LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-smoking, wat is uw ervaring?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik ben in januari 2008 met E-smoking begonnen omdat ik van het roken af wil. Nu zult u zeggen stop dan gewoon maar dat weet u net zo goed als ik wel beter. Ik dacht derhalve dat zo'n sigaret mij daarin een goede steun zou zijn maar niets is minder waar. De batterijen zijn zo leeg, voorzien niet in de behoefte. Daarbij komt nog eens dat de in eerste plaats bijgeleverde ampulen prima hun werk deden maar de nabestellingen zijn echter ronduit flut, ze doen niets. De behoefte aan een gewone sigaret blijft. Wat is uw ervaring?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door jor »


naxxnl01
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2008 16:18

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door naxxnl01 »

Ik heb precies dezelfde ervaring. Heb hierover tot tweemaal toe per E-mail een klacht ingezonden maar nooit enige beantwoording gekregen. Ik heb nog wel telefonisch contact gehad met een vrouwelijke medewerkster die beweerde dat alle E-mail was bijgewerkt en dat de beantwoording van mijn mail mogelijk in een of ander spamfilter was blijven hangen. Me hoela. Deze onbetrouwbare club weet natuurlijk dat ze een inferieur product verkopen maar doen alsof de neus bloed.
Op zich vond ik bij het eerste gebruikde E-smoker een aardig alternatief maar gezien de teleurstellende resultaten met de daarna gekochte ampullen moet ik concluderen dat het weggegooid geld is. Ik ontraad danook iedereen dit waardeloze ding aan te schaffen.
ben bang dat er inmiddels zeer velen zijn ingetrapt. Misschien dat Radar hier eens onderzoek naar zou kunnen doen en er mogelijk een item aan zou kunnen wijden.

Toolboy

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Te laat.
Alhier op dit forum heeft men maanden lang reclame mogen maken over/voor dit product,
Ook bij kassa heeft men daar reclame mogen maken.
:wink: T

naxxnl01
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2008 16:18

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door naxxnl01 »

Allemaal mooi en aardig, maar als vervolgens blijkt dat deze club - zoals eveneens de Super Smokerclub zoals uit de commentaren blijkt - in feite de zaak belazert door inferieure capsules te leveren, denk ik dat men voldoende argumenten heeft en eigenlijk moreel verplicht is deze figuren ter verantwoording te roepen danwel duidelijk aan te geven dat van de hun geboden kans om dit product te promoten nu op een smerige manier misbruik wordt gemaakt want dat er goede ampullen voorhanden zijn is evident.
Bovendien is het niets van je laten horen wanneer er klachten zijn, gewoon onbeschoft.
Ik zal dan ook niet nalaten om tegen eenieder die het horen wil deze figuren in discrediet te brengen in de hoop dat hun handel zo snel mogelijk op zijn kont ligt.

grtz

naxxnl01

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door oorth032 »

Ik had hem s"morgens in huis en heb hem diezelfde avond nog verkocht!

Mijn ervaring was: Het is totaal niet te vergelijken met een gewone sigaret, de behoefte blijft.

Ik gebruikte de medium capsules en was na verloop van een paar uur zo ziek als een hond, misselijk, rillerig en helemaal hyper. :(
Ik kreeg in een paar uur meer nicotine binnen dan met een heel pakje sigaretten.
Dit had ik trouwens ook met die nicotine kauwgum.

Voor mij was het een grote flop.

cobyaart
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:41

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door cobyaart »

ik heb deze sigaret ook gekocht maar vind de smaak niet goed en de behoefte blijft. kunnen we deze lui niet met zn allen aanpakken en ons geld terug eisen.

Toolboy

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dat zou een mooie klus zijn voor de Tros.
Zij hebben immers aan die reclame campagne mee gewerkt op deze site :wink:

T

chava
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 aug 2010 12:35

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door chava »

Tja, inmiddels 2012 en ook ik zocht een manier om van het roken af te komen, 45 jaar gerookt en genoeg ermee dacht ik, maarrrrrr

ook ik ervaar dezelfde klachten als de reacties hier in 2008!

Ampullen lekken allemaal, dus zijn vanaf het begin reeds half leeg, je ziet de druppels zo in het plastic hoesje zitten, passen niet echt op de bijgeleverde zgn atomizing device, sluit dus niet af en daardoor krijg je, indien je de 16 mg nicotine hebt gekozen een enorme lading binnen bij elk trekje.
Voorts zijn de 2 meegeleverde batterijen binnen een uurtje leeg!!

En dan de "gebruiksaanwijzing" die is in het Engels....tenminste, dat was kennelijk de bedoeling, toevallig ben ik redelijk vloeiend in het Engels en het slaat kant noch wal!! Je wordt domweg verkeerd voorgelicht en tast in het duister! Ik vermoed "made in China"????

Al met al een waardeloos product!

Ik wil mijn geld terug hebben van die gasten en ben van plan om Alkmaar maar eens te gaan bezoeken, gewapend met de hele inferieure inhoud van het "chique" zwarte doosje!

Het is domweg oplichterij!

chava
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 aug 2010 12:35

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door chava »

Ik dus mijn behoorlijk geïrriteerde beklag gedaan bij dit bedrijf,zo gemotiveerd om via deze weg te stoppen als ik ben, kreeg dit bedrijf mij bijna zover om de kont tegen de kribbe te gooien en gewoon door te roken! Edoch....inmiddels een kwaliteits-e-sigaret gevonden, eenmalig gebruik 500 pufjes (staat gelijk aan 3 pakjes sigaretten) tevens in allerlei smaken , chocolade, vanille, tabaksmaak enz enz, kosten 11 euro.
Ik rook al een week niet meer! Die dingen helpen mij enorm om van de gewoonte af te komen, bij de koffie, na het eten enz enz. de rokers onder ons weten waar ik het over heb, nadat het ding uitgepuft is gewoon weggooien en een nieuwe beginnen. Enige nadeel is vind ik dat die dingen er alleen zijn in 18mg nicotine en niet minder of zonder (begrijpelijk vanuit zakelijk oogpunt gezien), derhalve blijft je nicotineverslaving bestaan en komt het er op neer dat je die strijd (strijdje eigenlijk, want nicotine is binnen een aantal dagen verdwenen uit je lijf) in je eentje moet klaren met je wilskracht, nadat je de gewoonte van het puffen hebt afgebouwd en dat lijkt mij vooralsnog te gaan lukken, ook zonder die oplichters.
De reactie die ik van deze oplichters kreeg liegt er ook niet om (zie beneden) en deed mij zelfs in lachen uitbarsten..."het zou aan mij liggen want ik zou te hard aan die e-sigaret hebben getrokken waardoor die atomizer geen tijd krijgt de zaak te verdampen" en "de ampullen worden ingevlogen waardoor ze wat lekken"
Wat een onzin! Aan de e-sigaret die ik inmiddels gebruik, kan ik net zo hard trekken als ik wil, zonder dat de vloeibare nicotine mijn mond in loopt en ingevlogen ampullen die verzegeld zijn behoren niet te lekken..punt. De inhoud, althans het meeste van de inhoud loopt in het plastic zakje tijdens het vliegen en dus zijn die ampullen domweg niet goed verzegeld of lek...punt!
En dan eindigen ze nog met de opmerking dat verdere bestellingen door hun niet in behandeling zullen worden genomen....Hahahaha alsof ik dat zou willen??? Zegt veel over het "niveau" van de eigenaar van dit "bedrijf" ....

Al met al een echt flutbedrijfje met een flutproduct, ik heb er een Juridisch adviseur op gezet en laat hem uitzoeken of er stappen ondernomen kunnen worden en waarschuw vanuit hier, dit forum alle mensen!! NIET mee beginnen, een peperduur waardeloos product!



Geachte meneer, mevrouw,



Al onze producten worden ingevlogen, waardoor de ampullen inderdaad wat lekken. Hier wordt rekening mee gehouden bij het vulproces. Als één van de batterijen niet goed functioneert, kunt u aanspraak maken op de garantie. U kunt hiervoor de batterij terugzenden naar:



E-Smoking
Postbus 9369
1800GJ Alkmaar

Na ontvangst zullen wij de batterij onderzoeken en zo nodig vervangen.



Het vestigingsadres is geen bezoekadres voor consumenten. Een rit naar Alkmaar is daarom zinloos, u zult op locatie niet worden geholpen. Garantiekwesties worden zoals hierboven beschreven afgewikkeld.



Het gegeven dat u spreekt over oplichting zegt meer over u dan over het product, net als uw beklag dat er nicotine in vloeibare vorm door de atomizer loopt. Als u te hard trekt aan de sigaret, heeft de atomizer geen tijd om de vloeistof te verdampen.



Overigens betreft dit een gebruiksproduct. Net als u wensen onze andere klanten een ongebruikte sigaret, het terugbetalen van uw aankoopbedrag behoort daarmee niet tot de mogelijkheden.



Als laatste het volgende. Gezien uw houding in bovenstaande e-mails, zullen eventuele vervolgbestellingen niet in behandeling worden genomen, e.e.a. conform de algemene voorwaarden.



Wanneer u nog vragen hebt, horen wij dit graag.



Met vriendelijke groet,





Jarno

E-Smoking

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door tenormin »

Wil al jaren stoppen, echt alles geprobeerd, van nicotinepleisters to acupunctuur, kauwgum tot hypnose therapie, nada, niets helpt. Natuurlijk over de e-sigaret gelezen (en ook de anti-berichten op deze "sigaret"). 2 Weken geleden weer een poging en bij een Primera zaak voor €9,00 een weggooi apparaatje gekocht, diverse "smaken" waaronder ook menthol (wat ik rook); staat inderdaad gelijk aan 3 pakjes; vreselijk gore smaak (zegt de rookster :lol: ) het prikkelt op de tong, zodra je trekje neemt gaat groen lampje branden, wat je zelf niet ziet, word je attent op gemaakt door anderen, maar ook dit is het (voor mij) niet. Maar goed, op momenten waar je niet mag roken dacht ik dat dit de oplossing zou zijn zonder "armoedig" buiten te staan: maar ook in de betere horeca is dit ding niet toegestaan. Kon de horeca ondernemer ook wel begrijpen: die heeft geen zin om andere klagende gasten uit te leggen dat ik geen echte sigaret aan het roken was. Enige oplossing: kappen met roken, ook geen namaak meer. Ben nog steeds verslaafd, aan de echte. Wat een enorme zwakkeling, ja, ik weet het.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door tenormin »

Francien Tennis schreef:
tenormin schreef: Ben nog steeds verslaafd, aan de echte. Wat een enorme zwakkeling, ja, ik weet het.
Ik vind, als men zo oud is als U, waarom dan nog stoppen?
Dat is waar, alleen, zoals iedereen weet, een roker is nu een paria. Dat voelt ook niet zo prettig. Gelukkig mag ik, bij wet, (nog) in eigen huis roken. Lees, ook op t.v. geweest, dat mensen die op hun eigen balkon roken al ruzie krijgen met de bovenburen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door ruud_a »

het zou me ergens niet verbazen als we binnenkort van chava te horen krijgen wie de leverancier is van die geweldige electronische verslavingsstaafjes

JulianaBergen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2013 01:25

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door JulianaBergen »

Hier een ontzettend tevreden electrische smoker. Of hoe het ook mogen heten. Ik was een die-hard rookster. Ging nog niet boodschappen doen (3 min. verderop) zonder mijn sigaretten mee te nemen, als ik om 22:00 uur 's-avonds nog 10 sigaretten had, stapte ik in de auto om een pakje te halen. Sterker nog, ik zorgde altijd dat ik een nieuw pakje in de kast had liggen, en ook nog een reserve volle in mijn tas.
Ik rookte meer dan 25 Belinda lang sigaretten per dag. Dure liefhebberij, mijn man rookte zware Brandaris. Wij waren bijna zo'n 15 euro per dag kwijt, aan roken.
Alle twee zijn wij begonnen met electrisch roken, of eigenlijk dampen.
Het bevalt mij prima, niet alle smaakjes zijn even lekker, maar het rookgevoel is hetzelfde. Ik zou zeggen mensen probeer het, want als het mij lukt, lukt het echt iedereen. Ikzelf heb de startset ReDux gekocht 49,95 kostte de set, 2 pennen in een keurig etuitje, met een oplader en nog 2 onderdelen die vernieuwd kunnen worden als de smaak vies word. De fluids kosten 6,50 per 30 ml. Met 30 ml doe ik ongeveer 3,5 week.
Ikzelf ben nu morgen precies 5 weken gestopt met roken, ik gebruik nog wel nicotine in mijn damper, maar dat mag bijna geen naam hebben. Maar omdat ik dampen een prettige bezigheid vind, blijf ik gewoon door dampen, ook als ik de 0 mg bereikt heb.
Ik had dit jaren eerder moeten doen. Heb dat ding wel om mijn nek hangen, in een keurig hangertje.
Ik ben echt hartstikke trots op mezelf, ben 51 jaar oud, en rook al vanaf mijn 12e jaar.

Groetjes Juliana
Laatst gewijzigd door Radar op 14 aug 2013 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: commerciële boodschap .

JulianaBergen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2013 01:25

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door JulianaBergen »

Oeps ik vergat erbij te vermelden dat het er niet uit ziet als een sigaret! Het ligt ook anders in de hand dan een sigaret, maar de ervaring als je een trekje neemt is exact hetzelfde. Dat beklemmende rare gevoel in je keel bij inhalering. Je moet een knopje indrukken als je een trekje neemt. Er staat op die site een filmpje, daar kun je precies alles zien. :D

Smokeycat
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2010 21:18

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door Smokeycat »

JulianaBergen, ik weet welke je bedoelt, die heb ik dus ook. Ik ben met dat "pijpje" begonnen in juli 2012 en op 2 december 2012 heb ik mijn laatste echte sigaret gerookt, vanaf toen alleen nog maar "gedampt". En de vloeistof bevat geen druppel nicotine meer! Na 40 jaar afhankelijk te zijn geweest ben ik er eindelijk vanaf. Mijn huidige verslaving kost mij nu ca. € 12,- per maandm dat was vroeger ca. € 6,- per dag! Dus ik blijf lekker dampen!

maureen709
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2011 13:51

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door maureen709 »

Ben ook sedert 3 maanden aan het dampen en nooit meer een sigaret aangeraakt. Bevalt goed maar de dampers die ik heb bevallen niet zo. De accu is snel leeg en de kwaliteit van de accus gaat snel achteruit. Als er een goede damper zou zijn waar iemand van weet hou ik me aanbevolen.
Ben er heel tevreden over verder. Sigaretten hoeven niet meer en ik stink niet meer naar asbak.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door atesli »

Ben ook al een tijdje aan het dampen en het helpt mij goed , rook nog maar 10% van wat ik deed.
Misschien zijn de nieuwere dampers beter dan de vorige generatie?
Ik gebruik E-Smoke 4u

abcdefghijklmnop
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2014 02:04

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

Ik was 2 maanden gestopt en stond in de winkel, van plan om weer tabak te kopen, maar ik vond het al zolang vies. Ik zag de e-sigaret en besloot hem maar te proberen. Fantastische uitvinding, 0 mg nicotine want ik was al gestopt. Mijn eerste e-sigaret was niet eens een goede kwaliteit. Nu echt een goede. Dit is zo voordelig kost me nog geen 15 euro in de maand, daar kun je 60ml e-liquid voor kopen. Ik heb mijn hele omgeving aan de e-smoker gekregen en langzaam aan laten ze 1 voor 1 de echte sigaret links liggen. Het is een dom gezicht maar dat is roken toch ook. Ik kan maar 1 reden verzinnen om dit af te schaffen en dat is omdat er op deze manier minder accijnzen binnen komen. Echt het voelt veel beter.

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: E-smoking, wat is uw ervaring?

Ongelezen bericht door Radboudcc »

Ik heb de E-go e-sigaret gehad, maar die was binnen een week kapot?! Ding zit ook waardeloos in elkaar. Voor dezelfde prijs (4 tientjes) een Nederlandse e-sigaret gekocht: de Stigx, en die is geweldig! Ook mijn broer heeft na een trekje van mijn Stigx er ook gelijk een gekocht en is nu helemaal hooked.

Gesloten