LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen risico verhalen op aansprakelijkheidsverzekering?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
DijkmanE
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2019 15:29

Eigen risico verhalen op aansprakelijkheidsverzekering?

Ongelezen bericht door DijkmanE »

Ik vroeg mij af, ik heb een hoogwerker gehuurd inclusief verzekering, daar is schade aan ontstaan, deze wordt verrekend met de desbetreffende verzekering, alleen moet ik nu het eigen risico betalen, wat een aanzienlijk bedrag is. Kan ik het te betalen eigen risico verhalen op mijn aansprakelijkheidsverzekering? Of kan ik beter het volledige schadebedrag opvragen en deze declareren bij mijn aansprakelijkheidsverzekering?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 sep 2019 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie aangepast ter verduidelijking

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Eigen risico verhalen op aansprakelijkheidsverzekering?

Ongelezen bericht door mahadma »

"Eigen risico" betekend in mijn visie "Eigen schuld", dus het gros van de WA verzekeringen zullen dit niet vergoeden, zo niet alle.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Eigen risico verhalen op aansprakelijkheidsverzekering?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of het eigen schuld is, is niet van zo zeer van belang. Maar schade aan apparatuur die u huurt, is niet gedekt op de AVP.

En als met hoogwerker bedoeld wordt een voertuig die over straat mag rijden, is schade daaraan en daarmee al helemaal niet gedekt op een AVP.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Eigen risico verhalen op aansprakelijkheidsverzekering?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

mahadma schreef:
19 sep 2019 17:44
"Eigen risico" betekend in mijn visie "Eigen schuld", dus het gros van de WA verzekeringen zullen dit niet vergoeden, zo niet alle.
Eigen schuld is juist WEL! verzekerd op een aansprakelijkheidsverzekering.

Er zijn uitsluitingen, o.a. schade aan gehuurde machines e.d. Zoals Lady al vertelde.

Bij huren kunt u vaak het eigen risico van het verhuurbedrijf afkopen. Dat heeft u blijkbaar niet gedaan, Dure gok geweest w,s,

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Eigen risico verhalen op aansprakelijkheidsverzekering?

Ongelezen bericht door scontra »

DijkmanE schreef:
19 sep 2019 15:37
Ik vroeg mij af, ik heb een hoogwerker gehuurd inclusief verzekering, daar is schade aan ontstaan, deze wordt verrekend met de desbetreffende verzekering, alleen moet ik nu het eigen risico betalen, wat een aanzienlijk bedrag is. Kan ik het te betalen eigen risico verhalen op mijn aansprakelijkheidsverzekering? Of kan ik beter het volledige schadebedrag opvragen en deze declareren bij mijn aansprakelijkheidsverzekering?
Vertel eens hoe die schade is ontstaan en over welk soort schade u het heeft, want u zwijgt daar helaas over !!

Gesloten