LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gasmeter overbodig en nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman

Re: Gasmeter overbodig en nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, middels vastrecht, lijkt mij.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Moneyman schreef:
alfatrion schreef:Je kunt gewoon schriftelijk de overeenkomst opzeggen, en daarna zoeken ze maar uit wat ze doen.
Ik zou dus een brief sturen naar Liander, waarin je de huurovereenkomst voor de gasmeter opzegt.
Is er een huurovereenkomst dan?
Ja bij ts weet ik het niet, kan tijdelijk zijn geweest bij aankoop of de vorige bewoner en bij Gjs
heb ik mijn overeenkomst voor gaslevering al in december 2016 beëindigd
Aan de diensten van het meetbedrijf zijn kosten verbonden: de huur van uw elektriciteitsmeter of gasmeter en de gegevensverzameling van de meterstanden. De kosten van het meetbedrijf vindt u terug bij de transportkosten van uw netbeheerder op uw energierekening.
bron: https://www.energieleveranciers.nl/ener ... tbedrijven

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:Ja, middels vastrecht, lijkt mij.
In de meeste gevallen zullen consument niet de eigenaar van de meter zijn. Als de meter gratis wordt verstrekt, dan is het bruikleen, en als er voor moet worden betaald, dan is het huur. Vroeger moest je nog expliciet met de netbeheerder een overeenkomst sluiten, en tegenwoordig zit is dat opgenomen in de overeenkomst met de energieboer. 't Is dus een gemengde overeenkomst.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik betaal volgens mij helemaal niets sec voor de meter. Het blijkt althans nergens uit.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Geloof me, je betaald er voor. De energienota is niet altijd duidelijk. Daar zijn ook klachten over geweest.

Gesloten