LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring over nieuwe functie Marktplaats

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Skiss
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2018 10:20

Ervaring over nieuwe functie Marktplaats

Ongelezen bericht door Skiss »

Nieuw bij marktplaats! Ervaringen!
Het zit nog in de testfase maar kan per direct al stoppen!

Een persoon heeft via eigen overschrijving een artikel gekocht bij je, niet via ideal of gelijk oversteken.
Alles netjes gegaan... totdat na 2 dagen de dame aangeeft ze geen product ontvangen heeft.
Blijkt diegene al zelf contact met POSTNL gehad te hebben om aan te geven dat het vaker bij haar gebeurd.
Het moest verzonden worden naar postbus. Geen normaal adres.
Ik wilde eigenlijk adviseren om nog even 2 a 3 daagjes te wachten, het was zomer en misschien had Postnl het druk.

Ze wilde direct actie, maar dat kan alleen de verzender doen.
Dus een mailtje naar Postnl.

Trackcode geeft aan het is geleverd..
En Postnl geeft aan dat het niet verzekerd is, dus niets kunnen doen.
Plus het gaat om een postbus wat de zaak vermoeilijkt.

Uiteraard nog even aangedrongen bij Postnl maar zonder uitslag.
Ik gaf aan wat ik nog meer kon doen voor de dame omdat ik het vervelend vond voor haar.
Maar geen reactie.

Wat gebeurd er... 2 maanden later krijgt diezelfde persoon een uitnodiging in het gesprek om een 'ervaring' te plaatsen bij jou.

Jij krijgt een melding dat iemand een ervaring heeft geplaatst maar die krijg je niet te zien!
Pas als jij een ervaring over diegene plaatst krijg je het te zien, OF, automatisch na 2 weken.
Nu ben je niet misselijk, en doet gewoon een neutrale ervaring,

Tot je verbazing heeft diegene je een negatieve ervaring gegeven!
Dat je geen producten levert!
Die nu te zien is voor iedereen....
Je account van 10 jaar naar %$@@
Je kan er niet op reageren en je kan het niet verwijderen.

Een bericht naar de dame gestuurd en die geeft aan dat ik een retour adres erop had moeten zetten.
Om heel eerlijk te zijn doe ik dat eigenlijk nooit. Ik denk daar nooit aan,.
Maar als het vaker bij haar gebeurd, wat ze zelf aangaf in de mail naar Postnl, dan zeg je dat toch tegen mij?
Dat ik daar op moet letten.
Of dan laat je het toch verzekerd/aangetekend versturen?
Ze gaf aan dat ik moet handelen naar eerlijkheid.
Uh? Ik heb het verstuurd met trackcode! Het was gewoon te volgen.
En dat het om een flink bedrag ging. €19,25 inclusief verzenden van €4,25.

Ik kan het ook omdraaien, zoals de dame doet, wie zegt dat het niet geleverd is? De trackcode geeft aan van wel!

Ik probeer de ervaring weg te halen.
Aangezien erop reageren niet kan! (Had heel simpel opgelost kunnen worden als ik erop had kunnen reageren met mevrouw de trackcode geeft aan dat u het ontvangen heeft. Dan weten de mensen ook dat er iets speelt)

Zelf weghalen lukt niet
Disclaimer van marktplaats geeft aan: Om het eerlijk te houden .... eerlijk!?
Contactformulier zegt: We zitten in de testfase dus kunnen niets doen... We halen het niet weg, Maar we kunnen wel paar advertenties van je omhoogplaatsen.

Nee bedankt! Ik betaal me maandelijks krom om advertenties te verlengen of op te laten vallen. Dat had ik er voor over!
Omdat ik de indruk kreeg dat marktplaats voor de mensen was.
Maar bekijk het maar!

Je zou nu 4 accounts moeten maken, Dat wanneer je andere account kapot gemaakt word door iemand, je verder kan op een andere!
Maar nie 1 dag pas actief bent..
Krom..

Geweldig systeem.. schaf het af!

timmerbedrijf010
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jun 2018 15:53

Re: Ervaring over nieuwe functie Marktplaats

Ongelezen bericht door timmerbedrijf010 »

Vreemde gang van zaken, als iemand een pakket naar mijn postbus verstuurd ligt er altijd een kaart in mijn postbus waarmee ik aan de balie het pakket kan ophalen. Ik moet dan aan de balie tekenen voor ontvangst. Ik vind dus dat marktplaats hier wat aan moet doen. Jij kunt aantonen dat de betreffende review vals is dus weghalen van die review lijkt mij de enige "eerlijke" oplossing?

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ervaring over nieuwe functie Marktplaats

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ook van mij had je een negatieve review gekregen. T&T geeft ook aan dat het geleverd is als pakket bij buren is afgegeven. Je schuift je verantwoordelijkheid wel erg makkelijk van je af.
Verder heb ik de indruk dat je beroepsmatig handelt, dan moet je zeker het retouradres duidelijk vermelden.

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Ervaring over nieuwe functie Marktplaats

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Skiss schreef:
27 sep 2018 10:37
Nieuw bij marktplaats! Ervaringen!
Het zit nog in de testfase maar kan per direct al stoppen!

Een persoon heeft via eigen overschrijving een artikel gekocht bij je, niet via ideal of gelijk oversteken.
Alles netjes gegaan... totdat na 2 dagen de dame aangeeft ze geen product ontvangen heeft.
Blijkt diegene al zelf contact met POSTNL gehad te hebben om aan te geven dat het vaker bij haar gebeurd.
Het moest verzonden worden naar postbus. Geen normaal adres.
Ik wilde eigenlijk adviseren om nog even 2 a 3 daagjes te wachten, het was zomer en misschien had Postnl het druk.

Ze wilde direct actie, maar dat kan alleen de verzender doen.
Dus een mailtje naar Postnl.

Trackcode geeft aan het is geleverd..
En Postnl geeft aan dat het niet verzekerd is, dus niets kunnen doen.
Plus het gaat om een postbus wat de zaak vermoeilijkt.

Uiteraard nog even aangedrongen bij Postnl maar zonder uitslag.
Ik gaf aan wat ik nog meer kon doen voor de dame omdat ik het vervelend vond voor haar.
Maar geen reactie.

Wat gebeurd er... 2 maanden later krijgt diezelfde persoon een uitnodiging in het gesprek om een 'ervaring' te plaatsen bij jou.

Jij krijgt een melding dat iemand een ervaring heeft geplaatst maar die krijg je niet te zien!
Pas als jij een ervaring over diegene plaatst krijg je het te zien, OF, automatisch na 2 weken.
Nu ben je niet misselijk, en doet gewoon een neutrale ervaring,

Tot je verbazing heeft diegene je een negatieve ervaring gegeven!
Dat je geen producten levert!
Die nu te zien is voor iedereen....
Je account van 10 jaar naar %$@@
Je kan er niet op reageren en je kan het niet verwijderen.

Een bericht naar de dame gestuurd en die geeft aan dat ik een retour adres erop had moeten zetten.
Om heel eerlijk te zijn doe ik dat eigenlijk nooit. Ik denk daar nooit aan,.
Maar als het vaker bij haar gebeurd, wat ze zelf aangaf in de mail naar Postnl, dan zeg je dat toch tegen mij?
Dat ik daar op moet letten.
Of dan laat je het toch verzekerd/aangetekend versturen?
Ze gaf aan dat ik moet handelen naar eerlijkheid.
Uh? Ik heb het verstuurd met trackcode! Het was gewoon te volgen.
En dat het om een flink bedrag ging. €19,25 inclusief verzenden van €4,25.

Ik kan het ook omdraaien, zoals de dame doet, wie zegt dat het niet geleverd is? De trackcode geeft aan van wel!

Ik probeer de ervaring weg te halen.
Aangezien erop reageren niet kan! (Had heel simpel opgelost kunnen worden als ik erop had kunnen reageren met mevrouw de trackcode geeft aan dat u het ontvangen heeft. Dan weten de mensen ook dat er iets speelt)

Zelf weghalen lukt niet
Disclaimer van marktplaats geeft aan: Om het eerlijk te houden .... eerlijk!?
Contactformulier zegt: We zitten in de testfase dus kunnen niets doen... We halen het niet weg, Maar we kunnen wel paar advertenties van je omhoogplaatsen.

Nee bedankt! Ik betaal me maandelijks krom om advertenties te verlengen of op te laten vallen. Dat had ik er voor over!
Omdat ik de indruk kreeg dat marktplaats voor de mensen was.
Maar bekijk het maar!

Je zou nu 4 accounts moeten maken, Dat wanneer je andere account kapot gemaakt word door iemand, je verder kan op een andere!
Maar nie 1 dag pas actief bent..
Krom..

Geweldig systeem.. schaf het af!
:shock: Dit verhaal is zo fout dat er geen beginnen aan is om de misvattingen eruit te halen. U zet zichzelf in de slachtoffer rol en geeft zowel de klant, postnl alsmede marktplaats de schuld.

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Ervaring over nieuwe functie Marktplaats

Ongelezen bericht door KR1275 »

Ik denk dat het pakket gewoon ontvangen is, maar dat ze geld probeert terug te krijgen. Hoe lang zit de koper al op MP?

KoeleKikker
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2018 09:46

Re: Ervaring over nieuwe functie Marktplaats

Ongelezen bericht door KoeleKikker »

Tja wel heel gemakkelijk om te zeggen dat de verkoper zijn versntwoordelijkheid afschuift, als een track&trace geen bewijs materiaal is wat dan wel...?
Aangetekend? De meeste kopers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en vinden alles te duur!
En daarna nog klagen en aanklagen....
Ik vind dat Marktplaats steeds meer 1 richting verkeer wordt en verkopers monddood maken.
Hoeveel kopers de boel malverseren, breek me de bek niet open!

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring over nieuwe functie Marktplaats

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niemand verplicht u iets op Marktplaats te verkopen of te kopen. Of om spullen op te sturen of te laten sturen.

Ga of laat het ophalen en na controle, boter bij de vis.

Peter1950
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2016 13:08

Re: Ervaring over nieuwe functie Marktplaats

Ongelezen bericht door Peter1950 »

Niet te lang bij stilstaan, account verwijderen.nieuw emailadres aanmaken en een nieuw marktplaats account.klaar

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Ervaring over nieuwe functie Marktplaats

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Dit forum staat vol met klachten van mensen die iets besteld hebben maar niets ontvangen, ook al geeft de track&trace code aan dat de bestelling afgeleverd is. Stuk voor stuk tot in den treuren wordt aan deze mensen uitgelegd dat de verkoper moet bewijzen dat de bestelling afgeleverd is (wat ook correct is, echter kan een verkoper dat niet) en de klant (ontvanger) in zijn of haar recht staat.

Helaas zit jij nu aan de verkeerde kant. Jij kunt en postnl kunnen niets bewijzen (ook niet via de track&trace want die geeft alleen aan dat de bezorger het pakket als afgeleverd aangevinkt heeft, maar aan wie? De klant, de postbus, de sloot?)

Je komt er dus zeer goed vanaf met alleen een negatieve recensie.

Om het iets verder door de trekken (niet persoonlijk bedoeld:)
Verkopers zoals jij dragen in grote mate bij aan de onbetrouwbaarheid van marktplaats. Je kent de regels niet (geen opzet) en ook al zou de klant je beduvelen, dat hoort bij het spel. Dat calculeer je in als verkoper, of je dekt je in door verzekerd te versturen (wat ook onzeker is, maar minder problemen oplevert.) Jij weet simpelweg niet of de klant wel of niet iets ontvangen heeft. Dat is jouw risico als verkoper. Vooral als je zoals je zelf aangeeft je blauw betaald aan advertenties zou je op de hoogte van de regels moeten zijn.

Wat maakt marktplaats een mijnenveld? Kopers die je beduvelen, en verkopers die je laten zitten. 50% daarvan is onkunde en amateurisme. 50% is bewuste oplichting.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Ervaring over nieuwe functie Marktplaats

Ongelezen bericht door blont007 »

Koop uw spullen gewoon in de winkel/bouwmarkt of what ever, met garantie en nieuw in de doos. U heeft er jaren lang meer plezier van en geen gezeik meer met MP en zo.

Maar dat is mijn mening.

Gesloten