Frauduleuze praktijken DHL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kuklos schreef:
05 dec 2021 18:39
NeoDutchio schreef:
05 dec 2021 18:34
Of een domme fout die niet altijd recht te zetten is.
Welnee, je snapt het weer eens niet.
De mensen die hier komen klagen op het forum maken nooit fouten. In geen enkele situatie. Onder geen enkele omstandigheid. Maar de mensen die bij de bedrijven werken waar ze zaken mee doen, die maken alleen maar willens en wetens fouten die over het algemeen zelfs strafbaar zijn. Geen uitzondering mogelijk.
Maar ja, diegene die hier klagen zullen zelf ook een baan hebben. In ieder geval eentje zeker die vandaag zei dat er namelijk een pakje op zijn of haar werk bezorgd had moeten zijn. Maar wat als zij op hun werk een fout maken, willen ze dan ook behandeld worden als een crimineel die alles bewust doen ter zelfverrijking?

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Wordt hierboven een hoop onzin geschreven. Zeker die het hebben over zgn fouten. Dit geval gaat niet om fouten, maar de boel expres fout registreren. Ze hebben DHL geen zin om na elk pakket te scannen, dus doen ze dit in voren. Krijgen ze de dag niet rond, dan komt het pakket een dag later of na het weekend zoals bij mij. Bij Post.nl heb ik dit inderdaad nooit gehad. Wil niet zeggen dat zij nooit wat fout doen, maar het gaat om het scannen. Je gaat niet van te voren scannen als je nog niet hebt geleverd. Doe het dan in een keer naderhand.

Dat was vooral mijn punt. :D

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PJ 66 schreef:
06 dec 2021 13:57
Wordt hierboven een hoop onzin geschreven. Zeker die het hebben over zgn fouten. Dit geval gaat niet om fouten, maar de boel expres fout registreren. Ze hebben DHL geen zin om na elk pakket te scannen, dus doen ze dit in voren. Krijgen ze de dag niet rond, dan komt het pakket een dag later of na het weekend zoals bij mij. Bij Post.nl heb ik dit inderdaad nooit gehad. Wil niet zeggen dat zij nooit wat fout doen, maar het gaat om het scannen. Je gaat niet van te voren scannen als je nog niet hebt geleverd. Doe het dan in een keer naderhand.

Dat was vooral mijn punt. :D
Van te voren scannen is ook geen fout, maar een doelbewuste actie. Overigens doet PostNL dit ook bij brievenbuspakjes.
De fout waar ik over spreek is als een bezorger bij een verkeerd afleveradres staat. Iets dat kan voorkomen bij voornamelijk kleinere straten waarbij de navigatie niet helemaal kloppend is. Het een heeft in dit geval niets met het ander te maken.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door PJ 66 »

NeoDutchio schreef:
06 dec 2021 14:07
PJ 66 schreef:
06 dec 2021 13:57
Wordt hierboven een hoop onzin geschreven. Zeker die het hebben over zgn fouten. Dit geval gaat niet om fouten, maar de boel expres fout registreren. Ze hebben DHL geen zin om na elk pakket te scannen, dus doen ze dit in voren. Krijgen ze de dag niet rond, dan komt het pakket een dag later of na het weekend zoals bij mij. Bij Post.nl heb ik dit inderdaad nooit gehad. Wil niet zeggen dat zij nooit wat fout doen, maar het gaat om het scannen. Je gaat niet van te voren scannen als je nog niet hebt geleverd. Doe het dan in een keer naderhand.

Dat was vooral mijn punt. :D
Van te voren scannen is ook geen fout, maar een doelbewuste actie. Overigens doet PostNL dit ook bij brievenbuspakjes.
De fout waar ik over spreek is als een bezorger bij een verkeerd afleveradres staat. Iets dat kan voorkomen bij voornamelijk kleinere straten waarbij de navigatie niet helemaal kloppend is. Het een heeft in dit geval niets met het ander te maken.
Dat klopt ja :)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
06 dec 2021 14:07
Van te voren scannen is ook geen fout, maar een doelbewuste actie. Overigens doet PostNL dit ook bij brievenbuspakjes. De fout waar ik over spreek is als een bezorger bij een verkeerd afleveradres staat. Iets dat kan voorkomen bij voornamelijk kleinere straten waarbij de navigatie niet helemaal kloppend is. Het een heeft in dit geval niets met het ander te maken.
Klopt. Ik heb ook de ervaring (bij verschillende bezorgers) dat aan het begin van de straat al alles wordt gescand. Als er dan daarna iets fout gaat, heb je al dit issue. En ook het voorbeeld van het verkeerde adres komt voor.

Ik heb ook weleens een envelop uit een brievenbus staan hengelen omdat ik ;m bij de verkeerde had afgegeven... :oops:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
06 dec 2021 15:13
Moneyman schreef:
06 dec 2021 14:26
Ik heb ook weleens een envelop uit een brievenbus staan hengelen omdat ik ;m bij de verkeerde had afgegeven... :oops:
Wat normaal gezien verboden is, maar ik vermoed dat het de bewuste bewoner in dit geval een hartverzakking heeft bespaart. :mrgreen:
Haha dat is nog maar de vraag (m.i. is er geen schending van het briefgeheim).

Gesloten