LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogervorst wil roken duurder maken

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chopper
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:56

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Chopper »

Altijd maar dezelfde drogredenen:

- Roken mag, want een vliegtuig vervuilt ook
- Roken mag, want je ademt normaal ook troep in wat in de lucht zit
- Roken mag, want anders verliezen zo veel mensen hun baan.
etc...

Wanneer komen rokers nu eens met een ECHTE onderbouwing? Drogredenen zijn simpelweg onjuiste redenaties of bedoeld om bepaalde zaken te maskeren.

Ik begrijp die rokers wel; als je als verstokte roker toegeeft dat je een verslaafde junk van de nicotine bent, verlies je in een klap al je eigenwaarde. Nu de maatschappij zich begint te verzetten, is dat ontkenning opeens ook niet meer genoeg. In dat geval maakt de kat in het nauw rare sprongen.

Mve, ik zou zeggen, begin inderdaad maar eens met jezelf...

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Jonjo »

Jij gebruikt drogrenenen. Of wil je me vertellen dat de gegevens die jezelf als zijnde drogredenen gebruikt, NIET waar zijn. Nou jij weer.

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Fair »

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Er zal altijd wel iets te zeuren blijven .
Vandaag dit morgen dat.
Waarom zouden rokers met een onderbouwing moeten komen??

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door mve2 »

Hoezo moet ik met me zelf beginnen chopper

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Wanneer komen rokers nu eens met een ECHTE onderbouwing?
Waarom moeten rokers zich constant verantwoorden aan niet-rokers? :roll:
Ik begrijp die rokers wel; als je als verstokte roker toegeeft dat je een verslaafde junk van de nicotine bent, verlies je in een klap al je eigenwaarde. Nu de maatschappij zich begint te verzetten, is dat ontkenning opeens ook niet meer genoeg. In dat geval maakt de kat in het nauw rare sprongen.
Nee hoor, ik ben verslaafd aan roken. Hallo !! Heeft iedereen dit gelezen? Gek, ik heb nog steeds mijn gevoel voor eigenwaarde... :D

Als ik morgen stop met roken en ik blijk na een tijdje verslaafd te zijn aan chocolo of drop, is het dan ook weer niet goed?
Sommige mensen hebben zelf zo'n saai leven dat ze niet anders kunnen dan op het leven en de gewoonte van een ander te letten en vooral...zich daaraan te irriteren.
Get a f***ing life, zou ik zeggen :D

Chopper
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:56

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Chopper »

Waarom moeten rokers zich constant verantwoorden aan niet-rokers?
Voor mij hoeven ze dat niet, als ze maar met hun sigaret uit mijn buurt blijven. Het feit dat veel rokers zelf argumenten naar voren proberen te halen om rookgedrag te rechtvaardigen (die overigens vaak zelf helemaal niets met roken te maken hebben) geeft mij toch wel degelijk het gevoel dat ze proberen hun eigenwaarde te beschermen, anders zou het ze namelijk geen klap interesseren of wat hier op dit forum geschreven staat voor hun negatief of positief uitpakt.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Het feit dat veel rokers zelf argumenten naar voren proberen te halen om rookgedrag te rechtvaardigen (die overigens vaak zelf helemaal niets met roken te maken hebben) geeft mij toch wel degelijk het gevoel dat ze proberen hun eigenwaarde te beschermen, anders zou het ze namelijk geen klap interesseren of wat hier op dit forum geschreven staat voor hun negatief of positief uitpakt.
Ik zie nergens iets wat ik geschreven zou hebben wat mijn rookgedrag rechtvaardigt. En aangezien het over een gewoonte gaat waar ik mij dagelijks mee bezig hou, zie ik geen reden om niet mee te doen aan dit onderwerp. Ik moet alleen heel erg lachen om de anti-rokers.
Alleen al die frustratie en woede die in sommige posts te lezen is. Je zou ze bijna adviseren te gaan roken :D
Het gaat erom dat Hoogervorst het roken duurder wil maken (mij hoor je niet, hoor, zet er maar weer een paar eurocenten op) en degene die het hardst lopen te zeuren, zijn de niet-rokers :D

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik ruik liever het luchtje van een sigaretje ,dan het luchtje wat velen in het openbaar laten floepen.
Kan me ook niet voorstellen dat de darm gassen van een ander goed voor mij zijn

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door bot321 »

Als roken echt zo slecht is wat leggen ze dan te
penissen over vergrijzing.Er werd (wordt) door de
oudere mensen heel wat afgerookt en volgens de
jongelui zijn er nou veel te veel ouderen dus dicht
met die klep over roken en laat ieder doen wat hij wil.
Als je echt last van dat roken heb kan je zelf ook
een ander plekkie opzoeken waar je er geen last
van hebt.Doe ik ook.Doe wel elke Vrijdag mee met
de vredespijp echt gezellig joh. :lol:

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door inxsnl »

Volgens mij zijn die zwavel gassen op/tijdens de jaarwisseling,ook erg schadelijk voor de gezondheid.
Dus ook de ban op vuurwerk

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Hmmmm ja denk dat ik ook maar ga beginnen met roken, vliegtuigen, auto's en vuurwerk zijn tenslotte ook al vervuilend. Oh wacht vergeet ik bijna dat roken naast alle negatieve effecten en overlast geen nut heeft :cry:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Oh wacht vergeet ik bijna dat roken naast alle negatieve effecten en overlast geen nut heeft
Voor sommige mensen heeft het een geruststellend effect, dus wel enige nut.

Dat Hoogervorst het roken duurder wil maken? Oké, het zij zo. Voor de rest vind ik dat rokers en niet-rokers er samen best uit kunnen komen. Niet alle rokers zijn asociaal. Ik neem aan dat dat ook voor niet-rokers geldt.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door bot321 »

Gezond of niet gezond voor de zenuwe wil
het toch wel eens helpen een trekkie aan
het sjekkie.Rook zelf niet hoor wel gedaan
zo,n 30 jaar geleden maar heb er geen moeite
mee dat een ander wel rookt.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Voor sommige mensen heeft het een geruststellend effect, dus wel enige nut.
De werkelijkheid zit iets anders in elkaar. Mensen die roken zijn verslaafd aan nicotine, dit geeft de arme rokers een hoop spanning. Op het moment dat de roker een sigaret opsteekt wordt het lichaam voorzien van nicotine en wordt de spanning tijdelijk opgeheven. De oorsprong van het geruststellende effect.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Rasje34 »

De werkelijkheid zit iets anders in elkaar. Mensen die roken zijn verslaafd aan nicotine, dit geeft de arme rokers een hoop spanning. Op het moment dat de roker een sigaret opsteekt wordt het lichaam voorzien van nicotine en wordt de spanning tijdelijk opgeheven. De oorsprong van het geruststellende effect.
Ja, daar heb je gelijk in. Maar het blijft dus een geruststellend effect. Het maakt een roker dan echt niet uit hoe dat komt.
Ik weet ook wel dat de geestelijke verslaving veel erger is dan de lichamelijk verslaving. Maar dat zal een verstokte roker worst wezen.
Een roker weet ook wel dat roken niet goed is voor zijn/haar gezondheid.
Waar het mij om gaat is dat als Hoogervorst wil dat wij rokers allemaal gaan stoppen met roken, hij het anders aan moet pakken. Die paar eurocenten die hij nog eens bovenop een pakje sigaretten wil gooien, kan hij beter gebruiken om bepaalde medicijnen en therapieen die helpen bij het stoppen goedkoper te maken. Rokers hebben de schatkist ook aardig gevuld; gebruik daar dan een deel van om het stoppen met roken goedkoper te maken bijvoorbeeld.
Die verhoging van de accijnzen is niet om mensen te laten stoppen (rokers stoppen niet omdat het te duur wordt), maar om die schatkist weer eens te spekken.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Maar we discussieren morgen wel verder, want ik ga nog een peukje roken en dan naar bed. Truste :wink:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Roken op zich is niet verboden.Ik ben er ook niet zo zeer op tegen.
Maar als ik kinderen zie op de basisschool,van 11a'12jaar met een peuk in d'r bakkes denk ik toch wel waar zijn de ouders?Onder de 16 mag je geen sigaretten kopen(al is alleen de verkoper aansprakelijk?)Toch roken er een heleboel kids op de (vroeger)lagere school.
Pa en Ma interesseert het niets.Wie moet er dan deze jongeren opvoeden?De ouders doen het niet en iemand anders mag het van de zelfde ouders niet.Kindermoordenaars zijn het,al die ouders!
Mijn beide ouders rookten maar wisten mij heel duidelijk te maken hoe slecht het was(zonder het ooit te verbieden).Ik rook dus nog steeds niet (35 jaar).Het is voor mij een vreemde gewoonte...Verbrandingsgassen inademen...

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

@Rasje34: De oorzaak van stress en spanning is niet belangrijk. Je gezondheid is niet belangrijk. Hoeveel geld er gaat zitten in het roken is niet belangrijk.. Zijn er ook nog dingen die wel belangrijk zijn? Of draait je leven maar om één ding?

Stoppen met roken goedkoper maken? Yeah right...

@acjzr1: Bijzonder hoor dat je de argumenten van je ouders serieus nam. Verder heb je gelijk, al die ouders zijn kindermoordenaars! Goed dat je niet rookt..

Een paar vragen voor de rokers:
1) Is voor jou je gezondheid belangrijk?
2) Hoeveel rook je per dag/week? Wat zijn de totale kosten per jaar?

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Sjoerd, je bent helaas niet in staat begrijpend te lezen.
Jammer, ik had je hoger ingeschat.

Acjzr1, al dat soort ouders zijn kindermoordenaars... :shock: Goh, ik wist niet dat mensen ZO klein van geest konden zijn. Maar ja, je moeder rookte waarschijnlijk gewoon door terwijl ze zwanger van je was..

edje-h
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:26

Re: Hogervorst wil roken duurder maken

Ongelezen bericht door edje-h »

@ sjoerd_

Aangezien dat ik mijn eigen shag betaal,ben ik een ander geen uitleg over kosten enzo verschuldigd.
Een mens moet zijn eigen leven kunnen leven.
Maar tegenwoordig willen de niet rokers,over de rokers beslissen :!:
Beslis eerst eens over je eigen leven,voor je een oordeel over een ander velt.
Zo nu een shaggy draaien,rokes pokes iedereen kan roken

Gesloten