LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sugarcool6
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2019 16:48

Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door sugarcool6 »

De zee van onbetrouwbare datingsites is een vorm van phishing die velen treft op een sociaal en financieel onaangename wijze.
Waarom heeft de overheid nooit het voortouw genomen dmv een protocol waaraan betrouwbare sites moeten voldoen gekoppeld
aan een onmiddelijk verbod bij het niet naleven van dat protocol. En een tijdelijk totaalverbod van de huidige 99% corrupte sites.
Om met een schone lei te beginnen en de klant kan dan zonder dat woud aan nepsites makkelijker surfen.
Je zou een verdienmodel kunnen opstellen waarbij de beheerder weliswaar een aardig salaris heeft, maar als hij/zij nog meer wil,
dan moet die persoon maar iets anders ondernemen. Hebzucht van de beheerders van malafide datingsites maakt immers dat die
overstag gaat om klanten te belazeren. Dus een fixed salaris voor de ondernemer...geen mogelijkheid meer om via de acties op zijn of haar site mensen nog meer geld afhandig te maken...één vaste naam die verantwoordelijkheid draagt over de site...dus onmogelijk om zo'n site door te verhandelen. En de prijzen moeten zo laag mogelijk. Zo niet misschien kan de overheid dan eigen betrouwbare sites
opzetten. Dan volgt de rest vanzelf.
Dan zou er ook een controle (net zoals nu bij alcohol) van een 'ghost' moeten zijn die kijkt of een site ook wel echte reacties doorstuurt,
zonder extra betalingen/bijbetalingen etc. Geen via-via structuren op de site zo van ....je moet eerst zus of zo en dan laten we je een foto zien of adres etc.etc.
Nu ben ik een leek en ik doe maar gewoon een gooi er zijn vast wel mensen die hier betere oplossingen voor hebben maar die zullen wel in de richting gaan van wat ik bedoel. Helemaal niets doen zoals nu dat kan gewoon niet meer. Als het de overheid serieus is om de onderwereld en bovenwereld niet te laten samengaan dan mogen ze hier gerust beginnen. Veel criminelen zijn oa op die sites ook actief.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 sep 2019 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid, leesbaarheid en/of taalkundige correctheid.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De overheid? Het barst al van de wetten en regels.

En wilt u dan bijvoorbeeld in de kroeg of op het het werk ook een chaperonne bij een date om te kijken of de een de ander niet financieel uitkleedt? Of hij of zij wel een hij of een zij is. Niet stiekem al getrouwd en ga maar door.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zijn zat betrouwbare datingbureau’s. Het ligt er maar net aan op welke u zit en wat er aangeboden wordt. Op de malafide staat onderaan dat er fakeprofielen kunnen zijn en dat afspreken niet mogelijk is. Een site met alleen maar knappe vrouwen is per definitie al onbetrouwbaar. Idem voor diegene die alleen maar betaald willen chatten.
Een echt datingbureau zorgt dat er een profiel van de inschrijver wordt gemaakt. Dat profiel kan vergeleken worden met andere waardoor je een voorstel kan krijgen. Op de marktplaats sites waar je weinig hoeft in te vullen en veel dames aangeboden krijgt moet je gewoon wegblijven.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk is het de taak van de overheid om ons voor alle "gevaren" te beschermen zodat we zelf niet meer hoeven na te denken. Waarschuw me ff als het zo ver is, dan kan ik emigreren want in zo'n land wil ik niet leven

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als ik u was dan zou ik een andere hobby kiezen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door berndv »

Op hoeveel sites heeft u uw betoog geplaatst? Want u heeft het hier niet getypt, gezien de regelafbreking op die onlogische plekken :D
sugarcool6 schreef:
24 sep 2019 17:10
Dus een fixed salaris voor de ondernemer...geen mogelijkheid meer om via de acties op zijn of haar site mensen nog meer geld afhandig te maken...één vaste naam die verantwoordelijkheid draagt over de site...dus onmogelijk om zo'n site door te verhandelen. En de prijzen moeten zo laag mogelijk. Zo niet misschien kan de overheid dan eigen betrouwbare sites
opzetten.
Als ik dit zo lees, denk ik maar aan 1 ding. U zou het goed doen in het communisme, waar de overheid gaat bepalen hoeveel de ondernemer mag verdienen en hoe de ondernemer zijn werk doet. Of beter gezegd, ondernemer is het dan niet meer, het is dan feitelijk een staatsbedrijf, want ondernemen is er niet meer bij.
sugarcool6 schreef:
24 sep 2019 17:10
Hebzucht van de beheerders van malafide datingsites maakt immers dat die
overstag gaat om klanten te belazeren.
Hoewel ik al 10 jaar gelukkig getrouwd ben en niet op datingsites kom ken ik er in mijn omgeving wel enkele die er wel komen. Wat ik wel begrepen heb is dat de datingsites die gericht zijn op daten weinig malafide zijn. En dan bedoel ik dus daten gericht op een relatie voor langere tijd. Datingsites die gericht zijn op lust, oftewel gewoon een one-night-stand, daar zul je heel wat malafide sites in hebben. Maar de klandizie voor dergelijke sites is ook redelijk eenzijdig, dat zijn namelijk vooral mannen.
sugarcool6 schreef:
24 sep 2019 17:10
Waarom heeft de overheid nooit het voortouw genomen dmv een protocol waaraan betrouwbare sites moeten voldoen gekoppeld
aan een onmiddelijk verbod bij het niet naleven van dat protocol.
Dat soort zaken worden aan de markt overgelaten. Zo lang er geen strafbare feiten gepleegd worden, zal de overheid niet ingrijpen. Misleiding mag bijvoorbeeld niet. Als een site werkt met nepprofielen, zullen ze dit wel kenbaar moeten maken. Vaak doen ze dit ook wel, in algemene voorwaarden bijvoorbeeld. Maar ja, wie leest die als je op een datingsite zit met alleen maar ongelofelijk knappe welwillende dames.

Overigens heeft de markt al stappen ondernomen, want als ik google op "keurmerk datingsites" zie ik dat er gewoon een keurig keurmerk is, dat heet "keurmerk veilig daten". http://www.keurmerkveiligdaten.nl/

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door sjohie »

Tsja, dit kan je van elk online platform allemaal wel zeggen. Op marktplaats tref je malafide verkopers, tussen die vliegticket-sites zitten een paar pareltjes, sommige elektronica webshops stinken behoorlijk, en zo verder. Dat kan je als overheid niet allemaal modereren, behalve dan via druk op de branche, zoals ook hier is gebeurd met dat kenmerk, en net als zovaak, een stukje educatie voor het grote publiek, dat net als bij woekerhypotheken, groene beleggingen, en zo verder, hier ook het devies is, dat als iets/iemand te mooi om waar te zijn lijkt, de kans inderdaad best groot is, dat je besodemietert wordt. Overigens heb ik de liefde van mijn leven ~12 jaar geleden via een datingsite gevonden. :D

wwassink
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2019 14:47

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door wwassink »

Dat is haast niet mogelijk een site betrouwbaar maken, en vooral die datingsites niet die werken met vaste medewerkers die jou een bericht sturen waar dat jij weer op reageert, en dat blijft maar steeds geld kosten door dat je steeds een aankoop moet doen om te berichten naar jou fake liefde, ik spreek hier uit een heel grote ervaring in in heel veel gevallen krijg je een copy van de txt bestanden van een ander, het is en blijft een grote boel bedrog deze sites het is alleen maar de bedoeling om jou geld uit jou zak te halen door middel van de aankoop van credits en die vaste bureau medewerkers van die site krijgen daar hun provisie van door jou zo lang mogelijk aan het schrijven te houden, je bent goedkoper uit als je een vrouw uit het cafe haalt.....

Mvg
Willem

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door berndv »

wwassink schreef:
25 sep 2019 14:36
het is en blijft een grote boel bedrog deze sites het is alleen maar de bedoeling om jou geld uit jou zak te halen door middel van de aankoop van credits en die vaste bureau medewerkers van die site krijgen daar hun provisie van door jou zo lang mogelijk aan het schrijven te houden
Tja, ik ben zelf een man, ik heb ook mijn lusten, zoals ik al meldde ben ik gelukkig getrouwd, maar ik kan mij voorstellen dat er genoeg vrijgezellen zijn die niet even de kroeg in stappen en een vrouw scoren, maar die op deze manier toch een stukje bevrediging krijgen. En ja, op die lusten spelen bedrijven gretig in. Dat doen ze niet pas sinds kort, dat doen ze al jaren. Vroeger waren dit de sexlijnen, waarbij het zaak was om de mannen zo lang mogelijk in "gesprek" te houden.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door gosewijn »

zoals ik al meldde ben ik gelukkig getrouwd

Hoezo gelukkig ? :roll:

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door Aygulf »

Een overheid die alles voor ons controleert, ons behoedt voor "boeven", ons aan de hand meeneemt door de boze buitenwereld, voorkomt dat we verkeerde beslissingen nemen enz.? U verwart de overheid met een vader en moeder en hun kinderen. Zelf logisch nadenken, uitzoeken en een mening vormen en niet overal een "loket" voor willen hebben.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Geef mij die goede oude tijd maar. Elk dorp of stad had wel ergens een dansavond of uitgaansgelegenheid , was ik maar 20 .

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dansen bij Jansen!

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar moet die ene beheerder van de datingsite dan ook persoonlijk alle vrouwen mee op date nemen om zo te kijken of het echt is? Want dan mag ie wel een mega salaris krijgen. De Balkenende norm zal dan opgerekt moeten worden.

Gekkie2
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2019 10:50

Re: Hoe kun je datingsites betrouwbaarder maken?

Ongelezen bericht door Gekkie2 »

Volgens mij nooit...

Gesloten