LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
peter.vriend
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2019 20:56

Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door peter.vriend »

Beste Radar,

wij betalen 226 per maand aan gas en stroom , verbruik 2500 per jaar gemiddeld gas vebruik is 1600,

ik woon met vriendin en onze dochter,

we gebruiken stroom voor 1 persoon maar gas extreem,

we zaten eerst bij energie direct en gaven dit aan die zeiden dat we gewoon veel verbruiken,

de meter werd vervangen naar een slimme werd er gemeld en wij hoopte dat dit het zou oplossen dat de meter stuk was,

ik wilde niet eens geld terug alleen maar dat de kosten minder zouden worden na al een paar keer 600 bij te hebben betaald,

daarna gingen we naar Nuon ook zei konden er niks aan doen zeiden ze,

we hebben toen besloten een nieuwe cv ketel te nemen daar betelen we nu 30 voor per maand maar hebben wel service en was helemaal nieuw dus dachten dan moeten we wel besparen op gas met zon nieuwe ketel die zuinig is,

helaas we betalen hetzelfde zelfs in de zomer met de verwarming uit zitten we boven gemiddelde wel wat minder als in de winter,

de verwarmingen ontlucht dit zou helpen maar ook niets uitgehaald,

gevraagd wat de buren verbruikte dat was meer als de helft minder en die douchen ook in de ochtend en avond en niet heel lang,

enige verschil is dat wij boven enkel glas hebben maar dit moet nooit zon groot verschil kunnen maken.


kunnen jullie mij adviseren wie ik kan vragen om hulp wie kan nakijken waar dat gas heen gaat ?

dit is nu 2 jaar het geval dat wij dit huis hebben gekocht en word er dood ziek van elke keer te horen dat we gewoon veel verbuiken.


Groeten Peter
Laatst gewijzigd door Radar op 12 okt 2019 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U spreekt over de kosten in de zomer, waar u waarschijnlijk verbruik bedoeld. Neem zelf eens de meterstanden van uw gasmeter op en kijk wat het verbruik per dag of week is. Redelijk normaal is in de zomermaanden maximaal 1 m3 gas per dag, in de winter bij strenge vorst kan dit tot wel 10 m3 oplopen. Neem ook een de meterstand op van uw watermeter, mogelijk heeft u een lek op warm water.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door angel1978 »

peter.vriend schreef:
11 okt 2019 22:29
Beste Radar,

wij betalen 226 per maand aan gas en stroom , verbruik 2500 per jaar gemiddeld gas vebruik is 1600,

ik woon met vriendin en onze dochter,

we gebruiken stroom voor 1 persoon maar gas extreem,

we zaten eerst bij energie direct en gaven dit aan die zeiden dat we gewoon veel verbruiken,

de meter werd vervangen naar een slimme werd er gemeld en wij hoopte dat dit het zou oplossen dat de meter stuk was,

ik wilde niet eens geld terug alleen maar dat de kosten minder zouden worden na al een paar keer 600 bij te hebben betaald,

daarna gingen we naar Nuon ook zei konden er niks aan doen zeiden ze,

we hebben toen besloten een nieuwe cv ketel te nemen daar betelen we nu 30 voor per maand maar hebben wel service en was helemaal nieuw dus dachten dan moeten we wel besparen op gas met zon nieuwe ketel die zuinig is,

helaas we betalen hetzelfde zelfs in de zomer met de verwarming uit zitten we boven gemiddelde wel wat minder als in de winter,

de verwarmingen ontlucht dit zou helpen maar ook niets uitgehaald,

gevraagd wat de buren verbruikte dat was meer als de helft minder en die douchen ook in de ochtend en avond en niet heel lang,

enige verschil is dat wij boven enkel glas hebben maar dit moet nooit zon groot verschil kunnen maken.


kunnen jullie mij adviseren wie ik kan vragen om hulp wie kan nakijken waar dat gas heen gaat ?

dit is nu 2 jaar het geval dat wij dit huis hebben gekocht en word er dood ziek van elke keer te horen dat we gewoon veel verbuiken.


Groeten Peter
2500 kwh en 1600 m3 hoeft echt geen €226 per maand te kosten.
Even gekeken en dit kost bij een willekeurige leverancier: €1700 per jaar = €141 per maand

Gasverbruik is hoog, maar niet verschrikkelijk hoog. €226 per maand betalen en dan ook nog bijbetalen betekent gewoon een veel en veel te duur contract.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gasverbruik van 1.600 m3 in een tussenwoning en dan alledrie twee keer douchen per dag is niet bijzonder. U hebt het over enkel glas boven. Betekent dat dat in de slaapkamers dan ook de verwarmingen continue aanstaan?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door thecure »

Maar hoezo 30 per maand voor een cv ketel, is dat een oh contract of zo? 360 per jaar best duur.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Het verschil tussen enkel glas, normaal dubbel glas en HR++ glas is erg groot.

Daarnaast hebben de buren in het verleden misschien ook wel de spouwmuren, vloeren of het dak geïsoleerd. Of hebben ze de thermostaat een graad lager staan dan u. Of zijn ze minder thuis en zetten dan bij afwezigheid de thermostaat laag. Passen nachtverlaging toe.

Of misschien verwarmen ze niet alle slaapkamers. Er zijn zo ontzettend veel factoren die een rol spelen dat je het verbruik van twee woningen maar heel moeilijk kunt vergelijken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door scontra »

peter.vriend schreef:
11 okt 2019 22:29

verbruik 2500 per jaar gemiddeld gas vebruik is 1600,


Waar haalt u het gemiddelde gasverbruik vandaan, toch zeker niet van de informatie die uw energieleverancier u levert, want met dat gemiddelde cijfer kunt u helemaal niets.
En het verbruik van uw buren vergelijken met uw verbruik is alleen zinvol als :
Zij met net zoveel personen zijn,
Net zo vaak uit huis zijn als u en uw gezin,
Het zelfde aantal kamers verwarmen en net zo lang als u,
Net zo vaak en lang op vakantie zijn,
Op (bijna) door de dag genomen de thermostaat laag en weer hoger zetten net zo als u dat doet,
Als u uw woning de zelfde isolatiewaarden heeft als dat van de buren enz. enz.

U heeft van alles en nog wat uitgeprobeerd, vervangen, het enige dat u nog blijft is om een erkende installateur de druk van huisinstallatie na de gasmeter te laten controleren op drukverlies (lekkage), maar waarschijnlijk had u dat allang geroken of had uw woning het Journaal gehaald.

Maar s'morgens vroeg de thermostaat op 22 en die de helde dag tot s' avonds laat zo laten staan geeft nou éénmaal een hoog verbruik.

En uw maandelijks betaling (12 mnd. het zelfde bedrag) is niets meer dan een voorschot op de jaarlijkse eindafrekening en hoe lager het voorschot hoe meer er meestal moet worden bijgespijkerd.

P.S.
Ik zou graag uw rekening voor u willen betalen, maar dan moet u wel de mijne betalen en daar wordt ik dan alleen maar (weer) blij van. :oops:

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door dmv »

Stroomverbruik voor 1 persoon? Hoe komt u aan dat getal. Ik, 1 persoons huishouden verbruikte afgelopen jaar slechts 1375 kwh en 299 m3

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door berndv »

angel1978 schreef:
12 okt 2019 16:10
2500 kwh en 1600 m3 hoeft echt geen €226 per maand te kosten.
achter die 2500 staat bij ts geen kWh. Ik lees het zo dat hij/zij zelf 2500 M3 gebruikt en gemiddeld 1600 zou moeten zijn. 1600 is inderdaad niet heel hoog.

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door jonis »

berndv schreef:
14 okt 2019 08:42
angel1978 schreef:
12 okt 2019 16:10
2500 kwh en 1600 m3 hoeft echt geen €226 per maand te kosten.
achter die 2500 staat bij ts geen kWh. Ik lees het zo dat hij/zij zelf 2500 M3 gebruikt en gemiddeld 1600 zou moeten zijn. 1600 is inderdaad niet heel hoog.
Tis maar net wat je niet heel hoog vindt.
Ik zat afgelopen jaar op 900 M3 met een hvstaand huis, mijn woonkamer is vanwege zonlichtinval op zuiden altijd wel lekker warm....maar in de zomer heb ik dan een airco aanstaan.
Bij een familielid met een tussenwoning ,die overigens wel verder gewoon zuinig is met stoken, valt mij op dat als ik daar kom dat ik het wel koud en donker vind. Deze woningen verspringen tov elkaar waardoor er veel schaduw en weinig lichtinval is.
Maar zo was mijn gasverbruik in afgelopen februari 110 M3 omdat de maand wel koud maar zonnig was en januari had ik bijv 200 M3 verbruikt.

TS heeft echter een nieuwe slimme meter (ik neem aan verbruik was met de oude domme net zo hoog) dus zouden de gasleidingen in huis getest moeten zijn op drukverlies/lekken. Daarnaast ook een nieuwe CVketel; die zou eigenlijk ook in orde moeten zijn.
Blijft m.i. hooguit nog testen van verbruik van 1 dag(deel) met de CVketel gewoon helemaal uit en daarna toch kijken naar het eigen verbruik en wat er allemaal aanstaat aan verwarming.

Zorggebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2016 01:03

Re: Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door Zorggebruiker »

Vraag advies aan een energie-adviseur: https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... gieadvies/

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door kokka »

Laat eens zo'n man komen met een warmte camera.. kan je precies zien waar je warmte verliest

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Gasverbruik tussenwoning ruim hoger dan vrijstaand huis

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Klinkt niet als extreem hoog verbruik, wel als vrij dure leverancier. Vergelijk met buren is slechts mogelijk bij EXACT dezelfde omstandigheden.

Gesloten