LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het medium Robbert van den Broeke

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door magnetico »

Belazert hij de kluit en weet Irene Moors hier meer van?
Of zijn ze beiden zo naief dat ze alle realiteit hebben verloren?

bron : http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html
bron : http://zappen.blog.nl/index.php

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik dacht altijd dat een medium zo'n geitenwollensokken chick was zoals Jomanda. En niet een corpsbal zoals die Robbert van den Broeke (de naam alleen al).

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door eeliane »

Laats berichtje in telegraaf dat ie al ontmaskert was door een schrijf fout op t internet, had ie overgenomen tja en dan sta je dus voor... met je zwamverhaal. Vind 't bij die jongen net allemaal even toevallig net lukken... die Irene Moors vind ik 1 grote nep...

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door joostw »

Naah, was het nep, echt waar en het leek zo echt.

**NEWSFLASH**

Alle personen die beweren medium te zijn, zijn nep.

Velen hebben getracht de mensheid voor het lapje te houden.
Nog nooit is er ééntje geweest die heeft kunnen bewijzen dat hij/ zij echt echt was/ is.

Dat er desondanks veel mensen zeker menen te weten dat er echt wel helderzienden/paragnosten/ander genaamde gelijksoortige zijn, ligt aan de goedgelovigheid van de mensen die er in willen geloven.
Geeft niets, ieder zijn hobby danwel gebrek, maar doe niet geschokt als er wéér ééns ééntje wordt ontmaskerd.

En dan nu de mogelijkheid voor de vele goedgelovigen die ook op deze site rondhangen, om met tegengas te komen.
Liefst gestaafd met onderzoeksresultaten van onafhankelijk onderzoek.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door karr-2 »

Mediums zijn per definitie nep. Ze roepen van alles en het lijkt echt, maar bij een wetenschappelijke test vallen ze stuk voor stuk keihard door de mand.

Ieder die gelooft in dit soort charlatans houdt het in stand denk ik dan maar.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door eeliane »

Hij was net weer op de tv en alles wat hij zegt kon hij van tevoren weten, heb zelfs de site van dat kasteel erbij gehaald en ja hoor t hele verhaal staat er op. Robbert weet van niets als ie ergens naar binnen gaat, anmehoela, hele briefwisselingen/gesprekken/foto's gaan er aan vooraf en dan dat handje bij z'n camera, kunnen we net niet zien dat ie terug aan t speolen is.
Net Char maar dan anders...nou dat gedoe met die letters doet hij trouwens ook al.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door JH »

Laats berichtje in telegraaf
Alsof die telegraaf zo betrouwbaar is. Ik ben blij dat ik daar mijn geld niet aan besteed net zo min als aan dat zinloze vuurwerk tijdens de jaarwisseling. Om nog maar te zwijgen over de milieuoverlast.
Misschien dat de prijzen voor het vuurwerk eens flink omhoog moeten zodat de prijzen voor benzine en diesel dan omlaag kunnen :wink:
Het zijn toch alleen maar de simpelste personen die vuurwerk kopen.

Om bij de topic te blijven, er zijn genoeg mensen die mediums en paragnosten wel kunnen waarderen. En er zullen zeker ook zaken zijn die in overeenstemming zijn met hetgeen iemand dagelijks ervaart.

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door joostw »

quote"Het zijn toch alleen maar de simpelste personen die vuurwerk kopen.

Om bij de topic te blijven, er zijn genoeg mensen die mediums en paragnosten wel kunnen waarderen."

En dat zijn dus vast die vuurwerkkopers.


quote"En er zullen zeker ook zaken zijn die in overeenstemming zijn met hetgeen iemand dagelijks ervaart".

Als mensen zulke dingen ervaren is het voor hen misschien raadzaam om professionele hulp te zoeken.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door Henrice »

Beschermengelen geloof ik wel in. Of is dat gewoon de benaming voor duistere toevalligheden?
Dat er iemand bestaat bij wie deze engel zich kan openbaren is onzin.
Dan zou hij/zij het toch ook gewoon tegen mij kunnen zeggen?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Het zijn toch alleen maar de simpelste personen die vuurwerk kopen.

Om bij de topic te blijven, er zijn genoeg mensen die mediums en paragnosten wel kunnen waarderen. En er zullen zeker ook zaken zijn die in overeenstemming zijn met hetgeen iemand dagelijks ervaart.
Nou, met jouw intelligentie mag jij wel een miljoenklapper gaan halen :lol: :lol:

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door Willem 4 »

En er zullen zeker ook zaken zijn die in overeenstemming zijn met hetgeen iemand dagelijks ervaart
:shock:

Nog maar eens een keer lezen dan
En er zullen zeker ook zaken zijn die in overeenstemming zijn met hetgeen iemand dagelijks ervaart
:shock:
Dus: dingen die je dagelijks meemaakt zouden (soms) best weleens de werkelijkheid kunnen zijn
Of zo iets
:lol:
Vast paragnostentaal, ik kan er geen garen van spinnen :wink:

groeten

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door Angelic »

Ook al heb ik bij die foto's het idee dat er iets niet helemaal klopt (in de zin van nep), toch krijg ik er kippenvel van.
Ben niet echt zweverig aangelegd, toch geloof ik dat er wel meer is tussen hemel en aarde (goede vriendin van me is helderziend en ziet geesten)
Bij programma's als Char etc weet ik nooit wat ik wel en wat ik niet moet geloven

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door karr-2 »

goede vriendin van me is helderziend en ziet geesten)
Als ik een flinke borrel op heb zie ik ook van alles :D Helderziend en geesten zien heb ik ook weinig vertrouwen in, maar misschien moet je aardig zweverig aangelegd zijn voor zoiets.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik ben ook een beetje helderziend. Ik zie dat er over ongeveer 20 dagen geld op mijn rekening wordt gestort.... en dat morgenvroeg de wekker weer afgaat :wink:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

En ik zie in de sterren dat jouw hond Tonnie nee Ton uuuhh nee Teunie NEE.....TEUN heet. :o :o :o :wink:

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Ik ben ervan overtuigd dat de geestelijke/bovennatuuriljke wereld bestaat, en er zijn talloze voorbeelden te noemen van gebeurtenissen die menselijk gezien niet verklaarbaar zijn.
Maar een medium, en of dat die Robert is of Jomanda of andere mensen, is gevaarlijk en je moet je niet met die mensen inlaten.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Daar ben ik het helemaal mee eens :!:

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Zeer zeker bestaat er een geestelijke wereld. Je moet je daar echter inderdaad niet mee inlaten. Ik vind het zeer goed dat die Robert ten Broeke is ontmaskerd als een ordinaire bedrieger. Ik vind het ook wel jammer dat Irene Moors zich met dergelijke lieden inlaat.

Laat die gezellig een zondagmiddag-show presenteren of een leuk kinderprogramma. Ik zie haar liever in een dergelijk programma dan met zo'n nep-paragnostische glibber. :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb het ook niet op door zichzelf benoemde mediums, zoals robert en jomanda.

Die laatste hadden ze eens goed te grazen toen ze te gast was in een radioprogramma waar ik ook was. De produktie had haar uitgedaagd, omdat ze altijd schermt met haar ingestraalde water. Het programma ging over de betrouwbaarheid van het fenomeen ''medium''.

Ze hadden 100 flesjes met water gevuld waarvan zij de 50 die aan de onderkant van een sticker waren voorzien, zou instralen.

Vervolgens werden de 100 flesjes door de produktie volstrekt willekeurig op een plateau neergezet. De uitdaging, die jomanda aannam, bestond uit het feilloos eruit halen van de door haar ingestraalde flesjes. 1 fout, en de uitdaging zou zijn mislukt.

Ze kwam nog niet tot de helft. Een score die ieder van ons zou halen. Alleen: wij pretenderen niet dat we een door god aangesteld medium zijn. Zit ze achteraf te klagen, dat het niet op commando werkt. Wat nou, ZIJ beweert toch dat ze dat kan?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Het medium Robbert van den Broeke

Ongelezen bericht door S. »

Ik heb 5 zintuigen en een goed verstand. Alleen snapt dat goede verstand niet waarom een bovennatuurlijk iets of godheid zich altijd via een medium moet manifesteren. Laat 'het' wanneer er iets te melden valt dit dan rechtstreeks aan mij doen en niet via een paragnost, astroloog of dominee.

Ik hou gewoon van korte communicatielijnen. :D

Gesloten