LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GSM ná reparatie kapot

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
theikens
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 okt 2005 10:56

GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door theikens »

Eind januari dit jaar heb ik een mobieltje gekocht bij It's. Het mobieltje werd als simlock-vrij verkocht. Echter toen ik vorige maand overstapte op een andere provider, tw. KPN, pakte het toestel mijn simkaart niet. Ik heb ook diverse andere providers geprobeerd, maar alleen bij KPN weigerde het dienst.

Ik heb de klacht neergelegd bij It's en deze heeft hem opgestuurd naar de technische dienst. De verkoopster heeft in de winkel ook geconstateerd dat het mobieltje het inderdaad alleen niet doet bij een KPN-simkaart. We hebben het ter plekke uitgeprobeerd.

Deze week kreeg ik het mobieltje terug. Hij was niet gemaakt, sterker nog, hij doet het nu helemaal niet meer! Zij beweren dat er vocht in zat en dat daardoor het mobieltje defect is gegaan.

Echter dit bestrijd ik ten stelligste. Er is geen water in de buurt geweest en bovendien deed hij het nog prima op moment van opsturen. Dit beaamt de verkoopster ook.

Hoe nu te handelen? Kan ik een geheel nieuw toestel eisen?Om twee redenen:
a) het toestel zou geheel simlock-vrij zijn en dat was het überhaupt niet:
b) het mobieltje is nu helemaal stuk, hij is niet meer te gebruiken.

Uiteraard zullen zij zeggen dat het apparaat inmiddels 8 maanden oud is, maar zij hebben hem in eerste plaats verkocht als simlock-vrij en dat blijkt hij dus niet te zijn.

Gast

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt inderdaad recht op een nieuwe, mits je kan aan tonen dat het defect niet door jouw schuld is ontstaan.
Jij zei vervolgens, de verkoper(ster) is getuige dat ie het nog deed op het moment van opsturen.
Wat ik wil adviseren is het volgende: Stap naar een Advocaat om het koopovereenkomst te laten ontbinden en/of wat jij wilt, een nieuwe eisen van de leverancier.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door inxsnl »

Dit zonnetje gaat helaas niet op.

De winkelier die het mobieltje heeft verstuurd heeft de taak dit op te lossen.
U mag het mobieltje terug eisen indezelfde staat als u het gebracht/ingelevert hebt
U heeft geen recht op een nieuwe

Tim

Gast

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 21 Okt 2005 18:33 door inxsnl


--------------------------------------------------------------------------------

Dit zonnetje gaat helaas niet op.

De winkelier die het mobieltje heeft verstuurd heeft de taak dit op te lossen.
U mag het mobieltje terug eisen indezelfde staat als u het gebracht/ingelevert hebt
U heeft geen recht op een nieuwe

Tim
Beste Tim,

Ik kan mij niet helemaal vinden in jouw uitleg.
Laten wij even kort samenvatten wat er gebeurd is:

Topicstarter heeft 8 maanden geleden een GSM gekocht, het ding werkte perfect, behalve dan dat ene probleem met KPN.
Topicstarter gaat met het product naar de winkel terug voor reparatie, winkelier stuurt het op, fabrikant gaat zeer ondeugdelijk om met het repareren van de GSM; op de een of andere manier komt er door hun oorzaak water in de GSM, waardoor het niet meer te repareren is.

Winkelier heeft zijn/haar best gedaan door het goed te verpakken; daar mag je vanuit gaan tenminste, op te sturen naar fabriek.
Klant mag verwachten, inderdaad zoals jij zegt, dat het product in goede staat terugkomt, maar dat is niet het geval, want eris door toedoen van de fabriek water ingekomen, dus product GSM is niet meer te repareren, klant heeft het recht om de koopovereenkomst wegens wanprestatie ongedaan te maken of een nieuwe te eisen van de fabriek, dus volgens mij niet van de winkelier, waarom moet de winkelier opdraaien voor de wanprestatie van de fabriek!?
Het zou te gek voor woorden zijn als de winkelier ervoor op moet draaien!
Mvrgr., Monument Valley

Peppi
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:07

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door Peppi »

Elke telefoon is van een zgn "waterlabel" voorzien op de "transciever" en op de "housing".
Dit label veranderd van kleur (wit naar rood) als er contact is geweest met water.

Je moet er dus maar vanuit gaan dat er eerlijk gehandeld wordt bij het betreffende service center.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door inxsnl »

Beste M.V

In mijn ogen gaat het om 2 verschillende zaken.
Uiteindelijk zal de winkelier de gedupeerde zijn.
Deze kan het weer verhalen op de importeur/fabrikant.

Op het moment dat je het mobieltje achterlaat in de winkel ligt de verantwoording bij de winkelier.
Het verhaal waterschade is bull dit verhaal hangen ze allemaal op.
Laat de fabrikanten dan maar in de gebruikershandleiding vermelden dat je je mobieltje bij een buiten temperatuur lager dan je binnenzak er niet uit mag halen.
Dit veroorzaakt namelijk condensvorming.
Als het een slimme winkelier is steld hij/zij de klant schadeloos en verstrekt een nieuw mobieltje


tim

Gast

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 21 Okt 2005 23:50 door inxsnl


--------------------------------------------------------------------------------

Beste M.V

In mijn ogen gaat het om 2 verschillende zaken.
Uiteindelijk zal de winkelier de gedupeerde zijn.
Deze kan het weer verhalen op de importeur/fabrikant.

Op het moment dat je het mobieltje achterlaat in de winkel ligt de verantwoording bij de winkelier.
Het verhaal waterschade is bull dit verhaal hangen ze allemaal op.
Laat de fabrikanten dan maar in de gebruikershandleiding vermelden dat je je mobieltje bij een buiten temperatuur lager dan je binnenzak er niet uit mag halen.
Dit veroorzaakt namelijk condensvorming.
Als het een slimme winkelier is steld hij/zij de klant schadeloos en verstrekt een nieuw mobieltje
Op die manier, aah aah!
Ik begrijp het helemaal.
Wat de winkelier betreft, je hebt volkomen gelijk.

Gast

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 21 Okt 2005 22:43 door Peppi


--------------------------------------------------------------------------------

Elke telefoon is van een zgn "waterlabel" voorzien op de "transciever" en op de "housing".
Dit label veranderd van kleur (wit naar rood) als er contact is geweest met water.
Peppi,

bedoel jij dat witte stickertje waar die imei-code opstaat?
Zo neen, dan snap ik niet welke witte sticker jij bedoeld, ik heb mijn eigen GSM bekeken en zie alleen aan de binnenkant waar mijn batterij opgaat een witte sticker met imei-code.
Mag ik van jou vernemen?
Alvast mijn vriendelijk dank hiervoor.

Monument Valley

Peppi
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:07

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door Peppi »

MV

De imei is een andere sticker.

Een waterlabel kan zich op verschillende plaatsen bevinden. Soms moet de telefoon opengeschroefd worden om ze te zien.

De vorm van het label kan rond zijn of 6 of 8 hoekig.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik heb tientallen mobies open gehad en gerepareerd, maar deze sticker is voor mij nieuw.
Sinds wanner is dit?


Tim

Gast

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 22 Okt 2005 14:54 door Peppi


--------------------------------------------------------------------------------

MV

De imei is een andere sticker.

Een waterlabel kan zich op verschillende plaatsen bevinden. Soms moet de telefoon opengeschroefd worden om ze te zien.

De vorm van het label kan rond zijn of 6 of 8 hoekig.
Op die manier.
Bedankt.

Peppi
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:07

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door Peppi »

inxsnl


Geplaatst op 22 Okt 2005 15:59 door inxsnl
Ik heb tientallen mobies open gehad en gerepareerd, maar deze sticker is voor mij nieuw.
Sinds wanner is dit?


Tim
Dat is sinds er een hoop problemen zijn met mensen die hun GSM droogmaken met een haardroger en daardoor het "bewijs" verloren gaat.
Ze worden tegenwoordig niet meer in het batterij gedeelte geplakt omdat sommige mensen daar handig gebruik van maakte.

http://episteme.arstechnica.com/groupee ... 3005465731


Waarom geloof ik jou verhaal van 10-tallen mobies niet? n0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000b!

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ja

hele goeie vraag .
leg mij eens uit waarom u dat niet geloofd.
Als onafhankelijke reperateur heb ik er vele gerepareerd.
Waterschade waarover de verkopers en fabrikanten praten is bull.
De mobiele markt is gewoon een commerciele bezigheid.
En zolang er niemand doorgaat over waterschade/condensvorming,wordt een ieder met een kluitje in het riet gestuurd.

Tim

Peppi
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:07

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door Peppi »

Waterschade waarover de verkopers en fabrikanten praten is bull
Elektrische componenten die geen waterschade op kunnen lopen? :?


Als onafhankelijke reperateur heb ik er vele gerepareerd.
inxsnl
BerichtGeplaatst op: 22 Okt 2005 15:59 Onderwerp:

Ik heb tientallen mobies open gehad en gerepareerd, maar deze sticker is voor mij nieuw.
Sinds wanner is dit?
Gaan de zaken slecht of ben je net begonnen in dit vak of zijn de telefoons gewoon degelijk gemaakt?

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door inxsnl »

laatste reactie van mijn kant.
Op dit onderwerp.
Als u het goed gelezen had ,had u gelezen dat ik nadrukkelijk condensvorming meld.
Edoch heb ik geen enkele behoefte om u mede te delen hoelang ik al in de reparatie sector vertoef,aangezien uw reacties mij niet aanstaan.


tim

Peppi
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:07

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door Peppi »

En zolang er niemand doorgaat over waterschade/condensvorming,wordt een ieder met een kluitje in het riet gestuurd.
Dat is dan jammer dat u niet meer in discussie treedt op dit onderwerp.
Heel uw verhaal staat een beetje wankel in elkaar. Sorry dat ik u niet begrijp. :cry:

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door HvdB »

Maak je niet dik om inxsnl, Pep.

rebbel
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door rebbel »

Dat moet jij wel doen HvdB

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door HvdB »

inxsnl en rebbel kunnen het goed met elkaar vinden. (op de lagere school tijdens Nederlandse les) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Daniel2005
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2005 17:38

Re: GSM ná reparatie kapot

Ongelezen bericht door Daniel2005 »

Ik heb tientallen mobies open gehad en gerepareerd, maar deze sticker is voor mij nieuw.
Sinds wanner is dit?


Tim
Hoi Tim,

Ik heb er ook honderden open gehad en nooit een verkleurende sticker aangetroffen.
Ik heb wel begrepen dat bijvoorbeeld Nokia al jaren een soort sensor erin heeft zitten die verkleurd bij aanraking met vocht maar dat is geen sticker.
Maar ik heb die nooit echt herkend in de opengemaakte GSM's.
Waarschijnlijk verstoppen ze die ook een beetje tussen de andere smd componenten op de print anders zou daar ook mee gerommeld kunnen worden als iedereen weet waar dat zit.

Gesloten