Hoge rekening SOS Snelservice

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
IngridTurfschip
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2021 14:11

Hoge rekening SOS Snelservice

Ongelezen bericht door IngridTurfschip »

Zaterdag 17 april 2021 viel mijn wifi uit. Een telefoontje naar ZIGGO leerde dat het met de electra te maken moet hebben. Een belletje naar Liander leverde als advies op de SOSSnelservice BV. Bij de melding bij SOS vroeg ik naar de prijsopgave: 50€ voorrijkosten en 100€ per half uur. Ik vertelde SOSService dat ik zelf alle zekeringen in de zekeringskast had verwisseld. De monteur van SOSService kwam, met een been buiten de voordeur en een been in mijn hal drukte hij op een zwarte knop en schreef mij een factuur uit voor 181,50 € die ik ter plekke moest betalen.

Vraag:
Zijn deze praktijken legaal? De SOSService was een seconde bij de deur. Zij hadden mij telefonisch toen ik belde kunnen vragen of ik op de zwarte knop had gedrukt. Ik ben gewend dat als een dienst komt en geen service levert dat zij enkel de voorrijkosten in rekening brengen.

Graag jullie reactie hierop.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2021 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge rekening SOS Snelservice

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze zijn geweest en het probleem is verholpen, dus gewoon betalen. Maar het had dus maar € 150,00 mogen zijn.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Hoge rekening SOS Snelservice

Ongelezen bericht door Jefdus »

Lady1234 schreef:
19 apr 2021 14:35
Ze zijn geweest en het probleem is verholpen, dus gewoon betalen. Maar het had dus maar € 150,00 mogen zijn.
BTW. Maar ik vermoed inderdaad dat de prijsopgave inclusief BTW moet zijn voor een particulier.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Hoge rekening SOS Snelservice

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Zal wat zijn als mensen geen rekening meer mogen uitschrijven voor geleverd werk, ongeacht of de oplossing complex of simpel is.

Je betaalt niet alleen voor de uitgevoerde werkzaamheden maar ook voor de vakkennis van een monteur. Blijkbaar ontbrak deze vakkennis bij TS anders had ze het zelf wel kunnen doen. De monteur kon in de overgebleven tijd ook geen andere klus doen, want daar was niks voor gepland.

kuklos
Berichten: 9740
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoge rekening SOS Snelservice

Ongelezen bericht door kuklos »

IngridTurfschip schreef:
19 apr 2021 14:22
Vraag:
Zijn deze praktijken legaal?
Welke partijken zouden illegaal zijn?
IngridTurfschip schreef:
19 apr 2021 14:22
Zaterdag 17 april 2021 viel mijn wifi uit. Een telefoontje naar ZIGGO leerde dat het met de electra te maken moet hebben. Een belletje naar Liander leverde als advies op de SOSSnelservice BV. Bij de melding bij SOS vroeg ik naar de prijsopgave: 50€ voorrijkosten en 100€ per half uur.
Schijnbaar is SOS Snelservice een dienst voor bedrijven, anders had men geen ex. BTW bedrag vermeld. Maar het gefactureerde bedrag klopt. Is €150 plus BTW. En men rekent dus minimaal een half uur. Wat zou er niet legaal aan zijn?

Of doel je hierop:
IngridTurfschip schreef:
19 apr 2021 14:22
Ik ben gewend dat als een dienst komt en geen service levert dat zij enkel de voorrijkosten in rekening brengen.
Probleem is, ze hebben een dienst verleend. Namelijk jouw probleem verholpen.
IngridTurfschip schreef:
19 apr 2021 14:22
Zij hadden mij telefonisch toen ik belde kunnen vragen of ik op de zwarte knop had gedrukt.
Jij had omgekeerd ook aan hun kunnen vragen of jij nog dingen had kunnen doen om te controleren voordat zij aan de deur zouden komen. Maar hebt dat blijkbaar nagelaten, wordt snel geholpen, wordt gefactureerd conform de telefonische opgaaf en klaagt daar nu over.

Gesloten