiermee een waarschuwing afgeven .de dreigbrief bestaat echt. maar we hebben dit jaar een nieuwe wet de dokters mogen niet doorgeven aan de werkgever wat iemand heeft of heeft gehad. en dan word communiceren een heel stuk lastiger. de bedrijfarts kan alleen aangeven of iemand wel of niet kan werken of aangepast.[privaciewet]leidinggever of manager of personeelzaken of directeur mag geen doktertje spelen .dit is wel gebeurd en dan begrijpt u wat er die avond weer is gebeurd .en dat terwijl onze huisarts mij al 100 procent afgekeurd had .zijn advies luide meneer u moet mee met het gesprek u vrouw is nu niet in staat om voor zichzelf op te komen. dit is allemaal in mijn dossier geschreven.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 31 jul 2018 21:50

Een huisarts kan u niet “afkeuren”. Er is geen nieuwe wet over het doorgeven van wat iemand mankeert, dat mocht altijd al niet.

Hier bent u anders goed in staat om voor uzelf op te komen, maar mijns inziens niet op de goede manier.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 31 jul 2018 22:23

Beste televisie. Het allerbeste wat ik u kan aanraden is optimaal te werken aan uw herstel. Het is het beste voor u én voor uw werkgever.

Uw belangen worden op een juiste manier behartigt door uw advocaat. Tot uw artsen toestemming daarvoor geven zou ik op verzoeken van uw werkgever niet meer ingaan. Maar gezien het gesprek dat uw advocaat al met uw werkgever heeft gehad hoeft u daarvoor, denk ik, niet bang meer te zijn.

Alle energie die u wilt steken in de misstand die is ontstaan mag niet ten koste gaan van uw herstel. Wát u of iemand voor u hierin wil doen, prima, maar doe het zeer gedoseerd. In boosheid wordt er ook wel eens overdreven en loopt 'het trechtertje soms wat te snel vol, en uiteindelijk over'. Gegarandeerd, daar gaat u dan ook, op een later tijdstip, nadeel van ondervinden. Iets wat u uiteindelijk ook niet wil.

Laat het voorlopig hierbij, ook hier op het forum. Te veel energie die u op dit moment vele malen beter kunt gebruiken. Als u straks weer helemaal hersteld bent en, mogelijk met hulp van anderen, het conflict met uw werkgever is bijgelegd, hoe moeilijk misschien dit op dit moment ook lijkt, dan vernemen wij dat graag van u.

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 13 sep 2018 20:55

eindelijk het is afgelopen net bericht gehad [waarschijnlijk met hulp van de burgemeester]eindelijk rust

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 13 sep 2018 21:05

Fijn om te horen. :)

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 28 nov 2018 16:42

laatste nieuws ik kreeg een brief van de directeur dat ik wegmocht bij deze sociale werkplaats maar moest dan wel ondertekenen op straffe van 5000 euro per dag [zwijgplicht ]mijn advocaat vond dit een goede deal wij dus niet.dit verhaal mag niet verloren gaan .dus wij hebben de advocaat weggedaan en hebben een brief naar de ombudsman gestuurd wat blijkt de gemeente is verantwoordelijk hij gaat het uitzoeken we wachten af.

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 07 feb 2019 19:41

Hierbij vraag ik uw aandacht voor de klacht van de heer over de gemeente Hilversum. Zijn vrouw was werkzaam bij de Zij voelde zich op de werkvloer ge-intimideerd en gepest. In haar klachten daarover heeft zij zich niet serieus genomen gevoeld. Zowel de -groep als de gemeente heeft haar volgens verzoeker in de kou laten staan, terwijl zij tot een kwetsbare groep behoort. Verzoeker heeft haar in de klachtenprocedure bijgestaan, maar hij mocht niet mee op gesprek. Dit heeft hij de organisatie erg kwalijk genomen. Zijn vrouw kon de spanningen niet goed aan. De gebeurtenissen hebben zijn vrouw zo erg aangegrepen, dat zij hierdoor ziek is geworden en uiteindelijk heeft besloten ontslag te nemen. Daarna is zij nog maanden lang ziek gebleven. Ze heeft het gebeurde niet goed achter zich kunnen laten. De manier waarop zij is behandeld blijft haar dwars zitten. Volgens verzoeker is zijn vrouw niet de enige die zich niet veilig voelde bij de groep en die zich niet serieus genomen voelt als zij haar probleem probeert aan te kaarten.

Verzoeker is van mening dat de gemeente meer verantwoordelijkheid had moeten nemen toen zijn vrouw bij de niet verder kwam met haar klacht. Ze heeft namelijk ook bij de gemeente geen enkele hulp of steun ondervonden. Ze werd slechts teruggestuurd naar de . Nu zijn vrouw inmiddels werkloos thuis zit, vindt hij dat de gemeente Hilversum tenminste de advocatenkosten die hij voor de zaak van zijn vrouw heeft gemaakt, moet vergoeden. Hij vindt namelijk dat die kosten niet hadden hoeven worden gemaakt als de gemeente op een behoorlijke manier hulp had geboden. Hij vindt dat de gemeente een maatschappelijk werker beschikbaar had moeten stellen voor zijn vrouw. Het gaat hier om een verstandelijk beperkte vrouw die ziek is geworden van haar werk en die alles zelf heeft moeten uitzoeken toen er conflicten op het werk ontstonden. De gemeente had daarin een verantwoordelijkheid, die zij niet heeft waargemaakt, zin vindt verzoeker.

Ik heb verzoeker beloofd dat ik de klacht naar u zou doorsturen. Ik verzoek u welwillend te kijken naar zijn klacht en naar zijn verzoek om de advocatenkosten te vergoeden. Daarbij wijs ik er op dat de Nationale ombudsman recentelijk drie rapporten heeft uitgebracht waarin hij een standpunt inneemt over de rol van gemeenten in het geval van beschut werk, juist en vooral als de gemeente haar taken heeft uitbesteed of overgedragen. Onderaan dit bericht treft u links aan naar deze rapporten. Op 18 januari jl. heeft de Nationale ombudsman een structureel onderzoek geopend naar Beschut werk. Wij verwachten in november ons rapport hierover uit te brengen. Het onderwerp Beschut werk en de wijze waarop gemeenten omgaan met klachten daarover heeft dus uitdrukkelijk onze aandacht.

Rapport 2018/092

Rapport 2018/084

Rapport 2017/0050

Opening meldpunt

eindelijk gerechtigheid? word vervolgd [ik heb de naam weggelaten word vervolgd]

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 27 feb 2019 22:24

wij kregen een 2e dreig/zwijgbrief van tomin [beschut werkplek]de nationale ombudsman heeft gemeente hilversum gesumeerd om de advocaat kosten terug te betalen .en met ons te praten[de gemeente ambtenaar was niet echt geintreseerd hij had niet de moeite genomen om mijn mails te lezen die ik naar de gemeente had gestuurd.het antwoord van deze ambtenaar luide directeur van tomin heeft mij excuses aangeboden. hiermee is de kous af ,dus geen terug gave van advocaat kosten enz [hier laten wij het natuurlijk niet bij zitten word vervolgd.ook heb ik de media de 1e en 2e kamer de overige gemeente,s de dreigbrief gemaild word vervolgd.lees anders ook op google klachten beschut werken melden.hierin staat nadrukkelijk dat de gemeente de verantwoording hebben bij beschermd weken .

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 16 mar 2019 22:16

werkgever tomin [directeur] weigerde ziekmelding en stuurt dreigbrief naar zieke medewerkster .[gemeente hilversum weigerde te helpen .zij krijgen geld van de overheid en betalen hiermee tomin enz zoek op google wie betaald tomin]vrouw hoort op prikkelvrije werkplek te werken maar dit is de laatste tijd niet meer zo.de directeur eiste dat zij kwam anders zou haar dit vakantie dagen kosten [dreigen]volgens gemeente ambtenaar moest zij daar naartoe. [verkeerd voorgelicht] daar speelde de manager en personeelszaken voor dokter . waardoor zij thuis nog zieker werd.deze keer de burgemeester gemaild antw sociale plein wij zijn niet uw werkgever . dan een advocaat genomen na bezoek aan bedrijfsarts .vrouw is ziek kan alleen met begeleiding langzaam terugkomen. inmidels verneemd ons advocaat dat leidinggevende haar misschien te hard heeft aangepakt .dit heeft personeelszaken bevestigd. dab beëindigingscontract, deze was verschrikkelijk hierin stonden verschrikkelijke geld bedragen als er iets van dit verhaal in de media kwam .geschreven door andere directeur. voor ons was dit een doodsteek . gemeente gaat praten met tomin in opdracht van de nationale ombudsman .tomin bied zijn excuses aan de gemeente [dus niet aan ons] de gemeente accepteerde dit excuses de slachtoffer heeft nergens recht op . wij accepteren dit niet de nationale ombudsman is hier mee bezig, eerst even afwachten hoeveel klachten hier vandaan komen .eind van het jaar komt er een bericht welke gemeente,s deze mensen niet helpen en via de media kun je er dan werk van maken.het bedrijf kan goed werken maar er zitten rotte appels tussen zullen we maar zegen .dit geld natuurlijk ook voor de gemeente hilversum.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 17 mar 2019 00:54

Je maak wat mee zeg.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 17 mar 2019 09:13

Even terug naar de essentie, de vrouw wordt uitgenodigd voor een gesprek op het kantoor van de werkgever, de vrouw eist dat man daarbij moet zijn. Werkgever wil de vrouw alleen spreken en weigert de man om bij het gesprek aanwezig te zijn. Gevolg gesprek gaat niet door en de vrouw krijgt een brief thuis om alsnog zonder man te verschijnen om de voortgang te bespreken. Bij niet verschijnen kan niet nagegaan worden of de vrouw werkelijk ziek is en kan in het uiterste geval het ziekteverlof zoals dat tegenwoordig genoemd wordt omgezet worden in betaald verlof en die brief wordt door de man beschouwd als een dreigbrief. Het relaas van de huisarts en zomeer laat ik voor het gemak maar achterwege maar de boel is dusdanig geëscaleerd dat de vrouw uit dienst getreden is. De man zoekt het hoger op maar hij wordt nergens in het gelijk gesteld en vasthoudend als de man is gaat hij maar door. Wat begon met het niet verschijnen van de vrouw op de eerste afspraak en alle halsstarrigheid van de man zelf is verworden tot dit gevecht waarbij de vrouw door haar man in een slachtoffer rol geduwd is.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 17 mar 2019 11:46

Opvallend dat schrijver "Televisie" twee compleet verschillende schrijfstijlen heeft, één redelijk volgens het ABN, en een andere waar taalkundig werkelijk niets van klopt.........

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 17 mar 2019 12:32

Emotie en het gevoel benadeeld te zijn spelen in de geschreven verhaallijn wel een rol maar vooral door wat de man in kwestie zelf ervaart. Ik vraag me af welke emotie de vrouw zelf ervaart want als zij in eerste instantie het gesprek met de werkgever was aangegaan en zich niet door haar man die zich in mijn optiek te beschermend of dominant gedraagt had laten leiden was het niet zover gekomen. Daarbij betreft het een sociaal werkbedrijf die wel in gesprek wil gaan maar die kans ontnomen wordt en de vrouw zelf wil spreken maar haar man bepaald wat zijn vrouw wel of niet mag doen. In een regulier bedrijf is het niet verschijnen op een geplande afspraak al een reden om het ziektebeeld in twijfel te trekken en bij nogmaals niet verschijnen een reden tot maatregelen die ontslag tot gevolg kunnen hebben.

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 06 jun 2019 19:17

eindelijk de directeur van tomin gaat weg per 1-7-2019 het kon ook niet anders de nationale ombudsman had van zich laten horen en deze directeur gaat dus weg voordat er in de media geschreven gaat worden welke beschutte werkplekken in nederland .niet goed functioneren en medewerkers/sters dan aanklopen bij de gemeente en deze gemeente geen hulp aanbied.zij dienen dan hun klacht in via melden klachten beschut werk.[meestal gaat het dan om wegsturen naar andere werkplek zonder goede reden.]of nog erger dit heb ik dus ook gedaan .ook heb ik mijn verhaal op hun site gezet..hiervan kreeg ik een bericht.van wij willen met u praten om het goed te maken.maar helaas dit is te laat . mijn vrouw had al ontslag genomen zij tekende geen zwijgbrief.

EricMatias

Ongelezen bericht door EricMatias » 30 jun 2019 14:37

Is dit nog steeds mogelijk in onze tijd?

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 10 jul 2019 17:41

directeur tomin weigerd ziekmelding en stuurt dreigbrief [inhouden van dagen als zij zich niet meld bij tomin]het gehele verhaal staat op de site van tomin. de hoofd directeur was de schrijver van de 2e brief .in de beëindigingscontract schreef hij verschrikkelijke dingen zoals een boete van 5000 euro direct te betalen enz en bij tekenen contract niets meer naar de media en/of andere kanalen geschreven mocht worden enz [hiervoor heeft deze directeur excuses aan gemeente geboden .maar niet aan de slachtoffer]toen ik haar man het gehele verhaal op de site had geschreven kregen wij een mail dat de directeur graag met ons wou spreken aldus de heer oscam .ik heb hierop geantwoord dat wij niet willen dat ons verhaal in de doofpot word gestopt . en dus niet willen of met hem kunnen praten omdat de nationale ombudsman ook hiermee bezig is. en een week later lees ik in de krant dat de heer oscam per direct eind van de maand weg moet bij tomin.wegens menings geschil met gemeente hilversum.let wel gemeente hilversum heeft ons nooit willen en kunnen helpen ook gaf gemeente hilversum niet de juiste antwoorden [sociaal plein] wij zijn blij dat de hoofd directeur weg is nu nog de andere directeur en hopelijk ook nog de leiding gevende .

televiesie

Ongelezen bericht door televiesie » 24 jul 2019 21:24

Tomin-directeur [persoonsnaam verwijderd door moderator] vertrekt wegens meningsverschil over uitvoering beleid. [ dit stond in de krant] dit is het verhaal van gemeente hilversum.ook zij proberen het echte verhaal in de doofpot te stoppen .je kunt en mag nooit een dreigbrief naar je personeel sturen en/of dit in de doofpot te doen met bang maken met megaboetes zoals 5000 euro per dag te betalen .hiervan heeft deze directeur excuses aan gemeente hilversum aangeboden .die daarvoor een brief kreeg van de nationale ombudsman met de vraag waarom gemeente hilversum ons nooit geholpen had.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 aug 2019 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonlijke gegevens door moderator verwijderd

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 24 jul 2019 22:56

En waarom nu een tweede topic ?

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 25 jul 2019 08:51

BL2 schreef:
24 jul 2019 22:56
En waarom nu een tweede topic ?
Kan zijn gelijk niet krijgen ?