Ervaring scooter kopen bij La Souris

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Amati
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2022 15:50

Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Amati »

5 oktober 2021 een La Souris Grande Retro rood en brom besteld, levertijd 6 weken. wat al erg raar is omdat zij claimen dat alle scooters uit voorraad leverbaar zijn, maar kom op ik ben de beroerdste niet dus oke.

Half december gebeld naar hoofdkantoor (Utrecht neemt zelden de telefoon op) met de vraag of er al iets bekend is, nee, was nog niets van bekend maar het kan nog wel 6 weken duren.
Eind januari 2022 nog maar weer gebeld, ja er is iets bekend, als ik een Grande Retro rood wil hebben duurt het nog een keer 6 weken, maar ik kan wel een andere kleur krijgen, die zijn op voorraad.

Omdat ik het een beetje zat word om aan het lijntje te worden gehouden, ga ik aarzelend akkoord met een zwart witte Grande Retro bromscooter. Een week later word ik door het hoofdkantoor gebeld dat mijn scooter binnen is en ik hem vrijdag kan afhalen.

Afijn ik kon niet dus zaterdags afgehaald. Scooter ziet er fraai uit, maar als ik mijn ketting slot onder het buddyseat wil leggen, hou ik de hele buddyseat in mijn handen. Met spoed wordt er van een andere scooter een afgehaald en op mijn scooter geplaatst.

Op mijn opmerking dat hij niet goed vast zit wordt niet gereageerd en ik mag hem uitproberen. Hij ziet er nog steeds goed uit en start zowaar direct. Ik ga er een rondje mee rijden, maar kom niet boven de 25 km /pu uit en moet ik eerst naar een benzinestation want er zat verder geen druppel benzine meer in.

Ik breng de muis naar de winkel in Utrecht en daar wordt wel met spoed e.e.a. gefikst en idd nu rijd de scooter 45 km, alleen nog 1 klein dingetje, het is geen Grande Retro maar een Trendy Retro, tenminste dat staat voorop de scooter terwijl op het kentekenbewijs Grande Retro staat, dat kan problemen geven als ik een keer aangehouden wordt door de politie.

Ik ben dus niet tevreden met de zaken hoe het gegaan is, dus bel ik op 8 februari met het hoofdkantoor in Doetichem, een ontzettend aardige mevrouw hoort mijn verhaal aan en zegt mij door te willen verbinden met iemand die over dergelijke zaken gaat, na een minuut of 5 krijg ik te horen dat de persoon die zij gesproken heeft belooft mij dezelfde dag zal terug bellen, het is nu 11 februari 20.00 uur en ben dus nog steeds niet terug gebeld. Ik ben bang dat dit verhaal moet eindigen met 'Wordt vervolgt'.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 feb 2022 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wegens privacyreden naam forumgebruiker verwijderd

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Har45 »

Trendy retro is ook nog eens 100 euro goedkoper .

Rialtho58
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2021 15:41

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Rialtho58 »

er zijn veel dingen die ik on-line koop, maar scooters... neen, ik ga dan nog steeds voor dat soort zaken naar een stenen winkel. Kan je tenminste zien wat je koopt. En ik zie ook geen voordeel voor dit soort artikelen om die on-line te kopen. Hoe ga je het (reguliere) onderhoud doen, bijvoorbeeld?

wvrijssel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2022 16:27

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door wvrijssel »

Ik help een kennis die een scooter heeft gekocht bij La Souris Scooters te Arnhem. Dit is een elektrische scooter en mijn kennis gebruikt deze voor het woon werk verkeer. De scooter is in februari 2022 gekocht en reeds diverse malen terug geweest voor reparatie omdat de accu problemen had en de scooter op de meest ongelukkige momenten stil viel. Helaas is het probleem daarmee niet verholpen. Contact met de winkel in Arnhem leverde de belofte op dat de scooter ingeleverd mocht worden en dat het geld teruggestort zou worden. Helaas is het hoofdkantoor het daar niet mee eens en die deelt mede dat de koop niet ongedaan kan worden gemaakt en wil de scooter repareren. Uiteraard is het vertrouwen helemaal weg en mijn kennis wil niets liever dan van dat ding af zijn. De klantenservice antwoord telkens met hetzelfde riedeltje: De scooter ter reparatie aanbieden en dan kunnen ze kijken of ze er iets aan kunnen doen. Er wordt geen rekening gehouden met het feit dat niet iedereen zomaar even weg kan van werk of huis. Er volgt ook geen tegemoetkoming in de vorm van het ophalen van de scooter en vervangend vervoer regelen. Ook dreigen met een rechtszaak helpt niet, je zult deze dus echt moeten inzetten. Kortom dit bedrijf heeft ( inmiddels) een slechte naam en lost hun problemen niet op. Mijn advies is: wegblijven en een andere, betrouwbare zaak opzoeken en daar je scooter kopen. De gang naar de rechter wordt inmiddels overwogen.

dinagreta
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2022 17:56

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door dinagreta »

Mijn zoon heeft 3 maanden geleden een scooter bij La Souris gekocht via internet. Toen men de scooter kwam brengen was deze al kapot. Direct geprobeerd te bellen maar dat lukte pas na 5 pogingen. Hij zou teruggebeld worden. Dit duurde en duurde maar. Men zou langskomen. Mijn zoon dacht een nieuwe scooter te krijgen maar ze namen de kapotte scooter mee en weg waren ze weer. Scooter weg en € 3000 armer.
Weer bellen, e-mailen. Drie aangetekende brieven verstuurd. Totale radiostilte. Het is een drama en de baas rijdt in een dure auto rond. Ik heb niet eens een auto.
We weten niet meer wat je moet doen om je geld terug te krijgen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Jablan »

Hallo Dina. Het is een vaste aanpak, waarmee jij je geld terug kunt halen. Andere forummers kennen 'm uit het hoofd. Iets met 14 dagen brieven, koop ontbinden, enz.

dinagreta
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2022 17:56

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door dinagreta »

Hallo jablan. Alle soorten brieven gestuurd, maar inderdaad geen reactie. Ze stelen gewoon je geld. Als ik zie hoeveel sterren La Souris Scooters krijgt, valt mijn mond open van verbazing. Er zijn zoveel mensen die belazerd worden door La Souris.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Jablan »

Dan wordt het tijd voor de volgende stap. Koop ontbinden en met een incassobureau/deurwaarder dreigen. Scooter is al terug bij het bedrijf, daar kan geen probleem van gemaakt worden.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.

Indien de koop ontbonden is (www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... beeindigen) kunt u het beste contact opnemen met een deurwaarder. Deurwaarder kan dreig brief sturen (met een logo van de deurwaarder komt dreigement harder binnen) en eventueel dagvaarding opsturen.

Braller
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2012 08:28

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Braller »

Bij La Souris werkt dreigen niet. Daadwerkelijk na je initiele brief van ontbinding een dagvaarding laten maken en opsturen. Die kosten krijg je als je in het gelijk word gesteld terug. Duurt een paar maanden, maar dan is het gefixt.

Zoek eens bij rechtspraak.nl naar een uitspraak van La Souris, daar staat een mooi voorbeeld van koop ontbinding van een electrische scooter daar.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@brailer

Zet dan gewoon een link daar naar toe neer.

Braller
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2012 08:28

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Braller »

@Lady1234

Wat maakt jou zo bijzonder dat je zo tegen mensen praat?

Zou je misschien een link kunnen maken is een stuk vriendelijker

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door kuklos »

Braller schreef:
26 aug 2022 23:55
@Lady1234

Wat maakt jou zo bijzonder dat je zo tegen mensen praat?

Zou je misschien een link kunnen maken is een stuk vriendelijker
Dat noemen we internet mores. Er is niks onbeschofts aan wat Lady1234 schreef. Noch was het inhoudelijk incorrect.
Als je claimt dat er zo'n uitspraak bestaat, plaats dan gewoon de link en maak het mensen makkelijk.

Braller
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2012 08:28

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Braller »

@kuklos

ben jij een simp ofzo van haar? Meer dan genoeg informatie gegeven om het zelf even in te tikken.

jullie gewoon allebei lekker op vijand, net als anderen die internet m̈ores hanteren ipv goed fatsoen

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Erthanax »

Over goed fatsoen gesproken. Wellicht doelt Brailer op deze uitspraak van 01-07-2022.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door kuklos »

Goed fatsoen, zoals mensen een simp noemen en weigeren je claims te onderbouwen? Dat is wat jij onder goed fatsoen verstaat?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als elke klager nu gaat ontbinden en het bij de rechter laat komen, dan zal La Souris zo failliet zijn. Als ze elke keer €1.000 extra aan kosten hebben zal het hard gaan. Gezien hun manier van verweer voeren zullen niet veel mensen een dergelijk bedrijf gaan missen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als alle ontevreden klanten nu de uitspraak lezen, zie mijn eerdere link (met dank aan Brailer :wink: ), krijgen ze een goed idee hoe ze La Souris via de rechter kunnen aanpakken.

Bonpeuple
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2022 19:12

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Bonpeuple »

Na alle negatieve reacties in dit Forum over La Souris gelezen te hebben wil ik mijn ervaring toch ook maar vertellen.
In juni vorig jaar heeft mijn kleindochter een scooter gekocht bij La Souris in Den Haag ( Sourini special Edition Nardo grey). Heeft altijd de beurten gehad in Den Haag en inmiddels 6.000 km gereden. Twee weken geleden is de scooter onder het rijden stil komen staan en startte niet meer. De scooter had recent de onderhoudsbeurt gehad. Zelf met een vrachtwagen de scooter naar de winkel in DH gebracht. Na paar dagen konden wij hem ophalen maar week later weer hetzelfde probleem. Weer hield de scooter het midden in DH er mee op en is dat achter gelaten. Nu zouden zij hem zelf nog dezelfde dag ophalen wat vervolgens niet gebeurd is. Dag daarop met veel moeite in de winkel zover gekregen dat ze hem gingen ophalen. Kreeg vervolgens dag later (op 25 november) een mail dat de scooter voor 21 december in de werkplaats ingepland stond terwijl de scooter al bij de werkplaats stond (?). Gisteren (op 29 nov) zou die klaar zijn maar bleek dat de monteur niet wist wat het probleem was en zei dat die een remlicht had gerepareerd. Na weer het probleem verteld te hebben is de afspraak dat die morgen (1 dec) wel gerepareerd zou zijn. Word ik vandaag door Renate van La Souris opgebeld of het klopt dat zij morgen de scooter bij ons thuis moeten ophalen (?).
Door dit hele gedoe willen wij van de scooter af maar La Souris zegt dat ze geen scooters terug kopen.
Ik begrijp werkelijk niet dat dergelijke winkels nog kunnen blijven bestaan en niet al lang failliet zijn. En hoor vandaag ook nog dat de algemeen Direkteur in Antwerpen weer een nieuwe winkel heeft geopend.
Dus nooit meer een scooter van La Souris.

Plaats reactie