LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door televiesie »

eindelijk de directeur van tomin gaat weg per 1-7-2019 het kon ook niet anders de nationale ombudsman had van zich laten horen en deze directeur gaat dus weg voordat er in de media geschreven gaat worden welke beschutte werkplekken in nederland .niet goed functioneren en medewerkers/sters dan aanklopen bij de gemeente en deze gemeente geen hulp aanbied.zij dienen dan hun klacht in via melden klachten beschut werk.[meestal gaat het dan om wegsturen naar andere werkplek zonder goede reden.]of nog erger dit heb ik dus ook gedaan .ook heb ik mijn verhaal op hun site gezet..hiervan kreeg ik een bericht.van wij willen met u praten om het goed te maken.maar helaas dit is te laat . mijn vrouw had al ontslag genomen zij tekende geen zwijgbrief.

EricMatias
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2019 16:12

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door EricMatias »

Is dit nog steeds mogelijk in onze tijd?

televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door televiesie »

directeur tomin weigerd ziekmelding en stuurt dreigbrief [inhouden van dagen als zij zich niet meld bij tomin]het gehele verhaal staat op de site van tomin. de hoofd directeur was de schrijver van de 2e brief .in de beëindigingscontract schreef hij verschrikkelijke dingen zoals een boete van 5000 euro direct te betalen enz en bij tekenen contract niets meer naar de media en/of andere kanalen geschreven mocht worden enz [hiervoor heeft deze directeur excuses aan gemeente geboden .maar niet aan de slachtoffer]toen ik haar man het gehele verhaal op de site had geschreven kregen wij een mail dat de directeur graag met ons wou spreken aldus de heer oscam .ik heb hierop geantwoord dat wij niet willen dat ons verhaal in de doofpot word gestopt . en dus niet willen of met hem kunnen praten omdat de nationale ombudsman ook hiermee bezig is. en een week later lees ik in de krant dat de heer oscam per direct eind van de maand weg moet bij tomin.wegens menings geschil met gemeente hilversum.let wel gemeente hilversum heeft ons nooit willen en kunnen helpen ook gaf gemeente hilversum niet de juiste antwoorden [sociaal plein] wij zijn blij dat de hoofd directeur weg is nu nog de andere directeur en hopelijk ook nog de leiding gevende .

televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door televiesie »

Tomin-directeur [persoonsnaam verwijderd door moderator] vertrekt wegens meningsverschil over uitvoering beleid. [ dit stond in de krant] dit is het verhaal van gemeente hilversum.ook zij proberen het echte verhaal in de doofpot te stoppen .je kunt en mag nooit een dreigbrief naar je personeel sturen en/of dit in de doofpot te doen met bang maken met megaboetes zoals 5000 euro per dag te betalen .hiervan heeft deze directeur excuses aan gemeente hilversum aangeboden .die daarvoor een brief kreeg van de nationale ombudsman met de vraag waarom gemeente hilversum ons nooit geholpen had.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 aug 2019 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonlijke gegevens door moderator verwijderd

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door BL2 »

En waarom nu een tweede topic ?

sake1987

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door sake1987 »

BL2 schreef:
24 jul 2019 22:56
En waarom nu een tweede topic ?
Kan zijn gelijk niet krijgen ?
Stalking van een bedrijf?

anno1996
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2019 12:41

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door anno1996 »

Met grote verbazing lees ik hoeveel mensen op dit forum meegaan met TS.

De ene keer schrijf je keurig ABN en de andere keer alsof het toetsenbord kapot is.

Wat mij enorm stoort is het feit dat je `zwaar overspannen` zou moeten zijn, maar wel de tijd , de energie en de moeite hebt om constant alles op dit forum te zetten, het komt over als stemminmakerij. Ik moet zeggen dat het negeren van het `zakelijk zwijgen` tamelijk luguber overkomt vanuit de werkgever, maar als jullie dat zijn overeengekomen : houd je er dan ook aan.

Er is hier maar 1 kant van het verhaal te lezen, er zou ongetwijfeld een andere kant van het verhaal zijn maar dat lezen we (uiteraard ) niet

Jammer en vooral de slachtoffersrol aan nemen , ik denk dat er hier maar 1 iemand aan het `pesten` is , ik heb echt een hekel aan mensen die altijd de mazen in de wet zoeken en zo de arbeidsmarkt verzieken.

ziek = ziek laat dat voorop staan, en werkgevers dienen zich te gedragen, maar je lijkt het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt te hebben,

burgermeesters? politieke partijen ? waar heb je het in vredesnaam over, iemand die overspannen is moet rusten en niet dit soort spanningen opzoeken. Uiteraard heeft TS een advocaat , die betaald word van overheidsgeld


nee ik ben niet `die werkgever` met een stiekem account, maar stoor me ongelovelijk aan dit topic en de inhoud. U verziekt de arbeidsmarkt met dit `werkgevertje pesten` en alle mazen in de wet te zoeken.

typo68
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2019 13:10

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door typo68 »

Deze persoon (Televiesie) plaatst steeds weer nieuwe topics op dit forum met dezelfde inhoud berichten om zijn persoonlijke rancune jegens de werkgever te ventileren omdat deze persoon bij geen enkele instantie ( niet bij de gemeente, advocaten, klachtencommissie of bij de Nat. Ombudsman ) zijn gelijk krijgt of heeft gekregen. Wellicht omdat de werkgever terecht maatregelen heeft genomen toen zijn zieke vrouw tot 2 maal toe weigerde naar de bedrijfsarts te gaan door het versturen van in zijn ogen "dreigbrieven" ( die in werkelijkheid terechte verzuimbrieven van de werkgever zijn) met een inhouding van verlofdagen omdat de werkgever dus niet heeft kunnen vast stellen of de werknemer daadwerkelijk ziek is door de weigering van de werknemer om bij de bedrijfsarts te verschijnen.
Volgens mij is het in Nederland wettelijk geregeld dat wanneer een werknemer niet meewerkt aan zijn eigen herstel de werkgever in dat geval terecht loon of verlofdagen van een werknemer mag inhouden.
Deze persoon heeft hierover inmiddels al verschillende topics met dezelfde inhoud lopen maar blijft maar doorgaan met het plaatsen van dezelfde berichten. Sommige mensen misbruiken een forum helaas enkel om hun persoonlijke rancune te plaatsen wanneer ze in het ongelijk gesteld zijn.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door Moneyman »

typo68 schreef:
03 jan 2020 22:59
Sommige mensen misbruiken een forum helaas enkel om hun persoonlijke rancune te plaatsen wanneer ze in het ongelijk gesteld zijn.
Los van dat ik het op zich wel met je eens ben, zou ik bijna denken dat er momenteel meer mensen zijn die het forum even gebruiken...

typo68
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2019 13:10

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door typo68 »

Moneyman schreef:
07 jan 2020 14:43
typo68 schreef:
03 jan 2020 22:59
Sommige mensen misbruiken een forum helaas enkel om hun persoonlijke rancune te plaatsen wanneer ze in het ongelijk gesteld zijn.
Los van dat ik het op zich wel met je eens ben, zou ik bijna denken dat er momenteel meer mensen zijn die het forum even gebruiken...
Ik zou zeggen een gewaarschuwd mens telt voor twee. Tenzij je al je energie wil stoppen in het steeds weer opnieuw beantwoorden van de eindeloze stroom van dezelfde berichten van deze persoon op dit forum.
Wat zei Einstein hier ook al weer over:
"Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten."

Gesloten