Ervaring met BIEDVEILINGEN.NL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Simba14

Ervaring met BIEDVEILINGEN.NL

Ongelezen bericht door Simba14 » 24 feb 2018 15:19

Beste Forumleden,

Ondanks dat ik niet de echte misdaadverslaggever ben, heb ik sterk de twijfels aan de betrouwbaarheid van de veilingsite BIEDVEILINGEN.NL :?
Reeds enige tijd probeer ik artikelen te bestellen via deze veilingsite waarbij ik telkens zelf op de laatste seconden overbied en de klok weer van 15, 30 of 40 seconden begint terug te tellen. Tot zover geen probleem. Wat uiterst merkwaardig is dat je zou verwachten dat als je de laatste seconden overbiedt enkel de tot dan toe bekende laatste bieder nog mee zou doen (anders hadden de andere bieders of eventuele nieuwe bieders reeds eerder overboden). Vervolgens wordt opeens overboden door nieuwe of oude bieders. Dit gebeurt niet een enkele keer maar continu. Ik vraag me af of deze nieuwe of oude bieders wel of niet verschrijnen enkel om de veilingprijs op te drijven.
Wie heeft ook soortgelijke ervaringen met de site?
Probeer het anders zelf maar eens en vertel wat jou ervaring is.

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele reacties.

NeoDutchio

Re: Ervaring met BIEDVEILINGEN.NL

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 24 feb 2018 22:15

De meeste mensen gaan pas bieden op het eind. Als je in het begin tegen elkaar gaat opbieden wordt de prijs een stuk hoger. Dus weinig mensen bieden tijdens de veiling en als de prijs leuk is op het eind stromen de biedingen binnen. Eigenlijk heel logisch.

Maar nu even serieus, credits kopen om te mogen bieden? Betalen om een bod uit te mogen brengen. Ziet u het al voor u, je loopt een veilinghal binnen en vooraf moet je betalen om een aantal biedingen te doen. Hoe serieus kan je het dan nog nemen? Je weet niet wie er nog meer meebieden en winnen doe je nooit. En dat is weer te lezen op diverse klachtensites. Als u graag van uw geld af wil, mijn bankrekening kan nog wel wat gebruiken. Maakt u er in ieder geval nog een ander blij mee.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 25 feb 2018 08:58

Grappige site dat dan weer wel, bij elke bieding gaan de secondes weer omhoog dus als u op zeg één seconde resttijd biedt komt er weer een aantal secondes bij en kan u weer overboden worden wat ik ook zie gebeuren. Uitleg krijg je pas als je een account hebt aangemaakt en dat doe ik maar even niet, bij geen enkele "veiling" staat een definitieve eindtijd en gezien de prijs van nog geen honderd euro voor een 65 inch Oled tv kan het biedproces nog weken doorlopen zeker als het bod per bieding één eurocent stijgt. De credits die blijkbaar niet gratis zijn is het verdienmodel van deze website want als een credit zeg tien cent kost dan verdwijnt er negen cent in de zak van de eigenaren.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 25 feb 2018 18:28

Na hoogste bod komt er extra tijd bij, een vertrouwd systeem dat ook bekende veilinghuizen hebben, eenmaal, andermaal en weer verder... als iemand op laatste.....

edwinpol

Ongelezen bericht door edwinpol » 16 aug 2019 17:31

Gewoon aangifte doen bij de Politie van Internet oplichting en melden bij Kansspelautoriteit. Met laatste heb ik contact gehad en volgens hen is dit soort cent-veilingen verboden. In de algemene voorwaarden staat ook dat het bedrijf is gevestigd in Belize. Hoe gaan ze dan de gewonnen artikelen versturen? Op dit soort vorm van Internet - en samenleving vervuiling moet nu echt een einde komen en de Nederlandse autoriteiten die er het gezag voor hebben moeten sneller in actie komen en dit soort site binnen 24 uur kunnen platleggen. Ook adverteren ze via Marktplaats, daar moeten ze ook vanaf. Hopelijk gaan deze autoriteiten meer prio geven aan deze zaak.

De site biedveiling.nl heeft overigens connecties naar een organisatie op Curaçao, genaamd: GlobalStars N.V.
Ook al eerder beboet door Kansspelautoriteit. Ik snap niet dat ze daarna gewoon weer door kunnen gaan met hun illegale handel.

Beide sites zijn ondergebracht bij hetzelfde hosting bedrijf: TransIP Group

Online gokbedrijf Curaçao beboet - Antilliaans Dagblad
https://antilliaansdagblad.com/curacao/ ... cao-beboet

https://kansspelautoriteit.nl/publish/p ... versie.pdf

https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html

https://kansspelautoriteit.nl/onderwerp ... rmulier-1/

https://www.sidn.nl/whois/?q=biedveilingen.nl

https://www.sidn.nl/whois/?q=biedveiling.nl

Reactie Kansspelautoriteit:
Het is ons bekend dat er veilingsites zijn die kenmerken van een kansspel vertonen. Deze worden ook wel centveilingen genoemd en hebben vaak de volgende kenmerken:

- De centveiling wordt via het internet of de telefoon;
- Men doet een bod op aangeboden producten, waarna het reeds geboden bedrag met één cent wordt verhoogd;
- Na elk gedane bod begint de klok terug te tellen vanaf een tevoren vastgestelde tijd (enkele minuten/seconden). Wanneer in die periode niemand anders biedt is het product door de laatste bieder gewonnen. Wanneer iemand anders biedt springt de klok terug naar de starttijd en wordt het product op naam van de nieuwe bieder gesteld;
- Elke keer dat je een bod uitbrengt, kost het je een biedpunt (of je de veiling wint of niet). Voor een biedpunt/biedbundel moet meestal € 1,= betaald worden;
- Deelnemers hebben vaak geen inzicht in het aantal deelnemers dat meedoet en weten ook niet hoe vaak de (andere) deelnemers de prijs van het product verhoogd hebben.

Essentieel is dat elk bod 1 cent toevoegt aan het laatste bod op een product, maar om te kunnen bieden moeten er eerst biedpunten of een biedbundel gekocht worden.

Als de door u genoemde veilingensite deze kenmerken bevatten zijn ze dus verboden, omdat er voor dit soort veilingen geen kansspelvergunning wordt afgegeven.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 17 aug 2019 09:41

Als een product ver onder de inkoop prijs weg zou moeten is zelf meebieden zodat het niet doorgaat niet uitgesloten...

De computer bied dan in laatste seconde een hoger bedrag of ze verlengen de tijd.....
Dit is misleiding en ja, ook op Vakantieveilingen en zo gaat het wel vaker zo.....

Ze hebben een minimale en enkele namen komen daar ook vaak als winnaar uit de bus...
Notaris zit erbij maar op je eigen spullen bieden is niet verboden blijkbaar!

10Fred10

Ongelezen bericht door 10Fred10 » 29 aug 2019 09:03

NIET AAN BEGINNEN!
Even een reactie over de site biedveilingen.nl

Inleiding:
De "Sonos 5.1" leek mij wel wat.
En idd in de winkel betaal ik rond de 1600,-
Al zoekende op het internet kwam ik op biedveilingen.nl
En ook op de reviews over biedveilingen.nl...
Ik dacht.. kom op.. ik ga het proberen. Het zal vast wel meevallen en Ik ben sinds vorige week gaan bieden.

Inmiddels meer dan 1000,- daadwerkelijke credits gekocht.
Daarbij ook een zeer ruim extra "gratis"credits erbij gekregen..

Nu het verloop...

De 1e keer dat ik deze sonos 5.1. voorbij zag komen.,.
Hoogste bod op € 43,53. Nou, Da's een koopje dacht. Moet ik ook op gaan bieden.

Ik op de volgende veiling van de 5.1 me lam geboden.. (3 x credits gekocht..midden in de nacht eruit..etc etc.)
Helaas..alles mijn credits opgeboden en deze keer werd de 5.1 verkocht voor 179,-. M'n neus voorbij dus.

Dat laat ik er niet bij zitten dacht ik..
Opnieuw credits gekocht..(nu kwam de 1000,- al aardig in zicht..)
Maar... Alsof de duvel er mee speelt.. deze keer werd de 5.1 verkocht tot ver over de 300,- ! Weer m'n neus voorbij..

De volgende 5.1 heb ik geen credits ingezet..
Wouw... Nu werd deze verkocht voor slechts 43,65!
balen dat ik niet heb geboden natuurlijk.

Nou dan maar weer op de volgende..
Helaas! na weer credits te hebben gekocht alles heel snel op..
En weer werd deze verkocht voor jawel... slecht... 43.15!
En weer zat ik ernaast natuurlijk!

Met m'n stomme verstand maar weer voor 235,- credits gekocht met een speciaal gekregen code kreeg ik meer dan 3500 credits. (En.. jawel.. Er waren nog maar 3 bieders onder wie een televisie werd verloot! Hoe dom ben je om dan maar niet weer credits te kopen? Ik was nu al ver over de 1000,- dus nu zou het wel goed komen..)

Helaas....Dit keer weer een hele dure geworden!
Al mijn credits weer kwijt en daarmee, wederom, er naast zit.
(Terwijl ik ruim 3500 credits had....)

Ach.. biedveilingen.nl kan er ook niks aan doen.
toch?
Het verhaal van interne bied-robots.. natuurlijk is dat kul!
Ik heb gewoon pech...

En alhoewel biedveilingen.nl hier natuurlijk niets aan kunnen doen wilde ik dit toch even laten weten.
En u snapt hopelijk ook wel dat ik na zoveel pech besluit om maar niet nog meer credits te kopen.

Maar ik heb nog een paar opmerkingen.
Gewoon dingetjes die me opvielen...
( Na vele, vele, vele uren intensief bezig te zijn geweest op biedveilingen.nl..

A. Zodra ik mijn "biedhulpjes" (automatisch bieden) inzet kost het mij 3 credits per minuut. (om de 10 sec.)
Nu valt het mij op dat ik (meestal, maar zeker 99% van de tijd) als enige deze 3 credits (PER MINUUT!) kwijt ben.
Alle (zeel vele) overige "kanshebbers" zie ik maar eens in paar minuten.
Das toch best vreemd.... toch?

B. Het is bewonderenswaardig dat er (heel veel) bieders zijn die maar eens in de 4 á 5 minuten een bod uitbrengen. (wat een geduld hebben deze mensen!)

C. Echt elk half uur (soms kwartier, soms 45 min) is het complete "team" van bieders volledig vervangen...

D. Sommige bieders komen ineens, na uren, weer tot leven, maar er wordt bijna nooit langer door dezelfde bieders geboden dan 10 tot 15 credits.

E. Zelfs midden in de nacht komen "ineens" oude en nieuwe "bieders" weer spontaan, gedurende een paar minuten in actie en zijn weer vertrokken. (kunnen vast ook niet slapen)

F. Er is een patroon zichtbaar. (als je maar lang genoeg erop studeert)
Ik gok al welke persoon mij zal overbieden en heb hoe langer ik er studie van maak krijg ik heel vaak gelijk. (Grappig he?!)

Maar goed..
Het gaat er vast heel eerlijk aan toe allemaal.

Mijn eindconclusie welke ik hierboven heb getracht te onderbouwen met feiten: NIET AAN BEGINNEN!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 29 aug 2019 14:14

Was maar gewoon naar Coolblue of Bol gegaan.

10Fred10

Ongelezen bericht door 10Fred10 » 29 aug 2019 16:05

@lady1234
idd! Coolblue of Bol was 100.000 keer beter geweest.
Ik liet me leiden door soort van hebzucht.
Ik wist en weet zeker dat je voor 100% genaaid wordt bij biedveilingen.nl
(Tijdens het biedproces zelf merk je het al dat je je geld vergooit hebt.)

Inmiddels contact met mijn advocaat gehad en op zijn advies een mail gestuurd naar biedveilingen of deze wilden bevestigen dat er, gedurende een periode dat ik ook aan het bieden was, er geen z.g. "bied- robot" voor hun bezig was.
Terwijl eerdere verzonden mail(s) redelijk snel beantwoord werden krijg ik nu helaas geen reactie meer.
Zegt al genoeg!

Bij biedveilingen krijg in elk geval 100% zekerheid!
Te weten:
100% kans dat je genaaid wordt.

100% kans dat jou keuze waarop je bied verkocht wordt maar pas nadat je al je credits hebt ingezet.
(en aan hun eigen bied-robots..dus volgende keer kan die zo weer mee. En daarna..en daarna..)

100% kans dat je nog meer aan plezier van je geld hebt als je het in de fik steekt.

Ik was echt oliedom dat ik er ben ingetrapt.
Echt grote oplichters zijn het.

hoe kan iemand die daar werkt zichzelf nog in de spiegel aankijken?
Je zou toch van jezelf kotsen als je hier aan meewerkt?
voor mij is dit echt ongelooflijk!

Beste mensen die dit lezen... Ik heb 100% bewijzen. Ik heb uren lang alle bied-namen opgeschreven en bijgehouden van biedveilingen.nl.
Ik heb statistieken speciaal gemaakt van het biedgedrag. Lijsten van namen waarvan ik 99,99% zeker van ben dat dit fictieve personen zijn.

TRAP ER NIET IN!
Wees slimmer dan mij!
Laat je niet leiden door je hebzucht!
Koop je product.
Biedveilingen.nl zijn oplichters!
enne.. probeer maar eens een negatieve review op hun site of hun gerelateerde sites te zetten.

TRAP ER NIET IN!

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 29 aug 2019 16:20

10Fred10 schreef:
29 aug 2019 16:05
TRAP ER NIET IN!
Wees slimmer dan mij!
Laat je niet leiden door je hebzucht!
Koop je product.
Biedveilingen.nl zijn oplichters!
enne.. probeer maar eens een negatieve review op hun site of hun gerelateerde sites te zetten.

TRAP ER NIET IN!
U kunt blijven waarschuwen, maar u hebt ook niets gedaan met de waarschuwingen van de afgelopen jaren. Hopelijk dat uw advocaat ermee bezig blijft en er een einde aan gaat komen. Maar helaas bent u ook weer het levende voorbeeld van eerst doen en dan kijken.

AVSGedupeerde

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde » 29 aug 2019 22:14

Het zou nog de moeite kunnen lonen eens een mail aan transip te sturen. Transip is een grote betrouwbare partij, en ik haar algemene voorwaarden is opgenomen dat je geen strafbare zaken mag doen met hun hosting.

Wellicht dat je op die manier heel die site (op zn minst tijdelijk) uit de lucht kunt halen.

En ja, dit is gewoon oplichting. Volgens mij is er ook nog niet zo lang geleden aandacht aan besteed bij radar, kassa, of één van die consumentenprogramma's.

Boyke123

Ongelezen bericht door Boyke123 » 29 aug 2019 22:45

Is het niet zo dat elke “bieder” een Max. bedrag mag invullen en dan automatisch mee lijft bieden tot dat bedrag is bereikt?

Stel ik wil maximaal €200,- betalen voor een fotocamera, dan stel ik dat in en vervolgens bied ik elke laatste seconde mee totdat mijn Max is bereikt?

Naast dat er bots actief zijn natuurlijk, zoals ook op VakantieVeilingen is heb ik het idee.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 29 aug 2019 22:55

Voor je het weet bied je een bietje te veel.

10Fred10

Ongelezen bericht door 10Fred10 » 02 sep 2019 14:20

@Boyke123
even uitleg over je geplaatste bericht.
Als jij 200 (credits) instelt kan dat natuurlijk.
Je biedt dan 3 x per minuut. (om de 10 sec.)
op ongeveer 2 sec van de nog resterende tijd wordt jouw biedhulpje ingezet.
Alle overige "bieders" zien dus RUIMSCHOOTS op tijd dat er al overboden wordt en zullen dus niet ook nog eens gaan bieden.
Deze wachten af tot ca. 1 sec... (dus pas als jouw credits op zijn (of je biedhulpje heeft alles verbruikt.)

200 credits... houdt in:
- 3 credis per minuut. (soms zelfs 4 maar ga maar uit van 3)
- Dat is 180 credits per half uur!
- Dat is maar € 1,80 per half uur wat er aan het biedbedrag bij opkomt.

Na ca. 37 minuten heb je dus al je 200 credits al op!
200 credits lijkt heel wat maar is dus zo goed als niks!

Ik had bij m'n laatste biedingen 3680 credits!
(Dat is dus "maar" een verhoging van € 36,80 op het eindresultaat.)
Hiermee kon ik (met behulp van het biedhulpje) dus meer dan 20 uur continu meebieden.
Zou normaal gesproken dus wel genoeg moeten zijn. (dacht ik)

Daarnaast..
Heb ik echt uren bewust geen bod gedaan maar alleen maar geanalyseerd.
(zie mijn bericht(en) hierboven.
als ik dacht "het wordt spannend" ging ik weer beperkt meebieden.
Maar zodra ik ging meebieden kwamen er "spontaan" oude bieders ineens weer meedoen.
Als ik weer stopte met bieden werd het aantal bieders weer snel minder.

Alleen al tijdens mijn bieding op mijn laatste "sonos 5.1" heb ik er ruim 43 uur !! tijd ingestoken.
Alles geanalyseerd zoals: Namen, tijden en aantal biedingen van ALLE bieders opgeschreven en bijgehouden.
En ja, dan kom ik tot 1 conclusie wat ik dus gedegen kan onderbouwen..
OPLICHTERS 1e KLAS!

Heb je ook eens niks te doen?
Maak ook maar eens een analyse en kom er achter dat je zelfs vooraf kunt inschatten welke naam je gaat overbieden!
(Gebruik de code "exclusief" als je credits wilt kopen. (krijg je 5 x je aangekocht credits)
Maar.. doe het alleen als tijdverdrijf! (en je kunt mij tevens controleren en daarna concluderen dat ik gelijk heb)
Want winnen doe je het zeker niet!

Wil je wel iets winnen?
Dat kan hoor! Maar alleen als je inzet op hun biedcredits.
Dan win je vrij eenvoudig 10, 50 of 100 credits voor een paar cent.
Maar ja.. Daar heb je weer niks aan natuurlijk want deze credits moet je weer inzetten op een product welke weer alleen gewonnen kunnen worden door hun eigen bied-robots. haha (slimme mensen daar... Of hele domme bieders die het toch proberen (zoals ik)
----Je zal er maar werken en door oplichting en gemeenheid zo je geld moeten verdienen----

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 02 sep 2019 14:26

10Fred10 schreef:
02 sep 2019 14:20
200 credits... houdt in:
- 3 credis per minuut. (soms zelfs 4 maar ga maar uit van 3)
- Dat is 180 credits per half uur!
- Dat is maar € 1,80 per half uur wat er aan het biedbedrag bij opkomt.

Na ca. 37 minuten heb je dus al je 200 credits al op!
200 credits lijkt heel wat maar is dus zo goed als niks!
Ik zou, in plaats van bieden, een rekenmachine kopen, want uw berekening klopt niet heel veel van. Als ik reken met 3 credits per minuut is dat 90 per half uur.
10Fred10 schreef:
02 sep 2019 14:20
Heb je ook eens niks te doen?
Maak ook maar eens een analyse en kom er achter dat je zelfs vooraf kunt inschatten welke naam je gaat overbieden!
Neu, als ik iets wil hebben, koop ik het wel in de winkel en niet op zo'n vage site met biedingen.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 02 sep 2019 15:02

Met alle respect voor TS, en ja ik vind het zuur, zijn de waarschuwingen en tijd en moeite die erin gestopt zijn uiteraard 'een beetje dom.' Voor zover ik me kan herinneren was dit alles rond 1990 al bekend. En zoals bij zoveel oplichting zijn het juist mensen als TS die dit soort oplichtingspraktijken in stand houden door er fanatiek aan mee te doen zonder eerst even logisch na te denken of onderzoek te doen of het wel klopt.

Complimenten overigens dat TS de hand in eigen boezem steekt. Dat maak je dan weer niet veel mee.

10Fred10

Ongelezen bericht door 10Fred10 » 11 sep 2019 16:55

nog niet overtuigd van fake?

Moet je maar eens kijken op hun website... "Winnaars"
(of Google maar eens op winnaars biedveilingen.nl en dat afbeeldingen.)
Staan gewoon bij "De laatste winnaars" waarvan de (thuis)foto genomen is in precies dezelfde kamer (Oled tv met luxaflex op achtergrond)

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb » 11 sep 2019 17:14

1. Kan geen KVK vinden op de site
2. Je kan niet naar de algemene voorwaarden (error)
3. Ga je naar 'over ons' kom je weer op de homepage uit
4. De pagina 'hoe werkt biedveilingen' werkt niet
5. De pagina 'winnaars' is een lachertje
6. Vage reviews op trustpilot. Die winnaars komen niet terug op hun pagina.

Oh ja: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ilingen-nl Als je hier naar algemene voorwaarden gaat is het weg.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... dveilingen

Zoek je het KVK nummer op, kom je bij Consu Finance B.V., over dit bedrijf kan ik niet veel vinden, alleen een klacht uit 2012 waarbij staat dat ze toen in Rotterdam zaten (nu in Schiedam). Ik zou biedveilingen.nl voor geen cent vertrouwen.

Plaats reactie