Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Regina1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2021 00:32

Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door Regina1960 »

De goed leven bende is weer begonnen met brieven te sturen naar de, in hun ogen, goedgelovige senioren.

Vandaag had ik de eer om er een te mogen ontvangen.

Het leek wel of ik bij mijn ouders op bezoek was en een postorder blaadje doornam van de koffietafel.

Jaren 50 all over. Te triest voor woorden.

Mensen lees het oude topic hierover en trap er niet in.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Maar als het jaren 50 all over is, dan weten alle senioren toch wel dat ze dit gewoon moeten negeren? Mensen worden toch niet opeens dommer als ze ouder worden?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En “goedgelovige” junioren krijgen geen brief?

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door kiz »

PeterPeters1966 schreef:
13 mei 2021 09:43
Maar als het jaren 50 all over is, dan weten alle senioren toch wel dat ze dit gewoon moeten negeren? Mensen worden toch niet opeens dommer als ze ouder worden?
Nee, maar cognitieve vaardigheden nemen wel af. En het is ook niet altijd direct zichtbaar als vader of moeder gaat dementeren en wél in de praatjes trapt.
In ons geval kwamen we erachter toen schoonmoe de huur niet meer kon betalen, we hebben alle zeilen bij moeten zetten om alles af te betalen en te voorkómen dat ze nog meer geld over de balk zou smijten.
En onder curatele stellen is ondoenlijk zonder hulp van de huisarts en met een senior die glashard ontkent dat er wat aan de hand is.
Schoonmoe leeft intussen niet meer, maar we hebben als nabestaanden nog bijna een jaar die bagger in de bus gekregen.


nammk
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 sep 2006 04:37

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door nammk »

Ik heb kortgeleden ook zo'n brief met folder van Goed Leven gehad. Als ik een bestelling plaatste zou ik €10.335 ontvangen én ook nog een LCD TV! Het woord KANS kwam niet in de brief voor. Ik zou die dingen gewoon krijgen. Ik heb deze brief in zijn geheel naar de Consumentenbond gestuurd. Zij zouden er mee aan de slag gaan.
Zo'n bedrijf zou eens heel goed aangepakt moeten worden. Ik vind het schandalig, dat een bedrijf zoiets kan flikken. Ze denken waarschijnlijk, dat 50+-ers daar wel intrappen. Eigenlijk zouden ze verplicht moeten zijn te doen wat in de brief staat. Dus het hele bedrag betalen en ook de TV leveren. Dan is het zo over!

peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Doet me denken aan toen ik nog klein was en een soortgelijk onderwerp zag op een of ander consumenten
programma op TV. Een man stuurde brieven rond met de tekst: Als U mij een biljet van tien gulden
toestuurt in een envelop met daarin bij gesloten een reeds gefrankeerde en geadresseerde retour envelop
dan krijgt U van mij gegarandeerd een tip om snel rijk te worden. En inderdaad, die man deed wat hij
beloofde in die brieven, hij stuurde inderdaad een goede tip retour: Een briefje met de tekst: "Doe net als ik"
Die man werd vrijgesproken tijdens een rechtszaak tegen hem omdat hij precies deed wat hij beloofd had.

sake1987

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als mensen denken dat ze geld kunnen verdienen schakelt dit bij een heel groot deel het gezonde verstand uit.

meotten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2017 15:16

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door meotten »

Denk altijd: voor niets gaat alleen de zon op

J. Deltoer
Berichten: 3034
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

nammk schreef:
23 mei 2021 12:02
Ik heb kortgeleden ook zo'n brief met folder van Goed Leven gehad. Als ik een bestelling plaatste zou ik €10.335 ontvangen én ook nog een LCD TV! Het woord KANS kwam niet in de brief voor. Ik zou die dingen gewoon krijgen. Ik heb deze brief in zijn geheel naar de Consumentenbond gestuurd. Zij zouden er mee aan de slag gaan.
Zo'n bedrijf zou eens heel goed aangepakt moeten worden. Ik vind het schandalig, dat ....
Wat let u om ze gewoon zelf aan te pakken. Klein bestellinkje plaatsen en procederen maar. Van de consumentenbond hebt u niets te verwachten. Die zijn te druk bezig met welke instant tomatensoep smaakt het lekkerste....

sake1987

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door sake1987 »

[/quote]
Wat let u om ze gewoon zelf aan te pakken. Klein bestellinkje plaatsen en procederen maar. Van de consumentenbond hebt u niets te verwachten. Die zijn te druk bezig met welke instant tomatensoep smaakt het lekkerste....
[/quote]

Ook erg belangrijk :D

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Met wat voor soort 50 plussers gaat iedereen in godsnaam om, als ze hier in trappen?

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door kiz »

Arizonakid schreef:
23 mei 2021 20:34
Met wat voor soort 50 plussers gaat iedereen in godsnaam om, als ze hier in trappen?
Zoals ik al schreef: senioren waarvan de cognitieve vaardigheden ernatig achteruit gaan, of die verschijnselen van dementie vertonen. En we hebben allemaal ouders, nietwaar. Geloof me, het duurt best een tijdje - als je niet dagelijks over de vloer komt - voordat je in de gaten hebt dat iemand zich failliet zit te bestellen. Het wordt al niet eenvoudiger als de oudere in kwestie glashard ontkent, terwijl je de ongeopende pakketjes onder in de kleerkast vindt.
Wij hebben er pas grip op gekregen toen we dagelijks langs gingen, pakketjes terug gingen sturen en de 'winbrieven' lieten verdwijnen.
Al met al heeft schoonmoe een paar duizend euro over de balk gesmeten en hebben we haar financieel moeten ondersteunen omdat ze de huur niet meer kon betalen. Daar heeft die Goed leven toko geen boodschap aan. Ze reageren niet op verzoeken het adres uit het bestand te halen en telefonisch zijn ze niet te bereiken.
Ik hoop dat niemand in die situatie komt. Of nog erger, na het overlijden tot de ontdekking komt dat er nog voor een flink bedrag moet worden afbetaald.
Je hebt als familie/nabestaanden geen poot om op te staan.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door Dirkie »

sake1987 schreef:
23 mei 2021 16:16
Wat let u om ze gewoon zelf aan te pakken. Klein bestellinkje plaatsen en procederen maar. Van de consumentenbond hebt u niets te verwachten. Die zijn te druk bezig met welke instant tomatensoep smaakt het lekkerste....
Ook erg belangrijk :D
Om vervolgens tot de conclusie te komen dat zelfgemaakte soep met verse ingrediënten het lekkerst is.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

De eerste topic was uit 2014, toen waren er al zo'n beetje de zelfde reacties. Hoe kan je uit het niets nu een groot geldbedrag winnen als je iets zou kopen....We zijn wel oud, maar niet achterlijk.....

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Irene van Houte schreef:
25 mei 2021 12:47
....We zijn wel oud, maar niet achterlijk.....
Blijkbaar wel, gezien het feit dat er nog steeds mensen in trappen.

sake1987

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door sake1987 »

Moneyman schreef:
25 mei 2021 12:58
Irene van Houte schreef:
25 mei 2021 12:47
....We zijn wel oud, maar niet achterlijk.....
Blijkbaar wel, gezien het feit dat er nog steeds mensen in trappen.
Toch is dit niet leeftijd gebonden, ook jonge collega’s van mij zie ik er in trappen via Whatsapp, Marktplaats enz.
En vooral deze jonge collega’s trappen massaal in de dropshippers op sociale media.
Ik ben in de pauze vaak bezig om ze die advertenties op AliExpress te laten zien en dan nog denken sommigen dat die op sociale media beter zijn.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Goed leven is weer bezig met “grote prijs” brieven te sturen!

Ongelezen bericht door Moneyman »

sake1987 schreef:
25 mei 2021 13:03
Moneyman schreef:
25 mei 2021 12:58
Irene van Houte schreef:
25 mei 2021 12:47
....We zijn wel oud, maar niet achterlijk.....
Blijkbaar wel, gezien het feit dat er nog steeds mensen in trappen.
Toch is dit niet leeftijd gebonden...
Absoluut niet. Daarom bevestigde ik het achterlijke en niet de leeftijd ;)

Gesloten