LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogervorst wil roken duurder maken

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
bbjvw
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2006 01:55

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door bbjvw »

staan we er bij stil dat de aan stormende [ grijze golf ] is geboren, in de tijd dat de meeste rokers zich niet bewust van hun gevolgen waren, en dit de bevolkingsgroep is die op dit moment tussen de 40 en 60 jaar is, in die tijd waren er nog geen studies over de gevolgen van roken, dus laat een ieder in zijn waarde en geef niet zo af op de roker.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Wheeler »

Helemaal mee eens bbjvw

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Jonjo »

Tja roken is zo slecht zegt ook Hoogervorst dat we toelaten dat het overal verkocht mag worden. Tot en met landelijk opererende drogisterijketens aan toe. Je kan in dit vervelend land beter aan de heroine zitten, als je dit niet kan betalen ga je stelen en roven. Als je dan een paar keer gepakt wordt heb je mazzel. Je bent verslaafd en je mag op kosten van onze onvolprezen overheid je behoefte die je hebt op gemeenschapskosten wekelijks bevredigen. Gotver, we hebben het over roken een LEGAAL produkt neergezet en met instemming van die Haagse KLOOTZAKKEN.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@48609,Ik rook niet en ben er zeker ook geen voorstander van.Waar ik me echter aan erger ik dat de overheid niets beters weet te verzinnen dan duurder maken.Ook de kreten op de pakjes zijn vaak onjuist.Als het zo slecht is moet het maar verboden worden(maar dat kost te veel),maar laat ze wel beginnen met het ECHT verbieden van harddrugs(wordt nog veel te vaak gedoogd)en daarna volledig verbieden van softdrugs(dus ook niet meer gedogen).Lang niet alle vooroordelen over roken zijn juist,maar dat het zeker niet gezond is mag toch wel duidelijk zijn.

Chopper
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:56

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Chopper »

Oppassen met het vergelijken van roken en drugs. nicotine is gewoon een drug (net als alcohol trouwens), en als we het dan toch over hard en softdrugs hebben (althans de niet-justitiele definitie), dan vallen beide onder harddrugs. Nicotine is namelijk net zo lichamelijk verslavend als heroine. Tabak is wel sociaal geaccepteerd (nog wel), heroine niet.

Roken is een cultureel iets wat je niet zo maar even kan afschaffen. Het zal misschien nog wel 1 hele generatie duren voordat het onacceptabel gevonden wordt door de maatschappij om te roken. Tot die tijd moet er wel gezorgd worden dat er zo min mogelijk mensen beginnen. We zitten niet meer in de jaren '50 en weten nu meer. Daarbij is het sociale aspect in veel kringen weg aan het vallen. Laat de verstokte rokers voor wat ze zijn (zolang ze niemand lastig vallen, wat met de nieuwe regels al bijna niet meer kan), en kijk naar de toekomst.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Chopper,je hebt gelijk,wat ik duidelijk wil maken is dat er een heksenjacht bezig is met betrekking tot roken,maar dat men het gebruik van drugs blijft relativeren en zelfs verdedigt.Rokers betalen zelf via accijnzen meer dan genoeg voor de mogelijke schade die ze aanrichten.Toch worden zij harder aangevallen en minder verdedigd dan druggebruikers die stelen en beroven om hun verslaving te bekostigen.Ondanks de schade die zij aanrichten worden ze zelden veroordeeld,gratis verdedigd,gratis behandeld en krijgen omdat ze door hun verslaving niet kunnen werken ook nog een uitkering!Laten we daar eens rustig over nadenken voor we een roker weer eens in het verdomhoekje schoppen!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door bot321 »

Roken-drinken-drugs allemaal verslavend.
De meeste rokers stelen niet. Roken mag.
De meeste drinkers stelen niet.Drinken mag.
De meeste drugsgebruikers stelen.Drugs mag niet.
Tegenhouden doe je het niet meer en als ik hoor
wat een drugsgebruiker moet betalen nou legaliseer
het dan maar ben je ook van een hoop gedonder af.
Wat ze nou doen slaat ook nergens op.Je mag het niet
hebben maar wel verkopen raar hoor.

Cor C
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:06

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Cor C »

Jij hebt een weedplantage thuis en een grote ook 8)

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

staan we er bij stil dat de aan stormende [ grijze golf ] is geboren, in de tijd dat de meeste rokers zich niet bewust van hun gevolgen waren, en dit de bevolkingsgroep is die op dit moment tussen de 40 en 60 jaar is, in die tijd waren er nog geen studies over de gevolgen van roken, dus laat een ieder in zijn waarde en geef niet zo af op de roker.
Het is nu wel bekend dus hup gewoon stoppen. Bovendien geeft je lichaam duidelijk aan dat het slecht voor je is als je er voor het eerst eentje opsteekt. Dat weet zelfs ik als niet roker...

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door klaasvd »

Dat rokers meer kosten als ze opbrengen is onzin. Dit is vorig jaar al bekend gemaakt (geloof dat ze miljard meer opbrengen dan ze kosten) zelfde geld voor alcohol.

Als het echt meer zou kosten zouden ze het wel verbieden, ik vind het echt geouwehoer om het weer duurder te maken(nee ik rook niet), verzien wat anders dan steeds alles duurder te maken en accijnzen overheen te flikkeren(sigaretten etc, alcohol, benzine, etc, etc..)

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Het is gewoon een hetze tegen het roken.Alles wordt gedoogd,blowen,snuiven slikken,spuiten...MAAR roken is een misdaad,ondanks dat roken het enige legale uit dit rijtje is,waar ook als enige belasting en accijns over geheven wordt.Wat niet mag wordt gedoogd,wat wel mag wordt uitgebuit.Typisch Nederland. :evil:

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Ja ze zouden roken ook illegaal moeten maken (en dan niet gedogen). Al die peuken op het strand en bah wat een vieze lucht. Het is inderdaad misdadig.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Jan1 »

klaasvd


Geplaatst op 17 Mrt 2006 21:34 door klaasvd
Dat rokers meer kosten als ze opbrengen is onzin. Dit is vorig jaar al bekend gemaakt (geloof dat ze miljard meer opbrengen dan ze kosten) zelfde geld voor alcohol.
U weet dit zo zeker dat u ons vast wel de bron wil vertellen. Zelf heb ik al via google de bron willen achterhalen, maar dat is mij niet gelukt, daarom is alle hoop op u gericht, bij voorbaat mijn hartelijke dank.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi Sjoerd_,heb je mijn andere reacties gelezen,of weet je niet wat Sarcasme is?Ik adem in het dagelijkse leven (volgens de "deskundigen"al zo veel schadelijke(lees kankerwerwekkende)stoffen in dat ik totaal niets meer te vrezen heb van rokers.Je gaat blijkbaar tegenwoordig van alles dood.Ademhalen schaad de gezondheid?Volgens de deskundigen wel. 8)

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Nou nog even en alle "rokers" betalen straks de gehele kosten van de gezondheidszorg..
Anti-rookcampagne: "Heerlijk" "Prima"! Scheelt ons een hoop, laat ze maar boeten..!! Kunnen we tenminste doorgaan met onze eigen slechte gewoontes die niet tot "pispaal" zijn uitgeroepen...!

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Moeten we ook het sporten en ski-vakanties maar verbieden, door al die blessures. Kost de maatschappij ook veel geld om die mensen weer op de been te helpen en weer aan het werk te zetten.... :D

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Jahoor daar komen alle vage nergens op slaande argumenten weer. Het klopt dat er een aantal mensen een blessure oploopt bij sporten en ski vakanties, maar er zijn daarbij ook veel positieve kanten. Bij roken zijn die er niet, alle effecten van roken zijn negatief. Zowel voor anderen als voor jezelf. Wat je dan kunt doen is flink door blijven roken want iedereen om je heen verteld dat stoppen zo moeilijk is... Als niet roker kan ik me daar nou helemaal niks bij voorstellen. Waarom zou je niet stoppen met iets wat alleen maar negatieve invloeden op je heeft?

- Roken is duur en gaat misschien nog duurder worden!
- Je veroorzaakt overlast voor andere mensen
- Een steeds groter deel van de samenleving kotst je uit
- Je verpest je eigen gezondheid en lichaam (zowel van binnen als van buiten)

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Jonjo »

Geen positieve kanten aan het roken? Wat te denken van de accijnsjes die weer in de pot terecht komen. De mensen die in de productie werken? En als je ze moet geloven is het zo slecht dat je er niet oud mee wordt. Nouja, jaren gewerkt, jaren premies betaalt en dan als je op de leeftijd bent dat je ook uit de ruif kan gaan trekken, ga je de pijp uit. Althans dat wordt beweerd dus rokers zijn eigenlijk heel sociaal bezig. De versterken de staatskas en doen er geen beroep meer op als mensen die gezond eten, sporten en niet teveel werken aan de beurt zijn om die rijf leeg te trekken.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Jonjo »

rijf moet uiteraard ruif zijn. Wat te denken om de benzine en diesel maar op te trekken naar 10 euro per liter, wordt er minder gereden en hoef ik die stinkzooi in ieder geval ook ongevraagd meer op te snuiven. Lekker allemaal op de fiets naar het werk.

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door mve2 »

precies jonjo
sjoerd maak jij gebruik van een auto?
maak je weleens gebruik van een vliegtuig (vakantie)?

Gesloten