GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Klachten15106
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2021 20:28

GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door Klachten15106 »

Bij GLS is liegen structureel. Ze zouden 2 keer bij mij voor de deur gestaan hebben, dit is gelogen, videobeelden bewijzen het tegendeel. Ze zouden een ‘niet thuis bericht’ (met niet thuiscode) hebben achtergelaten, ook dit is gelogen. Zonder niet thuiscode kun je alleen nog maar bellen met de klantendienst om te achterhalen waar het pakketje is. Dan bel je de klantendienst, Deze betaal je 1 euro per gesprek!!! Na 20 minuten in de wacht gestaan te hebben, wordt de verbinding vanzelf verbroken, ik hoor nog net een vreemde toon voor er werd opgehangen, alsof er werd opgenomen en gelijk opgehangen. Dan kun je terugbellen, weer lang wachten en weer een euro betalen. Is dit een klantendienst?, een verdienmodel? of een ontmoedigingsbeleid? De klantendienst stuurde een automatisch gegenereerd bericht dat ze me zullen waarschuwen als het pakketje bij het afhaalpunt is. Ten eerste het bericht van afhalen zal wel niet verstuurd worden, net zoals vorige zendingen met GLS. Toen zijn de pakketjes gewoon geretourneerd met een weigering van mij. Ik heb nooit een pakket gezien, laat staan geweigerd. Ook geen bericht gekregen. (is dit een vorm van schriftvervalsing) Ten tweede als het pakketje terecht is, moet ik het pakketje nu afhalen terwijl de afzender in dit geval opdracht gegeven heeft dit thuis te bezorgen. Bij klantenservice zeggen ze doodleuk, het is Uw eigen schuld, U was niet thuis. Nee, GLS is niet langs geweest.
De ellende wordt veroorzaakt door een bezorger die liegt over de bezorging en een bedrijf dat niets onderneemt om dit te veranderen, sterker nog, ze liegen vrolijk mee. Ik bestel geen zaken meer waar GLS betrokken is bij het bezorgen en hoop dat andere mensen en vooral bedrijven die gebruikmaken van de diensten van GLS, die overweging ook zullen maken. Ik hoop ook dat dit bericht bij webwinkels terecht komt, die gebruik maken van de onbetrouwbare dienstverlening van GLS, ik wil niet zeggen dat andere bezorg diensten geen fouten maken, maar GLS spant de kroon. Bij GLS is het tot op heden nog NOOIT gelukt om een pakketje te bezorgen. telkens was ik niet thuis, ik was uiteraard altijd thuis, ik werk thuis, net als mijn vrouw. Corona is tot op zekere hoogte een bruikbaar excuus, waarom dingen niet lopen zoals ze moeten lopen. Maar structureel liegen heeft niets met corona te maken, of is dit ook een symptoom van de ziekte?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het klinkt wellicht vreemd, maar zou het ook kunnen zijn dat de bezorger wellicht bij een verkeerd huis gestaan heeft? Als daar niemand thuis is krijgt die persoon het niet thuis bericht in de bus. In het systeem komt dan ook te staan dat u niet thuis bent, dat ziet de medewerker op kantoor ook. Die liegt dus niet mee, die verteld enkel wat er in het systeem staat.
Heel Nobel dat u zelf contact opneemt met GLS, maar u kunt beter de afzender benaderen. Daar hebt u een overeenkomst mee en deze heeft GLS weer in de arm genomen.
Wat u nu wel doet kan onder laster of smaad vallen. Ik lees nergens een bewijs dat er doelbewust gelogen is.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
09 jun 2021 11:01
Wat u nu wel doet kan onder laster of smaad vallen. Ik lees nergens een bewijs dat er doelbewust gelogen is.
Er is geen enkele reden om smaad of laster erbij te halen. Daarvan is geen sprake. Dat er door GLS gelogen wordt, is overduidelijk, en dus zal een eventuele aanklacht wegens smaad of laster kansloos zijn.

Of dat liegen bewust of in commissie gebeurt is niet van belang, in beide gevallen wordt er gelogen.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door Seinhuis »

GLS heeft een contact formulier. https://gls-group.eu/NL/nl/contact . Bellen is dud niet nodig.

De afzender is in de meeste gevallen verantwoordelijk voor de verzending. Neem ook met hen contact op.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
09 jun 2021 11:15
NeoDutchio schreef:
09 jun 2021 11:01
Wat u nu wel doet kan onder laster of smaad vallen. Ik lees nergens een bewijs dat er doelbewust gelogen is.
Er is geen enkele reden om smaad of laster erbij te halen. Daarvan is geen sprake. Dat er door GLS gelogen wordt, is overduidelijk, en dus zal een eventuele aanklacht wegens smaad of laster kansloos zijn.

Of dat liegen bewust of in commissie gebeurt is niet van belang, in beide gevallen wordt er gelogen.
Lees de titel van het topic dan nog maar een keer. Er wordt gezegd dat liegen bedrijfscultuur is. Dat is wel degelijk smaad en laster.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door sjohie »

U heeft geen fysiek mens gesproken, laat staan de bezorger in kwestie, en vervolgens trekt u een reeks aan conclusies. De irritatie is begrijpelijk, maar u zet zo wel heul veul stappen vooruit in mijn beleving, zonder het vertrekpunt helemaal helder te hebben. Wat er nu gebeurd, is dat het pakketje terug de stroom in gaat, en dus aangeboden wordt op het afhaalpunt. Dat is niet willekeur van de bezorger, of een servicedesk medewerker die u heeft uitgekozen om even lekker te gaan pesten, maar het normale proces hoe ze altijd werken, en ze met de miljoenen pakketjes die ze verstouwen, niet van af kunnen gaan wijken. Laat het bestaande proces zijn ding doen, haal een keer adem, geniet van het mooie weer, en trek niet alles zo in de persoonlijke emotie. Scheelt een heleboel stress en ellende.

Voor de toekomst kunt u doen wat wij doen. Wij namelijk zijn erg tevreden over de PostNL bezorger die onze wijk onder zijn hoedde heeft, en proberen dus ook te bestellen bij een webwinkel die met hun werkt, en bij voorkeur niet GLS of DHL.

Los van dit alles, is het beter voor het milieu om te kiezen voor (per fiets) zelf een pakketje af te halen bij een verzamelpunt, ipv ze de hele wijk te laten doorrijden met een diesel-bestelbus.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
09 jun 2021 11:36
Moneyman schreef:
09 jun 2021 11:15
NeoDutchio schreef:
09 jun 2021 11:01
Wat u nu wel doet kan onder laster of smaad vallen. Ik lees nergens een bewijs dat er doelbewust gelogen is.
Er is geen enkele reden om smaad of laster erbij te halen. Daarvan is geen sprake. Dat er door GLS gelogen wordt, is overduidelijk, en dus zal een eventuele aanklacht wegens smaad of laster kansloos zijn.

Of dat liegen bewust of in commissie gebeurt is niet van belang, in beide gevallen wordt er gelogen.
Lees de titel van het topic dan nog maar een keer. Er wordt gezegd dat liegen bedrijfscultuur is. Dat is wel degelijk smaad en laster.
Welnee. Dat komt immers niet uit de lucht vallen, maar wordt door het verhaal van TS onderbouwd. Voor een succesvol proces wegens smaad of laster is veel en veel meer nodig dan hier gebeurt.

De reden dat ik erop reageer is omdat ik het persoonlijk niet zinvol en terecht vind dat een TS die ene terechte klacht weergeeft, direct de bal teruggekaatst krijgt met onterechte en voor het topic irrelevante "dreigementen".

Laat ik het daar maar gewoon bij laten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door moederslink »

sjohie schreef:
09 jun 2021 11:40
Los van dit alles, is het beter voor het milieu om te kiezen voor (per fiets) zelf een pakketje af te halen bij een verzamelpunt, ipv ze de hele wijk te laten doorrijden met een diesel-bestelbus.
Dat sowieso ! Geen gedoe met wachten of iets bij de verkeerde bezorgen.
Dat er regelmatig iets mis gaat is duidelijk ( klachten te over!) al moet ik zeggen dat het hier altijd goed gaat.
Maakt niet uit welke vervoerder : PostNL, DHL of wie dan ook.
Je kunt niet zomaar zeggen dat " liegen " over de bezorging hoort bij de bedrijfscultuur en dat zeker niet als " kop " boven een topic zetten.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
09 jun 2021 12:07
Welnee. Dat komt immers niet uit de lucht vallen, maar wordt door het verhaal van TS onderbouwd.
onzin. Om aan te tonen dat liegen bedrijfscultuur is is veel meer nodig dan wat TS heeft meegemaakt.

Moneyman schreef:
09 jun 2021 12:07
De reden dat ik erop reageer is omdat ik het persoonlijk niet zinvol en terecht vind dat een TS die ene terechte klacht weergeeft, direct de bal teruggekaatst krijgt met onterechte en voor het topic irrelevante "dreigementen".
En de reden dat NeoDutchio erop reageert is dat dit TS nummer zoveel is die direct volledig overtrokken uitspraken doet als "liegen is bedrijfscultuur".

In de situatie van TS is het een en ander misgegaan. Dat staat niet ter discussie.
Mogelijkerwijs is er gelogen door de bezorger en is de klantenservicemedewerker kwaadwillend geweest, mogelijkerwijs was er geen kwade opzet. Ik ben genegen op basis van de openingspost de bezorger niet het voordeel van de twijfel te geven, de klantenservicemedewerker nog wel.
Maar voor "liegen is bedrijfscultuur bij GLS" is er toch echt veel en veel te weinig onderbouwing geleverd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door Moneyman »

De verdere discussie hierover zou het topic weer teveel vervuilen, dus houd ik het maar bij de van onze overburen geleende spreuk "agree to disagree" :wink:

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door Methusalah »

Smaad en laster of niet, volgens mij is er nog nooit iemand voor aangeklaagd vanwege een uiting op een forum. Die bedrijven hebben wel wat beters te doen dan reageren op een enkel stemmetje tussen de miljoenen.

Dus dat waarschuwen daartegen is ook een beetje zinloos en overtrokken.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

moederslink schreef:
09 jun 2021 12:18

Dat er regelmatig iets mis gaat is duidelijk ( klachten te over!) al moet ik zeggen dat het hier altijd goed gaat.
Als het beeld van de kwaliteit is gebaseerd op wat op een klachtensite staat kan je de indruk krijgen dat het regelmatig fout gaat. Logisch, want mensen plaatsen hier alleen maar een bericht als het fout gaat. Maar je geeft zelf al een bij jou altijd goed gaat. Zoals bij veruit de meeste mensen. Als het echt allemaal zo waardeloos zou zijn is het niet te verklaren dat online aankopen alleen maar groeien (ook voor corona al).

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door Methusalah »

Eergisteren besteld, vandaag bezorgd vanuit Belgie door GLS. Dus mijn ervaring met GLS is positief.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Methusalah schreef:
10 jun 2021 14:50
Eergisteren besteld, vandaag bezorgd vanuit Belgie door GLS. Dus mijn ervaring met GLS is positief.
Fantastisch. Als het een keer goed gaat moet dat ook zeker benoemd worden...Champagne!

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik herken dit eerlijk gezegd niet, regelmatig ontvang ik leveringen vanuit Spanje, altijd met GLS, en vanaf het moment van afgeven op het depot daar, tot de bezorging hier, kan ik alles volgen en exact zien wanneer ze komen, en er ook zelf voor kiezen om op het depot te gaan halen of te laten bezorgen bij een afgiftepunt.
In stelselmatig liegen geloof ik dan ook niet, ik zou het eerder zoeken bij een laconieke bezorger.

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door Methusalah »

J. Deltoer schreef:
10 jun 2021 15:19
Methusalah schreef:
10 jun 2021 14:50
Eergisteren besteld, vandaag bezorgd vanuit Belgie door GLS. Dus mijn ervaring met GLS is positief.
Fantastisch. Als het een keer goed gaat moet dat ook zeker benoemd worden...Champagne!

Het was wel grappig want ik kwam dit topic tegen, letterlijk 10 minuten, nadat ik besteld had.

Lys67
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2021 10:50

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door Lys67 »

Op 10/5 heeft Makita mijn gratis grasschaar via GLS verstuurd. Deze is nooit aangekomen.
Na mijn eerste telefoontje met Makita (21/5) zou mijn pakket nog op het depot van GLS liggen.
Momenteel heeft Makita het in onderzoek bij GLS.
Uit een reactie van iemand bij Makita zouden er meer problemen (verdwenen pakketten) met GLS zijn.

Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Andere pakketten bezorgd door andere koerierdiensten komen altijd aan.

Tot op heden nog niets ontvangen en reactie van GLS of Makita.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Lys67 schreef:
12 jun 2021 11:06
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Andere pakketten bezorgd door andere koerierdiensten komen altijd aan.
Het grootste deel ook bij GLS komt gewoon zonder problemen aan. Maar GLS is niet anders dan PostNL, DHL of welke grote pakket bezorger dan ook.

RICbestel
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2022 19:54

Re: GLS bezorgdienst; Liegen is bedrijfscultuur

Ongelezen bericht door RICbestel »

GLS klantenservice liegt; chauffeur zou 6 dagen geleden bezorgen. Pakket is kwijt. Wettelijk gezien gestolen omdat ik betaal heb is het mijn eigendom.

Gesloten