LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiecollectief Acquisitie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Energiecollectief Acquisitie

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Ik had ze (weer) aan de lijn hoor ... Energiecollectief. Ze bellen met CallerId : 085-0511659. Ze belden om even door te geven dat de tarieven weer gaan dalen. Dat mocht volgens hun, had ik toestemming voor gegeven. Nou ... Het enige waar ik toestemming voor geef is mijn recht van verzet!

Maar ik vroeg een beetje door - en op zich wel gek, want normaliter wordt dan de verbinding verbroken. In dit geval niet. Toch wel bijna een half uur samen 'tijd verspild'. Ik voel me er goed over want dat is een half uur dat ze geen andere mensen kunnen 'oplichten'.

Kernpunten
- Energiecollectief wilt je een 3-jarig contract aanbieden van Delta Energie of Energie Direct
- Is daar vaag over want als je op de man afvraagt of hij je iets verkoopt, dan zegt hij 'Nee'- hij wilt je dan alleen beschermen tegen prijsverhogingen,
- Gebruikt de naam Energiecollectief, maar ik hem confronteer dat op Energiecollectief.nl staat dat die nooit aan telefonische acquisitie doen, dan is het ineens : "Oh nee, ik bedoel Nederlands Energie Collectief"
- Wanneer ik 'Nederlands Energie Collectief' dan in de KvK opzoek, dan is betrokkene van een andere firma die 'Nederlands Energie Collectief heet', en niet de firma uit de Kvk met die naam,
- De Acquisiteur zegt na mijn navragen dat er wel 'Energiecollectief' op zijn eigen loonstrookje staat - dus daar zegt hij voor te werken
- Hij biedt goede tarieven aan! Maar bij navraag blijken die exclusief 21% BTW te zijn (dit is verboden bij handel met particulieren overigens!).
- Omdat verkoper zo vaag was uit welke organisatie hij belde en ik er het niet uitgetrokken kreeg besloot ik om dan maar een overeenkomst aan te gaan. Dan zou ik in ieder geval weten met wie ik de overeenkomst afsloot en kon ik wat verder graven - helaas had de verkoper daar toch geen zin in. Hij gaf aan dat het mailtje in mijn mailbox zat en drukte me weg.
- Wanneer ik terugbel naar het nummer waarmee ze bellen dan schijnt het nummer niet in gebruik te zijn.

Zeer zeer spijtig dat deze boevenclubs nog bestaansrecht hebben. Dat Delta een boevenclub is stond voor mij persoonlijk al vast - maar ik had gehoopt dat Energie Direct (dochter van Essent) wel beter zou weten na al het gedonder waarmee ze in de media zijn gekomen de laatste tijd.

Mijn tip voor iedereen : Maak gebruik van je recht van verzet. Luisteren ze niet naar, maar het kan maar uitgesproken zijn. De basistip is natuurlijk altijd : Hang op, Druk weg, maar ... Mocht je 'deze gasten' aan de lijn krijgen en weet je een beetje waar je mee bezig bent? Hou ze dan zo lang als mogelijk aan de lijn. Lukt het jou om ze langer dan een half uur aan de lijn te houden? Klik natuurlijk niet-NOOIT op links in de mail die ze sturen. Het zal ze demotiveren als ze steeds zeer lange gesprekken voeren zonder dat er verkoop uitkomt. Wie weet is dat wel een goede methode om deze terreur te stoppen.

... zucht. Energieverkopers.

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Energiecollectief Acquisitie

Ongelezen bericht door marc1766 »

Nee niet ophangen, dan kunnen ze een ander bellen en oplichten.
Gewoon aannemen en dan de telefoon op tafel leggen en niks meer zeggen, geen half uur verspild, en een half uur lang andere mensen behoedt voor deze praktijken.

NeoDutchio
Berichten: 12321
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energiecollectief Acquisitie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

markmark1974 schreef:
21 jan 2020 08:58
- Omdat verkoper zo vaag was uit welke organisatie hij belde en ik er het niet uitgetrokken kreeg besloot ik om dan maar een overeenkomst aan te gaan. Dan zou ik in ieder geval weten met wie ik de overeenkomst afsloot en kon ik wat verder graven - helaas had de verkoper daar toch geen zin in. Hij gaf aan dat het mailtje in mijn mailbox zat en drukte me weg.
Sorry dat ik het zeg, maar dat is het domste dat u kan doen. Deze bedrijven bellen zakelijke adressen af en bieden een zakelijke overeenkomst aan. Om die reden krijgt u ook prijzen zonder btw te horen.
Het grote verschil tussen een consumenten- en zakelijke overeenkomst is dat u nergens voor beschermd wordt. Voor consumenten geldt dat er een schriftelijk getekende overeenkomst moet zijn en dat er 14 dagen herroepingstijd is. Bij een zakelijke overeenkomst zit u daar aan vast.
U hebt nu ja gezegd en zit daarmee vast aan de overeenkomst.

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Energiecollectief Acquisitie

Ongelezen bericht door markmark1974 »

NeoDutchio schreef:
21 jan 2020 09:23
markmark1974 schreef:
21 jan 2020 08:58
- Omdat verkoper zo vaag was uit welke organisatie hij belde en ik er het niet uitgetrokken kreeg besloot ik om dan maar een overeenkomst aan te gaan. Dan zou ik in ieder geval weten met wie ik de overeenkomst afsloot en kon ik wat verder graven - helaas had de verkoper daar toch geen zin in. Hij gaf aan dat het mailtje in mijn mailbox zat en drukte me weg.
Sorry dat ik het zeg, maar dat is het domste dat u kan doen. Deze bedrijven bellen zakelijke adressen af en bieden een zakelijke overeenkomst aan. Om die reden krijgt u ook prijzen zonder btw te horen.
Het grote verschil tussen een consumenten- en zakelijke overeenkomst is dat u nergens voor beschermd wordt. Voor consumenten geldt dat er een schriftelijk getekende overeenkomst moet zijn en dat er 14 dagen herroepingstijd is. Bij een zakelijke overeenkomst zit u daar aan vast.
U hebt nu ja gezegd en zit daarmee vast aan de overeenkomst.
Nee hoor - hij belde particulier.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energiecollectief Acquisitie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vaak werken ze bij een Call Center op provisie en roepen maar wat.

Het gaat om een contract en misbruiken elke naam die zij maar willen.
Hollandse Energie Maatschappij.. ook nergens te vinden.... NEM wel...

Gewoon ophangen of nog beter, ik weet dat ze vrijwel allen met een Headset bellen, en ik ben zeer slechte scheidsrechter!
Vaak word je nummer geblokkeerd om gehoorschade te voorkomen! :mrgreen:

NeoDutchio
Berichten: 12321
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energiecollectief Acquisitie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

markmark1974 schreef:
21 jan 2020 09:26
NeoDutchio schreef:
21 jan 2020 09:23
markmark1974 schreef:
21 jan 2020 08:58
- Omdat verkoper zo vaag was uit welke organisatie hij belde en ik er het niet uitgetrokken kreeg besloot ik om dan maar een overeenkomst aan te gaan. Dan zou ik in ieder geval weten met wie ik de overeenkomst afsloot en kon ik wat verder graven - helaas had de verkoper daar toch geen zin in. Hij gaf aan dat het mailtje in mijn mailbox zat en drukte me weg.
Sorry dat ik het zeg, maar dat is het domste dat u kan doen. Deze bedrijven bellen zakelijke adressen af en bieden een zakelijke overeenkomst aan. Om die reden krijgt u ook prijzen zonder btw te horen.
Het grote verschil tussen een consumenten- en zakelijke overeenkomst is dat u nergens voor beschermd wordt. Voor consumenten geldt dat er een schriftelijk getekende overeenkomst moet zijn en dat er 14 dagen herroepingstijd is. Bij een zakelijke overeenkomst zit u daar aan vast.
U hebt nu ja gezegd en zit daarmee vast aan de overeenkomst.
Nee hoor - hij belde particulier.
Dat mag ik hopen voor u. Gezien de prijzen excl btw doet iets anders vermoeden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Energiecollectief Acquisitie

Ongelezen bericht door scontra »

markmark1974 schreef:
21 jan 2020 08:58


Toch wel bijna een half uur samen 'tijd verspild'. Ik voel me er goed over want dat is een half uur dat ze geen andere mensen kunnen 'oplichten'.
... zucht.
Ik zou m'n tijd liever anders doorbrengen dan met een nutteloos 'tijd verspillend', telefoontje met een energieverkoper.
Er wordt trouwens niemand opgelicht, er wordt je alleen een aanbod gedaan en dat aanbod kan je al dan niet accepteren, meer is er niet aan de hand.

Maar ja, u had weer een spannende belevenis en dat nog wel met een energie verkopende 'particulier' die de energie van z'n zonnepaneeltje aan de man wil brengen ...zucht ! :wink:

Gesloten