Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chanel555
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2020 21:00

Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door Chanel555 »

Heeft iemand een ervaring met bovengenoemde ? Ik heb me aangemeld ( ad 20,00 Euro) en de adoptie hond die ik graag wilde;,was ineens al weg.
Nu krijg ik constant honden aangeboden die totaal NIET mij mijn zoekprofiel passen.
En ik weet het.........geen honden uit Spanje adopteren,maar wat ik zoek is niet te vinden.
Goed met katten,zindelijk, trappen lopen;,niet agressief naar andere honden en geen jachtinstinct;,dus kunnen loslopen in een bos b.v.of gewoon in de(grote) tuin met weiland waar zomer*s schapen inlopen. en waaks.
De hond waar gelijk mijn oog opviel was i jaar en voldeed aan alles.........heerlijk voor mijn katten,hondjes en kleinkinderen;,zijn eigen vrijheid en de schapen.
En geloof me..........ik heb overal gezocht.al maanden.

Wat ik nu aangeboden krijg heeft allemaal wel iets,ze zijn niet zindelijk,kunnen niet met katten/honden en/of kinderen;,jachtinstict enz.enz.
Waarom moet je dan zorgvuldig een zoekprofiel aanmaken en wordt de hond waar jezelf zo lang naar gezocht hebt,geweigerd zonder opgave van redenen;,waar ik nog specifiek om gevraagd heb?
Mevrouw zou mij bellen..........yeah right..........ze moet me nog steeds bellen.
Er staat hier een gouden mandje voor zo'n hond en we zullen hem alle rust gunnen die hij nodig heeft om te wennen aan zijn nieuwe situatie.
Ik heb hier allemaal oudere katten en honden,daar past geen jonge pup meer tussen en just deze hond was een Galgo en die zijn thuis heel rustig;,ik had al eerder windhonden.
Bah, inschrijfgeld is 25.00 Euro en voor de rest.................vragen GEEN vragen en zoek het verder maar uit.!!!!
Misschien nog iemand met nare ervaringen met opvangcentra voor honden uit het Buitenland???

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door witte angora »

Bekende site... ik heb me een paar maanden geleden al aangemeld, maar die 20 euro nog niet betaald. Eerst maar eens zien of er een geschikte kat is. En die is er nog steeds niet - de meesten komen inderdaad uit verre oorden, zijn niet zindelijk, hebben speciaal voer nodig (doorgaans blaasgruis), het sterft van de eigenaren die ineens allergisch zijn, en inderdaad: als ik 's ochtends de mailbox open en de voorgestelde katten bekijk, zijn ze allemaal al gereserveerd. Vreemd, want als potentiële eigenaar wil je eerst eens zien of er een klik is met het dier. En als huidige eigenaar wil je toch wel weten waar je diertje (dat steevast met pijn in het hart weggedaan wordt) naar toe gaat.

Er kunnen prima dieren tussen zitten die van een goed adres komen. Daar doe je het voor. Maar, als het een serieuze site is, er wordt wel ontzettend veel misbruik van gemaakt. Daarom betaal ik die 20 euro voorlopig nog maar niet.

Maar ik moet wel zeggen, sinds Corona is er ineens bijzonder veel vraag naar huisdieren, ze zijn niet aan te slepen. Een paar weken terug werd er op marktplaats geadverteerd met gewone huis-tuin-en keuken kittens die nog niet eens geboren waren voor 200 euro - en er waren er al 4 verkocht. Bizar gewoon.
Laatst gewijzigd door witte angora op 28 apr 2020 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.


Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door Methusalah »

In alle eerlijkheid, denk ik dat de hond die je zoekt niet bestaat. Honden zonder jachtinstinct bestaan zo wat niet (tenzij het zo'n mislukt accessoire hondje is) en dit gaat vaak hand in hand met waaks zijn. En een hond die kan opschieten met katten, als hij met ze is opgegroeid kunnen ze een goed band hebben, maar met vreemde katten weet je dat gewoon niet. En hoe reageren de katten op een vreemde hond?

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En ik weet het.........geen honden uit Spanje adopteren,maar wat ik zoek is niet te vinden.

Ook uit Spanje vind je dus niet wat je zoekt. Wat is er mis met even geduld hebben en een hond (of kat) uit het dierenasiel halen i.p.v. bij deze Stichting?
Goed met katten,zindelijk, trappen lopen;,niet agressief naar andere honden en geen jachtinstinct;,dus kunnen loslopen in een bos b.v.of gewoon in de(grote) tuin met weiland waar zomer*s schapen inlopen. en waaks.

Je eisen lijstje zo eens lezende, zou ik zeggen zoek een vent met spierballen...

mh73

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door mh73 »

Wij zochten destijds ook naar een hond die met katten en kinderen kon en ook geen andere problemen had. Want, al een oude hond in huis.
Uiteindelijk toch voor de pup gegaan en dat is boven verwachting goed gegaan.

Alleen is er geen pup te krijgen op het moment. Sterker nog, het plaatselijke streekdierentehuis hier had vorige week niet 1 kat of hond meer in huis. Dat komt nooit voor.

Chanel555
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2020 21:00

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door Chanel555 »

Ik heb een engelengeduld en weet dat NIET alle honden een jachtinstinct hebben, ik ben heb jarenlange ervaring als hondentrainster van ALLE rassen.Mijn groep katten EN honden vormen EEN roedel en daar is een rangorde waar iedereen aan gewend is.
Het laatste jaar heb ik verschillende dieren verloren door een hoge leeftijd. De rest is ook behoorlijk op leeftijd en ik heb weer genoeg ruimte in mijn huis en in mijn hart voor een hond. Liefst een grote;,maar wel een hond die hier in de groep zal passen.
Als kynologisch deskundige ga ik niet over een nacht ijs. Ik weet precies wat er hier past om iedereen de rust en de veiligheid te gunnen die er nu is. Geduvel over rangorders;,zindelijk maken of een hond die erg reageert op katten en honden. Lees de daarvoor beschikbare literatuur. Ik weet waar ik over praat,;een persoonlijke aanval op mij persoonlijk is totaal ongegrond. En een vent met spierballen............ daar ben ik al 40 jaar mee getrouwd. :-)

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door witte angora »

Daarom wacht ik nog wel even. Nu betaal je de hoofdprijs, straks heb je ze voor het uitkiezen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Chanel555 schreef:
29 apr 2020 20:02
Ik heb een engelengeduld en weet dat NIET alle honden een jachtinstinct hebben, ik ben heb jarenlange ervaring als hondentrainster van ALLE rassen.Mijn groep katten EN honden vormen EEN roedel en daar is een rangorde waar iedereen aan gewend is.
Het laatste jaar heb ik verschillende dieren verloren door een hoge leeftijd. De rest is ook behoorlijk op leeftijd en ik heb weer genoeg ruimte in mijn huis en in mijn hart voor een hond. Liefst een grote;,maar wel een hond die hier in de groep zal passen.
Als kynologisch deskundige ga ik niet over een nacht ijs. Ik weet precies wat er hier past om iedereen de rust en de veiligheid te gunnen die er nu is. Geduvel over rangorders;,zindelijk maken of een hond die erg reageert op katten en honden. Lees de daarvoor beschikbare literatuur. Ik weet waar ik over praat,;een persoonlijke aanval op mij persoonlijk is totaal ongegrond. En een vent met spierballen............ daar ben ik al 40 jaar mee getrouwd. :-)
Je hebt een aardige "eisenpakket " waarom moet de hond zindelijk zijn?? dat is zo geleerd, en de meeste honden hebben jacht instinct of je het nou leuk of niet leuk vindt.

Met de site is niks mis, ik heb mij daar in het verleden ook aangemeld en kreeg ook honden aangeboden die mij niet aan stonden, maar daar kijk je gewoon overheen. Zo moeilijk is dat niet.

En als je echt een hond wil hebben, dan zou ik mij niet druk maken over 20 a 25 euro.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://hhin.nl/

Hier kan je ook kijken , maar ook daar kost het wel ff wat geld.

Chanel555
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2020 21:00

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door Chanel555 »

Reggie 2;,

Jij weet duidelijk NIETS van bij,hoe ik woon of wat mijn bedrag is wat ik wil besteden aan de door mij gezochte hond.!!!
Ja gaat af op boosaardige aanames!!
Ik hoef me tegen tegenover jou niet te verdedigen.
Er lopen hier dure katten (Sphynxen,Ragdolls enz enz;,maar ook bastaardjes) dat zelfde geldt voor mijn honden.
En hoe kom je erbij dat *de meeste*honden een jachtinstinct zouden hebben;, dat is rasgebonden;,lees eens iets. Die zoek ik juist NIET.
Natuurlijk kun je een hond zindelijk maken, maar (zucht) voordat ze zindelijk zijn plassen ze soms in huis, dat is dan de geur van een *nieuwkomer* en daar plassen andere reuen graag overheen om aan te geven dat dit echt HUN territorium is.(nooit van gehoord?)
Vandaar dat ik geen pup wil en een andere reden is,dat mijn oudere rust willen hebben.
Een puber hond hond is totaal geen probleem,die zal snel begrijpen dat er maar 1 Alpa hond is en dat is hier een Dobermann en 1 Alpa vrouwtje en dat ben ik dat moet snel duidelijk zijn voor de nieuwkomer.
Gedoe om de rangorde wil ik niet en daarom zoek ik ook een hond die geen dominant karakter zal gaan vertonen. (naar verwachting)dus vallen er ook al vele rassen af.
Voor een goede hond wil ik wel tot 1500,00 of 2000,00 Euro gaan.
En van HHIN ben ik al lid en donatrice,maar kijk wat je hier schrijft......*je kreeg honden aangeboden die je niet aanstonden* nou dat is dus ook mijn probleem.
Reggie.........dat ik me druk zou maken om geld,dat zit in JOUW hoofd;,niet het mijne en vind dat bijzonder aanmatigend en behoorlijk onbeschoft.
Nogmaals...... lees en leer eens wat over het gedrag van honden.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Helaas denken veel mensen in deze nare tijd ineens dat het leuk is om een huisdier in huis te halen. Op zich klopt dat ook wel. Wij hebben sinds 14 maart ook een pup en daar hebben we veel plezier van. In ons geval hadden we ons vorig jaar al bij de fokker aangemeld voor een nest van één van hun andere teven, maar dat was een heel klein nestje waardoor niet alle geïnteresseerden op de lijst in aanmerking kwamen voor een pup. De keuze voor een pup was hier dan ook nier Corona-lockdown gedreven. Sterker nog: de sectoren waar wij werken draaien gewoon door.

Zindelijkheid gaat snel met een pup: na twee weken hier in huis was hij zindelijk. Vanuit de fokker was de pup zelfs al deurmat-zindelijk.

Inmiddels is de pup 8 weken in huis, en kan ik zeggen dat hij goed met kinderen kan samenzijn.

Jachtinstinct zit er vast in. Geen probleem, want een hond die niet onder commando van zijn baas staat, hoort aangelijnd te zijn.

Juist pups kunnen prima met katten, zolang de katten goed de aanwezigheid van honden kunnen verdragen.

Dat je niet vindt wat je zoekt verbaast mij niet zo: je wilt een jonge hond die eigenlijk al perfect is opgevoed. Er zullen maar heel weinig mensen zijn die een perfect opgevoede hond wegdoen. Want een perfect opgevoede hond heeft een baasje die veel liefde en aandacht geeft aan de hond. En de de perfect opgevoede hond zal in de ogen van zijn baasje(s) ook uitstekend in het gezin passen.

De enige reden dat zo'n perfect opgevoede hond herplaatst zal worden, is in geval van ernstige veranderingen in de persoonlijke levenssfeer van de baasjes, waardoor zij naar hun eigen mening niet meer de zorg eb aandacht kunnen geven die de hond nodig heeft. Denk aan ernstige ziekte binnen het gezin, overlijden of echtscheiding. Maar zelfs als zo'n situatie zich voordoet, zal zo'n perfect opgevoede hond niet snel via websites aangeboden worden voor herplaatsing. Want voor een schat van een hond is meestal binnen de eigen sociale kring wel een ander liefdevol baasje te vinden. Zodat de baasjes die noodgedwongen de hond moeten laten herplaatsen toch nog regelmatig 'hun' trouwe viervoeter kunnen zien.

Chanel555
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2020 21:00

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door Chanel555 »

Nee;, er kunnen ook vele andere redenen zijn. En even voor alle duidelijkheid,Ik heb geduld. De hond mag voor mijn part ook vier of zes jaar oud zijn. En het gaat er op lijken dat sommige mensen mij gewoon hier persoonlijk willen op mijn nummer willen zetten.
Iedereen heeft wel een mening en valt me daarover aan. Te kleinzielig voor woorden. Kom eens op visite zou ik tegen die mensen willen zeggen. Kijk wie ik ben,hoe ik leef en hoe ik met mijn *kindjes*omga. Daarna mag je iets van me *vinden*. Jullie gaan helemaal aan mijn Topic voorbij maar hebben mij voorbaat redenen om me eens *de les te leren.* Drink nog een glaasje azijn zou ik zeggen. En daar wil ik het bij laten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Chanel555 schreef:
08 mei 2020 16:30


Gedoe om de rangorde wil ik niet en daarom zoek ik ook een hond die geen dominant karakter zal gaan vertonen. (naar verwachting)dus vallen er ook al vele rassen af.




Je eisen pakket is nog groter dan ik dacht, zal wel een poos duren , benijd de hond die bij jou komt niet.

Maar geef verhuisdieren niet de schuld dat jij niks kan vinden.

RaymondN
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2020 18:43

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door RaymondN »

Dit zijn oplichters. Je moet doneren om contact gegevens te krijgen. Vervolgens blijkt de hond zogenaamd al gereserveerd. En dan blijft de hond nog enkele dagen op de site staan alsof hij beschikbaar is. Ik geloof er niks van, allemaal nepprofielen en/of trucjes om je geld te laten betalen. Koop hier niets en zoek gewoon iets in een asiel in Nederland.

brigkit
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2020 19:31

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door brigkit »

ja ,helaas is mij dit ook overkomen ....ik ben blij dat ik jou bericht lees want ik wilde zelf ook al iets plaatsen op sociaal media over deze website "Stichting Verhuisdieren

M.Eitjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2020 00:09

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door M.Eitjes »

Ik heb ook geen goede ervaring. Tussen 6 en 7 komen de berichten binnen via de mail. Zet de wekker pfff. Ga je om 9 uur kijken naar de matches is er misschien 1 kat van de 3 of 4 matches bij, die aantrekkelijk is en zonder teveel problemen. Ga je daarmee aan de slag bv een mail sturen hoor je niets. Ga je bellen in gesprek. Dring je via de mail aan om iets te laten horen, krijg je een mail terug we hebben al 50 reacties in de vorm van mails, telefoontjes ed. Het is gewoon een loterij en een verdienmodelletje voor deze site. Op deze manier krijg je geen kat in ieder geval. Zonde van mijn geld. Ga je de lijst doorlopen, dan denk ik deze kat lijkt me wel wat. Krijg je geen match. Gewoon niet te volgen.

Barbara184
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2022 20:43

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door Barbara184 »

Ik denk echt dat deze website oplichterij is. Ik betaalde mijn € 25 omdat ik geïnteresseerd was in een bepaalde hond, plotseling was de hond gereserveerd en kreeg ik geen antwoord van de eigenaar. Ik ben erg teleurgesteld dat mensen dieren kunnen gebruiken om je geld te krijgen. fraude!

MylanPumba1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2022 10:22

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door MylanPumba1965 »

Moest ook €25 betalen omdat ik een leuk hondje zag en om verdere info te krijgen.
Zoals de omschrijving was van de hond was zij ideaal voor mij op mijn appartement.
Ze zou even alleen kunnen .Niets is minder waar ze jankte alles bij elkaar, beet alles kapot ! Ik heb adoptie kosten betaald €450, en dan nog administratie kosten €9,95. En met ene Suzanne telefonisch afgesproken mocht het niet gaan dat ik mijn geld terug zou krijgen.
Lilly is hier 13 augustus s,morgens om 4.30 uur afgegeven. 24 augustus heb ik Lilly terug gebracht (adres verwijderd door redactie). Erg vaag ik moest voor een Bakkerij wachten tot zij kwam nou ze kwam uit een huis aan de overkant, Daar heb ik Lilly aan haar overhandigd met de vraag of ik mijn geld terug zou krijgen en dat werd bevestigd, ook heb ik schriftelijk de overeenkomst ontbonden waar niet op gereageerd wordt. Al met al Je wordt gewoon verkeerd voorgelicht.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Heeft iemand een ervaring met Stichting Verhuisdieren.nl?

Ongelezen bericht door kuklos »

Sjors11 schreef:
14 sep 2023 08:49
Na bijna alleen negatieve reacties wil ik melden dat ik wel goede ervaringen heb met verhuisdieren.nl.
En daar heb je je speciaal voor aangemeld? Om 08.10 vandaag?

Plaats reactie