LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Elektronische sigaret

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Hertje51 schreef:
Harrie Kierie schreef:
Hertje51 schreef:Talloze voorbeelden van mensen die cold turkey stoppen en GEEN fysieke last ondervinden.
O ja?

Laat er eens een paar zien dan.
Ja ik doel natuurlijk op privé situaties, of heb jij allemaal mentaal zwakke mensen om je heen? ;)
Dus je beweert maar weer eens wat, maar onderbouwen kan je het niet. Of staat dat misschien ook in je boek.

Hoe kan je trouwens cold turkey stoppen als er geen fysieke kanten zijn? Dan stop je toch gewoon, punt.

Hertje51
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 aug 2013 14:56

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door Hertje51 »


Dus je beweert maar weer eens wat, maar onderbouwen kan je het niet. Of staat dat misschien ook in je boek.

Hoe kan je trouwens cold turkey stoppen als er geen fysieke kanten zijn? Dan stop je toch gewoon, punt.
Cold Turkey stoppen is stoppen zonder afbouw, wijsneus. Je zult niet veel vrienden hebben met dat betweterige gedrag van je.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Hertje51 schreef:
Grootste misvating ooit, want: roken (nicotine) is niet lichamelijk verslavend :)
Men stelt dat door de invloed van nicotine er in de hersenen dopamine vrijkomt. Een stofje waardoor je je blij/lekker voelt. Mensen die roken kunnen ook een sigaret opsteken omdat zij zich rot voelen.
Dus in die zin kan roken lichamelijk verslavend zijn omdat er minder dopamine vrijkomt als je stopt met roken.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Hertje51 schreef:

Dus je beweert maar weer eens wat, maar onderbouwen kan je het niet. Of staat dat misschien ook in je boek.

Hoe kan je trouwens cold turkey stoppen als er geen fysieke kanten zijn? Dan stop je toch gewoon, punt.
Cold Turkey stoppen is stoppen zonder afbouw, wijsneus. Je zult niet veel vrienden hebben met dat betweterige gedrag van je.
Cold Turkey stoppen is in één keer stoppen zonder het gebruik van middelen die ontwenningsverschijnselen remmen. Aangezien er volgens jou geen sprake is van een lichamenlijke verslaving kan er ook geen sprake zijn van ontwenningsverschijnselen, dus hoe kan je dan cold turkey afkicken?

Kom nu gewoon eens met voorbeelden en verschuil je niet steeds overal achter.

Hertje51
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 aug 2013 14:56

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door Hertje51 »


Cold Turkey stoppen is stoppen zonder afbouw, wijsneus. Je zult niet veel vrienden hebben met dat betweterige gedrag van je.
Cold Turkey stoppen is in één keer stoppen zonder het gebruik van middelen die ontwenningsverschijnselen remmen. Aangezien er volgens jou geen sprake is van een lichamenlijke verslaving kan er ook geen sprake zijn van ontwenningsverschijnselen, dus hoe kan je dan cold turkey afkicken?

Kom nu gewoon eens met voorbeelden en verschuil je niet steeds overal achter.[/quote]

Precies wat ik dus al zei: ineens stoppen (dus ook zonder hulpmiddelen). Dat zoiets zwaar is staat niet gelijk aan dat het dan maar een fysieke verslaving moet zijn.

Ik heb toch al voorbeelden genoemd: mensen in de omgeving die gewoon van de ene op de andere dag stoppen zonder het daar ooit moeilijk mee te hebben gehad. Iedereen kent wel mensen die zoiets hebben gedaan. Wellicht jij niet aangezien je zo'n verzuurd persoon bent en de hele dag op je zoldertje per computer de betweter uit wilt hangen.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Hertje51 schreef:Dat zoiets zwaar is staat niet gelijk aan dat het dan maar een fysieke verslaving moet zijn.
Hoe kan het dan zwaar zijn? Volgens jou is het alleen mentaal. Mentaal zet je de knop om. Dan kan het toch nooit meer zwaar zijn.
Hertje51 schreef:Ik heb toch al voorbeelden genoemd: mensen in de omgeving die gewoon van de ene op de andere dag stoppen zonder het daar ooit moeilijk mee te hebben gehad. Iedereen kent wel mensen die zoiets hebben gedaan.
Mensen in de omgeving. Ja, dat is dus wel een heel duidelijk voorbeeld. Ik ken ze niet. Iedereen die ik ken en gestopt is heeft wel last gehad van ontwenningsverschijnselen, zoals irriteerbaarheid, hoofdpijn, angstgevoelens, cognitieve stoornissen en slaapverstoring. Volgens volgens jou moeten ze dat dus gelogen hebben, want er zit geen fysieke kant aan.
Hertje51 schreef: Wellicht jij niet aangezien je zo'n verzuurd persoon bent en de hele dag op je zoldertje per computer de betweter uit wilt hangen.
Waarom toch al die persoonlijke aanvallen? Beetje geïrriteerd? Steek even een sigaretje op. Voel je je zo weer goed.

Hertje51
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 aug 2013 14:56

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door Hertje51 »

1. Mentaal kan het zwaar zijn, je hersenen zeggen dat je er zin in hebt. (hoevaak moet ik dit nog uitleggen?)

2. Ik zeg dat het niet fysiek verslavend is, dat is heel wat anders als dat ze er geen last van hebben (leer lezen)

3. Het is meer een beschrijving van het stereotype internetheld, 16 berichten per dag, volgens mij ben jij degene die in het echte leven nogal geirriteerd is en hier zijn gelijk probeert te halen.

Maargoed nu het topic toch helemaal besmet is laat ik het hier wel bij, genoeg andere fora waar mensen wel begrijpen wat de elektronische sigaret inhoudt en welke gewoonte hiermee vervangen wordt.

Succes met jezelf.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Hertje51 schreef:1. Mentaal kan het zwaar zijn, je hersenen zeggen dat je er zin in hebt. (hoevaak moet ik dit nog uitleggen?)
Dan laat je je hersenen toch gewoon even iets anders zeggen. Het is toch slechts mentaal. Zing gewoon lekker Kabouter Plop in je hoofd. Heb je nergens last van.
Hertje51 schreef:2. Ik zeg dat het niet fysiek verslavend is, dat is heel wat anders als dat ze er geen last van hebben (leer lezen)
Waar maak je je dan druk om? Je kan geen fysieke klachten krijgen als je stopt volgens jou en als je stopt heb je mentaal die beslissing genomen, dus appeltje eitje.
Hertje51 schreef:3. Het is meer een beschrijving van het stereotype internetheld, 16 berichten per dag, volgens mij ben jij degene die in het echte leven nogal geirriteerd is en hier zijn gelijk probeert te halen.
Dat moet een rechtvaardiging zijn voor persoonlijke aanvallen. Wat voor stereotype internetheld ben jij dan?
Hertje51 schreef:Maargoed nu het topic toch helemaal besmet is laat ik het hier wel bij, genoeg andere fora waar mensen wel begrijpen wat de elektronische sigaret inhoudt en welke gewoonte hiermee vervangen wordt.
Had je daar dan niet beter gelijk je bericht kunnen plaatsen.
Hertje51 schreef:Succes met jezelf.
Dank je en denk eraan. Niet stil blijven staan als je koplampen ziet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door ciske »

weetnietveel schreef: Men stelt dat door de invloed van nicotine er in de hersenen dopamine vrijkomt. Een stofje waardoor je je blij/lekker voelt. Mensen die roken kunnen ook een sigaret opsteken omdat zij zich rot voelen.
Dus in die zin kan roken lichamelijk verslavend zijn omdat er minder dopamine vrijkomt als je stopt met roken.

Juist!! Maar als TS wil stoppen , en hij/zij kan het niet zonder hulpmiddel , kan die ook nog naar de HA. Er zijn middelen genoeg.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door bprosman »

Er zijn middelen genoeg
.

Welke dan ? Volgens mij is er niet zoveel medicatie wat je helpt met stoppen, of je moet het in de AD als Zyban en Champix gaan zoeken maar of je daar zo blij mee moet zijn :? .
Als je "hulpmiddelen" nodig hebt om te stoppen ben je er m.i. ook (nog) niet klaar voor en sta je bij een stoppoging zowiezo al op "achterstand".
De lichamelijke afhankelijkheid (nicotine) is maar een dag of 3, de rest zit "tussen de oren" .

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Welke dan ?
Als je "hulpmiddelen" nodig hebt om te stoppen ben je er m.i. ook (nog) niet klaar voor en sta je bij een stoppoging zowiezo al op "achterstand".
De lichamelijke afhankelijkheid (nicotine) is maar een dag of 3, de rest zit "tussen de oren" .

Onzin, als iemand met hulpmiddelen stopt is die wel degelijk er klaar voor.

Champix, pleisters, kauwgom , zo heb je er nog zat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door bprosman »

kan die ook nog naar de HA. Er zijn middelen genoeg
.
pleisters, kauwgom
Ik wist niet dat je pleisters en kauwgom via je huisarts kon krijgen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef: Ik wist niet dat je pleisters via je huisarts kon krijgen.

Dan weet je het nu, zit in het pakket.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door plumber »

ciske schreef:
bprosman schreef: Ik wist niet dat je pleisters via je huisarts kon krijgen.

Dan weet je het nu, zit in het pakket.
Nou weet ik waarom ik zoveel premie moet betalen.
Heb 35 jaar gerookt en geloof mij een pakje zware van nelle per dag.
Ben van de ene op de andere dag gestopt eigenlijk zonder reden.
Heb er tot op heden (is al weer 20 jaar geleden) nog geen spetter
last van. Voel me wel een stuk beter als toen ik rookte.
Enigste nadeel ik ben in een mum van tijd 10 kilo zwaarder geworden :oops:

stofzuigertje

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Let op!

Enkele merken verkopen nu nieuwe E sigaretten en de oude zijn de noodzakelijke vullingen niet meer te koop of gaan er binnenkort uit.
Dus voor je iets koopt, kijk of je importeur die achter de winkel zit geen nieuwe heeft en of er ook andere winkels zijn die leveren als je winkel er mee stopte.

Ik hoorde van vele winkels die stopte met de verkoop of gingen sluiten en ook van enkele die op ander merk over gingen en hun bestaande huidige klanten slechts korting aanboden als ze de oude inleverden en over gingen.

Dus de E sigaret, als je wilt stoppen kan het maar voor langer gebruik zou ik eerst naar de betrouwbaarheid van je leverancier kijken voor je ergens geld ik zou stoppen.
Helaas is deze vrij jonge en nieuwe markt dus niet een met zekerheid van leveringen van de noodzakelijke modules voor te roken!

Gosse Ongemak
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2012 19:35

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door Gosse Ongemak »

Om wat tegenwicht te bieden voor veel hele en halve onwaarheden van mensen die niet uit eigen ervaring spreken wil ik graag hier verslag doen van mijn ervaringen.
Ik rookte al ongeveer 50 jaar ongeveer twee pakjes half zware shag per week.Talloze malen heb ik geprobeerd met roken te stoppen: zonder hulpmiddelen en met hulpmiddelen (pleisters, kauwgom, pilletjes van de huisarts etc). Mijn verslaving kon ik echter niet de baas worden. Bij mij (en ik denk bij veel mensen) zat het probleem niet zozeer in de afhankelijk van de nicotine. Daarvan afkicken kost een paar dagen en is niet het echte probleem zo had ik al vaak ervaren. De moeilijkheid zit in het patroon - in de gewoonte - het ritme. Ongeveer een half jaar geleden heb ik ten einde raad (want ik wilde zo graag stoppen!) een starterspakket e-sigaretten gekocht. Die ben ik gaan gebruiken met vloeistof zonder nicotine. Het eerste probleem waar ik tegen aanliep was een gebrek aan smaak bij het dampen - vergelijkbaar aan het gebrek aan smaak van iemand die van shag overstapt op filtersigaretten. Maar dat was een kwestie van een paar dagen en wende snel. Inmiddels ben ik helemaal gewend aan de e-sigaret. Ja, ik heb mijn verslaving dus nog en zit regelmatig te lurken aan de e-sigaret, maar...... ik krijg geen teer meer binnen en ook geen nicotine en ben dus onvoorstelbaar veel minder ongezond bezig dan voorheen. Conclusie: ik ben nog wel verslaafd aan het ritme, maar schaadt mijn gezondheid niet of nauwelijks meer en houdt geld over. Ik kan het dus iedereen aanraden die wil stoppen met roken om deze stap eens te proberen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Viel me laatst op in de sigarettenwinkel hoeveel soorten en smaken
vloeistof er wel niet zijn........hoe zoek je daar de goede tussen uit ?
Wat kost zo'n vloeistof en hoelang doe je met die vloeistof ?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Hertje51 schreef:Hallo Allen,

Ik lees hier al een behoorlijke tijd mee in verschillende onderwerpen en heb nu eigenlijk zelf een vraag (hopelijk is dit het goede fora) aangezien er nog weinig te vinden was over iets van elektronisch roken. :)

Al weken ben ik informatie aan het verzamelen via Google en overal kom ik pagina's tegen met een beetje dezelfde inhoud zoals deze over elektronische sigaret [commerciële link verwijderd door de Moderator]. Ik heb zelf ook al zo'n beetje alle manieren geprobeerd om te stoppen met roken of een alternatief te gebruiken (i.i.g. iets minder schadelijk is), maar niets helpt.

Wellicht zou het iets zijn voor tros radar om uit te zoeken hoe het nou écht zit met dit product?

Ik zou er graag aan beginnen, maar durf nog niet echt. Ik kan me zo voorstellen dat hier genoeg gebruikers zijn!(?)

Hopelijk kunnen we hier dan ervaringen delen, zodat ik weet of ik er verstandig aan doe :D . :idea:
Alleen even ter info:

U heeft waarschijnlijk, toen u begon met roken, geen forum geraadpleegd, of wel ?

Dan:
Waarom nu een ieder beschimpen, omdat u niet vrijwillig kan stoppen, het is onze schuld niet, maar die van uzelf, ik zou lekker door dampen, om welke gegronde reden zou u willen stoppen :roll:

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door marnix »

Chocomelk schreef:Viel me laatst op in de sigarettenwinkel hoeveel soorten en smaken
vloeistof er wel niet zijn........hoe zoek je daar de goede tussen uit ?
Wat kost zo'n vloeistof en hoelang doe je met die vloeistof ?
Ga eens zo'n winkel binnen, je kunt gewoon proeven.
Verder zijn er veel sites/fora met ervaringen.
Wat betreft de prijs ,mijn vrouw zit (afgezien van de eerste investering van het apparaat) op ongeveer de helft van het geld dat zij eerst aan sigaretten kwijt was.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Elektronische sigaret

Ongelezen bericht door ciske »

Waarom die nep dingen? Gewoon stoppen en anders lekker doorpaffen!

Gesloten