LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruik e-mailadres door onbekende

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja, duidelijk bangmakerij. Topicstarter is al bezorgd om niets en daar wordt hiermee nog eens een schepje bovenop gedaan. Jammer.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
28 jan 2020 19:01
Zelfs als je gelijk zou hebben, heeft TS daar nog steeds niets van te vrezen. Dus: bangmakerij.
Heeft niets met bangmakerij te maken, wel met de sores die TS zou kunnen krijgen. Vandaar mijn tip ook om, wanneer er nog geen antwoord was, dit per telefoon te doen. Dit juist om te voorkomen dat er straks facturen gaan komen.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door angel1978 »

wel degelijk bangmakerij.. TS heeft geen Sores en krijgt deze ook niet.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Uw rekeningnummer zal niet gebruikt worden maar het kan zijn dat er bij afterpay een account aangemaakt is op een bepaalde naam en woonadres en met uw e-mail adres.
Voor de betaling wordt afterpay gebruikt, bij fraude wordt er natuurlijk niet betaald en u krijgt dan waarschijnlijk op uw mailadres de aanmaning om te betalen.
Als er fraude in het spel is zal er wel voor een behoorlijke bedrag besteld zijn.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kolibrie schreef:
28 jan 2020 19:26
Uw rekeningnummer zal niet gebruikt worden maar het kan zijn dat er bij afterpay een account aangemaakt is op een bepaalde naam en woonadres en met uw e-mail adres.
Voor de betaling wordt afterpay gebruikt, bij fraude wordt er natuurlijk niet betaald en u krijgt dan waarschijnlijk op uw mailadres de aanmaning om te betalen.
Als er fraude in het spel is zal er wel voor een behoorlijke bedrag besteld zijn.
Lees de OP nu eens..
Naam onbekend en niet de TS
Woonadres onbekend en niet de TS
Telefoonnummer onbekend en niet de TS
Spullen zijn zelfs al betaald.

enige dat overeenkomt is het e-mailadres, dat wellicht dus verkeerd getypt is, maar zelfs al zou dit bewust verkeerd zijn ingevuld, dan nog is er geen enkele manier waarop facturen of berichten (behalve per mail) bij de TS uit zouden kunnen komen.
Maak TS toch niet zo bang met helemaal niets.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
28 jan 2020 19:31
Lees de OP nu eens..
Naam onbekend en niet de TS
Woonadres onbekend en niet de TS
Telefoonnummer onbekend en niet de TS
Spullen zijn zelfs al betaald.

enige dat overeenkomt is het e-mailadres, dat wellicht dus verkeerd getypt is, maar zelfs al zou dit bewust verkeerd zijn ingevuld, dan nog is er geen enkele manier waarop facturen of berichten (behalve per mail) bij de TS uit zouden kunnen komen.
Maak TS toch niet zo bang met helemaal niets.
Er is niet betaald, de betaaloptie afterpay is gebruikt. Dat wil zeggen dat de factuur nog gaat komen. Die komt meestal gelijk of na aflevering.
Niemand maakt TS bang, er wordt enkel gewaarschuwd wat er kan gebeuren. Natuurlijk wordt TS aan alle kanten beschermd door de wet, maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen. TS is goed bezig geweest om aan de bel te trekken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
28 jan 2020 18:51
Bob Schurkjens schreef:
28 jan 2020 17:48
NeoDutchio schreef:
28 jan 2020 17:37


TS gaat er vanuit dat het geen oplichting is. Dat is het dus wel.
Bangmakerij. Kun je je stelling onderbouwen?
Accounts aanmaken bij webshops en afterpay met andermans gegevens doe je niet als je niets te verbergen hebt. Op mailadres van TS wordt zowel besteld als de afterpay geregeld.
Het gaat enkel om het email adres niet om gegevens. Een email is niet persoonsgebonden en ook niet aan je adres. Uiteindelijk gaat Afterpay en de webshop de persoon aanspreken op zijn naam, adres. Een dagvaarding gaat niet per email. En je wordt niet aangeklaagd omdat je email adres ergens staat. Je vermoeden van oplichting is nergens op gebasseerd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:
28 jan 2020 16:14
Ik heb iets soortgelijks gehad met een Amerikaan die op een van mijn Gmail adressen een Paypal account had geopend. Geloof me: elke poging om het op te lossen mislukt. Heb Paypal zelfs via Twitter benaderd. Volstrekt onoplosbaar. Heb in Gmail maar een prullenbakfilter aangemaakt om van die mails af te komen. Het interesseert niemand wat en niemand lost het op. Maak gewoon een mailfilter aan met de naam van de betreffende persoon. Die mails gaan dan automatisch naar je prullenbak.
Gewoon wachtwoord vergeten kiezen. Inloggen en account opheffen waarom zo moeilijk met spamfilters.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sylvesterb schreef:
28 jan 2020 19:46
Het gaat enkel om het email adres niet om gegevens. Een email is niet persoonsgebonden en ook niet aan je adres. Uiteindelijk gaat Afterpay en de webshop de persoon aanspreken op zijn naam, adres. Een dagvaarding gaat niet per email. En je wordt niet aangeklaagd omdat je email adres ergens staat. Je vermoeden van oplichting is nergens op gebasseerd.
Dus je mag andermans gegevens gebruiken en dan heet dat geen fraude of oplichting? Bedankt voor de tip, ga het ook proberen. Bestellen op een willekeurige naam met een willekeurig mailadres, af laten leveren op een afhaalpunt en het is geen fraude.
Nergens heb ik aangegeven dat TS aangeklaagd zal gaan worden. TS ging er niet van uit dat het om fraude zou gaan, dat is het dus wel.
TS word meegezogen door een persoon die fraude wil plegen. Daardoor komen de mailtjes binnen en later facturen. Ook al komen ze niet bij TS aan de deur, TS heeft er wel last van. Vandaar mijn tip om, nogmaals, als er geen reactie nog was, dit direct telefonisch te doen zodat de accounts geblokkeerd konden worden.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door angel1978 »

het enige wat tot nu toe zeker is, is dat het verkeerde e-mailadres is ingevuld ( dat van TS ).
De rest is vooralsnog pure speculatie.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door Kolibrie »

angel1978 schreef:
28 jan 2020 20:01
het enige wat tot nu toe zeker is, is dat het verkeerde e-mailadres is ingevuld ( dat van TS ).
De rest is vooralsnog pure speculatie.
Wat vindt u ervan dat beide telefoonnummers van dat adres onbereikbaar zijn?
Zou toch graag weten of het om een behoorlijk bedrag gaat wat besteld is.
De Ts heeft een e-mail gekregen met bevestiging van een bestelling.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

sylvesterb schreef:
28 jan 2020 19:48
Bob Schurkjens schreef:
28 jan 2020 16:14
Ik heb iets soortgelijks gehad met een Amerikaan die op een van mijn Gmail adressen een Paypal account had geopend. Geloof me: elke poging om het op te lossen mislukt. Heb Paypal zelfs via Twitter benaderd. Volstrekt onoplosbaar. Heb in Gmail maar een prullenbakfilter aangemaakt om van die mails af te komen. Het interesseert niemand wat en niemand lost het op. Maak gewoon een mailfilter aan met de naam van de betreffende persoon. Die mails gaan dan automatisch naar je prullenbak.
Gewoon wachtwoord vergeten kiezen. Inloggen en account opheffen waarom zo moeilijk met spamfilters.
Er zit tweestapsverificatie op het account. Wachtwoordherstel is mogelijk per mijn emailadres. Daarna wordt er een verificatiecode per sms verzonden naar het telefoonnummer van de accounthouder. En dat ben ik niet. Ergo: inloggen voor mij onmogelijk.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
28 jan 2020 20:01
het enige wat tot nu toe zeker is, is dat het verkeerde e-mailadres is ingevuld ( dat van TS ).
De rest is vooralsnog pure speculatie.
Bij 2 webshops en bij afterpay een verkeerd mailadres? Een keer een typfoutje zou kunnen, maar 3 keer dezelfde fout bij 3 verschillende registraties?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ben benieuwd naar de antwoorden van de andere webshop en afterpay.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
28 jan 2020 19:58
sylvesterb schreef:
28 jan 2020 19:46
Het gaat enkel om het email adres niet om gegevens. Een email is niet persoonsgebonden en ook niet aan je adres. Uiteindelijk gaat Afterpay en de webshop de persoon aanspreken op zijn naam, adres. Een dagvaarding gaat niet per email. En je wordt niet aangeklaagd omdat je email adres ergens staat. Je vermoeden van oplichting is nergens op gebasseerd.
Dus je mag andermans gegevens gebruiken en dan heet dat geen fraude of oplichting? Bedankt voor de tip, ga het ook proberen. Bestellen op een willekeurige naam met een willekeurig mailadres, af laten leveren op een afhaalpunt en het is geen fraude.
En hoppa, daar gaan we weer. Weer van die idiote karikaturen maken van andermans reactie, die niets te maken hebben met wat er écht gezegd wordt.

Als we alle speculaties gewoon laten voor wat ze zijn, kunnen we één ding concluderen: TS heeft geen probleem en zal ook geen probleem krijgen. Erger dan wat onjuist geadresseerde mailtjes wordt het niet, en daarop heeft ze al prima geacteerd.

Meer is het niet, laten we er dus ook niet meer van maken.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door 16again »

Voor TS voorzie ik ook weinig problemen.
Voor webshop mogelijk wel, en dan is er dus nog steeds sprake van oplichting

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
28 jan 2020 21:19
Voor TS voorzie ik ook weinig problemen.
Voor webshop mogelijk wel, en dan is er dus nog steeds sprake van oplichting
Het zou voor Afterpay vervelend kunnen worden ( de webshop krijgt gewoon betaald ).. Echter zie ik dan nog steeds de zin er niet van in voor een oplichter om een bestelling te doen bij een webshop ( voor €170 schoenen ) en die per direkt met Ideal te betalen ( valide bankrekeningnummer inclusief naam is dus bekend ) en daar een ander emailadres voor te gebruiken om daarna nogmaals dat emailadres te gebruiken bij een oplichtersactie.. Volgens mij heb je dan te maken met hele domme oplichters... ( of met een enorm gebrek aan schoenen 8) )

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
28 jan 2020 21:24
Echter zie ik dan nog steeds de zin er niet van in voor een oplichter om een bestelling te doen bij een webshop ( voor €170 schoenen ) en die per direkt met Ideal te betalen ( valide bankrekeningnummer inclusief naam is dus bekend ) …...
Ik snap de constructie ook nog niet helemaal, maar de alarmbellen gaan wel af. Er zou ook sprake kunnen zijn, dat "geleende" Ideal gegevens gebruikt worden, om spullen te verkrijgen

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
28 jan 2020 21:24
16again schreef:
28 jan 2020 21:19
Voor TS voorzie ik ook weinig problemen.
Voor webshop mogelijk wel, en dan is er dus nog steeds sprake van oplichting
Het zou voor Afterpay vervelend kunnen worden ( de webshop krijgt gewoon betaald ).. Echter zie ik dan nog steeds de zin er niet van in voor een oplichter om een bestelling te doen bij een webshop ( voor €170 schoenen ) en die per direkt met Ideal te betalen ( valide bankrekeningnummer inclusief naam is dus bekend ) en daar een ander emailadres voor te gebruiken om daarna nogmaals dat emailadres te gebruiken bij een oplichtersactie.. Volgens mij heb je dan te maken met hele domme oplichters... ( of met een enorm gebrek aan schoenen 8) )
Inderdaad - of gewoon met een simpele fout in plaats van oplichting.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gebruik e-mailadres door onbekende

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
28 jan 2020 19:58
sylvesterb schreef:
28 jan 2020 19:46
Het gaat enkel om het email adres niet om gegevens. Een email is niet persoonsgebonden en ook niet aan je adres. Uiteindelijk gaat Afterpay en de webshop de persoon aanspreken op zijn naam, adres. Een dagvaarding gaat niet per email. En je wordt niet aangeklaagd omdat je email adres ergens staat. Je vermoeden van oplichting is nergens op gebasseerd.
Dus je mag andermans gegevens gebruiken en dan heet dat geen fraude of oplichting? Bedankt voor de tip, ga het ook proberen. Bestellen op een willekeurige naam met een willekeurig mailadres, af laten leveren op een afhaalpunt en het is geen fraude.
Nergens heb ik aangegeven dat TS aangeklaagd zal gaan worden. TS ging er niet van uit dat het om fraude zou gaan, dat is het dus wel.
TS word meegezogen door een persoon die fraude wil plegen. Daardoor komen de mailtjes binnen en later facturen. Ook al komen ze niet bij TS aan de deur, TS heeft er wel last van. Vandaar mijn tip om, nogmaals, als er geen reactie nog was, dit direct telefonisch te doen zodat de accounts geblokkeerd konden worden.

Nee je mag niet iemand anders zijn naam gebruiken, grappig hoe je altijd alles verdraaid om tot je punt te komen. Een ander e-mail adres gebruiken is geen fraude of oplichting. Het is eerder gewoon dom omdat alles naar dat e-mail adres gaat en die persoon dus zonder problemen het wachtwoord kan resetten en zelf misbruik er van kan maken, zoals een alternatief afleveradres instellen.

Gesloten