LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
R.W.Gout
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2018 09:58
Locatie: thuis
Contacteer:

Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Ongelezen bericht door R.W.Gout »

Wist u dat een nieuw geplaatste gasmeter u drie cent per uur kost??
Deze test heb ik gedaan tijdens mijn vakantie.
Bij het weggaan alle gasverbruikers uitgezet.
Vervolgens gedurende twee weken de verbruiksmeting van Eneco in de gaten gehouden.
Hier zag ik dat ik een verbruik bleef houden van drie cent per uur.
Vervolgens de gaskraan laten dicht draaien door een familielid.
En wat schetst mijn verbazing. Het verbruik is teruggelopen tot nul cent per uur.

Ergo economico. De gasmeting registreert een verbruik zolang er druk op het systeem staat zonder dat er een flow (gasstroom) geregistreert wordt.
Dit is mijns inziens een onterechte meting.
Er is immers geen verbruik, ook al staat er druk op het systeem.
Met het waterverbruik is dit ook zo.

Rene

stofzuigertje

Re: Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Water of gaslek is niet uitgesloten!
Dan moet je daar maar eens naar zoeken!

Met zeepsop alle koppelingen in zowel meterkast en boven bij de ketel..... of heeft U de warm water functie aan staan?
En wat denk je van de gasslang van een meer dan 10 jaar oude kookplaat?

Door de kraan van ketel dicht draaien en dan morgen de gas kookplaat.... vermoedelijk is het een van deze twee en na herstel ben je tenminste zelf van 't Gas af!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Ongelezen bericht door tttlocke »

R.W.Gout schreef: De gasmeting registreert een verbruik zolang er druk op het systeem staat zonder dat er een flow (gasstroom) geregistreert wordt.

Rene
Hebt u bewijs dat er geen 'flow' is?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ben ook benieuwd hoe 'uit' de apparatuur was. Een CV verbruikt namelijk elke dag wat gas, om te voorkomen dat de boel vastroest. Alleen als de stekker er uit getrokken is, zal er echt geen verbruik zijn.

Maar ik denk eerder dat er ergens een klein lek zit. Als er iedere dag een kuub gas 'verdwijnt', dan zou ik toch even een installateur laten langskomen.

(Wat ook kan is dat de gaskraantjes bij de apparatuur niet (meer) 100% afsluiten en er dus wat gas de schoorsteen in gaat.)

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Ongelezen bericht door 16again »

3 cent per uur….is ruim 250 euro per jaar, dit is meer dan 300 kuub, en meer dan een derde van mijn jaarlijks verbruik.

Met spoed op lekkage laten controleren, en voorlopig heel goed ventileren.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Ongelezen bericht door renewouters »

De paranoia voor nieuwe dingen is blijkbaar bij sommigen al zo ver doorgeslagen dat men de meest voor de hand liggende mogelijkheid (in dit geval dus een gaslekkage) nier meer ziet.

Maar even technisch inhoudelijk: om een zinvolle meting te doen had je natuurlijk een "voor"- en "na"-meting moeten doen. Een enkele meting zonder context is waardeloos.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

5 a 6 kuub per week. Dat is ongeveer het aantal dat een combi CV gebruikt om een klein voorraadje water op temperatuur te houden. Zet de CV op de ECO stand of hoe de zuinigste stand op uw merk ook heet, en ook dat verbruik is gestopt.
Of heb je nog een apparaat (geiser bv) met een waakvlam?

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als er bijna een kuub per dag weglekt, zou je dat toch moeten ruiken? Het rustverbruik van een combi-cv met voorraadvat lijkt me een redelijke verklaring.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Ongelezen bericht door piet987654 »

klopt helemaal wat hier eerder wordt vermeld. Zet de ketel op "ECO" dan werkt hij als een soort ouderwetse geiser. En ja ik weet dat het dan langer duurt voordat er warm water is. probeer maar eens voor een paar dagen uw ketel op "ECO" stand te zetten. U zult zelf merken hoeveel gas
het kost om dat water op temperatuur te houden

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Ongelezen bericht door Brahms »

Super dat u ontdekt heeft dat uw installatie niet gasdicht is.
Nu doorpakken door de installatie achter de meter eens te laten afpersen door een installateur. Een beetje vakman weet het lek zo op te sporen.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Ongelezen bericht door 16again »

Zombiemaster schreef:5 a 6 kuub per week. Dat is ongeveer het aantal dat een combi CV gebruikt om een klein voorraadje water op temperatuur te houden.
Mijn totale verbruik is circa 1000 kuub, kan ik daar werkelijk zomaar 52*5 kuub en dus 25% op besparen?

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Een nieuwe gasmeter kost € 0,03 per uur

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geen idee, maar meten is weten. Weekje normaal, weekje eco en de meterstanden geven het antwoord.

Gesloten