LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door televiesie »

IK heb een dreigbrief ontvangen zonder 1e waarschuwing- brief.Mijn directeur wil weten of ik echt ziek ben.Of ik mij wil melden bij de manager en personeelzaken .[Ik heb een psychose gehad en wilde dood] Maar volgens de privacywet hoef ik dit niet te vertellen .mijn huisarts weet het al .Ik ben ziek geworden door pesten op het werk toen ik dit kenbaar maakte pakte ze mij pesten en dreigen.Inmiddels ben ik overspannen en heb van mijn bedrijfarts gehoord voorlopig niet werken of reintegreren tot hij het uitgezocht heeft. Ik heb al aangegeven dat ik gepest werd .DE manager houd de hand boven het hoofd van de pester.Ik moet weg.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Uw werkgever hoort het advies van de bedrijfsarts te volgen of een deskundigenoordeel te vragen bij het UWV. De werkgever bepaalt niet zelf of u ziek bent. Neem contact op met de arboarts hierover, zodat deze op de hoogte is. Verwijs de werkgever naar deze arts en schakel een arbeidsrechtjurist in. Geef de arts en de jurist een kopie van de brief.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Een schriftelijke waarschuwing omdat je je ziek meld en of je je even wil komen melden. dat klinkt duidelijk als een leidinggevende die niet weet hoe het werkt. (heb er ook zo een mee gemaakt)
Je staat voledig in je recht, als zelfs de bedrijfsarts al zegt dat je niet mag komen werken dan heeft hij geen poot om op te staan., sterker zelfs als hij ooit van je af wil en je ontslaan en gaat naar de rechter met bewijs als "schriftelijke waarschuwing want hij meld zich ziek" dan zal geen enkele rechter ermee akkoord gaan en moeite hebben zijn lach in te houden
Ik zou zeggen laat je niet in een hoek drukken, leg het voor aan de bedrijfsarts en probeer aan je eigen gezondheid te denken en ontspan.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door thecure »

Succes! en laat de afloop weten!

televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door televiesie »

werkgever wil mij op andere werkplek zetten maar mijn man heeft info van politieke partij gekregen .eerst even 2e brief van arboarts afwachten ik heb momenteel last van bloedneuzen we zijn voor de 3e keer naar de huisarts geweest dit komt allemaal door de spanningen vertelde hij. hij heeft ook weer een mail naar de arboarts gestuurd.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Info van een politieke partij? Wat heeft dat met uw zaak te maken?

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Het klopt, dat je aan de werkgever niet hoeft te melden wat je mankeert als je je ziek meldt. Daar is de ARBO-arts voor. Wat je zou kunnen doen is opnieuw een afspraak maken bij de ARBO-arts. Het met de ARBO-arts bespreken. Tevens een deskundig oordeel aanvragen bij het UWV. Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt of je de vakbond kan je verder helpen met de brief van je werkgever. In het verleden ook problemen gehad met mijn vorige werkgever omtrent langdurig ziekteverzuim. Tevens ook diverse brieven en telefoons gehad van mijn werkgever. De FNV heeft destijds de correspondentie overgenomen met mijn vorige werkgever. FNV heeft tevens een verweer en een bezwaar brief geschreven naar mijn werkgever.

sake1987

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ander half jaar geleden ook grote problemen gehad met mijn werkgever. Dan is het toch verrekte handig om een bond te kunnen bellen, die je bij staat en een advocaat toe bedeelt.
Mij werkgever zong in 1 keer wel 3 toontjes lager.
Maar hoe het ook uitdraait ( voor mij erg goed) de verhoudingen zijn bepaalt.

televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door televiesie »

antwoord op wat heeft politieke partij ermee te maken .deze politieke partij heeft een grote onderzoek gedaan naar o.a mijn werkgever er stond in dat 53 procent niet tevreden was met de manier van leidinggeven verder stond dat er vaak op intimiderende wijze leiding word gegeven verder stond er dat mensen bang zijn om pesten aan te geven zij worden gestraft in de vorm van geïntimideerd worden,gepest of overgeplaatst worden .en volgens deze partij die 1 x maand op onze markt in hilversum komt komen er nog steeds schrijnende briefen binnen met of zonder handtekening. [maar zij kunnen alleen advies uitbrengen tot verbeteren van de werkplek] en dit zijn dus bijna hetzelfde wat ik heb meegemaakt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als de politiek / een politieke partij zich al met deze werkgever heeft bemoeit dan is er zeker wat aan de hand met die werkgever. En zeker niet ten goede. Ook is de situatie dan al openbaar. Ook denk ik, omdat de politiek zich echt niet zal bemoeien met een klein lokaal werkgevertje, dat er sprake is van een hele grote werkgever, mogelijk zeer bekend van naam en (straks negatieve) faam. Daarom, denk ik, dat die naam van de werkgever, of althans een duidelijke hint daarnaar toe, hier genoemd kan worden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door tttlocke »

BreejKC schreef:Als de politiek / een politieke partij zich al met deze werkgever heeft bemoeit dan is er zeker wat aan de hand met die werkgever. En zeker niet ten goede. Ook is de situatie dan al openbaar. Ook denk ik, omdat de politiek zich echt niet zal bemoeien met een klein lokaal werkgevertje, dat er sprake is van een hele grote werkgever, mogelijk zeer bekend van naam en (straks negatieve) faam. Daarom, denk ik, dat die naam van de werkgever, of althans een duidelijke hint daarnaar toe, hier genoemd kan worden.
U stapelt drie, vier ongefundeerde aannames op elkaar en concludeert vervolgens op basis daarvan dat de naam van de werkgever hier wel genoemd kan worden.
Ik kan mij uw nieuwsgierigheid voorstellen, maar zie niet in hoe het belang van TS daarmee gediend zou zijn. Integendeel.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 14 jul 2018 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas is vaak in bepaalde regio's dit normaal, weinig werk, veel werklozen dus voor jou 10 anderen en dat laten ze merken.
De slavernij is officieel afgeschaft maar als vele bang zijn en hun mond houden.......
Ik kan helaas meerdere namen noemen met de kans dat het de verkeerde kant van Nederland is!

Ook Ex militairen die gewend zijn bepaald taalgebruik voor commando te geven en die in het bedrijfsleven......
Ja, niet overal gaat het helaas goed.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door BreejKC »

Wel ja, er zijn hier dus op het forum ook nog mensen die dat soort rotte appels in werkgeversland de hand boven het hoofd houden. Voor mij mogen dit soort werkgevers, die zich simpelweg boven de wet verheven voelen, openlijk met naam en toenaam aan de schandpaal genageld worden. Al is het alleen maar om te waarschuwen bij die werkgever niet te solliciteren Al is het alleen maar om problemen, als je een keer buiten je schuld om ziek wordt, op voorhand al te voorkomen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door tttlocke »

BreejKC schreef:Wel ja, er zijn hier dus op het forum ook nog mensen die dat soort rotte appels in werkgeversland de hand boven het hoofd houden. Voor mij mogen dit soort werkgevers, die zich simpelweg boven de wet verheven voelen, openlijk met naam en toenaam aan de schandpaal genageld worden. Al is het alleen maar om te waarschuwen bij die werkgever niet te solliciteren Al is het alleen maar om problemen, als je een keer buiten je schuld om ziek wordt, op voorhand al te voorkomen.
Ik heb hier nog niemand voorbij zien komen die de 'rotte appels' onder de werkgevers de hand boven het hoofd houdt.
Als u dergelijke werkgevers kent, dan moet u zelf maar een topic openen en ze met 'naam en toenaam' noemen.
U kunt niet eisen, noch verwachten, van een zieke werknemer die toch al in een moeilijke situatie zit, dat ze op een forum haar werkgever met naam en toenaam noemt, terwijl haar belang daar niet mee gediend is. En dat alleen maar omdat een dergelijke onthulling zou bijdragen aan uw persoonlijke doelstellingen. Is dat niet egoïstisch?

televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door televiesie »

antwoord uitnodigen voor een gesprek deze brief heb ik inderdaad gehad maar omdat ik de een depressie had vroeg mijn man of hij mee mocht nee was het antwoord van de manager ik weer naar de huisarts hij schreef in de computer dan man mee moet .bij deze dreig brief heeft nijn man gebeld of hij mee mocht en weer zij de manager nee toen mijn man zij maar ik heb toestemming van de huisarts zij hij kom dan maar langs met je hele reutemeteut. [mijn man is dus bij het gesprek geweest ]dit was geen leuk gesprek .perstoneelzaken beschuldigde mijn man hij had meteen de volgende dag de bedrijfsarts moeten bellen?verder hield manager de hand boven de leidinggevende .zij is een harde werkster kort maar krachtig hij gaf wel toe dat er wel eens standjes word uitgedeeld in de kantoor dit is te volgen door mensen op de werkplek en dat de werknemer dan zien en horen wat er gebeurd dit moet wel eens. verder werd ik geïntimideerd om weer te komen werken. [bij het einde melde perstoneelzaken dat mijn man nooit uitgenodigd zal worden dit ivm privaciewet. dus in de avond werd ik weer ziek en mijn man overspannen en hebben een advocaat genomen.hoen kan de manager en personeelzaken voor dokter spelen zij hebben niet eens gevraagd hoe het met mij gaat .

sake1987

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door sake1987 »

U bent altijd gerechtigd, om iemand bij een gesprek wat over u gaat , mee te nemen. Bij mijn eerste gesprekken, zat altijd iemand van de bond en gesprekken werden uit getypt in gesprek verslagen, getekend door beide partijen .

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u al een advocaat hebt, laat die dan zijn werk maar doen.

televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door televiesie »

nee ik ben niet verschenen want ik mocht mijn man niet meenemen [en ik kon op dat moment en nu nog steeds niet voor mezelf opkomen[ ik sla dicht]
maar je hoort eerst een waarschuwingsbrief te dit was een gewone brief wij willen met u praten [ik was toen zwaar overspannen] dus kon niet alleen komen daarom zijn we weer naar onze huisarts gegaan en heeft in mijn medisch dossier geschreven dat man mee moet . ook dit soort praktijken staan in het dossier die ik gekregen heb ik hoop volgende week een afspraak te maken bij de bedrijfsarts dan kan hij lezen wat er in deze bedrijf allemaal gebeurt.de advocaat wacht even de twee de brief af waarschijnlijk word ik geheel afgekeurd . [onder de mom van kan niet met werkgever door een deur] en ik ga geen andere werkplek aannemen het belijd heeft ervoor gezorgd dat ik 4 x zwaar overspannen ben geworden en voor mij het leven niet meer leuk was.mijn man heeft mij hier doorheen gesleept maar hij zelf werd ook overspannen dit kon de bedrijfsarts duidelijk zien hij adviseerde dat mijn man contact opnam met zijn eigen bedrijfsarts. hij heeft een paar weken halve dagen gewerkt om voor mij te zorgen.

televiesie
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2018 20:26

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door televiesie »

in de dreigbrief komt u niet dan kost het u vakantie dagen [omdat wij niet hebben constateren of u wel echt ziek bent ] sinds wanneer zijn perstoneelzaken en manager dokter . zij gingen anders wel beoordelen dat ik wel kon werken en door mij te intimideren terwijl ik eerst 2 x nee zij . en mijn man ook nee zij .ik begon zelfs te huilen zij bleven maar intimideren om mij opnieuw aan het werk te gaan .dus kreeg ik weer een terugval die avond.mijn man stortte volledig in hij zij . jij gaat nooit meer terug naar deze werkgever. ook deze praktijken staan in de briefen die mijn gekregen heeft.

stofzuigertje

Re: Dreigbrief ontvangen van werkgever na ziekte

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je mag ook iemand anders dan je man meenemen die het woord ook mag doen met jou toestemming.

Als ze dit weigeren gaat het gesprek niet door en heb je tenminste bewijs van weggestuurd worden.
Een overspannen persoon die ziek is onder druk zetten kan de ziekte verlengen en de tijd van ziek zijn.
Dat is niet slim om het zo hard te spelen, vragen hoe het gaat mag maar dit gaat te ver.

Gesloten