LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe nu te handelen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zou ook even kijken of je wel pensioen opbouwt. Als je per uur meer dan ongeveer 6 euro verdient, dan hoor je over het meerdere pensioen op te bouwen. Dus even een telefoontje naar het pensioenfonds om te kijken hoeveel pensioen je opbouwt lijkt mij wel handig.
(Vooral ook handig voor het nabestaandenpensioen als je een ongeluk met die brakke helm zou krijgen.)

Ridder777

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik heb van de week een gesprek gehad met mijn werkgever.
Het ging van hard tegen hard.
Ik was er achter gekomen dat een collega van mij er net werkt en per uur 1 Euro meer krijgt dan ik. Ik zag dat omdat ik alle loonstroken zag liggen op de WC????????
Ik had eerst een normaal gesprek want ik werk er al meer dan 3 jaar en ik vond dat ik recht had op 1 Euro per uur erbij.
Ik kreeg het dus niet en de reden dat die andere collega het kreeg was omdat hij niet zo veel werkt.
De buurman en buurvrouw van mijn werkgever ken ik goed.
Ik had het er met hun over dat ik het gesprek aanging over de loonsverhoging.
Ze gingen er van uit dat ik het absoluut zou krijgen, maar ik moest ze wel inlichten over de uitkomst van het gesprek.
Verdrietig belde ik aan, met de mededeling dat ik geen loonsverhoging kreeg en dat de reden was dat hij dus weinig werkt.
Die buren gingen meteen naar de zaak om verhaal te halen.
Toen kwam ze naar mij toe met veel geschreeuw.
Ik vertelde dat ik het accepteerde dat ik geen loonsverhoging zou krijgen.
Maar dat ik wel naar het Juridisch loket zou gaan of rechtswinkel of arbeidsadvocaat.
Ik werk er al meer dan 3 jaar met een 0 uren contract en dat is niet de bedoeling en dat vertelde ik haar.
Ik kreeg in het weekend te horen dat ze contact had opgenomen met haar boekhouder en die vertelde dat ik geen vast contract kan krijgen en dat hij weer doorloopt.
Ik heb wel die 1 Euro erbij gekregen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door sjohie »

Arbeidsinspectie inschakelen, bond inschakelen, andere baan zoeken. Die fooien zijn leuk, maar je rijdt dus rond met een onveilige helm, oftewel met groot persoonlijk risico.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ga snel een fatsoenlijke baan zoeken. Je wordt uitgebuit!

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ridder777 schreef:
16 apr 2019 09:06
Ik had eerst een normaal gesprek want ik werk er al meer dan 3 jaar en ik vond dat ik recht had op 1 Euro per uur erbij.
Dat recht heb je niet. Wat een collega verdient, doet voor jou niet ter zake. Uiteraard kan je het gesprek aan gaan, maar rechten heb je niet.
Ridder777 schreef:
16 apr 2019 09:06
De buurman en buurvrouw van mijn werkgever ken ik goed.
Ik had het er met hun over dat ik het gesprek aanging over de loonsverhoging. Ze gingen er van uit dat ik het absoluut zou krijgen, maar ik moest ze wel inlichten over de uitkomst van het gesprek. Verdrietig belde ik aan, met de mededeling dat ik geen loonsverhoging kreeg en dat de reden was dat hij dus weinig werkt. Die buren gingen meteen naar de zaak om verhaal te halen. Toen kwam ze naar mij toe met veel geschreeuw. Ik heb wel die 1 Euro erbij gekregen.
Raar verhaal. Wat heb de buren van je werkgever in vredesnaam met jouw arbeidsvoorwaarden te maken? Je laat het wel lekker escaleren zo...

Ga daar gewoon weg en zoek een fatsoenlijke baan. Die zijn er, zeker nu, genoeg. En die paar fooien zijn het gezeur en de risico's niet waard. Je hebt ook een vrouw en kind te onderhouden straks... neem je verantwoordelijkheid!

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan ben ik benieuwd wat die nieuwe collega er volgend jaar bij krijgt. Je wordt inderdaad gigantisch uitgebuit, maar dat wisten we hier al lang, en dat is je ook vele malen gezegd.

In oktober raak je je andere baan ook kwijt, ik denk dat dit toch echt het moment is om een 'echte' baan te gaan zoeken, denk je niet?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ridder777, mag ik eens vragen wat de reden is dat je bij deze werkgever blijft en je zo laat vernederen?
Schrijf je in bij diverse uitzendbureaus, bedrijven zitten te springen om personeel. Alles beter dan bij dit bedrijf door blijven modderen.

Ridder777

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

De Redenen zijn:
Goed te combineren met mijn andere baan.
De fooien zijn goed.
Leuke collega's

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Redenen om te stoppen:
Andere baan houdt op, dus er ontstaat ruimte voor één nieuwe, veel beter betaalde baan
Het salaris elders is beter dan de fooien die je nu krijgt
Collega's elders zijn ook erg leuk.

Niettemin begrijp ik je heel goed... ;)
Laatst gewijzigd door witte angora op 16 apr 2019 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ridder777 schreef:
16 apr 2019 09:55
De Redenen zijn:
Goed te combineren met mijn andere baan.
De fooien zijn goed.
Leuke collega's
De eerste en de derde reden kun je ook in andere banen vinden. De tweede reden zou niet nodig zijn als je voldoende uren gaat maken die normaal betaald worden.
Kortom geen reden om geen betere baan te zoeken, waar je met respect behandeld wordt.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door BL2 »

Lowieze schreef:
16 apr 2019 09:47
......Ridder777, mag ik eens vragen wat de reden is dat je bij deze werkgever blijft...
Door de jaren heen zijn er al tientallen casus voorbij gekomen, maar wat onze Ridder met alle goedbedoelde adviezen doet blijft wat onduidelijk.

juliomariner
Berichten: 4805
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door juliomariner »

BL2 schreef:
16 apr 2019 10:02
Lowieze schreef:
16 apr 2019 09:47
......Ridder777, mag ik eens vragen wat de reden is dat je bij deze werkgever blijft...
Door de jaren heen zijn er al tientallen casus voorbij gekomen, maar wat onze Ridder met alle goedbedoelde adviezen doet blijft wat onduidelijk.
Zal ik het dan maar zeggen: helemaal niets.
Naar mijn mening verdient Ridder een schop onder zijn kont. Het wordt tijd dat hij leert zijn verantwoording te nemen nu hij niet alleen voor zichzelf maar ook voor een gexin moet zorgen

Ridder777

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

@Juliomariner

Ik zorg al goed voor mijn gexin.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat is een gexin?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn Gexin zou graag willen dat ik paar dagen bij de werkgever van Ridder 777 ging werken.
Ik vergeet wel eens wat en verkeerd drempels rammen, stoep randen en er zijn zoveel kosten dat hij graag Ridder 777 iets meer geeft dan mijn sloperij van scooters!

Ik dacht dat Ridder 777 iets oudere was maar gezien €1,- verschil toch blijkbaar iemand met jeugdloon?
En nu mijn vraag, weet je waarom sommige zo moeilijk bezorg personeel kunnen vinden?

Snel een betere werkgever zoeken en bij 0 uren, mag je daar gewoon blijven, voor 0 uren per week en zeggen, vandaag even
niet en morgen mag je dat herhalen.....
En ik begreep dat de meeste bezorgers niet van salaris maar fooien en afgeronde bedragen leven!

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door kuklos »

Ridder777 schreef:
16 apr 2019 14:58
@Juliomariner

Ik zorg al goed voor mijn gexin.
Nee, dat doe je niet. Je zit bij een baas die je continu misbruikt en geintjes flikt en je bouwt niets op. Tig keer open je een topic voor wat je baas nu weer geflikt heeft. In die ellende blijven zitten noem jij goed voor je gezin zorgen?

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

juliomariner schreef:
16 apr 2019 12:21

Naar mijn mening verdient Ridder een schop onder zijn kont. Het wordt tijd dat hij leert zijn verantwoording te nemen nu hij niet alleen voor zichzelf maar ook voor een gexin moet zorgen
Die schop heeft hij hier figuurlijk al vaak zat gehad. Redelijk wat topics geleden gaf ik ook al aan dat er weinig tot niets gebeurde met de tips die na zijn vragen gegeven worden. Het veranderd dus nooit.

Ridder, geen idee hoe oud je bent en wat je achtergrond is, maar het bedrijf waar ik voor werk zoekt nog steeds meer dan 50 nieuwe collega's door heen Nederland. Werken in de sales, leuk salaris, bonusregeling, auto van de zaak en 's avonds, weekenden, bouwvak en feestdagen lekker vrij. Wereldwijde marktleider op automotive, cargo, maintenance, hout, bouw en metaal gebied. Als je interesse hebt om te kijken of het iets voor je is, stuur maar een pb.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zal maar geen Pb sturen.... Sales is niets voor mijn ben er net vanaf!

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door criticus2 »

Ridder777 schreef:
16 apr 2019 14:58
@Juliomariner

Ik zorg al goed voor mijn gexin.
als je er nu al vanuit gaat geen goede nieuwe baan te kunnen vinden en al rekent op bijstand, doe je dat niet. Want vrouw en kind lopen een reëel risico uiteindelijk weer terug te moeten. En dat kan je (en kunnen zij) dan mi niemand anders dan jezelf verwijten.

Gesloten