LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe nu te handelen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ridder777

Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede dag beste mensen van het forum,
Ik heb een vraag en het gaat weer over mijn werkgever.
Ik ben dus bezorger op een scooter, maar de helmen van de zaak zijn kapot.
(ze sluiten niet of niet goed)
Ik heb dat tegen mijn baas gezegd.
Ze zegt dat ik niet moet zeuren en een kapotte helm moet dragen.
(ook werk ik al meer dan 3 jaar met een 0 uren contract gemiddeld 24 uur per week.)
Daar heb ik het ook over gehad maar ze zegt hij loopt oneindig lang door.

Weten jullie of hebben jullie adviezen en of tips?
Of staat ze volledig in haar recht?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door kuklos »

Waarom werk je hier nog steeds na al het gedonder in het verleden?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door kokka »

Als je langer als 3 maanden meer als 20 uur per week, dan gaat de wet ervan uit dat je een arbeidsovereenkomst hebt met je werkgever, dit heet rechtsvermoeden van arbeidsovereenkomst. Jij hebt dan sowieso dezelfde rechten als iemand met een normaal contract. Ook gelden voor jou de normale ontslag regels, en dus ook de transitievergoeding.
Het verstrekken van deugedelijke persoonlijke beschermingsmiddelen is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de werkgever.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uw werkgever staat volgens mij niet volledig in haar recht, zie het bericht van kokka.

Advies heb ik ook: Zoek u vooral een andere werkgever. Bij deze is het altijd wat.
Als ik in de stad loop, zie ik overal briefjes, borden en opschriften "nieuwe collega's gezocht". U vindt snel wat anders, denk ik, waar u veel minder gedoe hebt.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 27 feb 2019 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Ridder777

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik woon in een buurt waar iedereen elkaar kent.
De fooien zijn heel goed!
Soms heb ik 3 bestellingen in 1 ritje
3 x 5 E fooi, dus binnen 15 min heb ik al 15 E

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Pas maar op dat de BD hier geen lucht van krijgt..

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door kuklos »

Dus je werkt er nog steeds vanwege de fooien, ondanks dat je steeds gedonder hebt met deze werkgever?

Ridder777

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Klopt.
Maar moet ik fooijen ook opgeven bij de BD?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ben lang taxichauffeur geweest, ik zou er niet over schrijven.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door kuklos »

Dan heb ik geen advies voor je. Je hebt elke keer gedonder met een slechte werkgever en je blijft daar liever dan een goede werkgever te zoeken. We kunnen je nu wel advies geven, maar wat is de volgende stunt die je werkgever uithaalt, waar jij vervolgens advies over nodig hebt en wanneer zal dat plaatsvinden?

Het beste advies is je al gegeven, ga weg bij deze werkgever en zoek er een waar je niet continu dit gedonder hebt.

Ridder777

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Kan ik naar een advocaat gaan?
Denken jullie dat zij iets kunnen betekenen voor mij?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Costnix »

Die goede fooien beschermen je hoofd niet bij een valpartij ☹️
Fooien zijn ook belastbaar.
https://www.khn.nl/qa/moet-ik-belasting ... -bediening
En zoek naar een andere baan waar je geen gevaar loopt en gezeur hebt.
Laatst gewijzigd door Costnix op 27 feb 2019 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door kuklos »

Ridder777 schreef:
27 feb 2019 14:52
Ze zegt dat ik niet moet zeuren en een kapotte helm moet dragen.
Ze heeft ook gezegd dat je de schuld van een ongeluk op je moet nemen, ze heeft je gezegd dat je een kapotte jas van haar zoon moest betalen en ze wil dat je geld pint bij haar in plaats van bij de bank. En nu wil je een advocaat raadplegen? Waarvoor? Voor die helm?

En dan? Stel ze vervangt de helm, wat is het volgende waar je onze hulp bij nodig hebt? En wellicht een advocaat voor nodig hebt? is dit wat je wil in het leven, een baan waarbij je op een nul uren contract blijft hangen en steeds gedonder met je baas hebt?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zelf zou ik ook bij goede helmen liever een eigen dragen, de vette haren van een ander persoon en nog stuk ook....

Ook zijn er vele maten en model en type uitzoeken lijkt me beter, je moet toch 24 uren of meer hiermee rond rijden en dan is prettig zittende en liefst zou ik voor opklapbaar model gaan.

Het is net als de rijschool voor motorrijles, hij heeft enkele oude maar 99% komt met eigen helm....
Voor 6x fooi regelmatig leuke bij de Lidl te koop, 4x per jaar of kijk even bij hun online....

Ridder777

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik bedoel met de hulp van de advocaat dat hij kan regelen dat ik misschien af ga van het 0 uren contract dat het een vast contract wordt.
Als ik een keer vrij neem dan krijg ik niet uitbetaald.....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door moederslink »

Gezondheid gaat boven alles.
Jouw bazin is verplicht ervoor te zorgen dat haar bezorgers veilige en deugdelijke helmen dragen.
Je hebt een dochtertje en een vriendin die straks naar Nederland komen, je bent het ook zelf aan hen verplicht om je gezondheid niet onnodig in gevaar te brengen.

Zeg toch deze baan op en kijk naar een andere baan uit , waar je :
gelijk meer verdient en dus niet meer voor een paar ' luizige ' fooien extra je gezondheid in gevaar brengt.
Straks krijg je een ongeluk en in een doemscenario krijg je een schedelbasisfractuur en dan??
Er is werk zat...met veilige werkomstandigheden en misschien wel een hele toffe leidinggevende ...deze bazin deugt n.m.m niet :x

Maar.....je moet het allemaal zelf weten natuurlijk.
Je vraagt hier steeds advies , maar je doet er toch geen fluit mee....
Een advokaat is niet nodig ....gewoon zsm op zoek gaan naar een andere baan met een correct contract.

En wil je hier wel blijven dan is een bezoekje aan het Juridisch Loket en daar advies vragen ook voldoende.
Of ga met een paar collega.s daarnaartoe en zeg tegen je bazin dat jullie een normaal contract willen hebben.
Laatst gewijzigd door moederslink op 27 feb 2019 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door kuklos »

Als jij hier al drie jaar werkt heb je een vast contract. Daar heb je geen advocaat voor nodig.

Ridder777

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik heb een oneindig doorlopende 0 uren contract en ik werk 6 dagen 3-4 uur per dag

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door moederslink »

Ridder777, wil je en kun je meer dan 3-4 uur per dag werken?
Zo ja , wat houdt jou dan tegen om ander werk te zoeken , 6-8 uur per dag ?

Zo nee , dan zou ik op zoek gaan naar een andere werkplek waar je ook halve dagen kunt werken met een contract voor 20-24 uur en ook daar zul je dan heus wel weer wennen.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hoe nu te handelen

Ongelezen bericht door BL2 »

Even goed doorlezen en dan weet je of je huidige werkgevers enigszins serieus te nemen is:

https://www.fnv.nl/werk-inkomen/contrac ... encontract

Gesloten