LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Wouter krijgt van mij een enkeltje tax(i) het Bos in.

Ja, graag stop de tax en stuur Wouter het bos in
16
73%
Nee, ik bulk toch van het geld, wat kan mij de gewone mens nou schele zolang ik maar te eten heb
3
14%
Nee, tax en Wouter mogen blijven.
3
14%
 
Totaal aantal stemmen: 22

ditvindenwijervan.nl
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2008 11:48

ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door ditvindenwijervan.nl »

Goeden dag allemaal,

Eco tax, echt weer zo iets waar de sukkels uit Den Haag niet over na denken, Meneer Bos heeft waarschijnlijk geen besef wat hij aanricht, Natuurlijk WOUTER jaag je mensen weg naar vliegvelden waar dit niet geld, dit is weer een verlies voor Nederland, ja jij verdiend genoeg, maar voor de mensen die met veel pijn en moeite net een vakantie bij elkaar hebben gespaard, hebben nu geen verteer geld meer over door jouw idee.

En weet je wat, ik zat het journaal te kijken over die shutle die de lucht in ging voor een of ander onderzoek,

DE BIJDRAGE VAN NEDERLAND WAS 8 MILJARD ZO`N RAKETJE MOET DIE OOK GEEN ECO TAX BETALEN????????????

Denk na man wat je de gewone burger aanricht, ze gaan nu gewoon boeken via andere landen, oja das ook raar HET IS TOCH 1 EUROPA moet daar geen goedkeuring voor gegeven worden op europees NIVEAU ?

Wat vind u van deze tax en Wouter? weg er mee of niet.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door Big-V »

Lekker kortzichtig allemaal.

ditvindenwijervan.nl
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2008 11:48

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door ditvindenwijervan.nl »

Big-V

Verklaar u nader?

Het bovenstaande is een korte omschrijving, maar een gezin met 2 kinderen moet al € 180,- meer betalen als ze op vakantie gaan boven de 2500 KM.

Dat is best veel geld toch? voor de gemiddelde Nederlander.

Naar mijn mening doen ze maar wat in Den Haag, zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen, Rekening rijden koste de eertse keer onderzoek 280 Mln, toen bleek het niks te zijn, even later gingen ze weer verder, wat daar de kosten van waren weet ik niet.

Een andere keer in een en de zelfde nieuws uitzending op tv was er geen geld voor een opvangcentrum voor gehandicapte kinderen, het volgende item was dat NL 1 miljoen euro schonk aan een of andere indonesische president.

Nu dat de vlieg/eco tax er door is werd er weer een wakker en er was gerommel volgens het journaal, tuurlijk die goede man heeft weer werk nu.

Het lijkt allemaal kort door de bocht, maar het bestaat wel.

Gr, R

Toolboy

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door Toolboy »

Als men zulke vakantie reisjes kan betalen lijkt het mij dat men die ecotax ook wel kan betalen.
Ik zie het probleem niet zo .

T

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door kiz »

Als men zulke vakantie reisjes kan betalen lijkt het mij dat men die ecotax ook wel kan betalen.
Beetje flauwe opmerking natuurlijk, die € 180 extra kan nou nét het laatste beetje "teveel" zijn waardoor een dergelijke vakantie inderdaad buiten financieel bereik komt te liggen. Het gaat hier echt niet alleen om decadente arrangementen naar (zeer) verre exotische oorden, een gewone 3-sterren all-in voor 12 dagen Turkije wordt óók € 180 duurder. Met 'n paar pubers in 't hoogseizoen is dat in ieder geval al niet meer op te brengen, kan ik je vertellen.

b.nieuwenhuizen1@quicknet
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2005 17:45

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door b.nieuwenhuizen1@quicknet »

Och waar maakt men zich druk over, mij werd al jong geleerd.
De grootste dief van een arbeider is een arbeider. :twisted:

voorderhaak22
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2007 18:53

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door voorderhaak22 »

De grootste dief van een arbeider is een arbeider.
:twisted: Onze vriend Woutertje heeft dit geld hard nodig om de begroting kloppend te krijgen. Het is niets andres dan een ordinaire belastingtruc. Het milieu zal hier niet beter van worden

Toolboy

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door Toolboy »

Sorry kiz .maar als het van die 180 euro afhangt moet je helemaal niet op vakantie gaan.

T

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door bot321 »

op 28 Mrt 2008 15:19 door b.nieuwenhuizen1@quicknet


--------------------------------------------------------------------------------

Och waar maakt men zich druk over, mij werd al jong geleerd.
De grootste dief van een arbeider is een arbeider.
Nou dan hebben ze je het mooi verkeerd geleerd.
Moet nml zijn.
Het grootste gevaar van de arbeider is de arbeider :!: :!:

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door kiz »

als het van die 180 euro afhangt
Die is zo mogelijk nog flauwer dan de vorige, Toolboy.
Voor de vakantie stellen we een limietbedrag en we kijken wat we daar voor kunnen "krijgen". Een extra kostenverhoging (hoe je die noemt kan me niet schelen) van € 180 kan dan zomaar betekenen dat die 12 dagen 3 sterren all-in Turkije voor 2 volwassenen met 2 pubers (= 4x volle pond) ineens buiten bereik blijkt te liggen, je stelt toch niet voor niets een limiet?
Ik zoek het in elk geval niet in "nog minder sterren" of "nog minder dagen", dan valt voor mij de genoemde optie gewoon af en zoek ik een andere manier om vakantie te vieren.
€ 180 is een hoop poen.

Toolboy

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door Toolboy »

We hebben het hier over LUXE.
Dan kan je toch ook een andere vakantie bestemming zoeken.

T

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door G7 »

Ik ben het helemaal met Kiz eens. Volgens mij gun jij Toolboy iemand dat beetje "luxe" net niet.

Als ik een reis aan het uizoeken ben, kijk ik als eerste naar de prijs, als tweede, wat hoort daarbij, als derde, wat krijg ik er allemaal voor. Past dat in mijn budget, dan boek ik het en daar hoort dan NIET die nog weer extra toeslagen bij. Ze (regering) weten van gekkigheid niet, waar ze het vandaan zullen halen.

Ik hoop dat velen net als wij, uit zullen gaan wijken naar de vliegvelden net over de grens. Laat de regering het maar voeln, hoe sneu ook voor Schiphol.

wietsoos
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:27

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door wietsoos »

Het onderwerp doet er niet toe, wel leuk gevonden!
Waar het om draait is dat Wouter c.s. weer een potje hebben die ze elk jaar kunnen verhogen! Europese commissie of niet! De huur van Herfkens moet ook betaald worden :oops:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou Toolboy er moeten heel wat mensen een jaar sparen voor die
zgn.luxe.Daarbij komt dat veel ouders zich een hoop ontzeggen
om hun kinderen een fijne vakantie te bezorgen.Moet jij toch weten
als vader van 4 kids.Wat veel erger is.Laatst gezien op tv.
180 delegaties per jaar naar de Antillen ongeveer 20.000 euro
per delegatie.Wordt nog met een staal gezicht beweerd dat dat
nodig is.Dat is dan alleen de Antillen wat dacht je van de rest van de
reisjes en ook die van de gemeente.Dat gaat ons ook weer een
hele boel poen kosten aan die tax.En waarom.Nou voor die
pardonregeling.Dus je moet voor het buitenland extra betalen
om die buitenlanders hier te kunnen betalen.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door kiz »

er moeten heel wat mensen een jaar sparen voor die
zgn.luxe.
Die luxe mag ik me graag permitteren na 'n jaar hard werken, alleen 't komt er dus nu op neer dat ik werk, belasting betaal, van wat ik over weet te houden een vakantiebudget heb waar weer van afgeknabbeld wordt door.... belasting X, Y of Z.
Ik geloof dat ik de politiek maar in ga, schijnt inclusief "vrij reizen" (wereldwijd) te zijn :wink:

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door coño »

Ik ben het met Toolboy eens. Deze 180 Euro moet geen dilemma zijn als je op vakantie wil.
Als het van die 180 Euro af moet hangen dan vlieg je maar niet zo ver of neem je een kortere vakantie.

Als je geen Vectra kunt betalen dan moet je maar een Astra nemen, zullen we maar zeggen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door bot321 »

Het zal je gedacht zijn hoeveel mensen er dit
jaar weer thuis moeten blijven door die extra tax.
Je moet zo'n ticket eens uitspitten en dan moet
je kijken wat er werkelijk van over blijft voor het
vliegen zelf.Denk trouwens ook niet dat het zo zeer
om die tax gaat maar gewoon om weer een verhoging
wat de mensen dwars zit.Is de laatste tijd toch schering en
inslag.Tel de vaste lasten eens op per mnd ook de
heffingen van de gemeente erbij wedden dat je schrikt.

ditvindenwijervan.nl
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2008 11:48

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door ditvindenwijervan.nl »

Alles kost geld, als je werkt betaal je belasting, over je vakantiegeld betaal je ook nog eens belasting, wegenbelasting/houderschapsbelasting, hebben ze wel aangepast anders betaal je straks 2 x belasting voor een en het zelfde als het rekening rijden door gaat.

Toolboy heeft voor een gedeelte gelijk,maar ze doen het maar weer gewoon hier in dit land,en aan de andere kant gaan er miljoenen uit, niet naar ons Nederlandse volk maar over de grens.

Vrachtwagens betaalde al wegenbelasting, en toen kwam het eurovignet dus 2x belasting om over de wegen te rijden.

Zo zijn er nog wel veel meer dingen natuurlijk, en Vectra of astra, goed je wil de vectra, daar heb je je zinnen op gezet,maar ojee dit jaar kwam er 6% bij. gvd had ik het net bij elkaar en nu kan ik hem niet meer kopen.misschien maar een wa verzekering ipv all risk, als ik hem dan in elkaar rij heb ik niks meer.

Natuuuurlijk moet je keuzes maken, maar daar gaat het hier toch niet om?

Als dit zo doorgaat zal iedereen met een modaal inkomen naar luchthavens in het buitenland gaan.de mensen met nog een lager inkomen ook. voor zover ze het nog kunnen.

Ecotax slaat gewoon nergens op net als zoveel dingen in dit land, maar wij nederlanders zijn net schapen en de herders (bordercolli) zitten in Den Haag en als zij blaffen lopen wij wel, ja ik ook :oops:

We moeten eigenlijk met zijn allen opstaan en zeggen nu is het genoeg, maar zie dat maar eens te organiseren?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door bot321 »

We moeten eigenlijk met zijn allen opstaan en zeggen nu is het genoeg, maar zie dat maar eens te organiseren?
War dacht je van stemmen op Wilders.Hij heeft toch wel
bewezen hoe je aandacht moet trekken :wink: :wink:

Toolboy

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nope bot321

Gewoon je gezonde verstand gebruiken.
Kunnen we het luxe tripje naar verweggiestan niet betalen ,dan zoeken we een andere lokatie. :wink: .
Yep 4 kids maar al jaren niet meer op vakantie geweest.
Ik vind dan ook op vakantie gaan niet belangrijk.en heb de financieele middelen op dit moment niet

T

Gesloten