Energie (Gas)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Energie (Gas)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
12 aug 2022 20:14
Nijogeth schreef:
12 aug 2022 17:25
Gewoon de sancties tegen Rusland opheffen, hebben we hetzelfde doel bereikt.
Jouw leider zou daar groot voorstander van zijn maar die wordt dan ook gefinancierd door Rusland.

Waarschijnlijk had jij in WO2 on all 4 gaan staan om eten van de Duitsers te krijgen.
Mijn leider?

J. Deltoer
Berichten: 3054
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Energie (Gas)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PeterPeters1966 schreef:
12 aug 2022 20:14
Nijogeth schreef:
12 aug 2022 17:25
Gewoon de sancties tegen Rusland opheffen, hebben we hetzelfde doel bereikt.
Jouw leider zou daar groot voorstander van zijn maar die wordt dan ook gefinancierd door Rusland.

Waarschijnlijk had jij in WO2 on all 4 gaan staan om eten van de Duitsers te krijgen.
Kunt u die laatste zin toelichten?

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Energie (Gas)

Ongelezen bericht door de auditu »

Nijogeth schreef:
12 aug 2022 20:05
angel1978 schreef:
12 aug 2022 17:27
Nijogeth schreef:
12 aug 2022 17:25
Gewoon de sancties tegen Rusland opheffen, hebben we hetzelfde doel bereikt.
En wie gaat dat gas leveren dan? Of gaat het nu opeens niet meer over Nederland maar over internationaal?
De Russen, die doen moeilijk vanwege de sancties. Hef je die op, doen ze gewoon normaal (dat Oekraïne gedoe er even buiten gehouden).
Wat er nu speelt in Oekraïne is geen "gedoe", maar een serieuze dreiging voor ons allemaal. Veroorzaakt door die gefrustreerde dwerg, die ten koste van alles zijn ego wil opvijzelen. Ga er maar vanuit dat, als het hem daar lukt, hij niet zal ophouden.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Energie (Gas)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien had de VN moeten gaan praten met Max over hoe je iemand in haalt in de bocht, als je twijfelt, dan leg je het af.
Poetin had wel commitment.
Competieve sport is nog niet zo slecht voor politici en bevelhebbers 😁
Ach ja dat is mijn mening ook maar.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Energie (Gas)

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
12 aug 2022 20:05
angel1978 schreef:
12 aug 2022 17:27
Nijogeth schreef:
12 aug 2022 17:25
Gewoon de sancties tegen Rusland opheffen, hebben we hetzelfde doel bereikt.
En wie gaat dat gas leveren dan? Of gaat het nu opeens niet meer over Nederland maar over internationaal?
De Russen, die doen moeilijk vanwege de sancties. Hef je die op, doen ze gewoon normaal (dat Oekraïne gedoe er even buiten gehouden).
En dan gaan er weer miljarden naar Rusland, zodat de oorlogsindustrie daar kan draaien.
Zolang dit regime er in Rusland zit, heeft het in de grond laten zakken van Groningen mijn voorkeur. Wat is daar overigens mis mee? Half Nederland ligt onder zeenivo, wat dijken en gemalen , niemand die het erover heeft

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Energie (Gas)

Ongelezen bericht door de auditu »

Onkruid71 schreef:
13 aug 2022 12:53
Misschien had de VN moeten gaan praten met Max over hoe je iemand in haalt in de bocht, als je twijfelt, dan leg je het af.
Poetin had wel commitment.
Competieve sport is nog niet zo slecht voor politici en bevelhebbers 😁
Ach ja dat is mijn mening ook maar.
Gelukkig maar.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Energie (Gas)

Ongelezen bericht door scontra »

Ivo.w schreef:
12 aug 2022 18:46
En waar moeten die Groningers dan gaan wonen na het uitkopen?
[/quote]


In verschillende Europese landen hebben ze hiervoor een oplossing m.b.t. de bruinkoolwinning.
Het aardbevingsgebied bestrijkt (slechts) een gedeelte van de provincie Groningen en dat gebied zou ontruimd moeten worden, alle opstallen verwijderen en er dan een natuurpark van maken.
De vertrekkende bewoners kunnen buiten het aardbevingsgebied (makkelijk) gehuisvest worden, er is meer dan ruimte genoeg voor de uitbreiding van de huidige woonkernen en anders bouw je er her en der een paar woonkernen bij.
Voor de landbouwgronden dat ook ontruimt moeten worden polder je een stuk van het IJsselmeer in en je hebt er een prachtig landbouwgebied bij.
Je slaat dan wel twee of drie vliegen in één klap, aangezien je daar ook uitgekochte boeren en woningzoekenden van elders in het land een plekje kan geven.

Ik weet het, het komt misschien over als gekakel van Jan wartaal, maar zo gek is Jan Wartaal nou ook weer niet. :wink:

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Energie (Gas)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nog steeds vraag ik me af wie mijn grote leider zou moeten zijn? Ik heb een vermoeden wie er bedoeld wordt, maar dat zou vreemd zijn, omdat ik duidelijk mijn afkeer tegen PVV en FVD heb uitgesproken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Energie (Gas)

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
13 aug 2022 14:50
Nog steeds vraag ik me af wie mijn grote leider zou moeten zijn? Ik heb een vermoeden wie er bedoeld wordt, maar dat zou vreemd zijn, omdat ik duidelijk mijn afkeer tegen PVV en FVD heb uitgesproken.
Als je niet bij een politieke partij bent aangesloten dan heb je ook geen politiek leider.
Wat overblijft is een geestelijk leider, maar dat zal niet bedoeld worden.

Plaats reactie