LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco stadsverwarming schandalig duur en ondoorzichtige jaarnota's

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
amourikdewit
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2017 20:34

Re: Eneco stadsverwarming schandalig duur en ondoorzichtige jaarnota's

Ongelezen bericht door amourikdewit »

Ik betaal al 13 jaar een vast bedrag, waarbij ik nauwelijks of niet op de jaarrekening iets op terugkrijg. Ik heb geen idee wat ik verbruik aan m3, maar het bedrag is 171 euro per maand. Twee persoons huishouden in een tussenwoning. Schrikbarend hoog. Ik gebruik boven nooit mijn verwarming. Alleen beneden. Daar heb ik overigens destijds vloerverwarming laten aanleggen op water. Voordat ik dus wist dat deze enorme kosten gemaakt zouden worden. Sterker nog, ik dacht. Water is goedkoper dan electra. En nu zit ik daar aan vast.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Eneco stadsverwarming schandalig duur en ondoorzichtige jaarnota's

Ongelezen bericht door berndv »

amourikdewit schreef:
03 okt 2019 09:21
Ik betaal al 13 jaar een vast bedrag, waarbij ik nauwelijks of niet op de jaarrekening iets op terugkrijg.
Dat is dan een prima inschatting. Wel knap dat het in 10 jaar niet veranderd is. Wou dat dat bij mij het geval was met al die stijgingen en dergelijke.
amourikdewit schreef:
03 okt 2019 09:21
Ik heb geen idee wat ik verbruik aan m3, maar het bedrag is 171 euro per maand. Twee persoons huishouden in een tussenwoning.
Geen idee wat voor verwarming u heeft, maar u reageert op een bericht over stadsverwarming, daar wordt niet over m3 gesproken maar over Joule of in deze hoeveelheden kiloJoule (kJ).
amourikdewit schreef:
03 okt 2019 09:21
Schrikbarend hoog.
Als dat alleen voor de verwarming is, is het wel wat aan de hoge kant. Maar goed, een tussenwoning uit 2004 is beter geisoleerd dan een tussenwoning uit 1920, dus op zich zegt het in beginsel nog niet zo heel veel. En staat de verwarming op standje sauna of moet u met de winterdag met een dekentje over op de bank zitten.
amourikdewit schreef:
03 okt 2019 09:21
Daar heb ik overigens destijds vloerverwarming laten aanleggen op water. Voordat ik dus wist dat deze enorme kosten gemaakt zouden worden. Sterker nog, ik dacht. Water is goedkoper dan electra. En nu zit ik daar aan vast.
Het gaat om de manier van verwarmen, of water goedkoper is weet ik niet, ik heb nog nooit kunnen vinden hoeveel kWh 1 kuub water is. Ik vermoed namelijk dat u het water dat door uw vloerverwarming loopt ergens mee verwarmd, dit kan gas zijn, of een platenwisselaar met stadswarmte of electra. Maar goed, op basis van uw verhaal kan ik blijkbaar heel veel reageren, zonder eigenlijk ook maar iets te zeggen.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Eneco stadsverwarming schandalig duur en ondoorzichtige jaarnota's

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

amourikdewit schreef:
03 okt 2019 09:21
Ik betaal al 13 jaar een vast bedrag, waarbij ik nauwelijks of niet op de jaarrekening iets op terugkrijg. Ik heb geen idee wat ik verbruik aan m3, maar het bedrag is 171 euro per maand. Twee persoons huishouden in een tussenwoning. Schrikbarend hoog. Ik gebruik boven nooit mijn verwarming. Alleen beneden. Daar heb ik overigens destijds vloerverwarming laten aanleggen op water. Voordat ik dus wist dat deze enorme kosten gemaakt zouden worden. Sterker nog, ik dacht. Water is goedkoper dan electra. En nu zit ik daar aan vast.
Geeft u wel elk jaar de meterstanden door, of worden deze elk jaar geschat?

Christina64
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2020 22:49

Re: Eneco stadsverwarming schandalig duur en ondoorzichtige jaarnota's

Ongelezen bericht door Christina64 »

Heb geen stadsverwarming van Eneco, maar betaal wel mijn energie aan Eneco. Ik moet dit jaar schandalig bijbetalen aan Eneco, terwijl ik mijn maandelijkse termijnbedrag al hoger had ingezet op 135 euro per maand. Ik heb altijd geld terug gekregen, nu moet ik een bedrag van bijna 600 euro bijbetalen. Ik heb een 1 huishouden en word nu ingezet op 190 euro per maand, omdat er rekening is gehouden met het extra koude weer (!). Nu heb ik wel het afgelopen jaar veel thuis gezeten, maar kan dit zoveel aan gas en electriek zijn? Heb nu voor de eerste keer ooit een betalingsregeling aangevraagd. Gek: van het waterverbruik van de Duinwaterleiding heb ik juist teruggekregen.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Eneco stadsverwarming schandalig duur en ondoorzichtige jaarnota's

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan legt u toch de jaarafrekening van dit jaar naast die van verleden jaar? Dan kunt u precies zie of en hoeveel u meer hebt verbruikt.

Het waterverbruik heeft natuurlijk niets van doen met verwarmen.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Eneco stadsverwarming schandalig duur en ondoorzichtige jaarnota's

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:
20 jan 2020 10:23
Dan legt u toch de jaarafrekening van dit jaar naast die van verleden jaar? Dan kunt u precies zie of en hoeveel u meer hebt verbruikt.

Het waterverbruik heeft natuurlijk niets van doen met verwarmen.
Minder douchen/badderen is natuurlijk ook minder stookkosten....

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Eneco stadsverwarming schandalig duur en ondoorzichtige jaarnota's

Ongelezen bericht door 16again »

Christina64 schreef:
19 jan 2020 23:21
Ik moet dit jaar schandalig bijbetalen aan Eneco, terwijl ik mijn maandelijkse termijnbedrag al hoger had ingezet op 135 euro per maand. Ik heb altijd geld terug gekregen, nu moet ik een bedrag van bijna 600 euro bijbetalen. Ik heb een 1 huishouden en word nu ingezet op 190 euro per maand, omdat er rekening is gehouden met het extra koude weer (!).
Het nieuwe maandbedrag is goed verklaarbaar. 135 + (600/12) =185 En dan net iets hoger, om tegenvaller van koude winter op te vangen.

Waarom je om te beginnen zoveel moet bijbetalen, moet de jaaropgave uitwijzen

Gesloten