LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flickr problemen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
videobuff
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2012 09:24

Flickr problemen

Ongelezen bericht door videobuff »

Ik gebruik al lange tijd het programma Flickr, dat automatisch foto's van je computer / telefoon opslaat in de cloud. Ik heb er zo'n 92.000.000 foto's opstaan.
Plotseling weigert Flickr nog foto's te uploaden met de desktop app. Erger is dat de app crasht, of vast zit en ook andere programma's stoort.
We praten wel over de betaalde account van Flickr, zo'n 50 euro per jaar.
Wat ik ook doe, Yahoo, de (vorige) eigenaar aan wie ik betaald heb, reageert absoluut onder de maat. Wat blijkt , men heeft Flickr verkocht aan een ander Amerikaans bedrijf, SmugMug.

Ik blijk niet de enige te zijn want het internet begint er vol van te komen te staan. En bv. mijn buurman, heeft hetzelfde probleem.
Ik ben op zoek naar mede Flickr gebruikers die al of niet dit probleem herkennen.
En heb toch maar geld uitgegeven voor een programma waarmee ik ze allemaal weer kan downloaden naar mijn eigen pc, voordat ze weg zijn. Want dat laatste lees je ook al in de diverse Flickr fora. Ja, ik voel me dus echt beflikkerd. Wie ng meer ?

Erik

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Flickr problemen

Ongelezen bericht door BL2 »

videobuff schreef:Ik gebruik al lange tijd het programma Flickr, dat automatisch foto's van je computer / telefoon opslaat in de cloud. Ik heb er zo'n 92.000.000 foto's opstaan.
Plotseling weigert Flickr nog foto's te uploaden met de desktop app. Erger is dat de app crasht, of vast zit en ook andere programma's stoort.
We praten wel over de betaalde account van Flickr, zo'n 50 euro per jaar.
Wat ik ook doe, Yahoo, de (vorige) eigenaar aan wie ik betaald heb, reageert absoluut onder de maat. Wat blijkt , men heeft Flickr verkocht aan een ander Amerikaans bedrijf, SmugMug.

Ik blijk niet de enige te zijn want het internet begint er vol van te komen te staan. En bv. mijn buurman, heeft hetzelfde probleem.
Ik ben op zoek naar mede Flickr gebruikers die al of niet dit probleem herkennen.
En heb toch maar geld uitgegeven voor een programma waarmee ik ze allemaal weer kan downloaden naar mijn eigen pc, voordat ze weg zijn. Want dat laatste lees je ook al in de diverse Flickr fora. Ja, ik voel me dus echt beflikkerd. Wie ng meer ?

Erik

Lees ik nu 92 miljoen foto's. Triest maar waar, die kan je in je leven nooit meer bekijken.

Ik neem toch aan dat je alle foto's ook nog op eigen harde schijven hebt staan ?
Je gaat je kostbare verzameling originele foto's toch niet voor 50 euro per jaar toevertrouwen aan een uploaddienst ?
Als Flickr vannacht de stekker er uit trekt ben je alles kwijt.....

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Flickr problemen

Ongelezen bericht door lordi »

Ik lees dat je contact hebt opgenomen met Yahoo (de oude eigenaar) maar heb je al geprobeerd om via SmugMug (nieuwe eigenaar) een antwoord te krijgen op je vraag?

Zelf heb ik al vele jaren een account bij SmugMug en hun support is echt heel goed. Ze zullen het door de overname nu wel drukker hebben dan voorheen maar ik adviseer je om een e-mail te sturen naar [email protected]

BL2 heeft overigens gelijk: het is sowieso altijd verstandig om een backup van al je foto's te hebben en liefst zelfs meerdere. Zelf heb ik mijn foto's op mijn harde schijf staan, een tweede harde schijf bij een vriend, bij SmugMug en bij Flickr.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Flickr problemen

Ongelezen bericht door newmikey »

Flickr zèlf is een clouddienst waar je je foto's kan uploaden, Flickr biedt zelf geen Windows software aan. Die programma'tjes zijn vaak door derden geschreven op basis van de API van Flickr. Als die API aangepast wordt, werkt je uploader niet meer maar daar kan je Flickr niet op aanspreken uiteraard. Een programma kopen om je foto's te downloaden is ook al onzin, dat kan gewoon binnen de webomgeving via een ZIP download.

Maar àl je foto's op Flickr? Mwah, nee. Ik heb één keer eerder m'n handen gebrand aan Fotki toen die de voorwaarden aanpaste en mijn originelen gijzelde - nooit meer. Mijn backups staan op verschillende HDD's en wat naar Flickr gaat zijn slechts geselecteerde gedownsize'de versies mèt watermark voor online gebruik.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Flickr problemen

Ongelezen bericht door lordi »

newmikey schreef:Maar àl je foto's op Flickr? Mwah, nee. Ik heb één keer eerder m'n handen gebrand aan Fotki toen die de voorwaarden aanpaste en mijn originelen gijzelde - nooit meer
Och ja, dat was ik alweer vergeten, ben toen ook in de Fotki-val getrapt. Natuurlijk had ik al mijn originelen ook thuis staan dus toen ben ik naar SmugMug gegaan.

stofzuigertje

Re: Flickr problemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb gewoon een 3 Tb schijf van mezelf en kan daar alles opzetten,

Geen wolkje elders en ook geen Flikker op service die ze mogen en kunnen aanpassen!
Als deze dienst gehackt word, zowel misbruik van foto als deleten is mogelijk en daarom liever niet in de Wolken plaatsen bij een grote lompe firma!

Je weet gewoon dat vele bedrijven elkaar opkopen en dan krijg je andere voorwaarden!
Zowel UPC & Ziggo en nu Vodafone erbij?
Het is voor de oude Ziggo klanten een piramide van ooit zelfstandige plaatselijke en regionale bedrijven en telkens andere voorwaarden!
Zo zie ik deze Flickr service ook!

Zelf bewaren en bij familie een Back Up is nog altijd veiligste tot nu toe.

En zoveel foto's , als ik een film maak van tenminste 25 beelden per..... ja dan kom ik met het video bestand ook op deze aantallen!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Flickr problemen

Ongelezen bericht door newmikey »

stofzuigertje schreef:Ik heb gewoon een 3 Tb schijf van mezelf en kan daar alles opzetten...Als deze dienst gehackt word, zowel misbruik van foto als deleten is mogelijk en daarom liever niet in de Wolken plaatsen bij een grote lompe firma!...Zelf bewaren en bij familie een Back Up is nog altijd veiligste tot nu toe...En zoveel foto's , als ik een film maak van tenminste 25 beelden per..... ja dan kom ik met het video bestand ook op deze aantallen!
Volgens mij snap je het principe van websites als Flickr, Smugmug, 500Px en meer van zulks niet helemaal. Het zijn geen cloudopslag diensten, het zijn sociale sites waar je je afbeeldingen presenteert en deelt met anderen, aan competities deelneemt en samen discussieert over fotografie. Je kunt ook via zulke sites je foto's delen op fora en andere plekken.

Als je puur voor jezelf fotografeert, heb je inderdaad aan een 3Tb schijf wel genoeg (hoewel mijn beide 4Tb schijven nu voor 80% vol zijn met 12 jaar plaatjes).

Ik heb het al vaker gezegd, misbruik van foto's kan niet voorkomen worden maar wel degelijk beperkt door jpeg-jes altijd naar een kleiner formaat te schalen. Een pixelformaat van 1280x800 is al héél mooi voor beeldschermgebruik maar is totaal onbruikbaar voor professioneel misbruik. Dat een één of andere malloot af en toe zonder te vragen een thumbnail van mij gebruikt op z'n eigen FB pagina, daar kan ik niet echt van wakker liggen. Mijn naam en copyright staan op drie plekken in de foto onopvallend verborgen tussen de pixelinfo dus als ik intellectueel eigendom moet aantonen dan kan dat te allen tijde.

stofzuigertje

Re: Flickr problemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn leeftijd gedeeld door 92 miljoen = 4100 foto's per dag.
Alleen had ik de eerste helft van mijn leven nog te ontwikkelen rolletjes dus dan kom ik toch echt op 8000 foto'ś per dag .

Ook nog alles naar juiste krantenfoto formaat omzetten en ik heb een muisarm!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Flickr problemen

Ongelezen bericht door newmikey »

stofzuigertje schreef:Mijn leeftijd gedeeld door 92 miljoen = 4100 foto's per dag.
Alleen had ik de eerste helft van mijn leven nog te ontwikkelen rolletjes dus dan kom ik toch echt op 8000 foto'ś per dag .
Tsja, het zal een tikfoutje zijn en anders is het vrij bizar inderdaad. Ik sla zeker niet alles op, alleen een selectie gaat naar Flickr waar ik sinds 2007 een account heb en in totaal nu ruim 3000 bestanden heb staan.
Ook nog alles naar juiste krantenfoto formaat omzetten en ik heb een muisarm!
Die snap ik niet helemaal, wat is "krantenfoto formaat"? Als je het verkleinen naar webformaat bedoelt, dat doet men meestal met een scriptje of een daartoe geigend stukje software wat van honderden foto's in een paar minuten volautomatisch verkleinde en gewatermarkte versies opslaat.

Gesloten