LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiebedrijven blijven bellen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Energiebedrijven blijven bellen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

madfred schreef:
07 apr 2021 10:51
Berteman schreef:
07 apr 2021 01:47
Dé tip om van dit soort telefoontjes af te komen:
Zorg dat je een scheidsrechtersfluitje bij hand hebt.
Meldt de ongewenste beller dat er geen interesse is en dat je niet meer gebeld wilt worden. Gaat de beller hier niet op in, pak het fluitje en blaas zo hard je kunt op het fluitje, met de microfoon van de telefoon zo dicht mogelijk tegen het fluitje.
Er is al een paar keer aangegeven dat dit niet toegestaan is. Buiten dat, het is ook tamelijk asociaal tegenover de call-center medewerk(st)er. Deze doen gewoon hun werk en hebben geen "recht" op gehoorschade.
Je kan toch gewoon ophangen? Het is inderdaad vervelend, maar ook niet meer dan dat.
Geldt dat dan ook als ik een bedrijf bel en tijdens het wachten keiharde muziek hoor?

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Energiebedrijven blijven bellen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vergeet de voordeur niet. Ik heb tegenwoordig een sticker onder de bel dat deurverkopers worden neergeschoten. Het helpt kan ik zeggen.

sake1987

Re: Energiebedrijven blijven bellen

Ongelezen bericht door sake1987 »

J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 14:12
Vergeet de voordeur niet. Ik heb tegenwoordig een sticker onder de bel dat deurverkopers worden neergeschoten. Het helpt kan ik zeggen.
Die werkt bij mij ook goed.
Vaste telefoon afgeschaft en niet te kwistig rond strooien met het mobiele nummer.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Energiebedrijven blijven bellen

Ongelezen bericht door juliomariner »

J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 14:12
Vergeet de voordeur niet. Ik heb tegenwoordig een sticker onder de bel dat deurverkopers worden neergeschoten. Het helpt kan ik zeggen.
Dan moet je alleen wel een grote achtertuin hebben om de lijken te kunnen begraven. :D :lol:

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Energiebedrijven blijven bellen

Ongelezen bericht door Smartje »

J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 14:12
Vergeet de voordeur niet. Ik heb tegenwoordig een sticker onder de bel dat deurverkopers worden neergeschoten. Het helpt kan ik zeggen.
Hoop wel dat je Paintbal wapens hebt. Rode verf is het beste.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Energiebedrijven blijven bellen

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 14:12
Vergeet de voordeur niet. Ik heb tegenwoordig een sticker onder de bel dat deurverkopers worden neergeschoten. Het helpt kan ik zeggen.
En welk wapen heeft u voorhanden voor hen die andere producten of diensten komen aanbieden ?

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Energiebedrijven blijven bellen

Ongelezen bericht door Smartje »

Topic gaat toch over energie bedrijven?
Nee gaat nergens meer over!
Komen nog wel steeds “aangeschoten” :lol: aan de “deur” hoe zal dat nu komen.
En die andere dan: worden gewoon WARM ontvangen :D

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Energiebedrijven blijven bellen

Ongelezen bericht door de auditu »

madfred schreef:
07 apr 2021 10:51
Berteman schreef:
07 apr 2021 01:47
Dé tip om van dit soort telefoontjes af te komen:
Zorg dat je een scheidsrechtersfluitje bij hand hebt.
Meldt de ongewenste beller dat er geen interesse is en dat je niet meer gebeld wilt worden. Gaat de beller hier niet op in, pak het fluitje en blaas zo hard je kunt op het fluitje, met de microfoon van de telefoon zo dicht mogelijk tegen het fluitje.
Er is al een paar keer aangegeven dat dit niet toegestaan is. Buiten dat, het is ook tamelijk asociaal tegenover de call-center medewerk(st)er. Deze doen gewoon hun werk en hebben geen "recht" op gehoorschade.
Je kan toch gewoon ophangen? Het is inderdaad vervelend, maar ook niet meer dan dat.
Misschien is de beller wel ingeschreven in het Fluit-me-nietregister. :shock:

Harry Breda
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Energiebedrijven blijven bellen

Ongelezen bericht door Harry Breda »

Ik vraag altijd, met wie ik spreek, laat ze hun naam , bedrijfsnaam enz nog eens duidelijk herhalen onder het motto "slechte verbinding" en graag e-mail adres dan maar... aan het eind: bedankt, wel eens gehoord van het belmeniet register ? Ik dien een aanklacht tegen u in bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Bedankt, ik heb er een audio-file van dit gesprek gemaakt. Dan wel een aanklacht indienen met cc naar de beller. Na een paar keer dat hele circus wel gehad, en komen ze nooit meer.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Energiebedrijven blijven bellen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Geloof ik helemaal niets van. Deze bedrijven veranderen constant van naam dus op het moment dat uw klachten worden opgepakt door de instanties zijn ze allang van naam veranderd.

Havermch
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2012 09:56

Re: Energiebedrijven blijven bellen

Ongelezen bericht door Havermch »

Vraag onmiddellijk om doorverbonden te worden met het bandje
van recht op verzet, daar kun je aangeven dat je door deze specifieke
beller niet meer gebeld wil worden.
Werkt bij mij perfect.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Energiebedrijven blijven bellen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

J. Deltoer schreef:
07 apr 2021 14:12
Vergeet de voordeur niet. Ik heb tegenwoordig een sticker onder de bel dat deurverkopers worden neergeschoten. Het helpt kan ik zeggen.
Bedreiging is toch strafbaar? Lijkt me ook niet de aangewezen weg.

Gesloten