Geluid op tv aanpassen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
GwendaTejada

Geluid op tv aanpassen

Ongelezen bericht door GwendaTejada »

Hallo,
Ik wil weten waarom muziek soms de overhand heeft en je zangers nauwelijks kunt begrijpen. Je bent bezig het aan te passen. Is dit bij jou of de kabelmaatschappij?
Je mag het volume niet van elkaar overnemen nu iedereen zijn eigen kracht heeft wat betreft geluid en spraak.
Ik wil hierover van je horen.
bedankt

kuklos

Re: Geluid op tv aanpassen

Ongelezen bericht door kuklos »

Van je bericht is geen chocola te maken.

DeZevendeHenk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Google translate is een mooi iets.

cherokee

Ongelezen bericht door cherokee »

Samengevat: TS begrijpt de zanger niet en wij begrijpen TS niet.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

GwendaTejada schreef:
30 mei 2020 04:07
Hallo,
Ik wil weten waarom muziek soms de overhand heeft en je zangers nauwelijks kunt begrijpen. Je bent bezig het aan te passen. Is dit bij jou of de kabelmaatschappij?
Je mag het volume niet van elkaar overnemen nu iedereen zijn eigen kracht heeft wat betreft geluid en spraak.
bedankt
Het is juist de bedoeling dat je het gewauwel van de zangers niet begrijpt !
Het ligt niet aan u, of uw kabelaar maar aan de compositie van het zgn. liedje.
Iedereen zijn gehoortoestel op elkaar en de Tv. afstemmen en ook dat probleem is opgelost.
U zier hier alleen tekst waar geen geluid is bijgevoegd.

Graag gedaan !

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

GwendaTejada schreef:
Hallo,
Ik wil weten waarom muziek soms de overhand heeft en je zangers nauwelijks kunt begrijpen.
Of de muziek de overhand heeft, hangt helemaal af van hoeveel muziek u opzet. Als u geen muziek luistert, zal het ook niet de overhand krijgen.

Als u een zanger niet begrijpt, kan dat verschillende oorzaken hebben. Het is mogelijk dat de tekstdichter een onbegrijpelijke tekst heeft geschreven; dat ligt niet aan de zanger. Als u de tekst niet verstaat, zijn daarvoor grofweg drie mogelijke oorzaken.
De eerste is dat de producer of geluidstechnicus ervoor heeft gekozen het geluidsniveau van de zanger wat laag te houden ten opzichte van de instrumentele begeleiding; u hoort dan de stem niet voldoende duidelijk boven de begeleiding, wat de verstaanbaarheid nadelig beïnvloedt.
De tweede mogelijkheid is slechte dictie van de zanger. Dit komt tegenwoordig helaas steeds vaker voor, vooral bij beatmuziek. Een wat ouder nummer zoals Katinka van De Spelbrekers blinkt uit in verstaanbaarheid en inhoudelijke begrijpelijkheid, en klinkt daarbij zeer aangenaam.
De derde mogelijkheid is dat de zanger een lied ten gehore brengt in een taal die u niet beheerst.

Bovenstaande mogelijkheden gelden niet alleen voor zangers, ook voor zangeressen.
GwendaTejada schreef:
Je bent bezig het aan te passen. Is dit bij jou of de kabelmaatschappij?
Hier moet sprake zijn van een misverstand. Ik ben helemaal niet bezig met aanpassingen op dit gebied. Zo ik al aanpassingen zou doen, dan zeker aan mijn eigen installatie.
GwendaTejada schreef:
Ik ben heel blij dat u hier de aandacht op vestigt. Dit zo zinvolle advies wordt tegenwoordig helaas maar al te vaak lichtvaardig in de wind geslagen. Vroeger, toen nog niet iedereen zijn eigen kracht had wat betreft geluid en spraak, hoefde men het niet zo nauw te nemen. Maar nu, zeker in deze tijden van corona, vind ik het buitengewoon hinderlijk en ronduit ergerlijk als een ander het volume van mij overneemt.
GwendaTejada schreef:
bedankt
Tot genoegen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Al jarenlang word er geklaagd over harde reclame en zachtere geluid van een programma.

Dat betekend dat alleen dove nog de reclame kunnen volgen en vele een afstand bediening onder handbereik hebben en vele alleen nog NPO 1, 2 & 3, aangevuld met Eén Canvas en voorheen Brava kijken en RTL virus als besmette zenden gaan zien, en ze dankzij de reclame lagere kijkcijfers kregen.

Er word al meer dan 50 jaren over volume geklaagd en als ze niets doen lopen kijkers weg.
Dan krijg je Harde schijf kopers die ze op de Smart TV aansluiten en met 3 Tb heel veel opnemen en de reclame zooi doorspoelen!
4 minuten reclame in 16 seconden op hoge snelheid, All Ways kreeg echte vleugels!

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je mijn volume maar niet overneemt,,, tijd iedereen zijn eigen kracht.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

GwendaTejada schreef:
Ik wil weten waarom muziek soms de overhand heeft en je zangers nauwelijks kunt begrijpen.
hoe heeft u uw geluid aangesloten? Komt het geluid rechtstreeks uit de tv? Of gaat het nog naar een receiver? En hoe komt het geluid bij de tv binnen? Als u een surround signaal binnenkrijgt en niet terugzet naar normaal stereo geluid zal qua spraak wel slech klinken als u alleen naar de linker en rechter luidspreker, de spraak wordt normaliter naar de centerspeaker gemixt.
GwendaTejada schreef:
Wat wilt u dan? Gewoon de multitrack rechtstreeks naar uw huis streamen? Zodat u thuis de meersporenmix kunt terugmixen naar een stereo of surroundmix? Want u kunt het beter dan de geluidstechnicus die de tv-mix maakte? En wat is de volgende stap? Het beeld van alle camera's afzonderlijk in streams binnen laten komen, zodat u bepaalt welke camera u ziet en niet de regisseur?

Plaats reactie