LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] horecaprijzen bij welness/sauna's

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
fazerboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2005 11:49

horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door fazerboy »

regelmatig ben ik samen met mijn vriendin te vinden bij de sauna. we maken er een leuke dag van om zoveel mogelijk verschillende sauna's te bezoeken.

wat mij opvalt is de verschillen betreft de horeca prijzen

bij de veluwse bron betaal je €3,30 voor een glas cola !! dit kan echt niet (niet dat ik het heb gedronken )

zie hun reactie

ik wil graag weten waarom de prijzen van o.a een cola bij jullie €1 hoger zijn dan bij andere horeca. dit moet toch een reden hebben dat ik voor een cola €3,30 betaal ....

Dat is bij ons nu eenmaal zo. Daar is geen reden voor. Hier willen wij het graag bij laten.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Vrije handel. Iedereen mag zijn prijzen bepalen bij hun onderneming.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is wel idioot duur. Misschien heeft het te maken met het etiket ' wellness ' een wat luxe ambiance.

NeoDutchio
Berichten: 12312
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op de entreekosten wordt niet zo veel meer verdiend. En als een klant eenmaal binnen is moet er verteerd worden. Dat het op een andere plek goedkoper is zegt niets. Er zijn ook plekken waar je €5,- betaald voor een cola.

ZeerPrivé
Berichten: 5428
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je vriendin belangrijk voor je is, zou ik ophouden met klagen over prijzen. :wink: :mrgreen:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door kweenie »

Tja, dan moet je eens kijken wat een blikje cola uit de minibar van een hotel kost. Of in een vliegtuig van een budget-maatschappij. Staat het je niet aan, dan neem je het niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door berndv »

Het zou wellicht te verklaren zijn dat de entreekaarten bijna weggegeven worden op de verscheidene veilingsites en vaak ook als cadeau bij aankopen. Omdat er dan niet verdiend wordt op de entreeprijzen en er toch ergens geld verdiend moet worden, zal dit ergens vandaan moeten komen en de enige logische plek waar mensen nog geld uitgeven in zo'n centrum is de horeca.

Maar goed, er bestaat een vrije markt, het staat een ondernemer vrij om zijn prijzen te bepalen, net zo goed als dat het een klant vrij staat om deze prijzen te betalen. En vermoedelijk zullen mensen het er wel voor neerleggen, anders hadden ze de prijzen al lang aangepast.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan begin maar een vergelijkingssite over de prijzen in Wellness en Sauna.
Misschien een gat in de markt.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien thuis een sauna (laten) installeren? Dan kunt u uit de 1,5 liter fles uit uw eigen koelkast inschenken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door moederslink »

Dát is het juiste antwoord misschien ook niet...niet iedereen heeft daar geld of ruimte voor en zo.n dagje wellness is óók een dagje gezellig uit :wink:

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien is een sauna in Groningen wat betreft horecaprijzen goedkoper dan die in Utrecht of zo, maar daar schiet je dan toch ook niets mee op als je in Utrecht woont.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Als je dat duur vind raad ik aan geen terrasje in amsterdam centrum te pakken. Daarnaast blijven het vrij aan de onderneming om hun prijzen te bepalen, het is dan aan de klant of ze het wel of niet doen.
Laatst gewijzigd door HADES2001 op 04 sep 2019 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wel eens op een terrasje een pilsje gedronken in Frankrijk b.v

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ga maar nooit naar Venetië.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik ga niet naar een openbare Sauna, naast entre word je dus ook blijkbaar financieel daar uitgekleed als je iets wilde drinken.

Gelukkig is de Sauna bij mijn dochter gratis, zelf service en nog zwembad erbij... wat een armoedige forum leden als ik dit zo lees... ze betalen voor iets wat ik regelma

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door kweenie »

Theotrucker schreef:
04 sep 2019 11:20
Dan begin maar een vergelijkingssite over de prijzen in Wellness en Sauna.
Misschien een gat in de markt.
Lijkt mij een prima idee, ook bijvoorbeeld voor de prijzen van versnaperingen in de trein of bij de verschillende vliegmaatschappijen, maar ook bij pretparken. Ik verbaas mij er wel eens over dat je bij de ene gelegenheid voor een snack met patat moet betalen alsof je in een luxe restaurant eet, terwijl je bij de andere gelegenheid juist het idee krijgt dat ze wel vergeten moeten zijn om iets af te rekenen. Lijkt mij dus inderdaad een gat in de markt (maar ook veel werk...)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daar kun je met de goede marketing goud aan verdienen met reclame tussendoor.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je in Amsterdam op Rembrandsplein wilt zitten, haal bij de buurt super eten en zuipen en zorg dat je voor 11.00 uur weg bent als ze open gaan... dus zelfs Centrum Amsterdam is terras zeer betaalbaar!

Was daar rond 10.00 uur dus alle tijd... en stoelen en tafels stonden mooi klaar...

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: horecaprijzen bij welness/sauna's

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Echt, komkommer, leuk dat je reageert, maar probeer nou eens om serieus iets bij te dragen ipv half afgemaakte onleesbare nonsens.
Niemand heeft ooit iets aan je reacties, en niemand neemt je serieus, dat is toch ook jammer voor jezelf?

Gesloten