LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door ++antonh »

Ciske,

Rijden door rood licht € 220,--
geen verkeerhufter?

Alcohol
€ 340 (0,22(beginnend bestuurder)/0,54 - 0,80‰)
€ 470 (0,81 - 1,00‰)
€ 600 (1,01 - 1,15‰)
€ 700 (1,16 - 1,30‰)

Parkeren op invalide parkeerplaats € 340,00.
Rood licht máár € 220,00 en dat is verhoudings wijze laag.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door ciske »

++antonh schreef:Ciske,

Rijden door rood licht € 220,--
geen verkeerhufter?
Alcohol
€ 340 (0,22(beginnend bestuurder)/0,54 - 0,80‰)
€ 470 (0,81 - 1,00‰)
€ 600 (1,01 - 1,15‰)
€ 700 (1,16 - 1,30‰)

Parkeren op invalide parkeerplaats € 340,00.
Rood licht máár € 220,00 en dat is verhoudings wijze laag.

Waar zeg ik dat het geen verkeershufter is??? nergens.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door ++antonh »

Ciske,
dat heb jij ook niet gezegd.

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door rollertje »

Jolijn schreef:
rollertje schreef:De reden dat de boete voor parkeren op een invalideparkeerplaats zo hoog is geworden, is dat de 180 euro niet hielp. Zelfs op mijn eigen invalidenparkeerplaats met nummerbord wordt nog geregeld door anderen geparkeerd.
Hoe lang moet je dan gemiddeld wachten voor die auto weg is?
Is het regelmatig tot wegslepen gekomen?
Ik laat een auto niet zo snel wegslepen. Wij hebben een gezondheidscentrum aan de overkant van de weg. De bezoekers daarvan zijn meestal degene die de auto bij ons parkeren ipv op de parkeerplaats van het gezondheidscentrum. Het kan dus verschillen van een paar minuten tot meer dan 1,5 uur. Ik zet mijn auto dan meestal verder weg, maar het kost me dan wel veel meer moeite om mijn boodschappen thuis te krijgen. Soms laat ik ze zelfs in de auto liggen totdat ik wel op mijn eigen parkeerplaats terecht kan. Ik doe altijd een briefje onder de voorruit van de auto. Wanneer ze daarna nog een keer erop gaan staan, bel ik de politie.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Leo The Emperor schreef:
Op de achterkant staat een pasfoto en naam van degene die de GPK heeft.
Ja het komt ook voor maar bij controle zijn ze alsnog de pineut
Helaas is de achterkant voor een controlerende instantie niet te bekijken ... :?
Klopt, maar als een controleur toevallig in de buurt loopt als iemand net geparkeerd heeft of net wil wegrijden, kan deze wel degelijk vragen om de hele kaart te mogen bekijken en vast te stellen of de persoon waar de GPK voor afgegeven is wel erbij is. Zo niet is het nog steeds ongeoorloofd gebruik van de invalideparkeerplaats.

Wellicht is de pakkans dan kleiner, maar mensen die er misbruik van maken op die manier kunnen nog steeds tegen dezelfde prent aanlopen. En ja dit misbruik is net zo hufterig. Tevens kan de GPK ingetrokken worden bij dergelijk misbruik.
ciske schreef: en terecht.
Eens.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

++antonh schreef:Rood licht máár € 220,00 en dat is verhoudings wijze laag.
Rood licht zou van mij ook hoger mogen zijn.
Desalniettemin is ongeoorloofd parkeren op een gehandicapten parkeerplaats altijd even hufterig.
Door rood rijden zijn eigenlijk best gradaties in vind ik. Door rood rijden in spitsuur op een druk / gevaarlijk kruispunt vind ik wel toch net iets anders als door rood rijden in een straat waar geen kip te bekennen is. We kennen ze allemaal wel van die stoplichten waar je veel te lang voor de kat zijn viool stil staat te staan terwijl er geen enkele andere weggebruiker is. Ik rij dan nog steeds niet door rood, maar wil alleen aangeven dat het wel een verschil is.

Het is nu eenmaal makkelijker om 1 boete te hebben voor rood licht dat de kruispunten classificeren in verschillende types met verschillende boetebedragen. Bovendien kan een rood licht ook altijd een stuk duurder uitvallen. Als het gezien wordt door een politieagent en het is echt levensgevaarlijk wat de bestuurder doet, kan het ook opgehangen worden aan artikel 5. Dan wordt het rijbewijs ingevorderd en gaat het via de officier.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben één keer door rood licht gereden, zat er een agent achter me. Of ik het niet gezien had? Nou nee, en mijn pleegzoon net zo min. Later bleek waarom: er stond een boom voor het ding, pas als je een meter of 5 van die paal af was zag je hem, dus ja. Maar op dat punt ben je al lang naar links en naar rechts aan het kijken.

Dus ik zeg zo: je denkt toch niet dat ik bewust door rood rijdt als er een agent achter me zit, of wel dan. Ik was ook helemaal niet bekend daar. Boete kwijt gescholden, maar wel een prent omdat ik mijn rijbewijs niet bij me had.

Dus ik bedoel maar: het kan ook een beetje van de omstandigheden afhangen of door rood rijden wel of niet bekeurd wordt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:Dus ik bedoel maar: het kan ook een beetje van de omstandigheden afhangen of door rood rijden wel of niet bekeurd wordt.
Ja een agent kan zo'n onderscheid maken, een flitspaal niet.

Ik ben zelf ook wel eens per ongeluk door rood gereden en ook wel meer dan eens, volgens de bijrijder, gelukkig zonder dat het een prent opleverde. In situaties waar een verkeerslicht onhandig stond of bijvoorbeeld te veel kort na elkaar dat ik toevallig naar het verkeerde licht keek dat een paar meter verderop stond. Toch keek ik toen netjes de kruising over of deze vrij was, dat is zo'n automatisme. Ik werp ook bij groen altijd even een blik of er geen malloot door rood komt zetten. Ook al zou ik gelijk hebben in zo'n geval, ik heb dat mogelijk ongeluk liever niet.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Daar zit het verschil ook, je kan PER ONGELUK! door rood rijden en dus hoeft het geen ***** overtreding te zijn, parkeren op een invalide plek is altijd bewust gedaan en hufterig, vandaar de hogere boete!

Overigens, een niet verzekerd brommerwrak in de schuur hebben staan is net zo duur, dus waar klaagt de TS eigenlijk over?.....

Gewoon een hele dure levensles....

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

Frantic2 schreef:Daar zit het verschil ook, je kan PER ONGELUK! door rood rijden en dus hoeft het geen ***** overtreding te zijn, parkeren op een invalide plek is altijd bewust gedaan en hufterig, vandaar de hogere boete!
Wat een onzin. Praat alleen voor jezelf.;-)

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Natuurlijk praat ik voor mijzelf, jij toch ook?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

Frantic2 schreef:Natuurlijk praat ik voor mijzelf, jij toch ook?
Uit je bericht was mij niet duidelijk of je in het algemeen sprak, maar nu begrijp ik dus dat je bedoelt dat als je (onterecht) op een invalidenparkeerplaats parkeert, jij dat bewust doet.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Frantic2 »

dan trek je een verkeerde conclusie, ik parkeer nl niet op een invalide plek. nu niet en nooit niet! En daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

Frantic2 schreef:dan trek je een verkeerde conclusie, ik parkeer nl niet op een invalide plek. nu niet en nooit niet! En daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Ik trek die conclusie nav je berichten 26 apr 2012 12:49 en 26 apr 2012 11:09

vhoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2012 19:03

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door vhoorn »

Hoogte van de boete is juist goed, mag nog wel wat hoger.
Gewoon simpelweg goed uit je doppen kijken, zoals je altijd en overal in het verkeer hoort te doen.
Maar door zo'n hoge boete zal jij dat voortaan wel doen.
Dus werkt zo'n hoge boete wel.
Ikzelf ben 30 en mindervalide en heb zo'n invalidenparkeerkaart.
Dus niet alleen oudere mensen hebben zo'n kaart.
Ik erger mijzelf dood als mensen op een invalide plaats parkeren (die zijn dus normaal gesproken dichterbij de gelegenheid (winkel of gemeentehuis) omdat "invaliden" dus vaak moeilijkheden hebben met lopen).
Ik heb altijd een stapeltje kaarten met de tekst "Als u niets mankeert, staat u hier fout geparkeerd" die doe ik altijd onder de ruitenwisser.
Ze zouden die kaartjes moeten printen met het boetebedrag er op.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik heb ook een sterk verhaal :lol: Wij hadden een invalide parkeerkaart en ik had de auto ergens geparkeerd op een privé invalide plaats. Had het bord niet gezien, was een situatie waar bord langs de stoep stond, i.p.v. dat je echt moet inparkeren en naast elkaar staat, dan zie je bord beter. Haal echtgenoots rolstoel eruit, zet hem erin en "op pad". Bij terugkomst een hele vette prent. Ik vond het schandalig van mezelf (en dom) en heb volgende dag een groot boeket bloemen gebracht bij de bewoners wiens plek ik had ingepikt. Natuurlijk niet expres, maar ik ga toch geen smoezen maken. Fout is fout. Heb nu geen kaart en geen echtgenoot meer.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vhoorn schreef:Ik heb altijd een stapeltje kaarten met de tekst "Als u niets mankeert, staat u hier fout geparkeerd" die doe ik altijd onder de ruitenwisser.
Hahaha, die heb ik ook standaard in mijn tas zitten!
Verbazingwekkend hoe vaak je ze nog nodig hebt.
Mensen geven je vaak een grote mond, tot je het boetebedrag opnoemt.
Dan worden ze vaak heel stil....

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vogels schreef:
VioletPrue schreef:
vhoorn schreef:Ik heb altijd een stapeltje kaarten met de tekst "Als u niets mankeert, staat u hier fout geparkeerd" die doe ik altijd onder de ruitenwisser.
Hahaha, die heb ik ook standaard in mijn tas zitten!
Verbazingwekkend hoe vaak je ze nog nodig hebt.
Mensen geven je vaak een grote mond, tot je het boetebedrag opnoemt.
Dan worden ze vaak heel stil....
Nou, dat vind ik verregaande bemoeizucht! Daar zijn parkeerwachters voor.

Inderdaad, maar kan de tekst wel beetje begrijpen maar dan ook tekst erbij zetten dat als u wel wat mankeert......staat u hier helemaal in uw recht geparkeerd.

Moet wel eens mn oma / opa wegbrengen in de auto van mn opa welke dan geen zin heeft om te rijden ( leees een neutje ) kunnen nemen.
Moet je die bekken zien als ik op een invalideplaats parkeer en uitstap......ik zwaai dan maar ff met de kaart dan druipen ze wel af.

Meneer....u staat op een invalideplaats, goh goed gezien u mankeert niets aan uw ogen, helaas mijn oma wel, en u liep nogal snel naar mij toe om mij hierop te wijzen, tsjee mijn opa loopt niet snel.........wat een geluk dat zij een invalidekaart hebben.

En dan is het..... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

vhoorn schreef: Ik erger mijzelf dood als mensen op een invalide plaats parkeren (die zijn dus normaal gesproken dichterbij de gelegenheid (winkel of gemeentehuis) omdat "invaliden" dus vaak moeilijkheden hebben met lopen).
Alleen aan de manier van lopen kunt u niet altijd zien of iemand wel of geen invalidekaart heeft. Een kennis van mij heeft ook zo'n kaart en mankeert op het eerste gezicht niets als hij loopt. Dus daar kunt u zich aardig in vergissen. Of zoals Teun ook al schrijft soms rijdt de persoon niet zelf dus niet te snel oordelen als iemand uitstapt die makkelijk loopt.
vhoorn schreef: Ik heb altijd een stapeltje kaarten met de tekst "Als u niets mankeert, staat u hier fout geparkeerd" die doe ik altijd onder de ruitenwisser.
Ze zouden die kaartjes moeten printen met het boetebedrag er op.
Wat let u om zelf zo'n kaartje te maken waar dit opstaat ?

Let wel ik ben het met u eens dat het niet netjes is als mensen daar parkeren die dat niet nodig hebben. Ik vind ook het boetebedrag prima. Smoezen als haast of ik lette even niet op jammer dan.. doet me een beetje denken aan die reclame over te hard in de bebouwde kom waar allemaal die smoezen voorbij komen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tenormin schreef: Ik vond het schandalig van mezelf (en dom) en heb volgende dag een groot boeket bloemen gebracht bij de bewoners wiens plek ik had ingepikt.
Kijk dat vind ik nog eens netjes :D Hopenlijk waren ze er blij mee..

Gesloten